Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-01-2018, 23:04   #1
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
[Conan BRP] Heretycy z Tarantii


Przez stulecia kult Mitry był jedyną religią wyznawaną w potężnej Akwilonii - wszystkich innych wierzeń zakazywał królewski edykt. Jednakże wstąpienie na tron Króla Conana zmieniło ten stan rzeczy. Sam Conan był wyznawcą ponurego cymmeryjskiego bożka Croma, a jego barbarzyński umysł nie był w stanie pojąć, że można by prześladować kogokolwiek za to, że oddaje cześć takiemu a nie innemu bóstwu. Będąc niejednokrotnie świadkiem religijnej nietolerancji, Król Conan ogłosił, że w jego królestwie każdy może wyznawać tego boga, którego wybierze.

Edykt Króla Conana wzbudził, co oczywiste, niechęć wśród wyznawców Mitry, którzy stanęli murem w obronie starego porządku. Wielu obawiało się, że zgoda na jawne funkcjonowanie innych hyborejskich religii w granicach państwa, doprowadzi do jego upadku, poprzez rozbicie najsilniejszego czynnika jednoczącego akwilońską ludność - religii. Mimo protestów, jawnych buntów, a nawet zawoalowanych gróźb, Król Conan nie ustąpił.

Chociaż minęło już kilka lat od wprowadzenia edyktu o równouprawnieniu, Akwilonia nie rozpadła się, a kult Mitry nie stracił na znaczeniu. Ze wszystkich "pogańskich" religii, najmocniejszą pozycję, poza starożytnym kultem Bori w zakątkach Gunderlandu, miał Asura. Ale nawet jego wyznawcy stanowili zaledwie ułamek populacji i spotykali się na obrzędach w tajemnicy, mimo zapewnień króla o religijnej tolerancji.

Mimo obaw kleru, kult Mitry pozostał dominującą religią, przyćmiewając wszystkie inne wyznania obecne w Akwilonii. Opowieści i kazania głoszone z ambon przez złotoustych kapłanów, a mówiące o ludzkich ofiarach i bestialskich rytuałach wzbudziły w wyznawcach Mitry, niespotykaną dotąd wrogość i nieufność w stosunku do innych religii.

Obawa, że wyznawcy odejdą ku innym kultom, a wraz z nimi pomniejszą się wpływy i władza miała nikłe szanse na realizację, jednak drążyła umysły niektórych kapłanów niczym rak. Teraz, ci najbardziej niezadowoleni z królewskiego edyktu odnajdywali się i gromadzili w kręgi i konwenty, spływając niczym malutkie strumyczki, w końcu zbierające się w wielką rzekę. Szeptali i naradzali się, knuli i spiskowali, podsycali swoje lęki i przemieniali podejrzenia w pewność. Pewność, że kraj chyli się ku całkowitemu zatraceniu w bezdennej otchłani zła i nieprawości.

Z tej pewności narodziła się żarliwa, płomienna potrzeba zatrzymania potencjalnego rozpowszechnienia innych religii i ocalenia, zarówno Akwilonii, jak i chwały Mitry od zła spowodowanego szalonym edyktem barbarzyńskiego króla. Odczytując najświętsze religijne traktaty, poszukując odpowiedzi i uzasadnienia dla swoich czynów, kapłani w imię wiary, ogołocili słowa z kontekstu, odnajdując w błogosławionych tekstach promujących pokój i przebaczenie, uzasadnienie dla przemocy, grzechu i ciemności. A wszystko to w imię czegoś, co uznali za najwyższe dobro...



Sonda była. Sonda pokazała, że zagramy A teraz przyszedł czas, aby zweryfikować ten stan rzeczy.

Żeby nie przynudzać, kilka szczegółów odnośnie sesji:
1. Przygoda będzie rozgrywać się w Tarantii, stolicy Aquiloni kilka lat po objęciu tronu tego królestwa przez Conana;

2. Mechanika jąką będziemy stosować to OpenQuest, czyli retroklon Basic Role Playing [BRP]; nie wymagam jednak znajomości tego systemu. Wystarczy, że zrobicie kartę postaci i na razie na tym Wasza styczność z mechaniką się skończy. Wszystkie kwestie mechaniczne, które będą niezbędne w czasie sesji, będę omawiał w komentarzach;

3. W trakcie trwania sesji nie planuję używać dokumentów Google, sesja w całości będzie rozgrywana na forum;

4. Proponowany przeze mnie harmonogram sesji to trzy dni dla Was i dwa dla mnie; w ten sposób kolejka zamyka się w niecałym tygodniu i nie ma problemów z przypomnieniem sobie, co działo się dwie lub trzy tury wcześniej;

5. Do sesji przyjmę sześciu graczy;

6. Rekrutacja będzie trwać dwa tygodnie.



I teraz KP - jak ją zrobić, w punkcikach [skorzystajcie z szablonu google.docs]:

1. Wybierz NACJĘ swojego bohatera; od tego, z jakiej krainy pochodzi zależą jego atrybuty i umiejętności, a także język i wyznawana religia;

Aesir, Vanir;
Siz+2, Str+1, Con+1, Dex-1;
+5 close combat
+5 craft: kowalstwo
+5 lore: natura
+5 athletics

Aquilończyk;
+1 Int, +1 App, +1 Pow;
+5 do dowolnych dwóch
+5 influence
+5 lore: historia

Argosanin;
Int+1, Dex+2;
+5 trade
+5 influence
+5 athletics
+5 sailing

Bossończyk;
Con+2, Dex +1;
+10 ranged combat
+5 perception
+5 deception

Brythun;
Con+1, App+1 [kobiety App+2];
+5 craft: stolarstwo/garbarstwo/gotowanie
+5 lore: natura
+5 ride
+5 perception

Corynthianin;
Int+1, App+1, Pow+1;
+5 influence
+5 streetwise
+5 lore: historia/prawo
+5 lore: polityka

Cymmeryjczyk;
Str+1, Siz+1, Con+1;
+5 unarmed
+5 close combat
+5 perception
+5 athletics

Gunderman;
Con+2, Dex+1;
+5 close combat
+5 craft: dowolny
+5 perception
+5 athletics

Hyperborej;
Siz+1, Con+1, Pow+1, App-1;
+5 close combat
+5 craft: stolarstwo/kamieniarstwo
+5 lore: occult
+5 lore: nature

Hyrkańczyk;
Dex+2, Con +2, Siz-1;
+5 ranged combat
+5 perception
+5 dodge
+5 ride horse

Iranistańczyk;
Dex+1, Str+1, App+1;
+5 ranged combat
+5 craft: dowolny
+5 influence
+5 ride horse

Kezankijczyk;
Siz+1, Dex+1, Con+1;
+5 ranged combat
+5 deception
+5 perception
+5 athletics

Kothyjczyk;
Dex+1, Pow+1, Int+1;
+5 lore: historia/okultyzm/religia
+5 craft: kowalstwo/metalurgia
+5 influence
+5 language: own

Kushyta;
Siz+1, Con+2, Str+1, Pow-1;
+5 close combat
+5 lore: natura
+5 perception
+5 athletics

Nemedyjczyk;
Int+1, App+1, Pow+1;
+5 do dowolnych dwóch
+5 lore: historia
+5 craft: dowolny

Ophirczyk;
Int+1, App+2;
+5 do dowolnych dwóch
+5 trade
+5 influence

Pikt;
Con+2, Dex+2, Int-1, Pow-1;
+5 unarmed
+5 craft: stolarstwo/snycerstwo/garbarstwo
+5 athletics
.+5 perception

Poitańczyk;
Con+1, Dex+1, App+1;
+5 close combat
+5 influence
+5 ride
+5 influence

Shemita;
Con+1, Dex+1, Int+1;
+10 ranged combat
+5 trade
+5 influence

Stygijczyk;
Int+1, Pow+2;
+5 ranged combat
+5 influence
+5 lore: okultyzm
+5 lore: historia

Turańczyk;
Dex+1, Con+1, App+1;
+5 ranged combat
+5 trade
+5 streetwise
+5 ride horse

Zamoranin;
Str-1, Dex+2, Con+1, Int+1;
+10 streetwise
+5 perception
+5 deception

Zingaranin;
Con-1, Int+1, Dex+1, App+2;
+10 close combat
+5 dodge
+5 sailing



2. Wylosuj ATRYBUTY; rzuć siedem razy 2k6+6 i przydziel wg własnego uznania do następujących atrybutów: Strenght [STR, mierzy tężyznę fizyczną i siłę postaci], Constitution [CON, określa wytrzymałość, żywotność i zdrowie], Size [SIZ, definiuje wielkość, wzrost i gabaryty postaci], Dexterity [DEX, określa zręczność, zwinność, szybkość postaci], Inteligence [INTto... inteligencja postaci], Power [POW, siła woli, zdolności magiczne], Charisma [CHA, określa wpływ postaci na innych, jej wygląd i charyzmę]. Następnie dodaj do atrybutów modyfikator wynikający z nacji.

3. Wybierz PROFESJĘ; to jaką profesję będzie miał Twój bohater, wpływa na umiejętności jakie posiada [otrzymujesz 50 punktów do rozdziału pomiędzy pięć umiejętności profesyjnych, maksymalna ilość punktów jakie możesz wydać na jedną umiejętność to 30] i ilość pieniędzy, jaką dysponuje na starcie.

arystokrata
Culture [własna], language [własny], language [obcy], influence, close combat;
220 srebrnych monet na start

barbarzyńca
Unarmed, dodge, perception, athletics, close combat;
10 srebrnych monet


Bard
Lore: historia, performance x2, influence, language: obcy
15 srebrnych monet

kapłan
Lore - religia, lore: dowolne x2, language [obcy], influence
70 srebrnych monet

kupiec
Trade, influence, driving lub riding, lore: dowolne, language [obcy]
150 srebrnych monet

łowca
Ranged weapon, lore: natura, perception, deception, mechanisms: traps
10 srebrnych monet

niewolnik
Language: obcy, perception, craft: dowolny x3
0 monet

nomad
Ranged combat, close combat, ride, lore: natura, perception,
10 srebrnych monet

oszust
Deception, influence, performance, streetwise, language: obcy
20 srebrnych monet

pirat
Close combat, language: obcy, sailing, athletics, craft: stolarstwo/healing/unarmed/persuade
15 srebrnych monet

pogranicznik
Ranged combat, language: obcy, healing, perception, deception
10 srebrnych monet

uczony
Lore: dowolny x3, language: obcy x2
30 srebrnych monet

wojownik
Close combat, ranged combat, dodge, dwie z athletics/craft:dowolny/engineering/healing/perception/riding/driving
10 srebrnych monet

złodziej
Deception, perception, streetwise, mechanisms, close/ranged combat
15 srebrnych monet




4. Dla każdej UMIEJĘTNOŚCI oblicz wartość bazową, dodając do niej modyfikator z nacji i profesji. Następnie rozdysponuj punkty umiejętności wg klucza: Resistances 50 punktów; Combat 50 punktów; Knowledge 50 punktów; Practical 75 punktów. Maksymalna ilość punktów jakie możesz wydać na umiejętność to 30. Otrzymujesz też wolne punkty w wysokości INT x5, które możesz wydać na DOWOLNE umiejętności.

PRACTICAL
Athletics - bieganie, wspinaczka, skakanie, podnoszenie ciężarów i pływanie
Craft - rzemiosło [np. bednarstwo, garbarstwo, gotowanie, górnictwo, jubilerstwo, kamieniarstwo, kartografia, krawiectwo, kowalstwo, metalurgia, młynarstwo, piwowarstwo, płatnerstwo, rolnictwo, rymarstwo, stolarstwo, szkutnictwo, szewstwo, świecarstwo, wyrób łuków, złotnictwo]
Deception - ukrywanie się, skradanie, kradzież kieszonkowa
Driving - powożenie
Engineering - umiejętność wznoszenia konstrukcji, obsługi skomplikowanych maszyn
Healing - opatrywanie ran, leczenie chorób
Influence - wpływanie na innych ludzi, perswazja, przekupstwo
Mechanisms - otwieranie zamków, konstruowanie i rozbrajanie pułapek
Perception - spostrzegawczość, nasłuchiwanie
Performance - występy [granie na instrumentach, taniec, aktorstwo, śpiew, deklamowanie, itd.]
Riding - jeździectwo
Sailing - wioślarstwo, żeglowanie, znajomość takielunku, rozpoznawanie warunków na morzu
Streetwise - zdobywanie informacji, kontakty w półświatku przestępczym
Trade - wycena, targowanie, handel

KNOWLEDGE
Culture - wiedza o zwyczajach, kulturze, historii, polityce i geografii danej nacji
Language - znajomość języka; UWAGA! W Hyborii nie ma żadnego common tongue, wspólnego ani reikspiela, każda nacja gada po swojemu [języki żywe: afgulski, quiloński, argosański, brythuński, corinthiański, cymmeryjski, darfari, hyperborejski, hyrkański, iranistański, keshański, kezankijski, khitajski, kothyjski, kushycki, nemedyjski, nordhaimr, ophirski, piktyjski, puntyjski, shemicki, stygijski, tombalku, turański, vendhyiański, yuetschi, zamorański, zembabwei, zingarański; języki wymarłe, starożytne i inne: acheroński, atlantydzki, demoniczny, lemuryjski, starostygijski, waluzyjski, mowa bębnów]
Lore - wiedza, nauka [okultyzm, historia, religia, polityka, prawo, geografia, trucizny, natura, heraldyka, astronomia, alchemia, strategia, itd.]

RESISTANCES
Dodge - unikanie, zarówno broni jak i pułapek, spadających sufitów
Persistence - odporność psychiczna i miara siły woli, zdolność do przeciwstawienia się czarom, strachowi
Resilience - wytrzymałość na warunki zewnętrzne

COMBAT
Close combat - walka w zwarciu
Ranged combat - walka strzelecka, na dystans
Unarmed - walka bez broni, bijatyka, zapasy




5. Określ EKWIPUNEK postaci. Każdy bohater rozpoczynający grę posiada komplet ubrań, plecak lub sakwę, jedną sztukę broni i ekwipunek niezbędny do wykonywania profesji oraz startową pulę pieniędzy zależną od profesji. Za te pieniądze możesz zakupić dodatkowy ekwipunek. Spis ekwipunku tutaj

6. I to włąściwie wszystko, co musisz zrobić. Kartę postaci podeślij do mnie na PW. A jak sobie nie radzisz z systemem, to podeślij mi koncept postaci, a ja spróbuję dopasować do niego mechanikę.

7. Czekaj na wyniki i jeśli się dostaniesz, to baw się dobrze!


Yagkoolan yok tha xuthalla!

W razie pytań, pytajcie; w razie wątpliwości, wątpcie

ZAPRASZAM!

A tutaj, już zwyczajowo, lista zgłoszeń:
Kerm, bossończyk, pogranicznik
Lord Melkor, stygijczyk renegat, czarownik
Mike, cymmeryjczyk, barbarzyńca
Feniu, cymmeryjczyk, wojownik
Cohen, aquilończyk, złodziej
lShadowl, hyrkańczyk, nomad
 

Ostatnio edytowane przez xeper : 04-02-2018 o 19:05. Powód: dodatkowe punkty umiejętności w punkcie 4
xeper jest offline  
Stary 28-01-2018, 10:47   #2
 
lShadowl's Avatar
 
Reputacja: 1 lShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputację
Zgłaszam się z ogromną chęcią i postaram się może nawet już jutro podesłać KP.

Z mojej strony raczej łowca choć kusi mnie jeszcze nomad i wojownik Więc okaże się dopiero jak stworzę KP.

Mam pytanie. Rozumiem że interesuje cię jedynie mechanika? Nie chcesz aby tworzyć jakąś historię postaci, charakter czy też opis wyglądu?
 
lShadowl jest offline  
Stary 28-01-2018, 12:00   #3
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Mnie kusi cymmeryjczyk barbarzyńca :P
 
Mike jest offline  
Stary 28-01-2018, 12:51   #4
 
Mroku's Avatar
 
Reputacja: 1 Mroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
Mnie kusi cymmeryjczyk barbarzyńca :P
I jeszcze wziąć takiego avka na portret postaci



A żeby nie offtopić, to też wstępnie się zgłaszam. Fajnie, że jest dużo czasu, to i się spieszyć nie trzeba. I podbiję pytanie Shadowa - wysyłamy Ci tylko mechę? Zero fabulariów?

Ja myślę nad łowcą.
 
Mroku jest offline  
Stary 28-01-2018, 14:36   #5
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
Berwyn zgłasza swą gotowość
 
Kerm jest offline  
Stary 28-01-2018, 18:55   #6
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Wysyłacie mi mechanikę, a resztę tzn. historię i takie am bzdety macie w głowie i potem wykorzystujecie je w sesji odpowiednio przedstawiając i odgrywając swoją postać
 
xeper jest offline  
Stary 28-01-2018, 19:08   #7
 
Mroku's Avatar
 
Reputacja: 1 Mroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputacjęMroku ma wspaniałą reputację
Świetne podejście do tematu, xeper, ode mnie na pewno pójdzie łowca.
 
Mroku jest offline  
Stary 28-01-2018, 19:11   #8
 
Feniu's Avatar
 
Reputacja: 1 Feniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputacjęFeniu ma wspaniałą reputację
Sam chętnie bym spróbował w czymś innym niż wfrp.
Postaram się przysiąść do KP
 
Feniu jest offline  
Stary 28-01-2018, 19:22   #9
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Fajnie. Czekam na karty, a tymczasem wrzucam mapę Hyborii, jaka pojawiła się w podręczniku Moongose wydanym do Conan D20. Tak, żeby tym co nie wiedzą nieco przybliżyć geografię



oraz link do wiki, odnośnie Ery Hyboryjskiej: Era Hyboryjska
 
xeper jest offline  
Stary 28-01-2018, 22:07   #10
 
lShadowl's Avatar
 
Reputacja: 1 lShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputacjęlShadowl ma wspaniałą reputację
Uuu dużo tych łowców a więc ode mnie pójdzie wojownik
 
lShadowl jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172