|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-12-2016, 08:26 | #1 | ||||
Reputacja: 1 | [AD&D 2ed] Część 1: Czarna Horda Po sondzie, jaką przeprowadziłam z pół miesiąca temu ([Fantasy] sandbox na docu), wreszcie zabieram się za rekrutację. Po wszystkie detale związane z tym "dlaczego ten system" i podobne zapraszam do tego postu ([Fantasy] sandbox na docu). Słowem wstępu Część 1? Ale o co chodzi? Ta sesja ma służyć dwóm rzeczom: 1) oswojenie się z grą oraz prowadzeniem sandboxa. 2) preludium do zwrotu fabularnego. Zwrot fabularny będzie poprzedzał drugą część. Pisząc się na część pierwszą, piszesz się również na drugą. Są bezpośrednio ze sobą powiązane, druga jest następstwem pierwszej. Co z tym zwrotem? Nie jest jawny. Ma być zaskoczeniem tak samo dla graczy, jak i postaci. Od razu wspomnę, że zgłaszając się do tej sesji, zgadzasz się również na ten niejawny los. Może to być wszystko i możesz trafić wszędzie. Nie ma, że komuś jest przykro, bo jego leśny druid trafił na Antarktydę Co to jest ten sandbox? Piaskownica, styl gry wyróżniający się swobodą w działaniu graczy. Nie ma narzuconego zadania, gracze muszą sami znaleźć sobie zajęcie lub przypadkiem na nie trafić. Większość ogólnych materiałów gry ustalonych jest odgórnie (można nawet nigdy nie odkryć jakiegoś miejsca), łącznie z zarysem fabularnym, który toczyć się będzie tak długo, aż gracze go nie popsują (wtedy będę improwizowała). Wszystko doprawione losowymi tabelami, jak "tabela spotkań w dziczy", wiele elementów będzie generowane losowo, łącznie z postaciami niezależnymi (jeżeli nie będą odgórnie ustaleni). Na tej sesji nie będzie nacisku na trzymanie się w grupie oraz spójność charakterów. Niemniej, proszę nie tworzyć postaci na wskroś złych lub takich, które od początku, celowo działają na szkodę współgraczy. Śmiertelność Będę starała się rozpatrywać sytuacje obiektywnie, a co za tym idzie, jeżeli postać dostanie strzałą w oko, to dostała strzałą w oko, a to bywa śmiertelne. Pozwolę na zmianę postaci, jeżeli umrze ona bardzo wcześnie, ale ogólnie wolałabym przyjąć zasadę: giniesz, nie grasz do końca części pierwszej. Istnieje opcja skończenia tej sesji poprzez eliminację (niekoniecznie śmierć) wszystkich postaci, wtedy od razu założę rekrutację do drugiej części, zamiast tworzyć nowe postacie. Wszyscy uczestnicy pierwszej części będą mogli uczestniczyć w drugiej, niezależnie od losu ich postaci. Kryteria wyboru kart Mam osiem miejsc. Nie więcej, a minimalnego pułapu nie ustalam. 1) Hazard ma w tej sesji zaklepane miejsce, jeżeli się skusi. Bodajże druga sesja, jaką zaczęłam na tym forum, była... jego sandboxowa. Jestem mu wdzięczna za pokazanie, że to nie bije (i jak widać, mnie zafascynowało) do tego stopnia, że 2) Osoby chcące zacząć od części pierwszej proszę o zgłoszenie tutaj. Zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Czasami mogę chcieć zamienić kilka zdań z potencjalnym graczem (bo np. zasłynął zniknięciem z forum, albo jest nowy i nie zostawił poszlak swojej działalności). Aktualnie mam 9 zgłoszeń do sesji, więc można uznać, że zebrała się pełna ekipa (osiem osób + jedna nadmiarowa) do sesji. Jeżeli nikt nie zrezygnuje, miejsca są wyczerpane. 3) Osoby zainteresowane grą na wyższym poziomie i po zwrocie akcji: zgłoście się teraz, przedstawcie zarys postaci, a ja będę trzymała was w rezerwie. Jeżeli odpadnie któryś gracz z sesji (nie postać, gracz), to zaproponuję wam wejście; skorzystacie teraz, jeżeli wam się odwidzi granie dopiero po zwrocie. Dodatkowo, na drugą część chciałabym zespół wzmocnić do 10 osób, więc są przynajmniej dwa wolne miejsca dla zainteresowanych. Jednak, kryteria wyboru będą bardziej konkursowe, bo może zaistnieć sytuacja, że będę miała więcej zgłoszeń, niż do limitu 10 (ale nie liczyłabym na to). Google Docs Sesja w całości będzie odbywała się na Google Docs. Tam będziemy pisali posty, tam będą znajdowały się materiały, forum będzie nam służyło jedynie do komentarzy oraz wklejania postów, które sklecimy na docu. Ostatnia uwaga! Zanim przejdziemy dalej, jeszcze jedna, ważna uwaga. Nie toleruję żadnych rule nazi, jeżeli ktoś będzie nagminnie wciskał mi zasady pałką, to go usunę z sesji. Chcę grać na luzie i się odprężyć. Na pewno będę jakieś zasady wymyślała na poczekaniu, ale zaufajcie mi: będę starała się być uczciwa względem graczy. AD&D 2ed ma tę zaletę, że zasady są mało szczegółowe, dlatego jeżeli zmyślę coś, to szansa, że ktoś miał mechaniczne bonusy do tego są znikome. Realia Fabularne: Sesja zaczyna się na Południowym Wybrzeżu, trakcie kupieckim, przez który przejeżdżały duże karawany z dalekich krain. Na wschodzie od wybrzeża od dawna toczyły się walki z plemionami goblinoidów, które do tej pory były wyłącznie utrapieniem - śmiertelnie niebezpiecznym, acz wciąż tylko utrapieniem. Wszystko zmieniło się wraz z pojawieniem się Tazoka Czarnego Szpona. Ten potężny hobgoblin zjednał pod sobą zastępy goblinoidów i wyruszył na podbój, rujnując, plądrując i zniewalając wszystko po drodze. Jego machina wojenna jest przerażająca, a armia zdaje się nie mieć końca i za jedną pokonaną falą, nadciąga kolejna, systematycznie rosnąca w siłę. W pierwszym odruchu, Złoty Kłos, najbardziej wpływowa frakcja na wybrzeżu, próbowała odeprzeć Hordę, ale zostali rozgromieni i rozpierzchnęli się. W jednej z takich grup uchodźców znajdują się wsze postacie. Trafiliście do "Bastionu", obozu strzeżonego przez niedobitków z oddziałów Złotego Kłosu i otrząsnąwszy się po pierwszym szoku, uświadamiacie sobie w jak beznadziejnym położeniu się znajdujecie. Nie wiecie, czy nadchodzi odsiecz, nie wiecie nawet jak trzyma się stolica Kłosu. Wyściubienie nosa poza obóz skutkuje natrafieniem na liczne patrole goblinoidów, zasoby są ograniczone, a czas płynie nieubłaganie. Nadszedł czas, by zacząć podejmować trudne decyzje. Wstęp fabularny: Będzie częścią pierwszego postu sesji, więc tak czy inaczej, napiszę go. Jednak nie teraz, mam ważniejsze sprawy na głowie. Zamieszczę go w tym temacie, kiedy skończę. Nie będzie w nim więcej ważnych informacji, niż jest w materiałach dostępnych w tym poście. Mapa: http://i.imgur.com/mJhakyS.jpg Uwagi odnośnie mapy, jej czytelności i wyglądu, mile widziane. Zmiany nie są trudno do wprowadzenia, więc nie musicie szczędzić krytyki. Materiały dodatkowe: https://docs.google.com/document/d/1...F6p_gCg4/edit# Tych materiałów nie trzeba czytać, ale nie jest tego dużo i warto zapoznać się z dokumentem, żeby móc lepiej umiejscowić swojego ludzika w świecie gry. Dodatkowo tłumaczę wszystkie te kolorowe miejsca z mapy, która będzie ważnym elementem sesji i zapoznanie się z nią, prędzej czy później, będzie wskazane. Mechaniczne: Mamy mapkę podzieloną na heksy, są one uproszczonym przedstawieniem terenu przeważającego na danej połaci. Heksy mają rozmiar 18km (12'). Do drugiej części będzie ona znacznie większa, ale nie strachajcie. Będzie prosta mechanika przemieszczania się po heksach, którą będę wyliczała ja, jednak mechanikę dam wam do wglądu już w materiałach sesyjnych. Tworzenie postaci Zgłoszenie: Na początku zgłaszacie mi chęć zagrania, ja wysyłam wam rzuty cech, następnie przypisujecie je wedle uznania, wybieracie klasę postaci i kupujecie ekwipunek. To ostatnie jest najbardziej złożonym punktem w całym procesie, bo trzeba zastanowić się, czy wolicie maczugę czy miecz. Wypadałoby dodać do tego koncept postaci czy jakąś krótką historię i voila, macie postać. Mechanikę przepisujecie na: Myth-Weavers - Powered by vBulletin Trzeba założyć konto, wejść do zakładki Sheets>Sheets i stworzyć nową kartę do "Dungeons & Dragons 2e [AD&D2e]", a następnie udostępnić ją mnie, czyli "kinkubus". Mechanicznie: Najpierw was wystraszę: skrót do SRD AD&D 2ed. SRD = source reference document, czyli w świecie gier fabularnych, darmowe zasady. Nic więcej nas nie obchodzi. Możecie korzystać ze wszystkich zasad, jakie są tutaj opisane. Nie przyjmuję materiałów spoza tego SRD. Postać na pierwszym poziomie, dowolna z podstawowych ras + pół-orki. Jeżeli zechcecie czegoś bardzo egzotycznego, zrobię wyjątek i poszukam wam (poza SRD, albo sami mi dacie namiary), ale opieram się jedynie na oficjalnych zasadach. Postać można zrobić samemu, z moją pomocą lub kogoś innego, chętnego. W tym drugim przypadku, założymy plik na Google Docs i będziemy dłubali, dopóki nie skończymy. Ostrzegam, że jestem powolna, ale często zaglądam na forum i doca. Należy zaznajomić się z tym dokumentem: https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing Znajdują się w nim informacje zarówno dla nowych w AD&D 2ed osób jak i weteranów, ponieważ zamieściłam tam dodatkowe zasady, których używamy na tej sesji. Przepisałam również do dokumentu pół-orka, gdyby ktoś chciał takim zagrać. Rasa zmieniła się nieco względem tego, co było tutaj przed edycją. Fabularnie: Pamiętajcie, że jesteście postaciami na pierwszym poziomie, więc weteran wielu wojen nie przejdzie, tak samo jak mistrz magii. Nie mam wymogów, byście pochodzili z południowego wybrzeża, to miejsce na tyle frywolne kulturowo, że możecie być nawet z dalekich krain. Nie bójcie się zmyślać realiów, najwyżej wam powiem, że nie możecie, ale musielibyście mocno przesadzić. Pamiętajcie by uwzględnić, jak trafiliście do Bastionu i co mniej więcej robiliście przed inwazją Hordy. Postarajcie się również ustalić jakieś motywacje postaci na czas konfliktu. Nie musi być długo i proszę, nie rozpisujcie się na więcej, niż dwie strony A4, jeżeli macie dużo do napisania. Ważne jest, żebym coś z tego zapamiętała "Domowe zasady": 1) Restrykcje klasowe: rasy nie-ludzi nie posiadają maksymalnego poziomu doświadczenia, ale jeżeli chcą awansować ponad wartość wyznaczoną przez rasę, muszą zebrać dwukrotnie więcej punktów doświadczenia, niż normalnie byłoby wymagane. 2) Ludzie: ludzie otrzymują +1 do dowolnej cechy głównej na etapie tworzenia postaci, ale nie można tym ponieść jej powyżej 18. 3) Magiczne komponenty: wszystkie komponenty, które nie są kosztowne, znikają z opisu zaklęcia. Przykładowo, identyfikacja wciąż wymaga perły o koszcie przynajmniej stu sztuk złota, ale nie potrzebuje sowiego pióra maczanego w winie. 4) Walka drużynowa: będę premiowała akcje zespołowe, jak np. ściana z tarcz, gdzie jeden wojownik zasłania drugiego. Dzięki takim mniej lub bardziej drobnym bonusom, wyzwania wykraczające ponad możliwości pierwszego poziomu będą znacznie znośniejsze. 5) Obciążenie: korzystamy z zasad obciążenia. 6) Inne zasady, odnoszące się do etapu tworzenia postaci, opisane są w tym dokumencie. Technikalia ► Ilość graczy: do ośmiu. ► Częstotliwość "postów": Po trzech dniach nieaktywności, zakładam, że postać nic nie robi, a po pięciu przejmuję nad nią kontrolę, potem przeprowadzam dochodzenie w sprawie losów gracza. W skrajnych przypadkach, przejmuję kontrolę już po trzech (np. walka). Zdaję sobie sprawę, że to krótkie terminy, ale nie chcę blokowania sesji, chyba, że się dogadamy (np. w komentarzach, że robimy przerwę). Napisanie deklaracji w docu to kilka minut, jeżeli nie mamy czasu na rozpływanie się nad opisem, raz na dwa dni nie powinno być problemu coś napisać (a ja mogę opis dopieścić w przypadku bardzo suchych deklaracji). Wolałabym jednak, żeby nie było to regułą, a gracze chętni skrobnąć troszkę więcej. ► Koniec rekrutacji: 23.12.2016, ale zaczniemy wcześniej, jeśli zbiorę osiem kart. ► Gdoc: Tak, bardzo. Cała sesja toczyć się będzie na Google Docs. ► Mechanika: Niejawna, ja za wszystko rzucam, a wy mi ufacie, że nie oszukuję. Dziękuję za uwagę Celowo nie tłumaczyłam dosłownie wszystkiego, żeby nie zasypać was informacjami. Jeżeli coś nie jest wciąż jasne, zadawajcie pytania. Dodatkowo, ta rekrutacja to może być bałagan, ponieważ to moja pierwsza, a i tak możecie mi uwierzyć, że czytałam ją z 10 razy, żeby skrócić do minimum tego, co chcę przekazać. PYTANIA I ODPOWIEDZI Cytat:
Pierwsza część sesji jest dosyć elastyczna i dostosuję szczegóły pod postacie. Chcesz grać paladynem? No to będzie paladyński zakon. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez kinkubus : 14-12-2016 o 00:02. | ||||
10-12-2016, 09:49 | #2 |
Reputacja: 1 | O! Fajnie, że wystartowała rekrutacja. Ale zwalniam swoje miejsce dla innych chętnych, bo aD&D to całkowicie nie mój system. Powodzenia!
__________________ |
10-12-2016, 10:37 | #3 |
Reputacja: 1 | Wchodzę w to. Poproszę rzuty.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
10-12-2016, 11:48 | #4 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Poproszę o rzuty. Prowadzenie sandboxa jest spoko, ale fajnie też będzie w jakimś zagrać. | |
10-12-2016, 15:36 | #5 | |
Reputacja: 1 | Ech biłem się z myślami bo jeśli bym się dostał do sesji Warlocka to niby mam już nadmiar ale z drugiej strony jak nie skorzystam to będę żałował. Najwyżej zorganizuję zbiórkę crowdfundingową na kawę bym mógł grać (nie pierwszy raz zresztą). Więc, proszę o rzuty (nie mam jeszcze pojęcia co stworze, to się urodzi wraz z jakimś muzycznym tematem przewodnim - jak zawsze). PS Ja wiem, że się czepiam ale to dla dobra polszczyzny (mnie też się czepiajcie jak będę błądził). Więc, żeni się z kobietą, za mężczyznę się wychodzi za mąż. PPS Cytat:
PPPS Hazard mam nadzieję Cię znowu zaskoczyć postacią Ostatnio edytowane przez Googolplex : 10-12-2016 o 15:39. | |
10-12-2016, 16:28 | #6 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | Nigdy nie grałem ani AD&D 2 chociaż Dungeons & Dragons to mój ulubiony system ani sandboxa także bardzo chętnie wysyłam zgłoszenie i dołączę do grupy śmiałków. Oczywiście jak przejdę pomyślnie rekrutację. Na pewno będę miał trochę pytań Poproszę o rzuty.
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |
10-12-2016, 16:50 | #7 |
Reputacja: 1 | Pytania (zaczyna się ): 1) Jak będzie się odbywał awans postaci, zbieramy PDki czy po prostu co jakiś czas dajesz nam +1 poziom? I jaki w pływ ma to na postaci wieloklasowe. Niby zasady mówią jasno ale i tak wolę dopytać. 2) Nie znalazłem (pewnie przeoczyłem) informacji o religii a planuję postać właśnie bardzo religijną. Wiec jak się przedstawia sytuacja, jest bosko? |
10-12-2016, 16:57 | #8 | |||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ogólnie można pracować nad ludkiem, bo to nie jest wymagający proces, ale w środę się wszystko wyklaruje, czy będą miejsca. Ja nie liczę, że z sondy przywieje osiem osób. Pytania zadawaj, znajdą się odpowiedzi. Przepraszam za tak długi okres na "dzikich", ale wzięłam uwagę na to, że jest weekend. Cytat:
Cytat:
Więc tak. Świat autorski, religie zmyślamy. Realia takie mniej więcej jak we Wrotach Baldura, czyli Forgotten Realms. Można zaczerpnąć bóstwa, jak komuś się nie chce kombinować. Pierwsza część sesji jest dosyć elastyczna i dostosuję szczegóły pod postacie. Chcesz grać paladynem? No to będzie paladyński zakon. Nawet jeden wymyśliłam, więc mogę opisać. PS: zapomniałam zrobić miejsce na pytania/odpowiedzi. | |||||
10-12-2016, 17:04 | #9 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | Dziękuję za branie mnie pod uwagę. Oczywiście zapomniałem dodać, że piszę się na obie części sesji.
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |
10-12-2016, 17:07 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Jeszcze nic straconego, chyba zmieścisz w pierwszym poście na dole kilka linijek odpowiedzi na naprawdę ważne pytania | |