|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-04-2018, 22:55 | #1 |
Reputacja: 1 | [Zew Cthulhu 6 Edycja] Jezioro Lyck Mamy rok 1925, to prowincja Wschodnich Prus, granicząca od wschodu z Litwą, a na zachód i południe z sezonowym państwem Polaków. Głębiej w niej leży lesista kraina o tysiącu jezior - Masuren. Przy jednej z tafli istnieje urokliwa miejscowość - Lyck. Prusy odłączone razem z miastem od reszty schorowanej republiki weimarskiej, wydają się ledwo uczestniczyć w codziennej rzeczywistości, w wyjątkowo senny sposób... W pewnej chwili jednak okolice przeszywa wieść o nagłej i niewyjaśnionej śmierci pewnej, dostojnej kobiety, żony bawarskiego grafa, zaś ona pochodząc z tych stron, zostanie pochowana w Lycku. Wedle jej testamentu, cała wielopokoleniowa, wywodząca się z dawnej szlachty rodzina, ma przyjechać aż tutaj, by dopełnić jej woli. Toż to wydarzenie do zapamiętania na całą dekadę... Liczba osób: Zdecydowanie trójka graczy + ja wystarczy mi do rozegrania fabuły. Preferencje: Akcja gry dzieje się na Mazurach w latach 20, XX wieku. Z tego powodu bohaterowie powinni być Niemcami, Polakami (choć ci nie byli zbyt lubiani w tych stronach) lub innymi narodowościami, pasującymi pod czas i miejsce. Jeden z bohaterów zostanie synem zmarłej kobiety. Aby nim zostać wystarczy wyrazić chęć i kto pierwszy ten lepszy. Taki BG dostaje nazwisko Lindmann, a także narzucone już tło historyczne. Nie widzę żadnych zastrzeżeń co do profesji i umiejętności BG. System: Zew Cthulhu 6 Edycja, lata 20, XX wieku, Prusy Wschodnie, Mazury, Ełk, wczesna wiosna. Warunki przyjęcia: Nie ma jakiś wyjątkowych, wybiorę te koncepcje postaci, które wydadzą mi się najciekawsze. Mechanika: Prosiłbym, by postacie zostały stworzone w pełni mechaniczne, zgodnie z podręcznikiem. Moim zdaniem to jest jednak gra i jakiś element mechaniki, tudzież losowy powinien się pojawić. Oczywiście to jak barwny i przemyślany będzie opis również ma ogromne znaczenie. Garść uwag: Generalnie mówiąc, chciałem stworzyć grę na temat miejsca z którego pochodzę - Mazur. Jestem zdania, że to bardzo ciekawe miejsce do poprowadzenia przygody, szczególnie w tamtym okresie i w tym systemie. Obecnie czytam nieco o tym regionie, jak wyglądał przed laty i trzeba zdecydowanie przyznać, że opowiedzieć o nim można niejedną, tajemniczą historię. Jeżeli w którymś punkcie nie wyraziłem się dość jasno, proszę o tym napisać, dam tyle wskazówek i informacji, ile potrafię. Pragnę zaznaczyć, że to moja pierwsza próba poprowadzenia gry by forum. Zapewne popełnię wiele błędów w trakcie przebywania tutaj (być może już jakieś popełniłem), dlatego liczę na dużą wyrozumiałość ze strony społeczności Ostatnio edytowane przez RapMif : 24-04-2018 o 11:21. |
13-04-2018, 23:47 | #2 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Masz moje zainteresowanie rekrutacją. W zasadzie bardziej wynika z chęci gry w ZC. Ale... 1. Mógłbyś dodać szerszy fragment fabularny. Chcę zobaczyć jak piszesz bo to jak wspomniałeś pierwszy post. Możesz dać post wprowadzający do sesji lub inny kawałek prozatorski. 2. Prowadzisz na żywo ZC? Napisz coś więcej o sobie. 4. Z nowymi na forum czasem jest ten problem, że po miesiącu przestają się logować. A nie chce tracić czasu na robienie pełnej mechaniki do dwu postów. Chciałbym wiedzieć jak długo przewidujesz pociągnąć sesję. Jakie tempo sesji co ile dni mamy postować? Czy używamy Google dokumentów czy nie? 3. Myślę o szkicu postaci - lekarz, Niemiec. |
14-04-2018, 11:30 | #3 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Moją uwagę masz również. W moim przypadku głównym kryterium będzie częstotliwość postowania i termin rozpoczęcia gry. Jestem obecnie mocno obłożony i dopiero końcem mają będę miał dość czasu, by sensownie i wyczerpująco pisać. Podasz terminy to zacznę myśleć o zdobyciu 6.ed, bo mam i grałem w 5.5. Wiele się zmienia? |
14-04-2018, 11:31 | #4 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Nikomu nie przypadło to do gustu, lecz spadek jest nad wyraz wielki, a krewni i znajomi, nad wyraz chciwi. Nikt nie zwraca uwagi na jednego, osieroconego młodzieńca, autentycznie zrozpaczonego śmiercią matki. Czeka go długa podróż przez Polskę, pełna uciążliwych złości ze strony Lindmannów... Lecz pogrzeb matki to świętość. Lyck czeka. Wydaje mi się, że to wystarczy odnośnie fabuły Nie wiem co jeszcze mógłbym tu dodać na start. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez RapMif : 15-04-2018 o 10:35. Powód: Odpowiedz na kolejny post | ||||
14-04-2018, 11:46 | #5 | |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Cytat:
Doce są używane, w największym skrócie, by pisać dłuższe fragmenty tekstu bez oczekiwania na reakcję graczy. Są chwile (jak np. momenty walki) gdzie po rozpisaniu sceny na rundy gracz musi reagować co np. 10 sekund czasu gry. W czasie rzeczywistym w przypadku pbf te 10 sekund może stać się - przy założonych przez Ciebie pięciu dniach na post - co najmniej pięcioma dniami. A jak się umawiamy w gronie grających, że "we wtorek o 20 siadamy na docka" to całą walkę można ogarnąć w ciągu jednego wieczora. Pięć dni jest normalną częstotliwością, popularną. Ale kiedy chciałbyś zacząć grę? Za tydzień, dwa, pięć? | |
14-04-2018, 13:12 | #6 | |||
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Cytat:
Sprawa Augustusa Shrewsbury Cień Yog-sothotha Frères de Sang Serce Tajgi Misterium Cytat:
Zerknij do początkowych partii sesji Cień Yog-Sothoga - spotkanie wprowadzające w klubie Odeon zajęło 81 krótkich postów i trwało 3 miesiące gry. To pokazuje jak grało się na LI 10 lat temu. Teraz z dialogowaniem w Google Docu pewnie trwałoby to 2-3 tygodnie i sprowadziło się do ok. 15 dłuższych postów. Cytat:
Kolejny zestaw pytań. 1. Czy gramy tylko w pobliżu jeziora czyli sesja rozegra się we włościach i nie ruszmy się z tych terenów czy będzie podróżowanie? 2. Jak widzisz kwestie NPCów. tylko ty jak MG ich przygotowujesz czy pozwalasz graczom sobie kogoś stworzyć, jakieś towarzystwo. Badacz nie żyje w próżni ma rodzinę i znajomych. Jeśli podróżuje to nie zawsze sam. 3. Chciałbym wiedzieć jak zaczepiamy postać w fabule. Raczej nie myślę o synie pani Lindmann. chcę ustalić jakie powody będzie miała moja postać lekarz by zaangażować się w fabułę. | |||
14-04-2018, 18:47 | #7 | ||||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
| ||||||
15-04-2018, 02:45 | #8 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Dobra dzięki za odpowiedzi. Myslę że mógłbym wykreować kogoś z rodziny może kuzyna, którego ciotka zmarła. kwestia mechaniki. Mam podręcznik do 5 edycji coś tam się zmienia bo 6 edycji nie czytałem. w sumie to mam propozycję zagrajmy prolog / początek sesji (3-4 kolejki) bez mechaniki zobaczymy jak się będzie sesja fabularnie kleić. jak przejdziemy gładko przez wprowadzenie to zrobię mechanikę. poszedłbyś na taki układ? jak chcesz od razu mieć pełną mechanikę i to jest warunek konieczny do przyjęcia do sesji to ja chyba podziękuje i zrezygnuje z udziału. |
15-04-2018, 10:34 | #9 |
Reputacja: 1 | Akceptuje. Jestem nowy w temacie i zobaczę co mi podpasuje. |
15-04-2018, 10:42 | #10 |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Dobrze to potrzebuje kilku dni na zrobienie postaci do 20 kwietnia powinienem się wyrobić. Jeśli możesz to podaj bibliografię do Ełku, Prus w dwudziestoleciu bo pisałeś że oczytujesz się w temacie. chętnie też się zapoznam z jakimiś artykułami czy książkami na ten temat. a słuchaj jak tylko będziesz miał jedną kartę to ruszymy z sesją solową??? bo na razie to nie wiedzę zbyt wielu chętnych. |