lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 5E WoHF] Wyspa Grozy - rekrutacja dodatkowa dla jednego gracza (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/16658-d-and-d-5e-wohf-wyspa-grozy-rekrutacja-dodatkowa-dla-jednego-gracza.html)

Lord Cluttermonkey 30-11-2016 21:19

[D&D 5E WoHF] Wyspa Grozy - rekrutacja dodatkowa dla jednego gracza
 
[MEDIA]https://s25.postimg.org/k1vqrcydb/intro.png[/MEDIA]

Krwawe widowisko o awanturniczych rozbitkach
usiłujących przetrwać w Zaginionym Świecie
  1. Witajcie na pokładzie! Ta rekrutacja ma na celu znaleźć jednego gracza, który uzupełni postacią piątego poziomu drużynę właśnie zmierzającą ku podziemiom starożytnego miasta Tlan. Z racji sposobu, w jaki prowadzona jest gra (niemal by the book, jawne rzuty, schludnie rozpisane testy, klarowanie przedstawione zasady, itd.), ta sesja może być poniekąd potraktowana jako wprowadzenie, a nawet warsztaty do piątej edycji.
  2. Najczęściej zadawane pytania. Nieaktualizowane od poprzedniej rekrutacji, ale w 90% dalej aktualne.
  3. Wprowadzenie. Nowa wyprawa. Burza. Rozbicie. Od tego wprowadzenia w świecie gry minęły zaledwie trzy dni, więc najłatwiej założyć, że postać nowego gracza, wyrzucona na brzeg, przez te trzy dni błąkała się po dżungli, aż natrafiła na pozostałych PCs. Dla wyjątkowo dociekliwych mogę przygotować skrót z dotychczasowych wydarzeń.
  4. Tworzenie postaci - zasady i wskazówki. Co tutaj dużo mówić - piąty poziom i piąta edycja w całej swej okazałości. Pewnie i tak pojawi się to pytanie, więc... Brakuje muskularnych twardzieli z prawdziwego zdarzenia, kapłanów tajemniczych bóstw i chciwych ślusa... Łotrzyków.
  5. Wiki kampanii. Tutaj znajdziecie wszystkie przydatne informacje o sesji i świecie gry.
  6. W rolach głównych. Aktualna drużyna, spoczywający w pokoju PCs (średnio ginie jedna postać na miesiąc gry) oraz rys ważnych dla sesji NPCs i organizacji.
  7. Zasady odpisywania w temacie sesji.

Rekrutacja trwa do skutku, minimum dwa tygodnie.

Lord Melkor 05-12-2016 00:14

Do takiej fajnej sesji ani jeden chętny się nie znalazł? Jako gracz gorąco polecam. Jak odstrasza 5 edycja D&D to możemy pomóc z postacią.

Amon 05-12-2016 00:59

dokładne, jak odstrasza 5 to zróbcie w 3.5 i się skonwerteruje :)

Hakon, a ty się nie skusisz?

Hakon 05-12-2016 01:09

Traf chciał, że zobaczyłem dopiero teraz rekrutację :-( I Amona wpis. Więc wchodzę zobaczyć co się dzieje i tu zaproszenie :-)
Jeśli uważasz, że się nadam to z chęcią.
Problem w tym, że nie śledziłem nic a sesji. Czasu Bardzo dużo też nie mam na granie i uzupełnianie wiedzy o sesji.

Jeśli to nie problem to powoli się zagłębię w linki do sesji.
Jakby co to Wojownik/Paladyn (Jeśli taki jak Taler od Amona jest ok.)

Amon 05-12-2016 01:12

Każdy musi się kiedyś nauczyć :) jestem pewien że mg mógłby ci wylosować mechanicznie postać a reszta wyszła by w praniu :)

Lord Cluttermonkey 05-12-2016 07:46

Cytat:

Napisał Hakon (Post 678200)
Traf chciał, że zobaczyłem dopiero teraz rekrutację :-( I Amona wpis. Więc wchodzę zobaczyć co się dzieje i tu zaproszenie :-)
Jeśli uważasz, że się nadam to z chęcią.
Problem w tym, że nie śledziłem nic a sesji. Czasu Bardzo dużo też nie mam na granie i uzupełnianie wiedzy o sesji.

Jeśli to nie problem to powoli się zagłębię w linki do sesji.
Jakby co to Wojownik/Paladyn (Jeśli taki jak Taler od Amona jest ok.)

Zapraszam. :)

Nowa postać nie musi wiedzieć, co się do tej pory stało w świecie gry. Usłyszy o tym od innych rozbitków.

Tworzenie postaci w piątej edycji bardziej niż na cyferkach skupione jest przede wszystkim na tzw. backgroundzie, czyli tle fabularnym, które czyni danego wojownika czy paladyna niepowtarzalnym niczym superbohatera. Najlepszymi przykładami z sesji są Mawashii, dalekowschodni mnich, który po zabiciu brata opętanego przez przeklęty artefakt widzi duchy czy Anlaf, który po okresie pustelnictwa został ściągnięty na wyspę przez tajemniczy głos w snach. To sesja o awanturnikach przez duże A, nie o anonimowych awanturnikach (AA :mrgreen:).

Zresztą wskazówki do tworzenia backgrounda załączyłem na stronie kampanii (tutaj), bo uważam te kilka akapitów z DMG za najważniejszą rzecz w kreacji bohatera (czemu nie znalazły się w PHB?). Nawet jakbyś miał wybrać któryś z podręcznikowych, backgroundów, jak na przykład akolitę, warto nie poprzestawać na tym ogólnie ujętym "zawodzie", tylko uczynić z niego właśnie TEGO JEDYNEGO akolitę. Różnica jak pomiędzy kolejnym łowcą wampirów a filmowym Blade'm - a oboje to dajmy na to wojownicy z backgroundem akolity. :)

Pomysł może być odjechany, bo poziomem magiczności świata jesteśmy gdzieś w okolicach Heroes of Might and Magic. Mile widziane reinkarnowane smoki, dziedzice tronu pozbawieni swych praw, hermafrodyci, dzieci Jhebbal Saga, obieżysferowie szukający drogi do domu, potężne klątwy, itd., itp.

Cyferki najlepiej jak zrobimy w tym temacie, krok po kroku. Łatwiej też będzie mi dopasować cyferki do konkretnego pomysłu. Staram się prawie w ogóle nie ingerować w pomysł - przy takich a nie innych założeniach świata przejdzie w zasadzie wszystko. Grunt, żeby gracz mógł zagrać, czym mu się zamarzy i żeby miał z tego radochę. A nawet niecodzienne kombinacje klas i ras przejdą, bo naprawdę trzeba się napracować, żeby w piątej edycji zrobić postać słabą od strony zasad gry.

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 678183)
Do takiej fajnej sesji ani jeden chętny się nie znalazł? Jako gracz gorąco polecam. Jak odstrasza 5 edycja D&D to możemy pomóc z postacią.

Rekrutacja dodatkowa a nie główna, sesja dłuższa niż trzy miesiące, sandboks skupiony na postaciach graczy, setting inny niż Zapomniane Krainy, gra nieprzetłumaczona na j. polski, zakurzona konwencja (sword & sorcery), szybkie tempo, dużo informacji do przyswojenia, sesja wymagająca oprócz stukania w klawiaturę myślenia, decyzyjności i kreatywności, wreszcie tropikalny klimat i prawie zupełny brak cywilizacji - powodów można mnożyć. :) Ale nie szukam rekordowej liczby zgłoszeń - jedno dobre załatwi sprawę.

PS Jedyne, czego nie dopuszczam, to wieloklasowości - lubię postacie mocno archetypiczne. Fajnie byłoby też, gdyby klasy się nie dublowały, więc najmilej widziani byliby: barbarzyńcy, paladyni, czarownicy (warlock), łotrzykowie lub kapłani.

kinkubus 05-12-2016 10:13

Postanowiła się pobawić w te diendi pięć, pod warunkiem, że nikomu nie podbiorę miejsca. Już wstępną wymianę zdań miałam na boku, więc powiem: jestem w komentarzach, zamiast kryć się po pw :D

Pomysł: Chciałam zaklinaczkę, najlepiej szlachciankę, która nie jest mile widziana w rodzinnych stronach z powodu swojego trudnego charakteru i możliwości poparcia go magią. Dlatego wyruszyłaby w świat, rządzić się innymi na innym kawałki terenu. Pomysł do rozwinięcia oczywiście, ale nie czytałam tych backgroundów z piątej edycji (w ogóle nie czytałam piątej edycji).

Czytałam kartę Amiry i oprócz wady (chociaż pewnie miałabym inną), planuję kompletne przeciwieństwo ;)

No i zawsze jest opcja, że zrobię postać wiedźmy, jeżeli ten nie pasuje, ale to na razie nie ma co pisać, bo wolałabym przedstawiony wcześniej pomysł.

Na zakończenie, obrazek:
http://pathfinderwiki.com/mediawiki/...vil_binder.jpg

Hakon 05-12-2016 10:26

Co do wieloklasowości, to nigdy mi się to nie podobał w Baldurze. Więc nie ma się co przejmować :-)

Czy jak napiszę historię o moim BG to będzie ok? Nie znam świata poza tymi z Baldura i never winter. Nazwy własne Clutterbane byś mi pomógł powsadzać? Bo to miało ręce i nogi?

Jakiś wzór karty itd?

Zabawa w cyferki z chęcią zostawię na wspólne dzieło moje i MG. (Bym wiedział co i jak na przyszłość).

Na 90% bym zagrał Paladynem (Problem tylko, że nie znam bogów aż tak), ale myślę, że jak zrobię historię to MG sam zaproponuje konkretnego, który by się nim zainteresował :-)

Czyli reasumując. Piszę postać, która jest znana na świecie i coś reprezentuje sobą. Przynajmniej w jakiejś części świata czy wśród klasy zawodowej?

Uprzedzam, że mistrzem angielskiego i obsługi kompa nie jestem. :-(

Lord Melkor 05-12-2016 11:03

Kinkubus do wiedźmy polecam też klasę Warlocka - czarnoksiężnika która różni się od Zaklinacza tym źe masz pakt z jakąś potężną istotą (np potężny demon, Titania) z którego pochodzi moc twojej postaci. Do twojej ilustracji też pasuje.

Jeżeli chodzi o Paladyna to w piątej edycji oprócz klasycznego archetypu może też być Paladyn zemsty (taki Batman albo Punisher), natury lub antypaladyn.

BloodyMarry 05-12-2016 11:32

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 678228)
Kinkubus do wiedźmy polecam też klasę Warlocka - czarnoksiężnika która różni się od Zaklinacza tym źe masz pakt z jakąś potężną istotą (np potężny demon, Titania) z którego pochodzi moc twojej postaci. Do twojej ilustracji też pasuje.

Jeżeli chodzi o Paladyna to w piątej edycji oprócz klasycznego archetypu może też być Paladyn zemsty (taki Batman albo Punisher), natury lub antypaladyn.

Po przygodach z Awe nie zachecalabym graczy do tworzenia kolejnego czarnoksiężnika :mryellow: Chociaż w sumie mogłoby być ciekawie :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172