lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   T.I.M.E Stories (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/17357-t-i-m-e-stories.html)

Eleanor 27-09-2017 21:34

T.I.M.E Stories
 

Przez jakiś czas puste pomieszczenie wypełniały tylko dźwięki dostrajających się fal. Potem powoli miejsca zaczęły się wypełniać. Sylwetki ludzi w ciemnych kapturach były dobrze widoczne, jednak ich twarze starannie skrywał cień. Gabinet cieni, to mogłoby w tym momencie być najdoskonalsze określenie tego miejsca.
- Spotkaliśmy się tutaj – rozpoczął niskim głosem osobnik siedzący na środku jednego z boków – by rozpocząć nasze dzieło. Chciałbym ogłosić że budowa i wyposażenie Annuit Coeptis 3050 zakończyła się sukcesem.
Lekkie pochylenia głów pozostałych członków zgromadzenia było jedyną oznaką aprobaty jaka nastąpiła po tych słowach.
- Pierwszy cel został wstępnie wybrany. Wszystkie informacje otrzymaliście już wcześniej. Jak wiecie podróże w czasie są bardzo kosztowne. Jeśli akceptujecie przyjęte założenia przypieczętujmy nasz układ. Połóżcie prawe dłonie na monitorach. Transfer środków zostanie rozpoczęty.
Po kolei każdy z cieni przyłożył swą dłoń na molekularnym wyświetlaczu. Lekki rozbłysk jonów był jedyną oznaką skanowania. Po chwili znajdująca się w środku przestrzeń zaczęła wypełniać się czerwonym światłem.
- Projekt Aurora uznaje za rozpoczęty. – Odezwał się ponownie niski głos, gdy przestrzeń wypełniła się w stu procentach...



***


Rok 3049. Ludzkość od kilku wieków przemierza kosmos, powoli eksplorując i podporządkowując go sobie poprzez terraformowanie odpowiednich planet dla swoich potrzeb.
Ziemia, odległa kolebka ludzkości nie jest już tak przyjazną planetą jak przed wiekami. Wybuchy wulkanów zanieczyściły powietrze, dlatego trudno się tam poruszać bez specjalnych filtrów, a ocieplenie klimatu i stopienie lodowców podniosły poziom wody na tyle, że jedynie jedna piąta kontynentów znajduje się nad jej powierzchnią. Nadal znajdują się tam skarby i tajemnice czekające na swoje odkrycie.

Poszczególne planety, zamieszkałe przez ludzi, rządzą się swoimi prawami i są zarządzane przez Korporacje dlatego często bardzo różnią się w swojej strukturze geopolitycznej. Co jakiś czas tworzą się koalicje i zmieniają układy sił. Wszystko jednak trwa w kruchej równowadze, którą zakłócić może jedna iskra.

Już wiemy, że nie jesteśmy w nim sami, ale obce gatunki nie są zbyt liczne i zajmują odległe krańce uniwersum. Staramy się nie wchodzić sobie w drogę i próbujemy zachować tę równowagę.
Najbardziej niebezpieczny wróg zawsze czai się we własnych szeregach i to ludzie stanowią w tym momencie największy problem. Od prapoczątków pragnęliśmy władzy, bogactwa i sławy, a te pragnienia są w nas nieskończone i nie zawsze sterują nami we właściwym kierunku.

Czy może być większa moc niż panowanie nad czasem? Czy możemy sobie wyobrazić jak niewyobrażalne możliwości stworzyć może technologia pozwalająca przejąć nad nim kontrolę?
Jaka będzie odpowiedzialność by wszystko zachowało ustalony porządek? Jakie mogą być konsekwencje gdy dostanie się w niewłaściwe ręce?

Technologia podróży w czasie została opracowana, a następnie, ze względu na niebezpieczeństwa jakie ze sobą niesie, utajniona. Niestety jak to zazwyczaj bywa w przypadku takich odkryć jej podstawy trafiły także w ręce ludzi, którzy dostrzegli w niej szansę na zmianę istniejącego porządku.
Wtedy właśnie powstała Agencja Czasu, która dba o to by nic nie zakłóciło istniejącej linii czasowej. Agenci Czasu mają wyjątkowe predyspozycje. Ich umysł potrafi oddzielić się od ciała, pokonać barierę czasu i dostroić do ciała Nosiciela (osoby, w ciało której wcielają się w innym czasie i miejscu). Jest to wyjątkowo rzadka cecha. Tylko jena osoba na kilka tysięcy może się nią pochwalić. Dlatego Agencja prowadzi specjalne badania, poszukując odpowiednich kandydatów na to stanowisko.
Zwerbowana osoba przechodzi specjalne szkolenia w Tajnej Bazie, zbudowanej we wnętrzu asteroidy, orbitującej wokół średniej wielkości planety typu chtonicznego, w odległej, niezamieszkałej galaktyce. Tam także rozpoczyna swoją pierwszą misję.

***


Witam wszystkich zainteresowanych.
Jakiś czas temu grałam w grę planszową pod tytułem T.I.M.E Stories. Nie będę tutaj pisać jakie były moje odczucia, bo nie o recenzje dzisiaj chodzi. Jednak gra podsunęła mi pomysł na sesję, który od pewnego czasu kiełkuje w mojej głowie.
Od razu na początku zaznaczam, że sesja będzie tylko swobodnym wariantem na temat gry i nie należy się za bardzo przywiązywać do tego co się w niej dzieje, podobnie jak i do mechaniki gry.
Na potrzeby tej sesji zdecydowałam się na raczej okrojoną mechanikę Fate. Nie ma jednak potrzeby by znać tę mechanikę. Wszystko co w niej ważne przedstawię wam w dalszej części rekrutacji.

Jak można się domyślić będziecie grali Agentami Czasu, którzy przemierzają czasoprzestrzeń w celu zachowania dotychczasowego porządku rzeczy. Innymi słowy do likwidacji wszelkich zakłóceń temporalnych.
„Przemierzali” jest tutaj słowem raczej na wyrost, bo przenosić w czasie będą się tylko umysły Agentów. Ich ciała będą w tym czasie spoczywać całkowicie bezpieczne, w specjalnych kapsułach, Supertajnym Laboratorium gdzieś na krańcach Wszechświata.
Agenci będą swymi umysłami wnikać do ciał ludzi przebywających w miejscu gdzie ma odbyć się misja i będą nad nimi przejmować kontrolę. Od tego momentu ludzie ci będą nazywani Nosicielami.
By jednak było trochę ciekawiej, ciała Nosicieli i umysły Agentów będą musiały się dopasować i to dopasowanie może czasami stworzyć coś zaskakującego. Poniżej w części mechanicznej więcej na temat zmiany mechaniki pod wpływem dopasowania. Jak będzie to wyglądać fabularnie będzie całkowicie zależeć od pomysłowości i inwencji graczy, przy ewentualnej niewielkiej, jedynie „mechanicznej” podpowiedzi ze strony MG.
Wyniki testów będą jednak obliczane przez MG sumiennie, na podstawie tego właśnie dopasowania. Dlatego poszukuję graczy, którzy są elastyczni i potrafią dopasować postać do zmiennych okoliczności.

Nie będę się rozpisywać na temat tego co może dziać się w sesji, bo każda misja będzie niespodzianką. Natomiast rozpoczynająca sesję misja będzie Pierwszą misją Agentów, którzy właśnie ukończyli szkolenie. Dlatego zakładamy, że postacie znały się wcześniej przynajmniej z widzenia.

Ważną sprawą w sesji będzie upływ czasu.
Na zakończenie misji gracze będą mieli bowiem przeznaczoną ograniczoną pulę czasu (jak wiadomo czas jest cenny) jeśli w wyznaczonym czasie nie uda im się wykonać zadania, powrócą do bazy i będą musieli powtarzać misję. Ilość powtórek misji, będzie wpływać na ich reputację w bazie i nagrody jakie dostaną po jej wykonaniu (w mechanice będzie się to przekładać na punkty zdobytego doświadczenia). Oczywiście Agenci będą pamiętali poprzednie misje więc będą mogli modyfikować swoje zachowania tak by nie powtarzać wcześniej popełnionych błędów lub iść najlepszą, wcześniej wypracowaną drogą do celu.

Posty piszemy krótkie posty, jedynie w sesji nie używamy doca.
Proponuję system odpisywania: 2 dni dla graczy i 2 dni na odpis MG. Co oznacza przeciętny czas na odpis dla graczy około 4 dni. Mogą wystąpić okoliczności, niezależne od MG i graczy, które przedłużą ten okres, ale należy o nich uprzedzić.
Poszukuję maksymalnie 4 graczy.
Na karty postaci czekam do soboty 14.10.2017r., do godziny 9 rano.
Karty proszę przesyłać na PW.
Jeśli o czymś zapomniałam, bo dawno nie pisałam rekrutacji, na pewno mi o tym przypomnicie :)


ZASADY MECHANIKI

Mechaniki będzie używał tylko MG (rzucanie kośćmi). Cały czas w trakcie gry gracze będą informowani o wszystkim, co jest mechanicznie istotne, na dole postów MG w spoilerze.
Najważniejszą informacją będzie oczywiście upływ czasu. Po skończonym czasie Postacie przeniosą się z powrotem do bazy i będą musiały powtarza misję.

Karta postaci oparta będzie w sporej mierze na mechanice Fate. (opis karty poniżej)

Będziemy używać drabiny przymiotników i liczb do stopniowania postaw postaci, wyników rzutów, poziomów trudności zwykłych testów itp. z Fate.
Oto ona:
+8 legendarny
+7 heroiczny
+6 fantastyczny
+5 wybitny
+4 świetny
+3 dobry
+2 niezły
+1 przeciętny
0 słaby
-1 mierny
-2 fatalny

Za każdym razem po przeniesieniu do ciała Nosiciela mechanika postaci Agentów będzie modyfikowana o Postawy Nosicieli. (Postawy Nosicieli będą widoczne dla Agentów przed przeniesieniem i rozpoczęciem misji, przy sporze o nosiciela będzie obowiązywać zasada, kto pierwszy ten lepszy)
Suma punktów będzie dodawana i dzielona przez dwa (z zaokrągleniem do góry), a następnie:
a) zwiększona o +2 jeśli jest to najmocniejsza Postawa jednocześnie Agenta i Nosiciela
np.
Agent ma najmocniejszą Postawę Widowiskową równą 3 i u jego Nosiciela także jest to cecha najmocniejsza i wynosi 4, Agent sterujący tym Nosicielem będzie miał Postawę Widowiskową równą 6
b) zwiększona o +1 jeśli postawy Agenta i Nosiciela miały przyznaną dokładnie taką samą liczbę
np.
jeśli u obu Postawa Siłowa była wybrana na 3, Agent sterujący Nosicielem będzie miał Postawę Siłową na 4,
jeśli u obu Postawa Uważna była wybrana na 2, Agent sterujący Nosicielem będzie miał Postawę Uważną na 3
itd.
Uwaga!
Jeśli Postawy o równej liczbie są jednocześnie najmocniejszymi postawami Agenta i Nosiciela obowiązuje pkt. a)
Jeśli Postawy o równej liczbie są jednocześnie najsłabszymi postawami Agenta i Nosiciela obowiązuje pkt. d)
c) zmniejszona o -1 jeśli postawy Agenta i nosiciela miały przyznaną dokładnie przeciwną liczbę
np.
jeśli u Agenta Postawa Siłowa była wybrana na 3, a u Nosiciela na 0, Agent sterujący Nosicielem będzie miał Postawę Siłowa na 2,
jeśli u Agenta Postawa Uważna była wybrana na 0, a u Nosiciela 3, Agent sterujący Nosicielem będzie miał Postawę Uważną na 1
itd.
d) zmniejszona o -2 jeśli jest to najsłabsza Postawa jednocześnie Agenta i Nosiciela
np.
Agent ma najsłabszą Postawę Uważną równą 0 i u jego Nosiciela także jest to cecha najsłabsza i wynosi 1, Agent sterujący tym Nosicielem będzie miał Postawę Uważną równą -1
e) pozostanie bez zmian po podzieleniu we wszystkich innych przypadkach.

Jeśli to zbyt skomplikowane nie przejmujcie się :) te zmiany zawsze przeprowadza MG i informuje graczy o ich aktualnych wartościach Postaw.

Agenci będą także przejmować niektóre umiejętności i cechy swoich Nosicieli. Będzie to zawsze opisane przed przystąpieniem do Misji i wyborem Nosiciela.


KARTA POSTACI

1. Imię i wygląd:
Opisz wygląd swojej postaci i nadaj jej imię.

2. Koncepcja ogólna:

Jedno, dwa zdania lub frazy opisujące bohatera - oczywiście wszyscy są obecnie Agentami Czasu – ale mają przecież przeszłość i różne kwalifikacje sprzed zostania nimi - kim był, czym się zajmował, jak się zachowuje.

Przykłady:
Były komandos cierpiący na PTSD, z protezą ręki.
Wyznawczyni New Age, jasnowidzka, która ma tylko czarne wizje.

3. Utrapienie:
Osobista słabość, która pakuje postać w kłopoty.

Przykłady:
- specyficzna sytuacja (np. odgłos wybuchu)
- typ postaci (ma uraz do kobiet, wyznawców jakiejś religii, rasy)
- fobia
itp.

4. Kolejny aspekt:
Coś naprawdę ważnego lub interesującego związanego z postacią.

Przykłady:
Uratował ważną osobistość.
Przewidziała ważne wydarzenie.

5. Jeden lub dwa dodatkowe aspekty:
Opis jak w pkt.4 lub można także zostawić jedno lub dwa puste miejsca na aspekty i wypełnić je
później, w trakcie gry.

6. Postawy:
Postawy opisują, w jaki sposób postać wykonuje zadania.

Istnieje sześć typów postaw identycznych dla wszystkich postaci:
• Pomysłowa
• Podstępna
• Siłowa
• Szybka
• Uważna
• Widowiskowa

Każda postawa ma przypisaną określoną premię. Należy wybrać jedną postawę na poziomie dobrym (+3), dwie na poziomie niezłym (+2), dwie na poziomie przeciętnym (+1) oraz jedną na poziomie słabym (+0).

7. Na koniec proszę opisać w 2-3 zdaniach w jaki sposób postać została zwerbowana do Agencji i co nią kieruje by dla niej pracować.

Feniu 28-09-2017 21:14

Mnie się koncept podoba.

Eleanor 28-09-2017 21:28

Dziękuję za miłe słowa oraz za ekspres w pisaniu karty:
Została przysłana dokładnie 34 minuty po pojawieniu się rekrutacji!
Tak, to wielki atutut: Czas będzie bardzo istotny w tej sesji!
:witch:

Ombrose 30-09-2017 18:02

Bardzo ciekawy pomysł na sesję! Jeszcze bardziej od podróżowania w czasie interesuje mnie koncept wybierania i przejmowania kontroli nad nosicielami... brzmi jak świetny temat do odgrywania :) Karta w trakcie pisania.

Eleanor 30-09-2017 19:59

Super! Bardzo się cieszę :)
Może w końcu uda się nam razem zagrać w sesji :jupi:
Czekam z niecierpliwością na kartę.
:witch:

kanna 30-09-2017 21:05

Kurcze, uwielbiam takie klimaty, ale nie wiem, czy uda mi się jeszcze jedną rzecz pociągnąć.. Kusi.

Eleanor 30-09-2017 21:38

Uwielbiam kusić :twisted:
Jak pisałam w opisie rekrutacji posty nie muszą być długie, ważne by się dobrze bawić, a nie by pisać epistoły.
:witch:

Jeszcze tak dla uzupełnienia.
Po otrzymaniu pierwszych kart nasunęło mi się coś, czego nie napisałam w rekrutacji, bo jakoś wydawało się oczywiste.
Proszę do karty postaci załączyć jakiś jej obrazek (każdy agent dostanie kartę identyfikacyjną i musimy mieć na nią jakieś zdjęcie ;-) )

Wiecie jak to jest:
Twarz fotografowanego musi być skierowana prosto w obiektyw aparatu, a głowa nie może być przekrzywiona. Zdjęcie powinno przedstawiać widoczny owal twarzy, bez półprofilu. Poza tym wygląd twarzy ma być naturalny, zamknięte usta oraz całkowicie widoczne brwi. Oczy muszą być naturalnie otwarte, widoczne wraz ze źrenicami (np. nie mogą być zakryte przez włosy) i skierowane prosto w obiektyw.
Na fotografii nie można mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które mogłyby utrudnić rozpoznanie osoby fotografowanej. Ponadto zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę i górną część barków, a twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia.


:rotfl3:
Oczywiście żartuję...
...ale coś w tym jest...
...no ale nie do końca...
:witch:

Feniu 30-09-2017 22:23

Moje to raczej pamiątka z wakacji nijak się nie nada na identyfikator

Jagla 02-10-2017 18:09

Czy jest szansa, że przyjąłbyś (prawie) kompletnego laika do sesji ? Dopiero wracam do klimatów PBF po dłuugiej przerwie, a w przeszłości też za wiele doświadczenia nie zdążyłem nabyć. Jeżeli tak, to postaram się do końca wyznaczone terminu dostarczyć KP ;)

Feniu 02-10-2017 18:37

Jagla ja też jestem laikiem nigdy nie grałem w tego typu świecie - ale podanie złożyłem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:15.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172