lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Warhammer] Łowcy Nagród (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16633-warhammer-lowcy-nagrod.html)

xeper 21-11-2016 09:13

[Warhammer] Łowcy Nagród
 

ŁOWCY NAGRÓD


In my line of work, I get pretty used to profiting by people's fear
- Brunner

W karczmie panował senny nastrój. Późna pora i szalejąca na zewnątrz burza skutecznie odstraszały klientelę. „Rozdroże Bohrmanna”, jak sama nazwa wskazywała znajdowało się na skrzyżowaniu dróg nieopodal Dorogu. Trakt północny prowadził z Wurtzen do Wolfenburga. Na wschodzie było leżące u podnóża Wzgórz Selońskich Boven, a na zachodzie Zundap.

Dwóch znudzonych kupców gapiło się w opróżnione do połowy kufle z piwem. Pod ścianą, z głową na stole spał jakiś odziany w baranicę młodzian. Z izby na piętrze słychać było odgłosy awantury. Za kontuarem drzemał Dieter, całą noc na stanowisku, gdyby przypadkiem nocą jakieś zbłąkane dusze potrzebowały strawy bądź noclegu.

Zagrzmiało, zaraz potem zaszczekał pies. Dieter otwarł kaprawe oko, podrapał się po rzyci i coś mruknął niezrozumiale. Drzwi otwarły się z łoskotem. Do środka wdarło się zimne, wilgotne powietrze niosąc ze sobą potargane, zwiędłe liście. Próg przekroczyło dwóch ubranych w szaro-zielone opończe mężczyzn. Obaj mieli solidne, podkute buty. Obaj uzbrojeni byli w wąskie, długie miecze, które spoczywały w zdobionych srebrem, skórzanych pochwach. Obaj mieli czarne, nisko na oczy opuszczone kapelusze. Ich rysy twarzy były bardzo podobne - małe usta, zadarte nosy i niebieskie oczy. W rzeczy samej, dwaj mężczyźni byli braćmi. Oswald i Sollen Ermbachowie, znani we wschodnim Ostlandzie rabusie, gwałtownicy i awanturnicy.

Kupcy najwidoczniej rozpoznali, kto pojawił się w karczmie, bo momentalnie zerwali się z ław. Nie zdążyli odejść, gdy młodszy z Ermbachów, Sollen już był przy nich. Uśmiechnął się promiennie, odsłaniając białe zęby.
- A cóż to? Nie dotrzymacie nam towarzystwa?
- Łaskawy pan wybaczy - odpowiedział starszy z kupców, obficie się pocąc. - Ale godzina późna, a rankiem wyruszyć trzeba.
- Pogoda się raczej nie zmieni, a na taki deszcz jechać nie będziecie. Wozy przecież obładowane macie towarem, a błoto przy Przesiece głębokie. Nie przejdziecie - Sollen popchnął kupca. Ten ciężko opadł na ławę. Jego towarzysz chwycił za kord, który miał za pasem.
- Nie rób głupstw, chłopcze - usłyszał zza pleców. Za nim stał Oswald, w ręku trzymając obnażony miecz. Kiedy się tam znalazł i zdążył wyciągnąć miecz, tego kupiec nie wiedział. - Siadaj.

Gdy kupcy usiedli, Oswald zakrzyknął na Dietera o garniec grzańca. Karczmarz uwinął się szybko i jeszcze szybciej oddalił. Ermbachowie mieli paskudną reputację i nie zamierzał ryzykować. Zwłaszcza, że wiedział jak to wszystko się skończy. To nie pierwszy raz, gdy zjawiali się w Rozdrożu.
- Co wieziecie? - zapytał Oswald, popijając parujący napój.
- Nic cennego, panie - odparł starszy kupiec, rzucając nerwowe spojrzenie w kierunku swojego kompana. Nie uszło to uwagi Sollena, który błyskawicznym ruchem złapał dłoń młodzieńca i przycisnął ją do stołu. Drugą ręką wyciągnął mały sztylet o wąskim ostrzu i wbił go tuż obok dłoni.
- Współpracujcie, bo jak nie to oberżniemy palce. Potem uszy, nos, a na końcu jajca. Będzie ubaw - wystraszony kupiec głośno przełknął ślinę.

Kupiec nie zdążył odpowiedzieć. Śpiący do tej pory na stole pod ścianą młodzian, podniósł się gwałtownie, zrzucając baranie futro, które miał na grzbiecie i odsłaniając znajdującą się pod spodem brygantynę. W ręku trzymał ziejący czarną dziurą stalowej lufy, prochowy pistolet.
- Ja bym się tak nie interesował - warknął. Głos miał nieprzyjemny, podobnie jak wyraz twarzy oszpeconej długą, prostą blizną biegnącą ukośnie od podbródka do skroni. - Odłóżcie broń. Pojedziemy na spotkanie z baronową von Huck.
- Schowaj pukawkę chmyzie - zaśmiał się Oswald, Sollen mu zawtórował nieco mniej pewnie,gdyż to w niego wycelowany był pistolet. - I nie strasz nas tą starą zdzirą, bo zrobimy z tobą to samo co z jej pachołkami.
- Za żywych dają sto pięćdziesiąt karli, za martwych tylko sto. Trudno - skwitował łowca nagród i wypalił z pistoletu do Sollena. Ogłuszający huk i chmura gryzącego dymu wypełniły pomieszczenie. Młodszy Ermbach krzyknął i z łoskotem upadł na stół. Oswald skoczył w kierunku strzelca, licząc że dorwie go nieuzbrojonego, ale gdy znalazł się przy nim, tamten już trzymał w ręce zakrzywioną szablę-kislevitkę. Stal uderzyła o stal, posypały się iskry. Przeciwnicy odskoczyli od siebie. Oswald ciął nisko, łowca uskoczył. Oddał oszczędnym ciosem z łokcia. Ermbach odbił. Nieznajomy przyspieszył. Szabla migała niczym błyskawica, zataczając świetliste łuki wokół cofającego się bandyty. Z ust łowcy nagród nie znikał pogardliwy uśmiech. W końcu przyparty do ściany Oswald się pomylił, nie sparował ostrza, które ze świstem przecięło mu gardło. Opadł na podłogę jak wór kartofli.

- Czemu to tyle trwało, Herr Kunnelig?! Przecież prawie mi odciął palca! - wydzierał się młodszy kupiec. Łowca nagród zaszczycił go spojrzeniem swoich zimnych, szarych oczu.
- Trzeba było wyczuć moment - odparł, chwytając martwego Sollena za nogi i wlokąc go na zewnątrz. - Co tak stoicie? Pomóżcie mi z tym drugim.



Chodzi mi to po głowie i chodzi i chyba w końcu się zdecydowałem. Seria przygód w Starym Świecie, które są powiązane ze sobą postaciami bohaterów. A ci to grupa łowców nagród, podróżująca po Imperium i ościennych krainach w poszukiwaniu profitów, czy to ze zleconych zadań czy z własnej inicjatywy polując na bandytów, złoczyńców, wywołańców i heretyków.

  • Drużyna liczyłaby do 4 osób; bohaterowie znają się już od jakiegoś czasu i razem robią w zawodzie
  • Dowolna rasa, dowolna profesja i 1500 PD na start. Dopuszczam wszystkie dodatki, Career Compendium i takie tam, a jak ktoś chce, to może zagrać nawet profesją z I ed., byle nie magiczną, bo zasady magii obowiązują drugoedycyjne i ciężko by się było wpasować
  • Do tego 100 zk do wydania na ekwipunek, poza podstawowym i startowym z pierwszej profesji.
  • Karta postaci, poza częścią mechaniczną powinna zawierać: awatara lub link (byle nie manga i temu podobne) bo lubię sobie te obrazki pozmieniać, oprawić itp.; krótką notkę biograficzną zwaną historią postaci, opis osobowości i sekret z przeszłości, czyli coś o czym inni nie wiedzą (może być np. skaza chaosu, utracone dziedzictwo, wróg, wstydliwy epizod z życia itp.)
  • Początek przygody w Delberz roku 2520 KI
  • Sesja będzie prowadzona na pełnej mechanice, ale zmodyfikowanej, o czym poniżej.
  • Tempo dosyć żwawe, tak do dwóch kolejek w tygodniu?
  • W związku z tym posty krótkie do umiarkowanych, z wyraźnymi deklaracjami, żeby się nie trzeba było domyślać co bohater chce zrobić
  • Gdoc do dogadania, nie jestem całkiem na nie
  • Czas trwania rekrutacji - jak dla mnie to z tydzień.


A teraz to, co część z Was uzna za niedopuszczalne i zrezygnuje z wysłania karty. Zmiany w stosunku do oryginalnych zasad:

1. Nowa cecha - Percepcja (PER), odpowiedzialna za postrzeganie zmysłowe. Powiązane z nią umiejętności - czytanie z warg, empatia, nawigacja, przeszukiwanie, spostrzegawczość, tropienie. Ludzie 2k10+20; krasnoludy 2k10+15; elf 2k10+25; niziołek 2k10+30
2. Nowe zdolności:
  • akrobatyka - bohaterowie z tą zdolnością są doskonale wytrenowani. Skaczą dalej (odległość równa 15% S, a nie 10%), wspinają się skuteczniej (+10), lepiej unikają (+10) i mogą zeskoczyć z większej wysokości (wysokość równa 15% Zr, a nie 10%).
  • bliźniacze ostrza - bohater do perfekcji opanował walkę zespołową. Jeżeli dwie postaci posiadają tą zdolność i flankują przeciwnika, wówczas otrzymują modyfikator +20 do walki bronią, zamiast standardowego +10.
  • boskie wsparcie - kapłan obdarzony jest wyjątkową łaską swego boga. Podczas rzucania czarów, zmniejsza wymagany poziom mocy o wartość swojej cechy Magia.
  • brudna walka - bohater posługuje się technikami walki znanymi z walk ulicznych i ciemnych zaułków. Wykonując w rundzie pojedynczy atak, może zadać dodatkowe k4 obrażenia.
  • ciężka ręka - postać ma wyjątkową "parę" w rękach. Wszystkie testy Krzepy, podczas których wymagana jest praca rąk, wykonuje z modyfikatorem +10.
  • czułe zmysły - bohater obdarzony jest wyjątkowo czułymi zmysłami. Otrzymuje modyfikator +5 do PER.
  • manewry bojowe - postać jest wyszkolonym szermierzem. Wykonując akcje - finta, odepchnięcie, ogłuszanie, riposta, rozbrojenie, otrzymuje modyfikator +10.
  • miotacz - Bohater potrafi rzucić w przeciwnika każdym typem oręża. Zasięg rzutu wynosi S pól.
  • mól książkowy - bohater spędzał długie godziny nad księgami i poświęcał całe życie studiowaniu. Otrzymuje modyfikator +10 do testów zdobywania informacji związanych ze studiowaniem i do testów wiedzy (zdolność można nabyć wielokrotnie).
  • Skrócenie chwytu – Bohater posługujący się bronią drzewcową, może w ramach akcji natychmiastowej skrócić chwyt broni, pozbywając broń cechy oręża „zasięgowy”.
  • Specjalizacja w broni - W czasie starcia bohaterowie z tą zdolnością otrzymują modyfikator +5 do ataku/obrony wybranym orężem (zdolność można nabyć wielokrotnie zwiększając modyfikator lub specjalizując się w kilku broniach) oraz zawsze trafiają w zamierzoną lokację.
  • Tarczownik - postać jest wyszkolona w używaniu tarczy i wykorzystywaniu jej atutów. Jeśli używa tarczy do odepchnięcia/przewracania/ogłuszania otrzymuje modyfikator +10. Zasłaniając się przed pociskami, podwaja modyfikatory. W obronie tarczownik osiąga lepszą skuteczność, dodając +5 do modyfikatora wynikającego z wielkości tarczy.
  • Wzmocnienie czaru – czarodziej stał się wyjątkowo sprawny w rzucaniu określonego czaru. Wszystkie parametry tego czaru ulegają podwojeniu (zasięg, czas trwania, modyfikatory).
  • zamaszysty atak - posługując się bronią dwuręczną, postać może wykonać atak wielokrotny z modyfikatorem -10, rażąc wszystkich (przeciwników i sojuszników) znajdujących się wokół postaci. Dla każdego trafionego celu obrażenia ustalane są osobno.
  • zew morza - bohater pochodzi z rodu od wieków związanego z morzem. Otrzymuje modyfikator +10 do testów nawigacji, wiosłowania, żeglowania jeśli dotyczą one wód morskich. Dodatkowo jest doskonałym pływakiem, co odzwierciedla modyfikator +10 do testów pływania.

3. Zmiany w działaniu niektórych umiejętności i zdolności:
  • leczenie - udany test przywraca k6 Żyw draśniętej lub k4 Żyw lekko rannej lub 1 Żyw ciężko rannej lub stabilizuje śmiertelnie ranną postać
  • krzepki - bohater nabrał niesamowitej krzepy. Nie otrzymuje ujemnych modyfikatorów przy noszeniu średniego pancerza, w przypadku pancerza ciężkiego Zr zostaje zredukowana o 10 i może unikać. Ciężki pancerz nie ogranicza też szybkości.
  • Morderczy atak - dzięki znajomości podstaw anatomii Bohater potrafi wymierzyć atak w newralgiczną część ciała przeciwnika. Za każdym razem, gdy postać nabędzie tą zdolność, szansa na zadanie potężnych obrażeń wzrasta o 5%.
  • Oburęczność - bohater może używać obu rąk z jednakową precyzją. Nie otrzymuje modyfikatora -20 do walki, gdy trzyma broń w słabszej ręce. W przypadku walki dwoma broniami ujemne modyfikatory zostają zredukowane do -10/-1.
  • Silny cios – dzięki doświadczeniu w walce bohater precyzyjnie wymierza ciosy. Otrzymuje modyfikator +1 do zadawanych obrażeń (zdolność można wykupić wielokrotnie).
  • Strzał precyzyjny – wykonując atak bronią strzelecką, Bohater potrafi precyzyjnie wymierzyć strzał, który zadaje dodatkowe obrażenia. Otrzymuje +k4 do rzutów na obrażenia podczas ataku bronią strzelecką.
  • Strzał przebijający – bohater potrafi znaleźć odsłonięte miejsca w pancerzu przeciwnika. Po udanym ataku bronią strzelecką może zignorować połowę PZ na lokacji, w którą trafił (minimalnie 1). Zdolność jest nieskuteczna gdy przeciwnik nie nosi zbroi.
  • Szał bojowy – w trakcie walki bohater potrafi wpaść w szał bojowy. Przez jedną rundę musi się doprowadzać do wściekłości (wyjąc, gryząc tarczę, bijąc się w piersi, itp). W kolejnej turze otrzymuje modyfikator +10 walki, a kość obrażeń wzrasta o jeden poziom. Podczas walki zawsze atakuje najbliższego wroga, nie może unikać ani wykonywać akcji „odwrót”, jest też odporny na oddziaływania psychologiczne. Bohater pozostaje pod wpływem umiejętności Szał bojowy do końca starcia. Potem, na skutek wyczerpania, przez liczbę godzin równą liczbie rund szału, otrzymuje modyfikator -10 do wszystkich cech.
4. Zmiana systemu ataku - szansę trafienia oblicza się wg wzoru 50+atak-obrona=% szansa trafienia. Atak i obrona to pochodne WW, modyfikowane przez zdolności, umiejętności i broń
5. Zmiana systemu obrażeń - Każda broń ma inną kość obrażeń; obrażenia dzielą się na kłute/sieczne/obuchowe; szansa na zadanie potężnych obrażeń (Furia Ulryka) wynosi 10%, modyfikowane przez zdolność morderczy atak; zróżnicowanie Punktów Zbroi w zależności od rodzaju obrażeń
6. Rezygnacja z Trafień Krytycznych na rzecz stopniowania ran i ich wpływu na postać
7. Zmiana zasad dotyczących tarczy, walki oburącz, skakania, zeskakiwania i upadku i inne
8. Nowe czary, trucizny i zioła
9. Użycie opcjonalnych zasad dotyczących uszkodzenia pancerza, tarczy i broni



Pytania? Wątpliwości? Zgłoszenia? Proszę bardzo.

Bielon 21-11-2016 10:21

Zgłosiłem się już do jednej, a tu bym też kciał :)

Pomyślę, może dam radę. Postać zrobię, choć liczba zmian sprawia że znów będę rozkminiał 3 dni co da mi maks statsy :)

Taki tam munchkinnizm wieku średniego :D

P
b
.

xeper 21-11-2016 10:58

Cytat:

Napisał Bielon (Post 674756)
Taki tam munchkinnizm wieku średniego :D

P
b
.

Też to mam i stąd takie zmiany w mechanice :) Podrzuć mi koncept postaci, to postaram się coś doradzić.

czajos 21-11-2016 11:37

Zgłaszam się :) Moja stała postać świetnie się sprawdzi w tym układzie, Maximilian Shiefemtur do usłóg.

mrokota 21-11-2016 12:30

Witam. chętnie zagrałbym z wami o ile dostał bym drobną pomoc w stworzeniu postaci. Drobną bo miałbym koncept a nie ma obecnie dostępu do podręcznika. Jeśli była by zgoda proszę mnie dopisać.
pozdrawiam

czajos 21-11-2016 19:33

Pytanie / sugestia
1. kto ma dostęp do nowych zdolności ?
2. zmiana w umijce leczenie w sporej części (ba całkowicie przy czarach magi prostej kapłana) niweluje użyteczność magi do leczenia.

xeper 21-11-2016 23:03

ad. 1 -
akrobatyka - cyrkowiec, wojownik klanowy (40%), złodziej (20%), mistrz cieni, skrytobójca, włamywacz (50%),
bliźniacze ostrza - szermierz estalijski (30%), fechmistrz, zwadźca
boskie wsparcie - wybraniec boży
brudna walka -gladiator, oprych, śmieciarz (25%), reketer (50%)
ciężka ręka - chłop (50%), cyrkowiec (20%), gladiator (50%), rzemieślnik (50%), strażnik więzienny (25%), żeglarz (20%), oprawca (50%)
czułe zmysły - startowa do wyboru zamiast zdolności z tabeli 2-4
manewry bojowe - giermek (20%), najemnik (20%), szermierz estalijski (25%), szlachcic (30%), żołnierz (20%), fechmistrz, oficer (50%), rycerz (70%), szampierz
miotacz - niziołek (10%), cyrkowiec (20%), skrytobójca (50%)
mól książkowy - skryba (50%), uczeń czarodzieja (50%), żak (50%), medyk (20%), uczony, urzędnik (20%),
skrócenie chwytu -najemnik (20%), żołnierz (20%), sierżant (50%), weteran (50%),
specjalizacja w broni - może wykupić każda postać za 200 PD
tarczownik - giermek (25%), najemnik (10%), tarczownik (50%), żołnierz (30%), fechmistrz, mistrz zakonny, rajtar (50%), rycerz (70%), sierżant (50%), weteran (50%), zakonnik (50%)
wzmocnienie czaru - może wykupić każdy władający magią za 200 PD
zamaszysty atak - berserker (50%), zabójca trolli (50%), rycerz (50%), zabójca olbrzymów
zew morza - żeglarz (60%), żołnierz okrętowy (40%)

ad. 2 - dziedzina Shallyi - leczenie ran - uzdrawia k10+Magia ran, niezależnie od stanu postaci; magia prosta kapłańska - błogosławieństwo uzdrawiania - przywraca 1 Żyw niezależnie od stanu rannego

Dnc 23-11-2016 04:41

ciekawa opcja na sesje, zastanowię się na jakąś ciekawa postacią

co do dodatkowej mechaniki to mamy ja tylko ogarnąć przy tworzeniu postaci bo potem to MG bierze na siebie jej używanie, tak?

Edit:
Chodzi mi po głowie zdeprawowany szermierz estalijski -innych profesji z Estalii nie znam jest jakiś ogarnięty podręcznik?

xeper 23-11-2016 09:24

Zasadniczo większość mechaniki będzie po mojej stronie. Jak coś będzie potrzebne, a uległo zmianom w stosunku do oryginalnych zasad to będę wyjaśniał.
A co do profesji z Estalii, to chyba większość tych z podręcznika się nadaje do zastosowania.

czajos 23-11-2016 18:46

Pełne zgłoszenie z mojej strony jest już w rękach MG. Stworzyłem łowcę nagród z zawodu i powołania.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:22.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172