|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
30-12-2017, 17:57 | #1 | |
Reputacja: 1 | [Sci-Fi/Postapo] Strefa Śmierci: Na zabójczej ziemi Witam! Nie mam w co grać, bo sesja, w której uczestniczyłem skończyła się z powodu skasowania konta przez MG, a że mam naprawdę ogromną ochotę, to postanowiłem coś poprowadzić, tym razem w klimatach science-fiction. Również bez wstępu fabularnego, bo nie chcę od razu za wiele zdradzać z tego, co się wydarzy na sesji - liczę na odrobinkę zaufania Kiedyś, na łamach Magii i Miecza publikowano pewien mini erpeg o nazwie Strefa Śmierci. Utrzymany był w konwencji space-opera (globalnie - bo to uniwersum z wielu książek Tomasza Kołodziejczaka) oraz postapo (lokalnie) i to właśnie w nim chciałbym poprowadzić tę przygodę, choć z narzuconymi przez siebie pewnymi zmianami i pomysłami. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do dalszej części tekstu. MIEJSCE AKCJI Planeta Tartarus, rok 2325, pięćdziesiąt lat po buncie genetycznym przeciw Imperium Solarnemu i po karnym zniszczeniu planety przez wojska Ziemi i Marsa. Na Tartarusa nałożono embargo kosmiczne - jest ona odcięta od reszty systemów tworzących ludzką cywilizację. Ziemia Niczyja zajmuje całą wschodnią część kontynentu Tartarusa. Tu przed laty znajdowały się największe miasta i ośrodki przemysłowe planety - tu też spadło pierwsze uderzenie karnych jednostek Imperium Solarnego, gdy Tartarus próbował się zbuntować. Teraz obszar ten to gigantyczne cmentarzysko. Wypalone pola lawy, rumowiska powstałe po skruszeniu łańcuchów górskich, ruiny metropolii zniszczonych sztucznymi tornadami i powodziami, skarlałe pozostałości po lasach, opuszczone bunkry i jaskinie służące kiedyś za dom Ruchu Oporu. Także obszary napromieniowane i promieniotwórcze, stanowiące mateczniki najprzedziwniejszych mutacji i legowiska przerażających potworów. Najbardziej tajemniczy obszar kontynentu nazywany jest Pasem Mutantów. Na Tartarusie wciąż toczy się walka o władzę - państwa, nazywane tu Enklawami, położone na ocalałych obszarach kontynentu, prowadzą wojny polityczne i militarne. Żadna z Enklaw nie była jednak w stanie opanować Pasa Mutantów, tym bardziej, że flota Imperium wciąż blokuje planetę - żaden tartariański pojazd nie może przekroczyć pułapu stratosfery. Właśnie ku Pasowi Mutantów uciekali wszyscy ci, którzy mięli dość rządów Namiestników Enklaw - niedobitki rebeliantów z czasów wojen, najemnicy, nowi buntownicy, przestępcy, ludzie, którzy widzieli w tym swój własny, często niezrozumiały dla innych cel. Wybierali pełne ryzyka życie wśród radioaktywnych pól, zmutowanych zwierząt i stworów rodem z koszmarów, obszarów dziwnej energii i fizyki, powstałych na skutek zastosowania przez Imperium najnowocześniejszej broni. Armie patrolowały tylko obrzeża Enklaw, bardzo rzadko zapuszczając się w głąb Pasa Mutantów. Obszaru tego nie dało się kontrolować radiowo - sygnał zanikał po 10-20 km. Czasem, głównie dla celów propagandowych podejmowano różne akcje - zniszczenie bazy dysydentów, zniszczenie składu broni, czy zbudowanie placówki służącej za posterunek. Czasem właśnie tam, na Ziemi Niczyjej, toczyły się rozgrywki mające dla Enklaw żywotne znaczenie. Żołnierze walczyli ze sobą, wykonywali tajemnicze zadania i eksperymenty, a oficjalnie Enklawy nie przyznawały się do niczego. I tu właśnie przechodzimy do kolejnej sekcji, jaką są.... BOHATEROWIE GRACZY Do tych zadań wykorzystywano specjalne oddziały scyborgizowanych niewolników - najlepszych żołnierzy, u których zdolność samodzielnego myślenia łączyła się z absolutnym, choć wymuszonym, posłuszeństwem. To właśnie Wasz oddział rozbił się na terenie Pasa Mutantów i jest odcięty od bazy. Wszystkie postaci są żołnierzami wcielonymi na siłę do sieci wojskowej, którzy posiadają stosunkowo niewielką wiedzę o świecie zastanym. Wcześniej bohaterowie byli zwykłymi mieszkańcami terenów na pograniczu cywilizowanej części planety, a obszarami zniszczonymi przez wojny. Kim byli w poprzednim życiu - pozostawiam Wam do określenia. Porwani lub przekazani armii Enklawy Krena Harga przez lokalnych handlarzy ludźi, zostali zamienieni w pół-cyborgi - w wojsku dostali neuronowe wszczepy w potylicę, dzięki czemu Operator, zwany też Lalkarzem, jest w stanie w każdej chwili przejąć kontrolę nad ich ciałami, odłączyć świadomość, lub zmusić do wykonywania określonych zadań. Pozostały rodzaj wszczepów, jakie dostaliście, pozostawiam Wam - maksymalnie można mieć trzy (cybernetyczne nakładki słuchu i wzroku, sztuczne gruczoły przyspieszające metabolizm podczas akcji, czy co tam chcecie, byle z głową). Wszyscy pochodzicie z Enklawy Krena Harga i gracie tylko ludźmi, żadne wymyślone rasy nie przejdą. Jak pisałem - kim byliście przed schwytaniem i wcieleniem, zostawiam Wam. Mogą być lekarze, cyber-przestępcy, wojownicy walczących w klatkach za pieniądze, gangsterzy, pracownicy plantacji z żywnością, niewygodni wrogowie polityczni, czy cokolwiek innego odpowiedniego dla świata s-f sobie wymyślicie. Po schwytaniu i tak wszyscy zostali przystosowani do służby w wojsku - część z ich pamięci wyczyszczono całkowicie, niektóre wspomnienia tylko zagłuszono. Jednocześnie dlatego, że byli wolnymi ludźmi, nienawidzą swych nowych panów. Nie buntują się jednak, bo to nie ma sensu. Chyba, że trafia się szansa jedna, na milion. Szansa taka, jak ta... Jesteście dopiero co po specjalistycznym szkoleniu i będzie to Wasza pierwsza misja na terenie Pasa Mutantów w kolejnym oddziale specjalnym o nazwie kodowej "VENOM". OŚ FABUŁY Oddział scyborgizowanych żołnierzy-niewolników (czyli Wy), zostaje wysłany do Pasa Mutantów w celu zlikwidowania małej osady dysydentów. Jej mieszkańcy to uciekinierzy z Enlawy Krena Harga, znający pewne dane dotyczące obronności Enklawy. Cała operacja odbywa się na terytorium najbliższym Enklawie Varpulis, dlatego akcja ma charakter tajne przez poufne - Varpulisczycy mają się o niej nie dowiedzieć, a w szczególności sami nie mogą przejąć żywcem zbiegów z Krena Harga. Lądownik, którym podróżuje oddział z jakichś przyczyn ulega jednak rozbiciu. Gdzie indziej lądują ludzie, gdzie indziej wystrzeliwana automatycznie radioboja, zawierająca tzw. czarną skrzynkę nadającą przy okazji sygnał dla jednostki ratunkowej (pościgowej). Grupa ta będzie na miejscu w dwie doby (lub mniej), wtedy patrole odnajdą żołnierzy i ponownie włączą w sieć militarną, czyli na powrót uczynią z nich niewolników armii. Żeby tego uniknąć, gracze muszą odnaleźć radioboję i zniszczyć ją, aby zatrzeć ślady przeżycia Waszych postaci i zdezaktywować wojskowe wszczepy, by uniknąć namierzenia i ponownego wcielenia do armii. Bo któż nie chciałby się znów stać wolnym człowiekiem? DŁUGOŚĆ POSTÓW Na pewno nie na jedną linijkę, ale też nie muszą to być elaboraty na kilkanaście stron. Pewnie sprawdzi się to, co wielu tutaj praktykuje, czyli 0,5 A4 ale jeśli ktoś lubi wgryzać się mocno w psychikę bohatera i rozpisywać, to może. Na pewno wolę więcej literek niż mniej. No i najważniejsze jest zostawienie deklaracji, żebym wiedział, co postać robi, aby nie była zawieszona w próżni. MECHANIKA Uniwersalna, jednak tylko po mojej stronie. Chcę, by gra była prowadzona tak, by gracze zupełnie nie zawracali sobie głowy kostkologią i nie zwracali uwagi na aspekty mechaniczne w fabule. Czasami mogę nawet nie rzucać, jeśli wpadniecie na jakiś bardzo dobry pomysł odnośnie rozwiązania sytuacji. Tak samo, gdy dojdzie do walki - broń, która wystąpi w scenariuszu, jest tak zabójcza, że zginąć jest bardzo prosto. Więcej jednak napisze o tym w komentarzach, jeśli sesja dojdzie do skutku. TWORZENIE POSTACI Wypełniacie według tego schematu. Cytat:
W PIGUŁCE Rok i miejce akcji: planeta Tartarus w Układzie Słonecznym, rok 2325 Klimat: akcja s-f, Ilość Graczy: 5-6 Tempo: 5 dni dla graczy, 2 dla MG Jak gramy: tylko na forum, bez google dox. Mechanika: uniwersalna Karty wysyłamy: na PW, w dowolnej formie (linki do gdox czy coś) Miejsce akcji: Pas Mutantów, Tartarus Cel Graczy: zniszczyć radioboję alarmującą oddział pościgowy i zdezaktywować wszczepy w potylicy, Trudności: nieznany, niebezpieczny teren, potwory, oddziały nieprzyjaciela i wiele innych, Inspiracje: Universal Soldier, Starship Troopers, Alien, Warzone, Gears of War i wiele innych, To chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem, albo są jakieś pytania, zadawajcie je w temacie. No i zgłaszając się, określcie, jaką rolę bierzecie dla bohatera. Nie mówię, że nie przyjmę na przykład dwóch zwiadowców, ale jednak wolałbym, żeby team był zróżnicowany pod względem umiejek. REKRUTACJA POTRWA DO 7 STYCZNIA 2018. Pozdrawiam i zapraszam. Ostatnio edytowane przez Mroku : 01-01-2018 o 18:15. | |
31-12-2017, 18:43 | #2 |
Reputacja: 1 | Zapowiada się ciekawie. Jakie tempo sesji planujesz? |
31-12-2017, 18:51 | #3 |
Reputacja: 1 | Jest napisane w pierwszym poście, ale mogę przypomnieć: tempo standardowe dla forum, czyli 5 dni dla graczy i 2 dla mnie. |
31-12-2017, 20:03 | #4 |
Reputacja: 1 | Nigdy nie grałam w sesję postapo, a ten pomysł na przygodę jest naprawdę ciekawy, więc pomyślę nad postacią. Myślę, że będzie zwiadowca. Kobieta w sensie, żeby nie było |
31-12-2017, 22:08 | #5 |
Reputacja: 1 | @psionik, @Tabasa, bardzo Was gorąco zapraszam, może dzięki Wam coś się ruszy w rekrutacji. Wiem, że nie jestem jakimś topowym mg stąd ale postaram się doprowadzić sesję do końca, zwłaszcza, że jedną już mi się udało. Zapraszam ludzi, którzy lubią klimaty s-f i postapo! |
31-12-2017, 23:22 | #6 |
Reputacja: 1 | Też się zastanawiam nad twoją sesją, nie przyszło nam długo pograć razem. |
01-01-2018, 10:03 | #7 |
Reputacja: 1 | Na chwilę obecną mam już zarys postaci Fenia. Rola w oddziale to technik/drugi pilot. Od razu też napiszę, że w oddziale Venom nie występuje pilot jako taki - zostajecie zawsze transportowani przez kapitana i Lalkarza/Animatora na miejsce i stamtąd wykonujecie zadania. |
01-01-2018, 15:13 | #8 |
Reputacja: 1 | Ja kombinuje zwiadowcę. Zarys podeślę niebawem |
01-01-2018, 15:32 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! | |
01-01-2018, 15:38 | #10 |
Reputacja: 1 | Mroku czy wprowadziłeś autorskie zmiany w scenariuszu? Pytam bo oryginał znam na pamięć i nie chciałbym sobie i innym psuć zabawy.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |