Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-11-2016, 18:04   #21
 
Agape's Avatar
 
Reputacja: 1 Agape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłość
Skoro rozwój postaci nie jest przewidziany/jest mało prawdopodobny będzie trzeba dokładnie przemyśleć umiejętności.

A więc z tego co zrozumiałam mogę sobie wybrać:
a) Broń biała I, Miecze I, Krótki miecz I (jeśli walczę krótkim mieczem wsztstkie się sumują)
b) Krótki miecz III
Czy w obu wypadkach walka krótkim mieczem będzie z mechanicznego punktu widzenia tak samo efektywna, a jeśli nie, to jakie będą różnice?
 
Agape jest offline  
Stary 01-11-2016, 18:59   #22
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
W ostatnim pytaniu miałem na myśli, czy i jak w tych zasadach upewniasz się, że kula ognia postaci Stefana będzie tak samo fajna jak laserowe działko postaci Zdzicha i zmiennokształtność postaci Zbigniewa, ale skoro supermoce plus minus sobie wyjaśniliśmy, to mam jeszcze jedno pytanie - czy można jako umiejętność wybrać zawód lub profesję, na przykład żołnierz, kowal, złodziej?
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: psionik, Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 01-11-2016, 19:04   #23
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Agape
Zakładając, że mówimy o szansie powodzenia akcji typu: próbuję moim krótkim mieczem przebić tchawicę nacierającego zbira, to tak - oba zestawy umiejętności zapewnią dokładnie taką samą premię do podstawy takiego testu (podstawy wynikającej z adekwatnej cechy/-ch, nawiasem mówiąc).

Jest to celowy zabieg w mechanice, który ma zachęcić do stosowania zestawów typu A (tańszy i bardziej uniwersalny), nad zestawy typu B (droższy i wąski). Idea, jaka się za tym kryje jest taka, żeby postacie nie były zbyt wąsko wyspecjalizowane, bowiem może mieć to przykre konsekwencje: przykładowo ktoś kto wpakuje wszystkie punkty w walkę sejmitarem będzie zapewne rozczarowany nie mając do takiej broni dostępu.

Można by więc pomyśleć, że jeszcze lepszą opcją od dwóch powyższych będzie np. broń biała na poz. III. No więc to zależy. Tak ogólnie ujęta umiejętność w dużej mierze oznacza znajomość wszerz (różne rodzaje broni po trochu, ogólne techniki walki), mniej w głąb. Akcja typu rzucam moim krótkim mieczem niczym sztyletem, celując w plecy uciekającego goblina nie będzie wspierana przez taką umiejętność na poz. III w pełnym zakresie (może bym dał +1), natomiast przez walka krótkim mieczem, poz. III owszem, pełne +3.

Nie ukrywam, że kwestie przyznawania tego typu modyfikatorów są nieco uznaniowe, ale cóż, po to tu jestem, żeby je rozstrzygać w razie potrzeby. Fakt, że nie istnieje scenariusz, na którego tory mógłbym mniej lub bardziej świadomie próbować skierować graczy, sprawia że nie mam większego problemu zachować obiektywizm. Jednocześnie plusy takiego luźnego podejścia są takie, że nie istnieją akcje "nie przewidziane mechaniką".

Clutterbane
Kowalstwo, jako że jest to rzemiosło, jak najbardziej. Złodziejstwo też może być, aczkolwiek tu podobne zastrzeżenie, jak do broni białej - może dawać modyfikator w wielu przypadkach, ale niepełny. Żołnierstwo (wojaczka?) to już zdaje mi się zbyt ogólnie, ale tu podobna uwaga jak wcześniej do Ardela: opiszesz przykładowe sytuacje, w których widziałbyś zastosowanie takiej umiejętności oraz takie w jakich nie musiałaby mieć i gdzieś się na pewno spotkamy.

 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 01-11-2016 o 19:10.
dzemeuksis jest offline  
Stary 01-11-2016, 19:19   #24
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Przeżycie było raczej żartem w stronę Conana, na podstawie którego będę chciał zbudować postać. Bo cóż innego on robił w każdym opowiadaniu, prócz przeżywania właśnie?

Swoją drogą - można już zacząć jakoś kombinować postaci mechanicznie? Bo jak tak, to prosiłbym o wyrzucenie mi statsów.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline  
Stary 01-11-2016, 19:27   #25
 
Agape's Avatar
 
Reputacja: 1 Agape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłość
Jeśli moje zgłoszenie okazało się "kompatybilne" też bym prosiła o staty.
 
Agape jest offline  
Stary 01-11-2016, 20:14   #26
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Mam pytanie odnośnie magii, będą jakieś czary czy tylko ogólne sformułowania umiejętności? Jeśli wybiorę umiejętność "magia", to znam język magiczny czy nie?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline  
Stary 01-11-2016, 20:39   #27
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Ardel, Agape, zachowalibyście chociaż pozory uczciwej rekrutacji. Dobra, w sumie mogę zacząć powoli wysyłać a martwić się zacznę najwyżej, jak będzie za dużo zgłoszeń. Postaram się dziś coś podesłać.

Komtur, z przyczyn, o których pisałem do Clutterbane'a przy okazji pytania o supermoce, wolałbym żeby postacie nie miały zbyt wiele pojęcia o magii a ich wiedza na ten temat przypominała średniowieczne zabobony związane z czarownikami i wiedźmami. Niemniej jeśli bardzo Ci zależy na postaci mniej lub bardziej obeznanej z jakimś rodzajem magii, to możemy to rozważyć. W każdym razie na pytanie Jeśli wybiorę umiejętność "magia", to znam język magiczny czy nie? odpowiadam: Ty mi powiedz. Opisz, co chciałbyś rozumieć pod pojęciem takiej umiejętności, jak miałaby działać, na co pozwalać a co nie wchodziłoby w jej zakres (z uwzględnieniem poziomu, na którym chciałbyś ją mieć). I wtedy się zobaczy.

 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 01-11-2016, 20:47   #28
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Mnie się podoba podejście do magii jako do tajemniczego i plugawego paskudztwa. Im mniejszy dostęp dla graczy, tym lepiej. Wtedy każdy magiczny amulet czy inkantacja rozpalająca ognisko jest taka... Łaaaa...
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline  
Stary 01-11-2016, 22:31   #29
 
Gienkoslav's Avatar
 
Reputacja: 1 Gienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputacjęGienkoslav ma wspaniałą reputację
Hmmm.
Co do magii. Może rozwiązać to tak jak jest w wielu systemach mających w swoim świecie magię?
Przykładowo, Komtur wybierze że chciałby strzelać piorunami (albo je przyzywać z bezchmurnego nieba), albo rzucać kulami ognistymi, to wybierze umiejętność Magia - Zniszczenie (trochę jak w skyrim) więc zna lub łapie kontekst zapisków związanych z jego dziedziną, ale reszta to bełkot.

Ja natomiast mam pytanie następujące. Czy biorąc umiejętność broń palna, wchodzi do pakietu również tak zwane rusznikarstwo (robienie naboi samoróbek, dokminianie tłumika do gnata itp)?
Czy raczej dzielić to na dwoje czyli umiejętności walki to jedno, a umiejętności tworzenia to drugie?
Czy może przyjmiemy, że coś czego nie potrafimy (bo tego nie zadeklarowaliśmy), a co jest na logikę w miarę proste, uda nam się wykonać ale z jakąś karą. Np bandaż zrobiony ze szmaty nie będzie się tak dobrze trzymał jak w przypadku obwiązania go przez osobę umiejącą opatrywać rany/leczyć. Hm?
 
Gienkoslav jest offline  
Stary 01-11-2016, 23:18   #30
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Agape: 12, 12, 11, 9, 6, 10
Ardel: 7, 8, 6, 6, 12, 13

Przypiszcie sobie te wartości do cech wedle uznania i wizji postaci. Przypomnę cechy: siła, zręczność (inaczej zwinność, gibkość), kondycja (odporność organizmu), inteligencja, szybkość (ruchu), charyzma.

Dodam, że średnia wartość każdej cechy przeciętnego człowieka wynosi 7, co wynika z tego, że jest losowana rzutem 2k6. Natomiast wasze cechy, jak i pozostałych postaci graczy, losowane były i będą rzutami 2k6+2, jako że z założenia jesteście ponadprzeciętni.

Gienkoslav
Co rozważań na temat broni palnej, to podobny temat do wcześniejszych, nie chcę się powtarzać. Możesz tak, możesz siak - o plusach i minusach obu podejść pisałem do Agape. Ogółem byłbym z tym ostrożny, bo wydaje mi się, że duża część zgłaszających się ma jednak wizję świata, w którym prochu to jeszcze nie ma i długo nie będzie (acz mogę się mylić, naprostujcie jakby co), jak i planowana na ten moment sytuacja startowa sprawia, że tego typu umiejętności mogą być przez długi czas bezużyteczne. No chyba że po zsumowaniu preferencji z zaakceptowanych zgłoszeń wyjdzie mi znowu jakaś wolta. Więcej będę na ten temat wiedział po 5tym.

Cytat:
Czy może przyjmiemy, że coś czego nie potrafimy (bo tego nie zadeklarowaliśmy), a co jest na logikę w miarę proste, uda nam się wykonać ale z jakąś karą. Np bandaż zrobiony ze szmaty nie będzie się tak dobrze trzymał jak w przypadku obwiązania go przez osobę umiejącą opatrywać rany/leczyć. Hm?
W mechanice, którą będę stosował, dokładnie tak właśnie jest.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
 


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:03.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172