lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [SF] Parchy (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16642-sf-parchy.html)

Pipboy79 24-11-2016 00:24

Cytat:

Tamta KP to była testowa, teraz się pozmienia diametralnie. Wtedy fabułę była marginalizowana, a w mechanice szukałem dziur. Teraz już nie muszę szukać, teraz wykorzystam to co wiem :P
- No ok :)


Cytat:

A co do bandy czy stada To szansa na klęskę jest większa jak każdy wykonuje rozkaz "zdobycia punktu A" wg własnego widzimisię Wymuszenie spójnego działania wymaga formalnego dowódcy.
Biorąc pod uwagę, że nie bardzo jak mogą się prać po pyskach bo ich obroże skasują to wybór szefa będzie trudny.
- Szansa na klęskę? Dla kogo? :) Po to się Parchy wypuszcza z klatki by zginęli. Rola przywódcy w Drużynie RPG też jakoś tradycyjna zbytnio nie jest :) Jakbyście grali oddziałym wojskowym czy jakimś innym o ustalonej hierarchii no to tak, pewnie by jakiś szef był. Ale banda to banda.

- A prać się po pyskach mogą choć Obroża nie pozwoli raczej na coś więcej. Ale na pokładzie statku. W momencie lądowania na misji, broń się odbezpiecza i liczy się kto dotrze do checkpoint na czas. Ktoś miałby zginąć przy ustalaniu hierarchii w stadzie no trudno. Taki typ sesji. Powiem tyle, że śmierć z ręki innego Parcha jakoś nie redukuje zagrożeń i przeciwników jakie czekają na planszy.



Cytat:

Lepszym pomysłem, by było jakbyś widząc karty wyznaczył kogoś kto wg fabuły i mechaniki ma kwalifikacje.
- Można wziąć ums Dowodzenie. Daje bonusy sobie i podwładnym jak się zda. Ale tylko tym którzy podlegają dowódcy. W Oddziale jest to dość jasne. W bandzie jeśli ktos wykonuje jego polecenia ma bonus a nie to nie. Tyle ze wsparcia mechy dla dowodzenia i dowódców. Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł na tą okoliczność. A reszta reczej wyjdzie w ogniu sesji jednak nie usmiecha mi się sztywne wyznaczanie jakiegoś BG na szefa.




Cytat:

Nie czytałam jeszcze całości, ale kupiłam to po przeczytaniu "pancerz wspomagany". Jak duże? Jak to wygląda? Co trzeba, żeby tym sterować?
- No tak jak Mike mówi z tym adresem w doc. I opisem też.

- Pi x oko wygląda gabarytnie jak pancerz wspomagany ze starych Falloutów. Wyraźnie większy od człowieka więc wiadomo, że pw. Na tyle mały, że nadal da się go przewozić kapsułami, transporterami, ciężarówkami itd choć zajmuje więcej przestrzeni od standardowego piechura.

- By mieć pw ze startu trzeba mieć profesję Operator: Pancerze Wspomagane. Jeden ums na oba rodzaje pancerzy i egzoszkielety.



Cytat:

Mnie interesuje bycie ciężkozbrojnym wsparciem. Przyznam, że nie mam ochoty czytać doca (za dużo ostatnio czytam systemów), więc potrzebowałabym pomocy w ustalenia co ja w zasadzie mam wziąć.
- Ciężkie wsparcie. Ok, to jak w pw to jeszcze drugi ums profesyjny: Broń Ciężka byłby niezły. Razem wychodzi 2/2 umsów profesyjnych i ma się operatora pancerza wspomaganego z bronią cieżką czyli karabiny maszynowe, miotacze ognia, granatniki, wyrzutnie itd.

- Można oczywiście rozdzielić i mieć Broń Ciężką w zwykłym pancerzu albo pw ze standardową bronią.

- Pancerz wspomagany jest na tyle nieporęczny i duży, że jak pisał Mike odpadają precyzyjne czynności. Da się otworzyć drzwi, uruchomić windę itd. ale już prowadzić pojazd, skradać już nie. Jest też traktowany jak robot gdy działa EMP. Jeśli operator opuści pw zostaje bez żadnego pancerza.

- Jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pytaj :)


Cytat:

Można się podłączyć jeszcze?
- Tak, rekruta się zaczęła dopiero :)

kinkubus 24-11-2016 00:55

Tak, chcę jeszcze wiedzieć, czy mogę mieć obok sterowania i ciężkiej broni jakieś naprawienie czy technikę, bo planowałam zrobić mechaniczkę (jako zawód przed-parchowy).

Drugie pytanie w sumie, czy mi poskładacie ten pancerz, czy muszę zrobić to sama?

Pipboy79 24-11-2016 01:04

Cytat:

Tak, chcę jeszcze wiedzieć, czy mogę mieć obok sterowania i ciężkiej broni jakieś naprawienie czy technikę, bo planowałam zrobić mechaniczkę (jako zawód przed-parchowy).
- Macie do wyboru 2 umsy profesyjne. Lista tych umsów zaczyna się na 24 str. Z nich możecie wybrać 2. Naprawa, Pancerze wspomagane i Broń Ciężka to trzy umsy. Więc musiałabyś z czegoś zrezygnować.



Cytat:

Drugie pytanie w sumie, czy mi poskładacie ten pancerz, czy muszę zrobić to sama?
- Nie ma sprawy :) Załóż jakiś doc, powiedz mniej wiecej o czym myślisz to zobaczymy co da się z tego wymodzić :)

Mike 24-11-2016 01:38

Czyli egzoszkielet też wymaga umiejki? To dopisz to w opisie egzoszkieletu.

Cytat:

Po to się Parchy wypuszcza z klatki by zginęli
A nie taniej zastrzelić ich na miejscu? :) Po co wydawać grube miliony na lot gdzieś tam, paliwo/energia, sprzęt, amunicję. A na dokładkę misja położona, bo każdy szedł swoją drogą i go coś zjadło :)

Coś mi się widzi, że w rządzie Unii kosmicznej mocno szasta kasą :)

Pipboy79 24-11-2016 02:24

Cytat:

Czyli egzoszkielet też wymaga umiejki? To dopisz to w opisie egzoszkieletu.
- Doszłem do wniosku, że jednak tak. Inaczej się robi uberpancerz za darmola. A w opisie dopiszę jak dam radę.



Cytat:

A nie taniej zastrzelić ich na miejscu? Po co wydawać grube miliony na lot gdzieś tam, paliwo/energia, sprzęt, amunicję. A na dokładkę misja położona, bo każdy szedł swoją drogą i go coś zjadło

Coś mi się widzi, że w rządzie Unii kosmicznej mocno szasta kasą
- Nie znasz się! :D I Parchy są od straceńczych misji gdzie prawie na pewno zginie ktokolwiek by tam nie został posłany. Więc lepiej by zginął Parch niż jakiś SEAL czy inny prawy i wykosztowany obywatek Federacji.

Mike 24-11-2016 11:06

Cytat:

Doszłem do wniosku, że jednak tak. Inaczej się robi uberpancerz za darmola. A w opisie dopiszę jak dam radę.
Ok, a kiedy testuje się umiejkę pancerze wspomagane? Z każdym manewrem? Czy jak? Bo Np hakerstwo czy leczenie jest jasne.
Podobna wątpliwość mam z bronią ciężką, testuje się broń ciężka podczas strzelania, czy strzelanie z działu walka?

kinkubus 24-11-2016 11:33

W umiejętność obsługi pancerza wchodzi jego naprawa? Bo jestem rozdarta pomiędzy mechaniką a bronią ciężką.

Co w zasadzie wchodzi w grupę broni ciężkiej? Wszystkie CKMy, wyrzutnie? Możecie mi podawać strony w docu, jak to tam jest napisane.

Mike 24-11-2016 11:54

Cytat:

Broń Ciężka - wszelka broń piechura cięższa od standardu. Zwykle chodzi i wszelkie karabiny maszynowe, działka, granatniki, miotacze ognia, wyrzutnie rakiet jakie samodzielnie może obsłużyć jedna osoba.
cytat ze strony 24

Czyli wszytko co podniesiesz i dasz radę strzelić to się zaliczy :)

Co do zawartości obsługi pancerza to niestety nie wiem czy wchodzi w to naprawa. Podejrzewam, że konserwacja i użytkowanie, ale naprawa poważniejszych rzeczy sama w sobie pewnie nie.

Pipboy79 24-11-2016 14:42

Cytat:

Ok, a kiedy testuje się umiejkę pancerze wspomagane? Z każdym manewrem? Czy jak? Bo Np hakerstwo czy leczenie jest jasne.
- Nie przy każdym manewrze. Sam ums umożliwia płynne sterowanie pancerzem. Bez niego jak ktoś by próbował to "komputer coś mówi" czyli tam coś błyska, coś się wyświetla, coś pokazuje no i nawet jak to ktoś w końcu by ogarnął no to się nie umywa do przeszkolonego operatora pancerzy. Dlatego ten ums pozwala przede wszystkim na swobodę używania takiego sprzętu.

- A w zazwyczaj się nie testuje jeśli pi x oko jest przeciętna sytuacja. Jak ktoś umie używać pancerza to umie i tu nie ma co testować na zwykłe "chodzenie". Ale może być przydatna przy jakiś trudnych manewrach, przy szacowaniu terenu pod kątem działania tam pancerza czy wejdzie, czy nie wejdzie, czy utrzyma, zawali się czy co. Albo na ocenę możliwości innych pancerzy.



Cytat:

Podobna wątpliwość mam z bronią ciężką, testuje się broń ciężka podczas strzelania, czy strzelanie z działu walka?
- Specowe umsy są nadrzędne nad ogólnymi. Czyli mimo, że strzelanie ze snajpery czy rkm to strzelanie to testuje się ums specowy czyli Broń Ciężką/Snajperską albo w zwarciu Broń Łańcuchową.



Cytat:

W umiejętność obsługi pancerza wchodzi jego naprawa? Bo jestem rozdarta pomiędzy mechaniką a bronią ciężką.
- Nie. Skill o pancerzach umożliwia głównie płynne nimi posługiwanie się co jest specostwem samo w sobie. A naprawianie rzeczy to inne specostwo.

- W sumie to fakt. Skoro pancerze wspomagane są jak roboty i da się je tak znisczyć czy uszkodzić to też powinny mieć współczynnik Zdrowie jak roboty. By je można było naprawiać jak roboty :) Ok, podumam jak to uwzględnić.


Tu masz przeklejony opis umsa Naprawa:

Naprawa - naprawianie wszelkich urządzeń, silników, zepsutych czy zaciętych mechanizmów, pojazdów i podobne sytuacje. By wykonać naprawę potrzebne są narzędzia albo i warsztat i jakaś część do wymiany. Jednak najczęściej, chodzi o polowe naprawy na akcji a te mechanik wykonuje z naręcznego multinarzędzia które za określoną cenę swojej mocy pozwala naprawić dane urządzenie. Pobranie tej Umiejętności ze startu oznacza, że postać ma przy sobie te naręczne urządzenie naprawcze.


- A tu umsa Br.Ciężka:


Broń Ciężka - wszelka broń piechura cięższa od standardu. Zwykle chodzi i wszelkie karabiny maszynowe, działka, granatniki, miotacze ognia, wyrzutnie rakiet jakie samodzielnie może obsłużyć jedna osoba.






- Z broni ciężkiej zerknij na sprzęt. Jak gdzieś pisze, że trzeba mieć jakiegoś umsa by sprawnie operować no to chodzi o te profesje. Jak nic np. przy opisie broni nie pisze np. przy zwykłych strzelbach czy karabinach to nie trzeba mieć żadnego specostwa by tego używać. A jak myślisz o jakiejś konkretnej broni to mów to zobaczymy pod co ona podpada :)

del martini 25-11-2016 01:34

Postaram się ogarnąć kartę do weekendu ;)
Jeremy Newport bardzo dobrze wspomina sesję z Pakistanu, więc i tym razem chętnie zostanie poprowadzony przez Pipboya.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172