Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07-10-2017, 14:57   #1
 
Szkuner's Avatar
 
[Inne] Knurzysko



Puszcza, prastara matka o licu mrocznym i kamiennym, rzępoli swą ponurą melodyją, kiedy wiatr próbuje kluczyć, unikać tęgie, porośnięte miękkim mchem konary, co groźnie wędrują od lewa do prawa, od prawa do lewa. Skrzypią upiornie, a gęsta mgła tuli je wolno, niespiesznie opada, głaska wilgotnymi paluchami zbrązowiałą ściółkę.
Stojący na łysawym wzgórzu Maciej przełknął ociężale ślinę, która katorżniczo mknie przełykiem, przeciskając się przez nerwową gulę, narosłą od tajemnych, cmentarnych wręcz jęków tej wiecznej gęstwiny. Czy to obłąkany las śpiewa, czy bestia syci się śmiercią i pożogą, ogniem i dymem sprowadzonym w tę noc i mgłę? Maciej z Górzyc drga lękliwie, bo wyobraźnia jego przeszywana znaczną ilością obrazów męczeńskich, słabnie i marznie, choć krzyki dawno ucichły.
Co z chłopkami tej malutkiej wsi? Spaleni, zmiażdżeni, pocięci, porwani? Winny jestem dać krok w przód, zbrojnie wkroczyć we mgłę, nieść pomoc, wsparcie ramieniem zaostrzonym. Lecz co to? Ja kroku dać nie mogę, ino z nogi galareta, trzęsie się i rozpada, a ja patrzę w dal i nie widzę nic! Lecz zaraz strach mnie sponiewiera, bo zza potężnych dębów, co świat oni widzieli malutki i młody, wychyla się postać, wielka, czarna, włochata, okrutna! Ryk, róg, krzyk, jęk? Widziały mnie ślepia jej błyszczące, już ma mię w potrzasku, bo ja uciec nie zdołam!

Wpadł Maciej z Górzyc na podłogę kneziową, w pokojach kneziowych, przy stole knezia, na kneziowym wzroku łkając i łzy rzewnie wylewając. Że on widział, że bestyja ponownie, że wszystko pląta się mu i błaga sandomierskiego pana o litościwe dłonie. Kneź znudzonym okiem spoziera na woja, głową kędzierzawą kręcąc bez zachwytu, bo w skórznię starą, zaniedbaną ubrany, klęczy we wodzie swej od melancholii pochodzącej, ten Maciej, co ojciec jego z Górzyc pochodził. Biedak z niego, kneź pomyśli. Co za wojak, rzecze łeb koronowany, że świniaka barczystego boi się, drży od chrumkania jego, hę? Oj Panie w niebiosach dopomóż, bom między głupich wpadł, po uszy w durakach brodzę!
I nie wysłał kneź hufców opancerzonych na wyprawę, co w chorągiew sandomierską, na konikach i we włócznie dozbrojone, kiedy ludzie o powrocie Knurzyska gęsto mówić jęli.
Ino kazał famulusowi swemu między miasto pójść, sandomierskimi ulicami kluczyć, drużynę tam zebrać witeziów junackich, co przekroczą Wisłę, by w bory sandomierskie z odwagą wleźć. I postawić sprawę jasną, że byleby chwaty owe na komnaty kneziowe buciorami nie włazili, łez na posadzkę kneziową, kamienistą nie wylewali. Ale przedstawić raczyłbym, famulus wymamrotał, śmiałków owych, com ich na ziemi sandomierskiej dorwał. Byle na jednej nodze, odparł kneź, ordynansie ty brzydki, wąsaty.


Istotne informacje z tematu sondy:
Cześć wszystkim!
Nim pochopnie założę temat rekrutacji, chciałbym skonsultować swój pomysł z forumową społecznością. Historia, którą chcę przedstawić, ma miejsce w bliskiej okolicy wczesnośredniowiecznego Sandomierza. Nie chcę umieszczać akcji w sztywno określonym położeniu w czasie, a jedynie rzucić ją w realia XI - XII wiecznej Polski. Niech klimat będzie typowy dla powieści legendarnej, przesiąkniętej mitem i historycznymi niedopowiedzeniami.

Cała zabawa polegałaby na tym, że grupa najmitów, wojów lub chłopów powiązanych z tajemniczą historią "bestii", próbowałaby rozwikłać krwawą zagadkę potwory, która od długiego czasu nawiedza osadników z dzikich wideł Wisły i Sanu. "Knurzysko", bo tak stwór został nazwany przez tutejszą tłuszczę, porywa ludzi, pali domostwa i sieje ogólny terror - a wszystko to pod osłoną "potężnej mgły kochany panie, a jakiej wilgoci straszliwej!" I oprócz wyszczególnionych miejsc, w których "Knurzysko" prawdopodobnie maczało swoje ubłocone racice, grupa poskramiaczy nie posiada żadnej innej wiedzy. Z racji tego, że akcja toczyć się będzie w leśnych labiryntach potężnej puszczy, gdzie natknąć się można na pojedyncze osady, powtykane bezładnie pomiędzy tytaniczne drzewostany, na zbrojną pomoc sandomierskich hufców nie ma co liczyć. Zresztą, kto wysyłałby zbrojne drużyny do starcia z jakąś przerośniętą świnią? Lecz mimo to książę sandomierski rad będzie słyszeć o śmiałkach, którzy łeb monstrualnego świaniaka rzucą mu pod nogi.

Świat jaki jest każdy widzi, brak tu efektownych kul ognia i potężnych czarodziejów, a dobre ostrze to najskuteczniejsze zaklęcie. Ale czy to oznacza, że magia nie istnieje? Mimo nowo powstałych kościołów i świeżego boga, siedzi ona w umysłach ludzi, w społeczeństwie przesiąkniętym wiarą w niewyjaśnione zjawiska oraz nocne mary. Jednym słowem świat dudni od zabobonów oraz magii i w pewnym sense magia przeszywa go na wskroś.

Szkielet scenariusza jest z założenia dość prosty i niedługi (choć wszystko zależy od graczy), a klimat powinien być typowy dla baśni okraszonej nutą horroru oraz krwi. Akcja szybka, bez zbędnego nurkowania w poboczne wydarzenia i szczegóły. Postacie graczy to ludzie, którzy wiedzą jak umiejętnie posługiwać się własnymi talentami, ale żadni z nich legendarni bohaterowie. Ot, awanturnicy z dodatkową iskrą w sercu.

Mechanika raczej skąpa, sprowadzająca numerki kilku cech i umiejętności do testowania ich przeciwko trudnym od wymigania się okolicznościom. Wszystko z nastawieniem na jasne odpisy graczy i mojej adekwatnej reakcji.

Chciałbym również podkreślić, że byłaby to moja pierwsza sesja, w której występowałbym jako mistrz gry. Dlatego nim zacznę cokolwiek, potrzebna krytyka kochanego forum. Jeśli będzie zainteresowanie, to coś na pewno ruszy, a jeśli nie - to nie


Jak widać - książę sandomierski nie przejął się zbytnio sytuacją ludzi zamieszkujących widły Wisły i Sanu. Osadnicy, próbujący powolutku żyć na obrzeżach Wielkiej Puszczy, regularnie od lat wielu donoszą bajędy i ploty, jakoby Knurzysko, bestyja straszliwa, nawiedzała ichnie chałupki, poletka i stodoły. Tam, gdzie za Pieprzowymi Górami kończy się cywilizacja, zaczyna się szlak prowadzący w niegościnne królestwo natury. Co znaleźć można pomiędzy stareńkimi drzewami, w mroku roślinnej gęstwiny, w tej nieludzkiej ciszy, w sadybie zapomnianych bogów? O tym przekonają się śmiałkowie, którzy odpowiedzą na wezwanie sandomierskiego księcia, przejęci historią nękanych chłopów, żądni przygód awanturnicy lub zwyczajnie chytrzy na pełne miechy polskiego złota.
Ludzie prości: to jedno z dwóch ograniczeń w koncepcie postaci. Młynarz, wojownik, wędrowny klecha, oberżysta - każdy, komu na sercu leży historia grasującej potwory. Dodatkowo, jeżeli postać pochodzi z okolic nękanych przez Knurzysko to najdalej ze wsi Górzyce (główna osada po "mrocznej" stronie Wisły).
Możliwe, że z woli księcia do drużyny zostanie przydzielonych kilku NPCtów, machających jakąś tam prostą bronią(w zależności ilu nas się zbierze).
Wzór karty postaci:
``````
Godność śmiałka:
Wiek:
Wygląd zewnętrzny:
Portret:
Charakter:
Historia:

Do rozdysponowania na cechy główne oraz umiejętność pasywną/aktywną jest 14 punktów. Minimalny poziom cechy i umiejętności to 1.

Cechy główne:
Siła -
Zręczność -
Krzepa -
Rozum / Zmysły -


Talent +opis (umiejętność pasywna):
przykład:
- Bystre oko
opis talentu

Zdolność +opis (umiejętność aktywna):
przykład:
- Silne uderzenie
opis zdolności

Historia będzie podzielona na akty/rozdziały. Umiejętność aktywną można wykorzystać raz na dwie części przygody (w trakcie odpisu np. przed zbliżającą się potyczką/rozmową lub w jej trakcie).

Skaza +opis (umiejętność pasywna; obligatoryjnie dla każdej postaci, coś z czym bohater boryka się każdego dnia)
przykład:
- Kuternoga
opis skazy
Ekwipunek:

Wiadomo, czasy wczesnego średniowiecza oraz majątek mocno ograniczają możliwość dozbrojenia. Pełna kolczuga i szłom to takie zdecydowane maksimum. Opancerzenie i broń powinny być adekwatne do konceptu postaci.

Opancerzenie:

Prosty podział na zbroję lekką / średnią (-1 do zręczności) / ciężką (-2 do zręczności, +1 do krzepy). Przykłady: strój karczmarza (lekka); pancerz skórzany (średnia); kolczuga (ciężka). Oprócz zmiany w cechach dana klasa pancerza może mieć różnorakie, narracyjne skutki w czasie przygody.

- miejsce na zbroję / strój
Broń:
- miejsce na broń główną (tarcza + miecz oraz łuk + strzały zajmują jedno miejsce)
- miejsce na broń lekką (dodatkową jak np. proca, nóż)
Dodatki: (wszystko, co śmiałek zabierze ze sobą w kiermany; prowiant oraz woda są wspólne i nieistotne w tej skromnej mechanice)
- miejsce na dodatek
- miejsce na dodatek
- miejsce na dodatek

``````
Na początku przygody postacie mają do dyspozycji starą mapę (którą wrzucę troszkę później) okolicy, z zaznaczonymi na niej głównymi osadami i prawdopodobnymi szlakami prowadzącymi pomiędzy wsie. No i ostrzeżenie przed Knurzyskiem, które podobno świeżo grasuje w tamtej okolicy. Odległości pomiędzy osadami nie są wyjątkowo duże, a jedyną przeszkodą jest prawdopodobnie nieaktualna mapa oraz ciemna gęstwina. Bohaterowie ruszają pieszo, koniki niedozwolone.
Chciałbym przyjąć co najmniej dwójkę rębajłów do maksymalnej piątki/szóstki. Zapraszam chętnych do napisania nowej legendy, co by babcie miały czym dzieci straszyć. Pytania i wszelkie uwagi bardzo mile widziane!
Rekrutacja będzie otwarta do końca tego miesiąca. Być może krócej, jeżeli nie zbierze się nas zbyt wielu.
 
Szkuner jest offline  
Stary 07-10-2017, 19:58   #2
 
Snigonas's Avatar
 
Czy można być myśliwym i mieć jako towarzysza psa do tropienia zwierzyny? c:
 
Snigonas jest offline  
Stary 07-10-2017, 20:07   #3
 
Szkuner's Avatar
 
Jasne, przecież ruszamy na polowanie
 
Szkuner jest offline  
Stary 07-10-2017, 20:32   #4
 
Komtur's Avatar
 
Rycerz wracający z krucjaty mógłby być?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline  
Stary 07-10-2017, 20:32   #5
 
Mimi's Avatar
 
Zabieram się do pisania Karty Postaci! *zaciera ręce*
 
Mimi jest offline  
Stary 07-10-2017, 20:35   #6
Krucza
 
corax's Avatar
 
MG pytanie: gdoc czy nie gdoc?
 
corax jest offline  
Stary 07-10-2017, 20:55   #7
 
Szkuner's Avatar
 
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
Rycerz wracający z krucjaty mógłby być?
Jak najbardziej mógłby być.
Cytat:
Napisał Mimi Zobacz post
Zabieram się do pisania Karty Postaci! *zaciera ręce*
*trzyma mocno kciuki*
Cytat:
Napisał corax Zobacz post
MG pytanie: gdoc czy nie gdoc?
Na chwilę obecną dłuższych dialogów z otoczeniem nie przewiduję, ale gracze w razie potrzeby mogą sobie śmiało prowadzić dysputy na gdocu.

@edit
Zapomniałem też podać informacji na temat czasu przeznaczonego na odpis. W tej kwestii nie chcę trzymać bardzo restrykcyjnych przepisów, bo sam mam często problem z aktywnością. Powiedzmy, że tydzień dla graczy i trzy/cztery dni dla mnie. Piszmy, informujmy o ewentualnym braku czasu - szanujemy się i problem z głowy
 

Ostatnio edytowane przez Szkuner : 07-10-2017 o 21:03.
Szkuner jest offline  
Stary 07-10-2017, 21:08   #8
 
Asenat's Avatar
 
Zgłaszam się.
 
Asenat jest offline  
Stary 08-10-2017, 19:26   #9
 
Mimi's Avatar
 
*podnosi nieśmiało rękę*
Czym się różni Krzepa od Siły w praktyce?
 
Mimi jest offline  
Stary 09-10-2017, 09:28   #10
 
Szkuner's Avatar
 
Siła dotyczy skuteczności postaci w zwarciu, a Krzepa to coś jakby żywotność bohatera.
 
Szkuner jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168