|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-10-2017, 19:30 | #11 |
Reputacja: 1 | Czyli postać z dużą siłą będzie tłukła skuteczniej? Czy może jak w wielu grach rzut na trafienie to zręczność. a obrażenia siła?
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
10-10-2017, 10:29 | #12 |
Reputacja: 1 | Prosty podział jeżeli chodzi o walkę w zwarciu: siła to poziom zadawanych obrażeń, zręczność dotyczy ich skutecznego unikania, krzepa to wytrzymałość bohatera na otrzymywane ciosy, rozum / zmysły to potencjał opanowania i czystego myślenia w trakcie walki. To samo jeżeli chodzi o walkę dystansową: siła i rodzaj broni jest wyznacznikiem stopnia, w jakim uszkodzony zostanie przeciwnik. Zręczność natomiast przedstawia wprawę strzelca w obchodzeniu się z bronią dystansową (łuki, proce, oszczepy itd.) Poza walką te cechy będą pewnie rzadziej wykorzystywane, chociażby w przypadku jakiejś trudnej przeprawy przez rzekę czy coś w tym stylu. Dodam też, że nie ma odgórnego limitu w przydziale punktów. Sześć obowiązkowo należy wydać na 1 poziom cech i umiejętności, a całą resztę (8) można zainwestować np. w siłę. Czyli wyjdzie taki potężny osiłek z przesadną tuszą, łamliwymi kośćmi i ograniczeniem w pomyślunku. |
12-10-2017, 10:39 | #13 |
Reputacja: 1 | Po małych konsultacjach uświadomiłem sobie, że warto jednak ujednolicić czas akcji tego scenariusza. Sam rok niech pozostanie nieokreślony, jednak cała historia będzie toczyć się na przełomie wieku XI i XII. Zatem na tronie państwa polskiego siedzi książę Władysław I Herman, którego krnąbrni synowie Zbigniew i Bolesław knują nad podziałem naszej pięknej ojczyzny. Dodatkowo nad miastem Sandomierz opiekę sprawuje kneź-warchoł Mirosław, którego sam stworzyłem na potrzeby scenariusza. Ogólnie rzecz ujmując Polska to miejsce możnowładczych walk o władzę i pieniądze, a te wiadomości mogą być istotne dla umiejscowienia waszych postaci w świecie. Za dotychczasowy brak tych informacji przepraszam! |
17-10-2017, 08:53 | #14 |
Reputacja: 1 | Jak już wspominałem w sondzie, jestem zainteresowany i postaram się przygotować swoją KP. |
18-10-2017, 20:24 | #15 |
Reputacja: 1 | Podobnie jak powyżej, również brałem udział w sondzie i również przesyłam kartę postaci. |
25-10-2017, 10:13 | #16 |
Reputacja: 1 | W chwili obecnej mam dwie karty postaci, co oznacza, że sesja może śmiało wystartować z początkiem przyszłego miesiąca. Gotowi do drogi bohaterowie: Kerm - Jaksa z Brzezia CHurmak - Wszewład Urzycan Wybaczcie brak odpowiedzi na przesłane PW z kartami, ale nie dość, że nie mam do nich żadnych obiekcji to planowałem przygotować jakiś fabularny wstęp dla każdego bohatera. Czekałem jednak czy może ktoś jeszcze wyśle jakąś kartę, a nuż wpadłby mi do głowy ciekawszy pomysł. Nie wiem czy start nie przesunie się w czasie o kilka chłodnych dni, dlatego zachęcam zainteresowanych do podsyłania swoich 'podopiecznych' Ostatnio edytowane przez Szkuner : 25-10-2017 o 10:31. |
25-10-2017, 20:43 | #17 |
Reputacja: 1 | No dobra, nie kumam podziału Talenty / zdolności, pasywne / aktywne Pływanie - pasywne czy aktywne? Niby aktywne, ale można użyć tylko raz czy dwa razy w rozdziale wg rekrutacji. No coś nie halo, pływać umiesz cały czas. Medycyna - umiejętność leczenia ran - ten sam problem. A tak poza tym to postać gotowa. |
25-10-2017, 21:18 | #18 |
Reputacja: 1 | Pływanie i medycyna to będą umiejętności pasywne. Tak jak mówisz, cały czas umiesz pływać albo znasz się na leczeniu ran. Wchodząc do rzeki postać automatycznie będzie unosić się na wodzie, to samo widząc rannego towarzysza zajmie się nim, aby wykorzystać swoją umiejętność pasywną. Jej poziom ma być wskazówką dla mnie jak skutecznie pomoże poszkodowanemu, albo jak szybko śmiertelnie zachłyśnie się wodą. Umiejętność aktywna to coś w stylu "spróbuję teraz zrobić ten trik z rzucaniem oszczepem na wielką odległość", "popatrz jak szybko wypiję te trzy kufle zimnego piwa bez oddechu przy tym". Bez obaw, to tylko prymitywna mechanika służąca do trwalszego umiejscowienia postaci w świecie. Cyferki nie zabarykadują żadnego bohatera, a w głównej mierze w trudnych sytuacjach liczyć będzie się jasna i pomysłowa deklaracja graczy. Ostatnio edytowane przez Szkuner : 25-10-2017 o 21:28. |
25-10-2017, 22:18 | #19 |
Reputacja: 1 | OK dzięki, teraz jasne. Postać doślę jutro. |
26-10-2017, 16:21 | #20 |
Reputacja: 1 | Kilka małych aktualizacji: Pulę czternastu punktów rozdzielić należy tylko na cechy główne. Talent i zdolność pozostają na jednym poziomie. Postanowiłem również (żeby nie robić problemów), że bohaterowie to przecież niezłe chwaty i umiejętność zwykłego utrzymania się na wodzie jest domyślna dla każdego. Gdyby ktoś chciał czuć się w wodzie niczym ryba, to można skonstruować sobie odpowiedni talent. |