lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Storytelling - Sword&Planet] - Princeps (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/17933-storytelling-sword-and-planet-princeps.html)

nonickname 31-05-2018 11:39

[Storytelling - Sword&Planet] - Princeps
 
Sesja dla 2 graczy.

Setting: Sword and Planet.
To jest podgatunek fantasy eksploatowany kilka dekad temu. Światy Sword and Planet to te przepełnione zarówno magią jak i technologią. Dostęp do tej technologii często jest już ograniczony (ale nie jest to regułą), jest ona reliktem dawnych czasów, coraz trudniej ją utrzymywać w sprawności, nie mówiąc już o wytwarzaniu jej. Charakterystycznym elementem jest to, że społeczeństwa w tych światach przywołują na myśl bardzo odległe czasy, czasy hord barbarzyńców, nomadów, ale też starożytnych miast czy feudalnej europy. Planety są często egzotyczne, czasem wręcz baśniowe.
Przykłady: Masters of the Universe (He-Man), Diuna (po części), niektóre wątki świetnego filmu Heavy Metal z 1981 roku.



Mechanika: Raczej Storytelling.
Powodzeniem będę nagradzał dobre pomysły, choć nie zawsze. O sukcesie i porażce będzie stanowić głównie to czy dana akcja sprawi, że powstanie ciekawsza opowieść.

Tym kampanii: Zarządzanie.
Gracze wspólnie będą stawiali czoła przeciwnościom. Będą mieli realny wpływ na otaczającą ich rzeczywistość, ponieważ ich zadaniem będzie poprowadzenie małego państewka/plemienia/hordy/sekty ect. Będzie to zatem kampania z silnymi elementami zarządzania, podejmowania trudnych decyzji. To od tych decyzji zależeć będzie, czy bardziej wojenna, szpiegowska, czy polityczna. W związku z charakterem rozgrywki, czasem będą się zdarzały przeskoki, np tygodniowe, czy miesięczne, natomiast akcja może też zwalniać w niektórych momentach.

Gracz 1.
Przywódca.
To on będzie podejmował decyzje, jest liderem swego ludu.
Oprócz stworzenia historii postaci i opisaniem jej za pomocą kilku przymiotników, oraz tego w czym jest dobry a w czym zły, wybraniu (wymyśleniu?) rasy, musi jeszcze opisać charakter swoich włości i poddanych. Opisz jak doszedł on do władzy i co stanowi o jego potędze, pozwalającej mu rządzić .

Gracz 2.
Artefakt.
Gracz będzie grał samoświadomym artefaktem o mocy telepatycznej, związanym świętym przymierzem z liderem (gracz1). Twoim zadaniem jest opisanie magicznych właściwości jakie posiadasz (tak jak typowy magiczny przedmiot) jak i tego jakim przedmiotem jesteś (pierścień, miecz, rękawica itd).
Oprócz magicznych zdolności, posiadasz także wiedzę z zakresu ekonomii, spraw wojennych, dyplomacji i nie tylko możesz, ale wręcz powinieneś doradzać liderowi. Ostateczna decyzja zawsze jednak należy do niego. Masz także wiedzę na temat geografii i historii świata, jest tu jednak pewien haczyk. Jesteś bardzo starym przedmiotem, służyłeś różnym właścicielom długi okres czasu, także na innych planetach, czasem te wspomnienia zlewają się w jedno i trudno oszacować, czy twoje informacje są prawdziwe, czy należą do innego miejsca, czy może są zupełnie nowym, sztucznym tworem wynikłym z syntezy tych wspomnień.
Nie możesz otwarcie lub skrycie zbuntować się przeciwko swojemu właścicielowi, ale możesz oczywiście dać wyraz swojemu niezadowoleniu, starać się jakoś na niego wpłynąć, by uszczypliwy itd
Gracz 2 będzie czasem dostawał więcej swobody w tworzeniu opowieści, wspomagając MG.

Obowiązuje konkurs dobrych pomysłów.
Proszę zgłoszenia i pomysły zamieszczać tutaj.
Chciałbym zacząć grać w przyszłym tygodniu.

Draugdin 31-05-2018 18:34

Wstępnie się zgłaszam.
Na pewno nie jako przywódca, ale chętnię objąłbym stanowisko specjalisty/doradcy od spraw wojskowych.

nonickname 01-06-2018 12:59

Nie przewiduje podziału na poszczególne stanowiska ;) rozumiem, że będziesz się znał na wszytskim, ale ze szczególnym uwzględnieniem wojskowości, czy też stawiasz tylko na wojskowość a resztę pozostawiasz do rozwagi Liderowi?

Plomiennoluski 01-06-2018 18:28

Koncept artefaktu już bym miał, ale za dwa tygodnie jadę na blisko miesięczny urlop, więc nie będę zajmował miejsca komuś, kto ruszyłby się na już. :) Zwłaszcza że widać, że MG się zwyczajnie chce grać.

Raging 04-06-2018 21:24

Zglaszam się na przywódce ludu:

Mialem kiedyś przygotowany koncept do inej gry (nie wyszło), wiec tu może by wpasowało się

Serpentianie:
Lud węża. Połączenie amerykańskich Indian z indyjskimi fakirami. Świetni tropiciele i treserzy zwierząt (głównie węży, jaszczurów i innych gadów , lecz również innych). Każdy członek plemienia ma swojego zwierzęcego towarzysza z którym żyje, poluje i walczy. Broń jest zatruwana trucizną paraliżującą pozyskiwaną z gadów. Serpentianie są od małego tatuowani „magicznymi” tatuażami które chronią ich przed znanymi jadami (w tuszu znajdują się małe dawki jadu uodporniające ludzi i tak od wieków). Kiedyś Serpentianom przewodził gatunek Gigantycznych Inteligentnych węży (Snakur), które były traktowane jak wysłannicy Boga Urobosa (boga Węża). Niestety z powodu zmian klimatu zaczęły wymierać, pozostały po nich jedynie jaja. Centrum każdej wioski plemiennej była świątynia w której żył Snakur lub w późniejszych czasach znajdowało się miejsce dla jaja Snakura.
Serpentianie są przebiegli, sprytnie i silni jak Snakur Wielki Wąż. Społeczeństwo podzielone jest na kasty. Każda kobieta i mężczyzna może zmieniać kasty dzięki dokonaniom w swoim życiu. Pierwszą możliwością jest przejście rytuału inicjacji (jak u Indian)

1) Pierwsza najwyższa kasta to Serpenti czyli rodzina rządząca, będąca ludzkimi braćmi i siostrami Snakura. (Każdy ma Oswojonego Warana do jazdy, a także kilka węży w tym na szyji mają zawsze kobre plującą)

2) Slange to kapłani i kapłanki węża - to oni przygotowują maści, tatuaże i przechowują wiedzę o języku Snakura i o tym jak się zając, jeśli wyklułby się z jaja. To również medycy. (najczęściej oswojone zwierze to minimum Para Kobr Królewskich lub para Tajpanów pustynnych)

3) Angue to wysoce wykwalifikowana kasta rzemieślników i budowniczych, to oni wiedza jak budować domostwa, umocnienia, kusze, wytwarzać skórzane zbroje itp. (najczęściej oswojone zwierzę to wielkie jaszczury Angury, które są łagodne i roślinożerne, ale niezwykle silne. Nadzorują kaste Nyoka przy pracach.

4) Coluber to kasta wojowników jeźdźców. Dosiadają oni wielkich drapieżnych waranów.

5) Sarpe to kasta wojowników, tropicieli, zwiadowców należy do niej większość społeczeństwa. Należa do niego zarówno, kobiety (choć jedynie około 20%) jak i mężczyźni. Polują, walczą, tresują zwierzęta. Każdy posiada swoje zwierzę, najbardziej szanowani są ci którzy posiadają po kilka jadowitych węży lub dusicieli lub jaszczury.

6) AntSarpe to ci którzy oswajają wilki i wielkie koty. To ci którzy dla dobra plemienia porzucili obcowanie ze świętymi gadami. Wybierani są przez kapłanów Slange. Jest to zarówno nagroda, jak i kara.

7) Nyoka kasta tych którzy nie przeszli rytuału inicjacji, są starzy, ułomni, młodzi. Wykonują prace rolnicze, budowlane codzienne obowiązki. To również obcy, którzy jeszcze nie okazali się godni szacunku. (najcześciej mają po jednym mniej jadowitym wężu przez całe życie, ich więź z Snakurą jest zbyt słaba)

Techniki walki:
Każdy Serpentianin od najmłodszych lat szkolony jest w użyciu krótkiego myśliwskiego łuku i toporka do rzucania (typu tomahawk). Dodatkowo każdy wojownik posługuje się krótkim mieczem i małą tarczą. Natomiast jeźdźcy na waranach mają dodatkowo kopie i kusz „wałowe” (przed szarzą jedna salwa w celu zrobienia wyłomu). Zarówno strzały, toporki, ostrza są zatrute (w czasie pokoju jest to trucizna paraliżująca, jednak w czasie wojny już tak miło nie jest). Serpentianie atakują najczęściej z zasadzki, często w nocy z zaskoczenia używając zatrutych strzał i węży w celu zadania jak największych strat nieprzygotowanemu przeciwnikowi. Do walnych bitw dochodzi rzadko, a wtedy wykorzystywane są wielki warany, które pokryte grubym naskórkiem i skórzanym pancerzem potrafią siać większe spustoszenie niż nawet sami jeźdźcy.

Kultura: Najważniejszym aspektem są święte magiczne tatuaże, które są dziełami sztuki wykonanymi na skórach żywych ludzi. Drugim aspektem jest muzyka połączona z tańcem węży. Są to niezwykłe widowisko w czasie których całe plemię gra dla swoich gadów, które wiją się w tańcu. Jest to również ulubiona rozrywka na nudne wieczory. Osady budowane są najczęściej z kamienia i ozdobione posągami węży i innych gadów. Żonami, starcami, kalekami, sierotami opiekują się najbliżsi, lecz jest to również obowiązek całego plemienia (ala Indianie). W czasie walk podjazdowych, często porywane są małe dzieci innych plemion, które są wychowywane jako Serpentianie.

Rządy: Monarchia Absolutna

Religia: Bóg Urobos i jego synowie Snakury (Wielkie inteligentne węże zesłane na ziemie)

Serpenti: Rodzina Raginga Dzikiego Kła (25lat) liczy 15 osób. Raging i jego trzy żony (Aria Waleczna (23) , Sarena Płodna(19), Karina Mądra(14)

Ojciec Matka Imię Płeć Wiek
Raging(25) Aria Waleczna(23) Vlad m 8
Raging Sarena Płodna(19), Bliźniaki Aron i Akron m 5
Raging Sarena Płodna(19), Lidia k 4
Raging Aria Waleczna(23) Fron m 4
Raging Sarena Płodna(19), Korin k 3
Raging Sarena Płodna(19), Sorin m 2
Raging Sarena Płodna(19), Etna k 1
Raging Karina Mądra(14) ? ? 7miesiac

Brat Raginga: Zelon Pobożny (34) starszy, lecz zrzekł się tronu i został głównym kapłanem Urobos;
Siostra Raginga: Sarta Żmija (17) + jej mąż Krung Poskramiacz Waranów (33)

ważne osoby w kastach:
Slange: Zelon Pobożny (34) i Gergina Oślizła (43)
Angue: Przewodzi im Borg Kamienny; Sara Pełny Kłos; Drok Żelazny Bełt
Coluber: Ważne osoby: Terun Kamienny Łeb ; Zarunas Morderczy Waran ; Konas Łamacz Łbów
AntSarpe: Sert Poskramiacz Wilków ;Tronk Biegający z Pumami ; Gert Leśny Tygrys ; Gron Sokole Oko


Raging Dziki Kieł włada z boskiego nadania jako monarcha absolutny po tym jak jego starszy brat Zelon Pobożny zrzekł się tronu. Po Arie walecznej swojej żonie jest najlepszym wojownikiem w osadzie. Jest zrównoważony i chce aby lud się rozwijał w pokoju, ale zrobi wszystko aby jedno z 10 wielkich jaj jakie pozostało jego ludowi udało się wykluć Sakura wysłannika boga.

Egaru 23-06-2018 16:06

Cześć:) bardzo podoba mi się pomysł na setting (nawet ostatnio czytam podręcznik "Baroque Space Opera", który opiera się na podobnej idei) i fakt, że to storytelling. Mówiłeś, że chciałbyś zacząć grać "w przyszłym tygodniu" (czyli już dobre pół miesiąca temu), ale widzę, że od tej pory nic nowego się nie wydarzyło, a rekrutacja ciągle otwarta, więc ośmielam się wysłać w PW mój pomysł na artefakt :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:00.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172