Nienawidzę point buy szczerze i do szpiku kości... |
Well... potraktuję to jako, że bardzo Ci zależy aby sobie losować. To śmiało. Losuj pan :-) Nie stracisz za to imfamii =p |
Miło. Jeśli sam system bazuje na point buy, jak WoD czy M&M to nie mam problemów, ale gdy podstawą jest losowanie, to już nie jest tak różowo. Nie wiem skąd to mam. Ode mnie zapewne coś heretecopodobnego. BTW bo z tym zawsze mam problem, Advanced Archetypes to nakładka na podstawowe czy zastępstwo? Wyjaśniam już swoje wątpliwości: nie wiem czy ktoś z tu obecnych zadał sobie trud przeliczenia wartości AA. Ja owszem i wynosi ona uwaga, dokładnie te 3600 lub 4600 o których mowa we wstępie. Ale ani PD-ka więcej, więc gdzie się podziało te 8-9 tys. bazowych PD? To chyba tłumaczy moją niepewność, czy aby gdzieś nie wkradł się błąd. Arvelus tak poza tym, psykerzy byli projektowani z myślą o byciu przepakami. Tabela Infamy na bodajże 65-ileś ma za przykład podanego psykera który niszczy planety przysłowiowym pstryknięciem palcami. |
Nie rozumiem gdzie problem. Masz 8 000 lub 9 500 xp. Możesz wziąć bazowy archetyp i wtedy masz pełną pulę. Możesz wziąć zaawansowany archetyp to wtedy od tych 8/9.5k odejmujesz odpowiednią wartość a pozostały xp wydajesz na co Ci się żywnie podoba. A co do psykerów... jeśli rzeczywiście tworzyli psykerów chcąc by byli potężniejsi od innych graczy to w tym momencie to jest intencjonalna głupota. Rozumiem fabularia i tak dalej, ale gra ma być przede wszystkim grywalna, a dominacja jednej klasy nad innymi mocno uderza w grywalność. Btw. Jeszcze jedno uściślenie. Regeneracja Punktów Infamii Będą one regenerowane dosyć często. Nawet po kilka razy na większy wątek. Generalnie postaram się, w czasie gry, szacować czy to co się wydarzyło zawiera w sobie już dość dużo wydarzeń, że byłoby solidną 5-8 godzinną sesją 'na żywo'. Jeśli tak to jak tylko pojawi się fabularna podstawa i postaci będą miały przynajmniej kilka godzin by się zrelaksować i odpocząć to będzie moment odzyskania wszystkich zużytych punktów Infamii :-) |
Arvelus nie chodziło mi o dodatkową pulę którą Ty nam dajesz, tylko o wartość startową postaci. Ludzie to 8tys. PD a Astartes 9tys. PD, co przekłada się na umiejętności i talenty. AA zaś to według podręcznika postać bazowa rozwinięta o 3600 lub 4600 PD zależy Astartes czy człowiek. Tymczasem AA to tylko te 3600 lub 4600 PD, a nigdzie nie widać bazowych. O to mi chodziło. |
Czy ty próbujesz przenieść nam tu postać z innej gry? :ave: |
Tom jedyne co próbuję, to ustalić jak się sprawy mają. Jak już wszystko będzie klarowne, to zajmę się postacią. A te pokłony to z jakiej okazji? |
Wybacz, ale wciąż nie dostrzegam gdzie jest problem... Mówisz o tej nieudanej próbie zbalansowania postaci pomiędzy systemami mówiąc nam, że postać początkowa w BC jest tak silna jak postać z DH na 9000xp? D= Po pierwsze to te 8/9.5k to pula zawierająca już w sobie te 500 bądź 1000 punktów do rozdania na początku. Nie wiem czy byłem dobrze zrozumiany. Po drugie to postać tworzymy wybierając rasę (człowiek/astartes) i dostajemy pełen pakiet umiejętności, talentów, traitów i ekwipunku zapewniany przez tą rasę. Następnie wybieramy archetyp i dostajemy pełen pakiet umiejętności, talentów, traitów i ekwipunku zapewniany przez ten archetyp. Jeśli wybierzemy zaawansowany archetyp dostajemy pełen pakiet umiejętności, talentów, traitów i ekwipunku zapewniany przez ten archetyp (ale wybranie zaawansowanego archetypu wyklucza wybranie podstawowego archetypu). Ponieważ AA jest znacznie bardziej rozbudowany to dla balansu odejmuje Ci to 3600/4600 PD z puli na rozwój. |
Nie... chodziło mi o nakładkę. Rany, jak to wyjaśnić... Od początku, postać startowa to 8/9k PD, czyli talenty, umiejki itd. Zaawansowane archetypy to według podręcznika rozwinięcie bazowej postaci o kolejne 3600/4600 PD. Tyle że (i teraz upraszam czytać uważnie bo kończą mi się pomysły na tłumaczenie moich przemyśleń), z moich obliczeń wynika iż AA nie przedstawia sobą sumy tych dwóch wartości, a jedynie tę drugą. Traity i ekwipunek to coś czego moim zdaniem nie przelicza się na PD, gdyż jedno i drugie nabywa się niezależnie od nich (na dodatek między traitami jest ogromny dysbalans, więc czemu miałyby przedstawiać równą wartość PD?). Takoż założenie że AA wybiera się zamiast postaci podstawowej jest moim zdaniem poślizgiem/pomyłką która się do podręcznika wkradła. |
Eleishar: Pokłony z okazji inspiracji którą dostałem po tym pytaniu. Zobaczymy co MG powie na moje różne dziwne pomysły. Arvelus: możesz dać przykład dla dłubanio-craftowania przedmiotów na etapie tworzenia postaci? Wszelakie talenty typu Ancient Warrior od razu uwzględniać w ekwipunku? Do wszystkich mniej zapoznanych z światem: tak długo jak nikt nie planuje mi z góry, bez względu na wszystko, wbić noża pod blachę, chętnie przyjmę potężniejszego(ciężko nie ma), ale mniej wprawnego psionika pod swoje skrzydła. Tudzież każdą inną postać żądną wiedzy o otaczającym go świecie. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:51. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0