Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-11-2016, 16:30   #1
 
MrKroffin's Avatar
 
[strategiczna] Cywilizacje: Starożytność - rekrutacja dodatkowa II

*

Witam ponownie społeczność LastInn

i wielką radością ponawiam zaproszenie do wspólnej zabawy. Odpadli mi ostatnio w trochę przykrych okolicznościach dwaj gracze, jeden z przyczyn fabularnych i praktycznych, drugi tylko praktycznych. Niemniej gra, którą prowadzę dostosowana jest do czterech graczy, wiec otwieram nową rekrutację, by przyciągnąć potencjalnych kandydatów.

Słowem o grze: Cywilizacje wystartowały ponad dwa lata temu (dokładniej: dwa lata i miesiąc) i od tej chwili wciąż nieustannie trwają dzięki zaangażowaniu wspólnego MG i graczy. Skład personalny trochę nam się zmieniał, ale ostatecznie pewien rdzeń pozostał ten sam. Przez rozegrany czas (w grze 2300 lat) stworzyliśmy już zaawansowany kulturowo, politycznie i społecznie świat, który jest dziełem wspólnym moim i graczy.

Jako, że kilka kwestii wymaga określenia (na pytania natury bardziej ogólnej odnajdziecie odpowiedzi w pierwszej rekrutacji, do której link na końcu) w formie pytań i odpowiedzi pozwolę sobie poruszyć najważniejsze kwestie; lista będzie stale aktualizowana.

Cytat:
1. Czym są Cywilizacje i jak się w to gra?
Cywilizacje są nietypową sesją RPG, gdzie gracze wcielają się nie w jednostki, ale całe rasy. Tworzą własną rasę, nadają jej rys kulturowy, społeczny, religijny i cokolwiek im przyjdzie do głowy. Kreatywność działa zawsze na korzyść. Rozgrywka polega na prowadzeniu przez wieki swojego państwa i rozwiązywaniu wszelkich problemów natury politycznej, wojennej, gospodarczej, fabularnej etc. Gramy we własnoręcznie kreowanym podczas sesji świecie fantasy, którego historię piszą gracze z moim niewielkim udziałem.

Cytat:
2. Jak należy tworzyć kartę postaci do takiej sesji?
Nie tworzymy karty postaci, ale Kartę Cywilizacji (KC). Szczegóły na jej temat znajdują się w pierwszej rekrutacji. Karta powinna zawierać opis wszelkich ważnych aspektów tworzonej rasy, od fizyczności przez psychikę po kulturę, wierzenia, system sprawowania władzy itd.

Choć ilość kategorii w KC jest dość niewielka, proszę opisywać je szeroko, bowiem to o rozbudowanie KC w głównym stopniu zaważy na ocenie szans kandydata. Można też dodać własne kategorie, jeśli zechcecie. Podane zagadnienia to forma minimum.

Cytat:
3. Co poza jakością KC wpływa na szansę przyjęcia do sesji?
Rzeczą równie ważną jak jakość karty jest wiarygodność kandydata. Specjalnie wyłuszczam, bo to bardzo ważne. Przez wiarygodność rozumiem systematyczność, konsekwencję i wolny czas na grę. Dlaczego to tak ważne, że w każdej rekrutacji do Cywilizacji powtarzam to do znudzenia? Ponieważ każda cywilizacja porzucona po turze to zgrzyt dla świata przedstawionego. Gracz może zniknąć - jego cywilizacja nie. A jeśli takich niezdecydowanych będzie więcej, świat zapełnią cywilizacje NPC, a tego unikam jak ognia.

Jeśli więc jesteś zainteresowany, powinieneś odpowiedzieć sobie na trzy pytania:

1) Czy jestem pewien, że forma gry i jej treść mi odpowiada? (posprawdzajcie temat z dotychczasową rozgrywką; link na dole)
2) Czy mam dość czasu, by choć raz na kilka dni wejść na doca i wypisać rozkazy/zareagować na odpisy MG? Zaznaczam, że chodzi o czas około 30 min. na kilka dni + 1,5h na posta, na którego przygotowanie macie dwa tygodnie. To chyba nie są jakieś nierealne warunki . A ze względu na specyfikę sesji, nie mogę "olać" jakiegoś gracza i kontynuować, bo cała polityka międzynarodowa i kontinuum czasowe się zawali. Dlatego to ważne.
3) Czy nie jestem typem człowieka, który porzuca sesje po miesiącu albo ma kłopoty z organizowaniem swojej gry na LI?

Wiem, że mocno wyróżniam te zagadnienia, ale to są sprawy fundamentalne dla rozgrywki. Wiem też, że wszyscy jesteśmy ludźmi, może się wydarzyć coś niezwykłego, wyjazd, nagła sytuacja etc. Wystarczy wtedy mnie poinformować i kłopotu nie ma, mogę też wydłużyć terminy, jeśli będą zbyt napięte. Jedyne czego wymagam to szacunku i siebie i innych graczy oraz dla naszej wspólnej pracy twórczej.

Gwarantuję też, że w praktyce te założenia wychodzą znacznie liberalniej niż na papierze .

Cytat:
4. Jak wygląda dostosowanie nowej cywilizacji do cywilizacji innych graczy?
Jako że nie wszyscy podnieśli się jeszcze po ostatnich podbojach, szanse nie powinny być rozstrojone. Niemniej element balansu się pojawia w zakresie technologicznym i przysługują każdej wchodzącej rasie następujące technologie (opieramy się na drzewku z Civ4):

Rybołówstwo
Koło
Rolnictwo
Łowiectwo
Górnictwo
Garncarstwo
Hodowla zwierząt
Łucznictwo
Obróbka brązu
Mistycyzm (M)
Metakreacja (M)


Oczywiście jeśli z jakichś przyczyn chcecie zamienić jedne technologie na inne (np. gracie żywiołakami ognia i Żegluga jakby nie pasuje ), to jestem otwarty na modyfikacje. Musimy tylko dojść do konsensusu, ale nigdy w grze nie mamy z tym problemu.

Cytat:
5. Czy gra posiada jakąś mechanikę?
Tak, rozszerzyliśmy niedawno jej zakres.

Cytat:
6. Gdzie znajdę jej opis i szczegółowe zasady gry?
Tutaj.

Cytat:
7. Czy muszę znać cały powyższy dokument, by zacząć grę?
Nie, jasne że nie . Ani ja, ani gracze nie znamy tego na wylot. Nie jest to też jakaś księga prawdy objawionej. Ale jeśli chcesz grać i to grać świadomie, warto przeczytać ten dokument. Odpowiada na wiele pytań, które później padają i stanowi obowiązującą podstawę dla gry. Czyli inaczej: jeśli w grze coś jest niezgodne z Kompendium, masz prawo żądać anulowania tej czynności.

Cytat:
8. Jak wygląda aktualna sytuacja polityczna świata przedstawionego?
Poniżej krótki opis. Świat zawiera większość rodzajów klimatów, jednak jako że gracze dotarli do wielu jego zakamarków, pisząc historię należy sugerować się sytuacją polityczną w regionie, jaki w domyślę mógłby należeć do nowej rasy.

Biegun - bardzo dobry do rozpoczęcia gry; istniała tutaj jedna, zaawansowana cywilizacja, niestety upadła przez waśnie wewnętrzne. Można więc bez problemu napotkać ruiny i anomalie magiczne (długo by opowiadać )

Klimat umiarkowany - niegdyś żyła tu jedna cywilizacja, ale już dawno jej przedstawiciele powrócili do koczownictwa. Niezbyt gęsto zaludniony, ale ma stały kontakt z sąsiadującym państwem Nesjan.

Tropiki - północne zajęte przez wielkie imperium Czterorękich, południe wolne. Proszę pamiętać, by rasa tu zamieszkała miała do teog przystosowanie! Analogicznie na biegunie.

Step - dziki i niebezpieczny region, właściwie bez śladu cywilizacji. Gra tutaj może przybrać dość hardcorowy charakter .

Klimat śródziemnomorski - niestety tutaj ciężko będzie kogoś zaaplikować - albo tereny te są pod panowaniem monarchii Nesjan albo dzikich, barbarzyńskich państewek plemiennych orków. Oczywiście zmieszczę tu kogoś, kto będzie chciał, ale to też level hard .

Pustynia - tu to już w ogóle poziom trudności over 9000. A to z tego powodu, że panuje tam wielkie, skrajnie ekspansywne imperium zmiatające co się rusza i jest pogańskie wobec nich. Choć można też usadowić się na zachodzi pustyni, gdzie powinien panować względny spokój.

Cytat:
9. Ile miast posiadana wchodząca cywilizacja i jaka jest ich liczebność?
Na początek każda rasa ma jedno miasto o liczebności 1000 osobników i wymaganą do ich utrzymania ilość źródeł pożywienia.

Cytat:
10. Gdzie wysyłać KC?
Najlepiej na PW w formie zwykłej wiadomości. Można też podesłać linka do doca z kartą. Wysłaną KC traktuję co prawda jako wersję finalną, ale daję Wam możliwość ingerencji w kartę do końca rekrutacji. Rozpatrywać będę KC w stanie, w jakim ją zastanę w dniu zakończenia rekrutacji.

Cytat:
11. Kiedy zakończy się rekrutacja i kiedy przyjęci kandydaci wejdą do gry?
Rekrutacja skończy się 27.11.2016 r., ale załączam dla Was i dla siebie opcję przedłużenia jej o cztery dni, czyli do 1.12.2016 r. Aby przedłużyć termin, wystarczy zaapelować o to w rekrutacji.

Wyniki podam natychmiast po zakończeniu przyjmowania KC, ale nowi gracze dołączą pewnikiem po około dwóch tygodniach. Dlaczego? Ponieważ równolegle do rekrutacji trwa tura w grze, a ona zazwyczaj oscyluje koło miesiąca, niekiedy więcej. Prosiłem jednak o to, by gracze postarali się w miarę szybko skończyć, by nowi gracze nie musieli czekać. Czas między przyjęciem a implementację do gry to czas na zapoznanie się z zasadami, przeczytanie Kompendium, rozbudowę założeń własnej rasy, dogadywanie szczegółow ze mną. W tym czasie też stworzę przegląd danych nowych cywilizacji i jeśli zajdzie potrzeba, omówię. Właściwie przy niektórych punktach jest to konieczne.

Podsumowując,

zapraszam wszystkich zainteresowanych. Sesja wydaje mi się dość oryginalna, nadto jest stabilna, w przeciwieństwie do wielu jej podobnych. Gracze są otwarci na nowe rasy i graczy, ja również. Poza tym znacznie rozwinęliśmy założenia względem pierwotnej wersji sesji, teraz bardziej przypomina grę strategiczną. Mimo to duże znaczenie ma w niej narracja, o czym przekonacie się czytając dotychczasowe posty. 5/6 grających dotychczas było bardzo zadowolonych z sesji, więc myślę, że to też dobra rekomendacja.

Serdecznie zapraszam, a poniżej niezbędne dla kandydatów linki .

Linki:

Pierwsza rekrutacja do Cywilizacji ([autorski] Cywilizacje: Starożytność)
Temat sesyjny (proszę się sugerować nowszymi wpisami ws. kształtu rozgrywki)
Kompendium Wiedzy o Cywilizacjach

* mimo że zawsze używam tej grafiki w rekrutacjach do "Cywilizacji...", to nie roszczę sobie do niej żadnych praw autorskich
 

Ostatnio edytowane przez MrKroffin : 24-11-2016 o 14:05.
MrKroffin jest offline  
Stary 17-11-2016, 16:59   #2
 
Szkuner's Avatar
 
Och wreszcie doczekałem się rekrutacji, bo sesję cywilizacyjną śledzę od jakiegoś czasu, a to wygląda na naprawdę ciekawą zabawę. Karta Cywilizacji będzie jeszcze dziś wieczorem, bo koncept takowej od dłuższego czasu siedzi już w mojej głowie.
 
Szkuner jest offline  
Stary 17-11-2016, 17:09   #3
 
Zormar's Avatar
 
Zgłaszam się, a co mi tam. Jak to mówią do trzech upadków sztuka.

Ogólnie rzecz ujmując pomysłów mam kilka, do jednych jestem bardziej skłonny, do innych mniej, aczkolwiek wszystko wyjdzie w praniu. Myślę, że w przeciągu najbliższych dni powinienem się wyrobić z ewentualną KC.

Ps. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, bym się zgłosił ponownie?
 
Zormar jest offline  
Stary 17-11-2016, 22:24   #4
 
MrKroffin's Avatar
 
Cytat:
Napisał Zormar Zobacz post
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, bym się zgłosił ponownie?
Nie. Przyznam, że podziwiam determinację, jaką okazujesz, by za wszelką cenę dostać się do gry, odkąd po raz pierwszy upadli Kenku .
 
MrKroffin jest offline  
Stary 17-11-2016, 22:34   #5
 
Raist2's Avatar
 
Pustynia zajęta... Niestety, ale cywilizacja na którą wpadłem podczas pierwszej dodatkowej rekrutacji najbardziej pasuje na pustynię, ewentualnie na sawannę, ale taką naprawdę suchą sawannę... I nie, nie o te robactwo mi chodzi (tylko mi nie mów że to właśnie one tam mieszkają )
 
Raist2 jest offline  
Stary 17-11-2016, 22:44   #6
 
MrKroffin's Avatar
 
Cytat:
Napisał Raist2 Zobacz post
Pustynia zajęta...
Pustynia nie jest zajęta - jak pisałem można by zmieścić kogoś na zachodniej części - po prostu cały wschód i południe jest pod panowaniem imperium Ankhanding'ono, którym kierował gracz przyjęty w poprzedniej dodatkowej .

Proszę się nie sugerować uwagami dot. klimatu jako jakimiś zakazami/nakazami. Wszędzie możecie umieszczać swoje ludy, ale większość terenów ma już swój status polityczny, społeczny, historię. A to powinniście w jakimś stopniu brać pod rozwagę przy pisaniu KC. Ostatecznie, jeśli ktoś zechce, może się od razu wplątać w wojnę z innym graczem jako najeźdźca i siły wydrzeć tereny . Ale póki co, ziemi nam nie brak, po prostu dzikiej głuszy jest już mało.

Jeśli pojawi się tu jakiś zbłąkany admin/mod, to będę wdzięczny za zmianę nazwy tematu w nawiasie z "PBF" na "strategiczna", bo to chyba lepsze określenie rodzaju. Ja chyba nie mam do tego uprawnienia. Z góry dzięki.
 

Ostatnio edytowane przez MrKroffin : 18-11-2016 o 01:35.
MrKroffin jest offline  
Stary 18-11-2016, 10:16   #7
JJ
 
JJ's Avatar
 
Wstępnie się zgłaszam
 
JJ jest offline  
Stary 19-11-2016, 21:15   #8
 
Earendil's Avatar
 
Polecam sesję, polecam MG i polecam czczenie mojego króla Yanikaina a wtedy wszystko będzie dobrze!

I polecam pustynię. Ktoś musi w końcu dać w papę reptilianom!
 
__________________
"- Panie, jak odróżnić buntowników od naszych?
- Zabijcie wszystkich. Będzie zabawniej." - Taltuk
Earendil jest offline  
Stary 19-11-2016, 22:01   #9
 
Raist2's Avatar
 
Może źle się wyraziłem że pustynia zajęta. Chodziło mi raczej o to że właśnie nie będzie łatwo się tam przebić i utrzymać Ale spoko, muszę siąść nad tymi nieszczęsnymi Jin'ami i napisać w końcu, od roku się za to zabieram :P
 
Raist2 jest offline  
Stary 19-11-2016, 22:04   #10
 
MrKroffin's Avatar
 
To ja tylko dodam, ze jeśli ktoś z chętnych wysłał KC do poprzedniej rekrutacji dodatkowej, to ja wciąż wszystkie mam i wystarczy zasygnalizować chęć ponownego wzięcia udziału z tą samą cywilizacją .

Póki co posiadam jedną KC, więc zachęcam do spróbowania swoich sił. Mam nadzieję, że nikogo nie odstraszą ani terminy, ani rozbudowane zasady, bo i jedno i drugie nie jest upierdliwe ani trudne do wykonania. Zaręczam .
 
MrKroffin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168