lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Wiedźmin/Storytelling] Z czystym sumieniem (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/17345-wiedzmin-storytelling-z-czystym-sumieniem.html)

Kata 23-09-2017 02:23

Cytat:

Napisał Mimi (Post 741518)
Zręczność to atrubyt głównie dłoni, na przykład: wysokiej zręczności potrzebuje mag, żeby rzucać zaklęcia, złodziej, żeby otworzyć zamek i szelma, żeby oszukiwać w grze w kości albo karty.
Zwinność to atrybut ciała, który na wysokim poziomie pozwoli Ci uniknąć ciosu, wykonać obrót i celnie skontratakować.
Szybkość to szybkość uciekania przed wszystkim, co nas goni lub szybkość pogoni.

Idąc tym tokiem rozumownia siła też powinna dzielić się na siłę rąk, nóg, kondycję... tworząc postać tym systemem można stworzyć człowieka który ma 5/5 zręczności, 5/5 zwinności ale 1/5 szybkości... powiedz mi teraz jak sobie takie coś wyobrażasz?

MTM 23-09-2017 04:48

Może szybkość to taka kondycja?

Zara 23-09-2017 08:46

Odnośnie cech:

Cytat:

Napisał Mimi
Nie będzie mi to potrzebne do mechaniki, ale żeby zobaczyć, które cechy dla swojej postaci najbardziej sobie cenicie i czego mogę oczekiwać lub wymagać.

Sesja jest także storytellingiem, także cechy mają mieć znaczenie poglądowe i zostały wybrane przez Mimi tak, aby jak najlepiej opisać dla niej Wasze postacie, a nie by doszukiwać się w nich balansu na miarę nowej edycji podręcznika RPG (a i w nich można się do wielu rzeczy przyczepić, nieprawda? :D ). Wiem, że nad wszystkim można podyskutować, ale akurat cechy mają znaczenie tylko opisowe, a tutaj powoli wkraczamy w dyskusję akademicką, jaki zestaw cech jest najsłuszniejszy :D

Mimi 23-09-2017 10:47

Dziękuję Zara, streściłeś praktycznie wszystko, co miałam napisać :)

Cytat:

Napisał Kaitlin
powiedz mi teraz jak sobie takie coś wyobrażasz?

Może jeszcze dodam, że nie miałam w zamiarze nikogo tak zdenerwować podziałem moich statystyk, Kaitlin :look:
Spróbuję wyjaśnić Ci jeszcze raz:
a) zręczność jest miarą opisu, jak sprawne są Twoje dłonie, ponieważ wiele profesji tego wymaga: zielarz przy zbiorze delikatnych ziół, bard, grając na lutni, nawet babka wyplatająca kosze z wikliny i jak już wcześniej wspomniałam, oszuści i włamywacze. Być może powinnam nadać temu mniej mylącą nazwę :confused:
b) MTM - kondycja to u mnie wytrzymałość fizyczna :) Określa, jak długo możesz walczyć, biec i Twoją odporność na ból i rany. Szybkość to po prostu szybkość biegu i poruszania się pieszo.
c) zwinność to atrybut bardzo przydatny w walce, zarówno dla wojownika, jak i łotrzyka, żeby unikać ataków i kontratakować, a także żeby wydostać się z więzów i wykonywać udane pokazy akrobatyczne.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne :cso:

Dziubasinsky 23-09-2017 11:05

Lepiej pomęczyć się trochę i cały opis zrobić w formie literackiej, wypunktować cechy czy to i to?

Mimi 23-09-2017 11:17

Opis cech w formie literackiej byłby super wyjściem, dobry pomysł! I ogólnie, im więcej opisów tym lepiej :) Punkty w cechach jednak potrzebować będę dla przejrzystości.

Snigonas 23-09-2017 11:46

A gdyby tak się zapisać...? Niedoświadczony gracz (jeśli się dostanie) i niedoświadczony (z tego co przeczytałem) MG w jednej sesji... Mogłoby być ciekawie. :D
Jeśli się zdecyduję i cosik naskrobię do KP to pewnie wyślę. ;)

Szkuner 23-09-2017 12:27

Masz już sporo zgłoszeń, ale swoją KP również podeślę. Będzie w czym wybierać :D
Jak zapatrujesz się na postać, która na swój rozkaz miałaby dwoje pachołków?

Mimi 23-09-2017 12:46

Snigonas: Jak najbardziej! :D

Szkuner: Ciekawa jestem, co tam wymyślisz, bo Elke jest genialną postacią :cf: Pachołkowie, interesujący pomysł, dodaliby trochę możliwości zarówno mi i Tobie, do urozmaicenia rozgrywki :)

Kata 23-09-2017 17:45

Cytat:

Napisał Mimi (Post 741618)
Dziękuję Zara, streściłeś praktycznie wszystko, co miałam napisać :)



Może jeszcze dodam, że nie miałam w zamiarze nikogo tak zdenerwować podziałem moich statystyk, Kaitlin :look:
Spróbuję wyjaśnić Ci jeszcze raz:
a) zręczność jest miarą opisu, jak sprawne są Twoje dłonie, ponieważ wiele profesji tego wymaga: zielarz przy zbiorze delikatnych ziół, bard, grając na lutni, nawet babka wyplatająca kosze z wikliny i jak już wcześniej wspomniałam, oszuści i włamywacze. Być może powinnam nadać temu mniej mylącą nazwę :confused:
b) MTM - kondycja to u mnie wytrzymałość fizyczna :) Określa, jak długo możesz walczyć, biec i Twoją odporność na ból i rany. Szybkość to po prostu szybkość biegu i poruszania się pieszo.
c) zwinność to atrybut bardzo przydatny w walce, zarówno dla wojownika, jak i łotrzyka, żeby unikać ataków i kontratakować, a także żeby wydostać się z więzów i wykonywać udane pokazy akrobatyczne.

Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne :cso:

Ależ ja nie jestem ani trochę zdenerwowana, chciałam tylko podyskutować na ten temat i wymienić argumenty. Pozdrawiam ciepło.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172