Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-11-2016, 02:27   #1
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
[SF] Parchy

Scenka - Pokład statku matki; cele




“Zostałeś tu zesłany by umrzeć. I dokładnie to cię czeka. Nie zasługujesz… Nie zasługujemy na nic lepszego. Gdyby było inaczej nie znaleźlibyśmy się tutaj.”


“Szczury Blasku”




Mężczyzna spojrzał w odbicie w lustrze. Standardowe lustro nad standardową umywalką. Bez luksusów i udziwnień. Widział to co powinien zobaczyć. Głowę wciąż rosiły mu krople wody tak jak i resztę ciała choć ta reszta w większości nie łapała się już na widok w lustrze. Zmył właśnie golącą piankę której rozchlapane resztki wciąż jeszcze dało się zauważyć na lustrze i umywalce. Oceniał teraz efekt. Niezły. Zastanawiał się czy jednak jeszcze nie skrócić zarostu na głowie. W końcu pewnie ostatnia okazja by wyglądać jak człowiek. Spojrzał na dozownik z kosmetykami. Mógłby ogolić się jeszcze raz. Przejechał z wolna dłonią po skórze głowy przykrytej dwumilimetrowym meszkiem. Wyczuł pod nią charakterystyczny opór szczeciny. Nie. Jest dobrze. I wygodnie. Nie było co udziwniać. Wygolona głowa komponowała się w całość z raczej nieprzyjemnym i twardym wyrazem twarzy widocznym w lustrze. Cała sylwetka też dopełniała tego chropawego wrażenia. Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu.


- Procedura wyjścia z celi rozpocznie się za 20 minut. Proszę się przygotować. - ze ściany szczeknął komputerowo generowany głos. Mężczyzna odwrócił się do niego. Spojrzał na swoje królestwo. Całe 20 metrów kwadratowych tylko dla niego! Luksus. Jak na cele. Bycie Parchem miało jednak swoje zalety. Może i byli więźniami ale w porównaniu ze standardem można dało się czuć elitą w więziennej społeczności. Poznał tu każdy zakamarek. Miał na to czas. Mnóstwo czasu. Odkąd się tu przebudził parę dni temu. Przebudził, więc pewnie wyszli ze skoku. I lecieli przez jakiś układ. Na obcą planetkę, księżyc, stację czy gdzie tam ta wspaniała miłująca pokój, wolności wszelakie oczywiście Federacja miała kłopoty na tyle poważne, by wysłać Parchy. Znaczy się by to co tam było wykonało na nich egzekucję, aby widać było, że system działa. Więc przez parę ostatnich pewnie dni odmierzanych sztucznym, komputerowo sterowanym rytmem doby i wydawaniem posiłków miał czas zwiedzić swoje królestwo. Szukał oczywiście luk i dziur w systemie, ale nie znalazł żadnej. Zresztą nawet jakby Obroża nie zadziałała i wyrwał się jakoś z celi, tak nadal był jeszcze cały statek i kosmiczna próżnia za nim. Nie. Nie dalo się uciec. Jeszcze nikomu się przecież nie udało.


Z drugiej strony jeszcze nikt nie przeżył do wypuszczenia na wolność - dość nawet zabawne, bo nie było nawet wiadomo czy ten system działa. Czy naprawdę po odbębnieniu odpowiedniej ilości misji wypuści skazańca na wolność bez wielu dziesięcioleci odsiadki za kratami. Przynajmniej filmów na holo się naoglądał za wszystkie czasy przez te parę dni. Szkoda, że nie puszczali wiadomości. Nie miał pojęcia co się dzieje poza ścianami statku, ani gdzie właściwie są. Tak naprawdę nie miał nawet pojęcia co się dzieje w innych celach. Ale coś się działo. Kilkukrotnie wyczuł drgania ścian i odległy odgłos metalu. Luk transportowy. Niby nic. Ale parchata tradycja głosiła, że to oznacza wystrzelenie kapsuł na zewnątrz. Albo z Parchami albo już z checkpointami. Czyli coś by wtedy już się tam działo. Nie byłby więc pewnie wybudzonym z pierwszej fali Parchów, a skoro ich wybudzili i nie gnali z powrotem do hibernatorów no to działo się. Ostro. Co nieźle kontrastowało z ciszą i monotonia dźwięków w celi i okolicy.


- Procedura wyjścia z celi rozpoczęta. - poinformował komputerowy głośnik do stojącego już w charakterystycznym uniformie Parcha mężczyznę. Stanął na namalowanym prostokącie przed drzwiami. Skaner nie wiadomo dlaczego znowu go przeskanował. Chyba nie znalazł niczego by się po robociemu nawet czepnąć, więc drzwi szczęknęły i trochę zgrzytając mechanizmami rozsunęły się.


- Wyjdź z celi i stań na namalowanym sektorze. Czas 10 sekund. Po tym czasie drzwi zostaną zamknięte a cela ulegnie sterylizacji. - mężczyzna wzruszył ramionami obleczonymi w więzienny kombinezon. Ciekawe czy ktoś kiedykolwiek był takim pierdołą by zgłosić się do Parchów idąc się zagazować czy spalić, gdyby został w tym momencie w środku. Spojrzał przez te sekundy w jedną i druga stronę korytarza. Też były drzwi do cel i przed niektórymi stali skazańcy tacy jak i on. Stali bo oczywiście zejście z namalowanego sektora kończyło się niewiele lepiej niż pozostanie w celi. Widział ich teraz. Innych Parchów. A oni widzieli jego. Większość facetów. Z kilka lasek. Większość w jego wieku. Nie znał ich, nie miał pojęcia kim są i za co siedzą. A oni pewnie wiedzieli o nim równie wiele. Każdy był w takim samym kombinezonie jaki i on miał. No i Obroży. Oczywiście tego nie dało się przegapić. Każdy był w Obroży. Drzwi za plecami jak i te z otwartych cel zabuczały trzy razy ostrzegawczo i skrzypiąc trochę zamknęły się za plecami więźniów. Idiotoodporne strzałki, napisy i komunikaty z głośników poprowadziły procesję skazańców wzdłuż korytarzy statku ku ich przeznaczeniu.


---



Siemka




Jako, że okazało się, że w przeprowadzonej sondzie (tutaj link: http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...ach-sesji.html (Sonda - gadki o propozycjach sesji) ) konglomeratem tego co ja chciałbym poprowadzić najbardziej, co mogę a co Wy chcielibyście zagrać są “Parchy” więc otwieram rekrutę do tej sesji



Scenka



Powyższa scenka jest dla złapania klimatu i dla orientacji jak ja się zapatruję na tą sprawę. Podobną scenkę zna każda z BG i start mieliby podobny jak przykładowy Parch ze scenki. Czy w sesji czy w KP jak ktoś chce może ułożyć swoja wersję przykładowej scenki bo warunki każdy BG ma zbliżone.



Gatunek



Korzystając z filmowego nazewnictwa sesja to taki konglomerat sf, akcji i gore. Silnie nastawiona na akcję, walkę i przetrwanie w uniwersum sf. Uniwersum jako takie jest jedynie naszkicowane przeze mnie a częściowo przez Graczy którzy wystartują w sesji (KP) więc wiele do studiowania o tym nie ma. Nie jest specjalnie istotne i raczej powinno być tylko tłem dla tego co się dzieje na sesji. Jeśli coś okazałoby się istotne to albo podam już w sesji albo powinno wyniknąć z rozmów około sesyjnych (pw, komenty, KP itd.). Dla złapania klimatu polecam komiks “Szczury Blasku”.



O co biega?



O przetrwanie Gracze wcielają się w skazańców. Skazańców z ciężkimi, prawomocnymi wyrokami skazanymi na wieloletnie więzienia. Skazańcy ci zgłosili się na ochotnika do jednostki Parchów która uznawana jest w popkulturze za samobójczą. Każda misja którą przeżyje Parch skraca mu wyrok o 10 lat. Parchy są często wysyłani do walki z potworami. Potwory to różne monstra rodem z klasycznych xenomorphów z serii “Alien” czy bioformy tyranidzkiego roju z Warhammera 40000. Sesja ma opowiadać o jednej z takich misji Parchów wysłanych do walki z tymi potworami.



Kim jest Parch?



Parch jest więźniem i ochotnikiem. Jednak dość szczególnym na tyle, ze są przetrzymywani w osobnych więzieniach, bazach i statkach. W porównaniu do większości standardu więzień są przetrzymywani w lepszych warunkach czyli mają osobne cele, większe niż w standardzie, całkiem niezłe karmienie, drobnostki umilające bytność za kratami itd. Specyfiką Parchów na etapie selekcji i szkolenia jest trening podobny do tego jaki przechodzą regularne jednostki wojskowe. Dlatego każdy Parch nawet jeśli przed wyrokiem nie miał nic wspólnego z walką, po szkoleniu ma przynajmniej poziom przeciętnego rekruta. Ktoś kto nie dałby rady nie zostaje Parchem, więc nie ma Parchów którzy nie umieją walczyć chociaż średnio. Staż po szkoleniu w większości Parchów jest raczej o wiele krótszy niż samo szkolenie bo przeważnie giną na pierwszej misji. Parch po dwóch misjach uznawany jest za weterana. Podobno rekordzista przeżył pięć misji.



Kim są BG?



Są Parchami. Wszyscy ukończyli szkolenie i są przed pierwszą misją. Nikt się nie zna nawzajem z innymi Parchami na pokładzie statku - matki więc wszyscy poznają się od początku. W czasie przed sesyjnym statek - matka wyskoczył ze skoku do danego układu planetarnego i przez kilka dób podróżuje przez niego. W tym czasie zostają wybudzeni z hibernacji Parchy, każdy w swojej celi. Nie wiedzą w jakim są systemie ani co jest ich zadaniem. Przez ten czas mają tzw. czas wolny który w większości spędzają sami w swoich celach ale mogą próbować się pointegrować z innymi w mesie czy kantynie. Statki więzienne z Parchami są albo całkowicie skomputeryzowane albo w części dla Parchów, nie ma żadnych innych ludzi prócz Parchów. Parch który robi awantury, wszczyna bójki zostaje spacyfikowany przez Obrożę i systemy statku i do czasu misji nie opuszcza swojej celi. Gdyby systemy statku i Obroża spóźniły się i Parch zabiłby innego Parcha sam natychmiast też ginie.



Motywacje



Każdy zgłasza się do Parchów z własnych powodów. Każdy Gracz wymyśla swojemu bohaterowi własne motywy dlaczego się zgłosił na ochotnika do służby w jednostce prawie jawnie samobójczej. Może to być obawa o własne życie jeśli ktoś ma nieciekawą sytuację w rodzimym więzieniu. Ktoś może szukać odkupienia za swoje winy. Inny może czuć się wojownikiem i chcieć zginąć w walce a nie za kratami. Ktoś może w ogóle desperacko chcieć opuścić te kraty. Jeszcze inny może uważać, że zna sposób jak przechytrzyć system i zwiać z Parchów z bronią w ręku. Innego jeszcze może pociągać specyfika Parchów trochę podobna do dawnych gladiatorów którzy w końcu byli niewolnikami ale właśnie jednak specyficznymi. To wszystko tylko sugestie a każdy może te motywy uszyć swojej postaci sam.



Jaka będzie sesja?



Krwawa. Banda niemiluchów strzelająca się z brzydalami Musi być krwawa Krwawa, szybka z emocjami, tuż pod skórą albo na wierzchu. Tymi negatywnymi emocjami od strachu, adrenaliny, wyczekiwania, polowania i unikania polujących z nieustanną presją czasu na karku. Potwory i przeszkody mają być w sesji od tego by potworzyć i utrudniać przeżycie a nie by BG mieli na by poprawić humor BG. Jeśli ktoś źle oceni sytuację, przeceni swoje siły, będzie zbyt bierny czy za długo zwlekał to pewnie zginie.



Długość postów



Sesja to nie jest konkurs literacki. Ani skup makulatury postowej. Ale czerpię przyjemność z czytania literek i lubię mieć na czym oko zawiesić. Nie trawię jednolinijkowców. Nie podaję więc ani minimalnego ani maksymalnego limitu postów. Ktoś ma pomysł na jakiś fajny tekst czy retrospekcję o swojej postaci niech pisze. Ktoś nie ma i chce się skupić na tym co jest w sesji to niech na tym się koncentruje. Nie chciałbym jednak widzieć jakiś jazd i podjazdów wzajemnych, że ktoś tam napisał tyle a tyle. Dla każdego jest miejsce w tej sesji. Ja mam minimalne zrozumienie jedynie jeśli ktoś bez uprzedzenia w ogóle nie odpisze w danej turze ale jeśli będzie jakieś L4 no myślę, że się dogadamy. Różne rzeczy w końcu czyhają na nas w tym realu



Tempo sesji



Prawdopodobnie rytm około tygodniowy. W zestawie 5 + 2 gdzie ja dla siebie zabieram weekend a Wy macie resztę tygodnia. Przywiązuję sporą wagę do terminów i nie lubię jak się rozjeżdżają. Ile potrwa sesja nie potrafię w tej chwili przewidzieć. Się uprzecie zabić swoje postacie no to co ja Wam będę bronił



Gra zostaje w grze



Mam nadzieję, że dmucham na zimnę. Ale na wszelki wypadek powiem. Sesja z założenia nie jest o grzecznych dzieciach. Jest o recydywistach w ekstremalnych sytuacjach sprzyjającym konfliktom wszelakim łącznie z tymi pomiędzy postaciami. Nie chciałbym jednak by takie konflikty przenosiły się poza grę. Jeżeli ktoś miałby kłopoty z pamiętaniem o tym no niech się liczy z konsekwencjami z mojej strony. Cenię sobie cywilizowane rozwiązywanie problemów.



Czy BG ma szansę przeżyć sesję?



Nie wiem Ale odgórnie nie zakładam jakiegoś gotowego zakończenia czy scenariusza. Więc śmierci postaci też nie. Jednak ilość trudności, niebezpieczeństw, przemocy, walk, nerwów, chaosu i konsekwencji tego wszystkiego sprawiają, że no cóż… Lepiej nie przyzwyczajajcie się za bardzo do Waszych postaci Może komuś się uda przeżyć, może nikomu a może nawet nikt nie zginie. Nie wiem w tej chwili. Wszystko jest w Waszych rękach jak rozegracie tą grę. Ale kto mieczem wojuje od miecza ginie. A wojowania w sesji będzie sporo więc sprzyjać będzie umieraniu a nie przeżywaniu.



ARK



Akcja > Reakcja > Konsekwencje. Zawsze prowadzę na tej zasadzie więc tą sesję też zamierzam. Czy któraś postać sobie coś nagrabi czy zasłuży są tego konsekwencje. Tak samo jak popełnionych błędów, mylnej oceny sytuacji czy na odwrót, prawidłowej oceny i dobrania odpowiednich taktyk i zachowań. Czyli na szacunek, lubienie lub nie, życie lub śmierć wasi BG pracują samodzielnie od początku sesji do końca. Wychodzę zawsze z założenia, że to Gracz a nie MG zabija swoją postać



Mecha, deklaracje i fabuła



Mecha jest ale u mnie. U Gracza sprowadza się do zrobienia KP. W grze i tak ja będe wszystko liczył i kulał. Ale muszę wiedzieć co mam liczyć i kulać dlatego potrzebne są mi deklaracje co dana postać robi w danym momencie. Albo co próbowałaby zrobić. Jeśli coś nie jasne to pytać. Jak ktoś się pyta no to zaczynamy rozmowę co i jak. A jak Gracz zaczyna rozmowę z MG to grają ze sobą więc się nie strzelają ze sobą Na moje oko ta sesja pod tym względem nie odbiega jakoś od tego co ja znam z większości innych sesji. Więc chyba nie ma co się jej bać



Robienie postaci



Dla minimalistów


- Wymyśl postać, w jakim jest wieku, jak wygląda, za co siedzi, dlaczego zgłosiła się do Parchów, co by umiała czy jaki miała zawód. Czyli taki RPG-owy standard w skórce sf. Jeśli masz wątpliwości czy coś może być czy nie, pasuje albo nie do sesji no to pytaj.


- Masz 9 Cech, 2 Umiejętności Walki i 2 profesyjne. Razem 13 rzeczy. Na te 13 rzeczy masz do rozdysponowania 80 pkt. Wartości muszą się mieścić w przedziale 2 - 10.




Cechy:


- Charyzma
- Determinacja
- Gadka


- Percepcja
- Refleks
- Siła


- Dedukcja
- Mądrość
- Pamięć


Walka:

- Zasięg
- Zwarcie


Profesja:


- Umiejętność 1
- Umiejętność 2



- Wybierz sobie mniej więcej broń jaką posługuje się Twój Parch. Za wzór możesz spokojnie wziąć nasz real ze współczesnym polem walki. Czyli czy to ma być karabinek szturmowy, jakaś broń ciężka, snajpera, strzelba bojowa, miotacz ognia czy coś do zwarcia. Ten skrót pozwolić chyba powinien zrobić postać Parcha choć bardziej fabularnie i sporo rzeczy spada wówczas na MG. Jedni to lubią inni nie.


- Dla tych co chcą więcej


- To tu jest link do ściągi w doc w której jest o robieniu postaci i mechaniki popisane no trochę więcej: https://docs.google.com/document/d/1...h.pz5ydzik9ssf


- To rozwiązanie pozwala bardziej zaplanować postać i daje lepszą orientację o świecie i tym czego można się spodziewać w sesji. Jeśli ktoś lubi zabawy z cyferkami i testowanie systemu no to chyba ta opcja powinna mu bardziej pasować.




Na koniec



- Jeśli coś jest niejasne to pytać. Jak ktoś nie jest czegoś pewny czy pasuje do sesji, czy jest możliwe czy nie, coś w tym doc jest niedokładnie napisane, zatnie się na jakimś fragmencie robienia KP no czy ogólnie ma jakiś problem z tą rekrutą no to niech da znać. Zobaczymy co da się z tym zrobić



Bonus na start



- Chciałbym jakoś uhonorować osoby które aktywnie od początku wspierały ten projekt jak jeszcze był luźnym konceptem pośród innych sobie podobnych. A i potem wspierały mnie w tej parchowatej pracy pomysłami, uwagami, zachętami czy życzliwym słowem. Dlatego niżej wymienione osoby jeśli zgłoszą się do rekruty po prostu dostają się do sesji z automatu: Buka, Ehran, Mike, Zombi, Zuz. Te osoby dostają też o 2 pkt więcej do rozdziału na postacie czyli mają 82 a nie 80 pkt.

- Oprócz tego dwie osoby wysłały mi wstępne KP bazując z tej zrobionej ściągi. Co było mi bardzo pomocne. Te osoby to Buka i Mike. Jako bonus mogą wziąć jeden dodatkowy przedmiot (broń, pancerz, sprzęt) poza tym co mają ze standardowego ekwipunku zrobionego z mechy.



Ilość Graczy



- Tak orientacyjnie 4 - 8. Będzie słabe zainteresowanie będzie nas mniej, więcej to więcej.



Termin Rekruty



Termin rekruty ustalam do nd 04.XII. Czyli ok 2 tyg. Jest to na razie orientacyjny termin. Jeśli będzie potrzeba to się go wydłuży. Po prostu mam nadzieję mieć już coś na start przez zwyczajowym snem zimowym na forum. Tak by na ten sen już zacząć sesję i po Nowym Roku już ruszyć gotowca.



---



Chyba tyle na razie ode mnie. Coś jest niejasne to pytać
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172