lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   (Orchia, steampunk)W głąb siebie: Zabić litość (+18)(dnd 3.5) (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/17973-orchia-steampunk-w-glab-siebie-zabic-litosc-18-dnd-3-5-a.html)

Jaśmin 23-06-2018 10:53

(Orchia, steampunk)W głąb siebie: Zabić litość (+18)(dnd 3.5)
 


-Przeczesuj.
Mocny, dźwięczny męski głos.
Dźwięk przeszywa powietrze jak ostrze miecza.
Gdyby ktoś mógł przyjrzeć się scenie mógłby poczuć się zaskoczony.
Dźwięk dobywa się z gardła małego drobno kościstego mężczyzny, niziołka w jasnozielonych spodniach i tunice ściągniętej pasem ze srebrnych ogniw. Ale tym co najbardziej zwraca uwagę jest twarz.
To twarz pełna mocy. Twardy podbródek, mocne proste usta, orli nos, wysokie kości policzkowe i czoło. Oczy skrywa cień.
Cień skrywa też scenę. Nie trwa bez ruchu, tańczy, muskając czarne bazaltowe ściany swymi skrzydłami. Źródłem cienia, źródłem światła, które je kreuje, jest mleczna półsfera na niskim trójnogu, połączona siecią splątanych przewodów z ośmioma fotelami ustawionymi promieniście wokół centrum. Stalowe fotele z wygodnymi podłokietnikami wieńczą półokrągłe hełmy z przeźroczystymi wizjerami.
-Przeczesuj.
Gdyby ktoś mógł przyjrzeć się scenie z pewnością skupiłby teraz swą uwagę na półsferze pulsującej delikatnym mlecznym blaskiem. Wewnątrz widać obraz. Barwny i wyraźny.
Wyraźny, mimo że dominują zgaszone kolory. Ciemne niebo otulone ponurymi czarnymi chmurami, raz na jakiś czas przeszywa je iskra błyskawicy, jasnej i bezdźwięcznej. Jedynymi źródłami światła na wyłożonej kocimi łbami ulicy są rozstawione w regularnych odstępach lampy uliczne zalewające ulicę zgaszonym żółtym blaskiem. Kamienice, jak przyczajone potwory, okna jak oczy bestii, gargulce i maszkarony jak symbol groźby. Ulicę okrywa mrok nocy, palce cieni wyciągają się we wszystkich kierunkach.
Pod jedną z latarni pojedynczy człowiek, okutany w rybacką opończę szarpaną wiatrem, z harpunem przełożonym przez kolana. Nieruchomy.
-Przeczesuj.
Park zarośnięty gęstymi krzewami, drzewa o wyciągniętych błagalnie ramionach, splatają się ze sobą w przepełnionej zmysłowością kompozycji. Pod liśćmi króluje mrok. Mimo to obserwator bardzo starannie przygląda się pejzażowi.
-Przeczesuj...stój! Przybliż!
Drobna istota w szaroróżowej sukience o długich włosach, bardzo jasnych. Klęczy nad stawem czerpiąc wodę do przeźroczystej butli wielkości ludzkiej głowy.
Obserwator po raz pierwszy ujawnia jakieś emocje. Jego palce, blade i zręczne, przesuwają się po powierzchni kryształu. Staw kusi swą głębią, ale mężczyzna widzi tylko kobietę.
Cóż to za włosy! Stworzone by delikatnie pieścił je wiatr. Gdy kobieta unosi twarz by przyjrzeć się podnoszonej do światła butli, widać jej twarz, bladą i zmęczoną o oczach, które zbyt wiele widziały.
Obserwator zaciska dłoń w pięść, przykłada dłoń do serca.
-Znalazłem cię...





Witam wszystkich.
Kolejne podejście do sesji w świecie Orchii. Pierwsze, jak rozumiem, z racji mechaniki, nie wypaliło, więc spróbujemy inaczej.
Trzeba tu zaznaczyć, że świat ten, w oryginalnej wersji, był bardzo słabo opisany więc nic dziwnego, że każdy mg opisywał go po swojemu. W mojej wersji jest to świat po rewolucji przemysłowej, w trakcie Wieku Pary. Pociągi, statki powietrzne, magtechowie (czarodzieje zajmujący się magią maszyn), łodzie podwodne itd.
Mimo to, magia wciąż na piedestale.
Świata Orchii szczegółowo opisywać nie będę jako, że zaraz na starcie przenosimy się do innej sfery.
Wiedzcie jednak, że akcja startuje w Ostrogarze, stolicy Imperium Katanów, wielkiej metropolii nad morzu podobnym jeziorem Dan Ugar.
Albowiem około trzech tysiącleci temu barbarzyńscy orkowie Uruk-Hai pod wodzą swego legendarnego przywódcy, Pierwszego Katana, mesjasza, zdławili starożytne Imperium Reptillionów, podbili większość ras rozumnych znanego świata. Pierwszy Katan w wieku czterdziestu lat zasiadł na tronie imperatora.
Dziś następca linii Katanów, Katan Ming Huan, zwany Złotym, rządzi ze swego tronu w Ostrogarze, a poddani oddają mu cześć boską.
Tak, orkowie podbili świat i bynajmniej nie zmienili go w pomyje, gruzy i chaos. Zamiast tego ucywilizowali się, budowali świątynie, szkoły, szpitale i drogi i dali światu Prawo Katanów.
Albowiem, ze wszystkich nauk, prawo stoi najwyżej. Prestiż orczego imperium oparto na prestiżu prawa.
Wymierzaniem prawa zajmują się cesarscy kapłani wspierani przez zbrojne ramie imperium.
A gdzieś na południu globu zwanego Orchią czają się sharanie pająkoludzie, kwitną smocze królestwa, obok ludzkich królestw Tabadanu i Osmundu ostatnie bastiony oporu przeciw orkom...

Przed wami świat steampunk - barokowe maszyny, walka w tłoku na dworcu i pociągi! Imperialna armia wyposażona w łodzie podwodne, kusze samopowtarzalne i czołgi parowe ze slotami na miotacze płomieni i działka wodne. To ostatnie brzmi niegroźnie dopóki strumień wody pod ciśnieniem kilku tysięcy atmosfer nie rozpruje twojej zbroi płytowej. Co zrobi z twoim ciałem, kwestia wyobraźni.

Poniżej link do strony kryształy czasu .pl, największej bazy tego systemu w polskim internecie.

KC.pl

Zapoznajcie się, proszę, z materiałami dotyczącymi świata Orchii. Nie ma tego dużo. W tabelce w lewym górnym rogu macie zakładki Opis Świata i Religia. W sumie tyle.



Fabuła:

Przynajmniej jeden z was jest przyjacielem czarodzieja, Denelora Agravane. Wspomniany czarodziej ma problem. Sam nie może go rozwiązać, a że jest to natura dość nieufna, nie chce zgłosić problemu do swego cechu. Także dlatego, że problem związany jest ze skonstruuowaną przez niego maszyną. Denelor nie chce dopuścić do tego by inni magowie położyli na jego wynalazku swe chciwe łapki. Zamiast tego prosi o pomoc was i obiecuje się odwdzięczyć.


Mechanika:

Zaczynamy od szóstego poziomu. Wiem, że w pierwotnej wersji był piaty, ale zaklinacz to popularna klasa, a chciałbym żeby wszystkie czaromioty miały dostęp do czarów trzeciego kręgu.
Jeden flaw, jeden trait, dla chętnych. Nie chcesz, nie musisz.
Point Buy – 32. Dla mniej zorientowanych, to liczba punktów do rozdania na współczynniki. Poniżej macie link do kalkulatora. Minimalna liczba – 8. Maks – 18, wszystko bez dodatków rasowych.
PB calculator
Dozwolone wszystkie oficjalne podręczniki, także psionika i tome of battle. Także Niewidzialna Droga, Suladarr'essalara.
Poniżej link do podręcznika dnd 3.5.
SRD
A tu link do jednej z najlepszych baz danych dnd w necie.
Baza
Przepaki typu pup pun i tauric creature nie mają racji bytu. Poz a tym bawcie się dobrze tworząc postać.


Historia

Jedna-dwie strony, ale może być więcej, chętnie poczytam. Proszę o zarys psychiki, trochę przeszłości i teraźniejszości. Ogólnie, co motywuje was by rano wstać z łóżka i działać.
Tak, to jest też test tego jak piszecie. Nie co, tylko jak.

Poniżej, miejsce urodzenia. Nie macie pomysłu, rzucajcie.



Poniższe zestawienie dotyczy tylko mieszkańców Archipelagu Centralnego. Jeśli nie chcesz nie musisz losować miejsca urodzenia (można wybrać).

01-16 - Ostrogar - Stolica Archipelagu Centralnego i orków, ok.1 530 tys mieszkańców - orki, półorki, ludzie, półobrzymy, półelfy, elfy, gnomy, krasnoludy, hobbici
17-25 - Get-warr-gar - miasto portowe i stolica kupiectwa, ok.720 tys mieszkańców - ludzie, półorki, orki, elfy, półelfy, krasnoludy, gnomy, hobbici, reptilioni
26-30 - Ranhar-gar - ok.44 tys mieszkańców, elfy, półelfy, półorki, orki, ludzie, gnomy, hobbici
31-34 - Ora-gar - stolica półolbrzymów, miasto portowe, ok.34 tys mieszkańców - półolbrzymy, olbrzymy, orki, półorki, krasnoludy, reptilioni
35-38 - Gasta - stolica reptilionów, miasto-twierdza, ok. 34 tys mieszkańców - �- reptilioni, krasnoludy, hobbici, gnomy, ludzie
39-42 - Olgrion - stolica elfów, ok.31 tys mieszkańców - elfy, półelfy
43-45 - Tagara Ciemna - jedna ze stolic ludzkich, ok.29 tys mieszkańców - ludzie
46-48 - Ongir-gar - miasto portowe, ok.24 tys mieszkańców - elfy, półelfy, ludzie, półorki, orki
49-51 - Aria-gar - ok.22 tys mieszkańców - orki, półorki, ludzie, hobbici, gnomy, retilioni
52-54 - Inchra-gar - ok.21 tys mieszkańców - orki, półorki, ludzie
55-56 - Tagara Szara - jedna ze stolic ludzkich, ok.19 tys mieszkańców - ludzie
57-58 - Tagara Biała - jedna ze stolic ludzkich, ok.15,5 tys mieszkańców - ludzie, krasnoludy
59-60 - Ogragar - stolica ogrów, miasto portowe, ok.13 tys mieszkańców - ogry, półorki, orki, ludzie
61-80 - rejony Orcusa oddalone od miast - wiejskie, ew. samotne posiadłości
81-99 - wyspy - jedna z wysp leżących wokół Orcusa
100 - miejsce urodzenia nieznane

Jak widać, mamy na Archipelagu Centralnym dwie potężne metropolie, Ostrogar (stolica) i portowe miasto, Gett-war-gar. Dwie wielkie polis, a pozostałe w porównaniu z nimi są małe i słabe. Jest to jeden z głównych powodów zachowania pokoju w tej części imperium. Nie ma tu niezależnych miast-państw, wszystkie realizują politykę cesarza.


Imperium miało trzy tysiąclecia by wypracować kompromis zwany egalitaryzmem. Wysokie stanowiska są dostępne również dla ras niższych. Niemniej najwyższe laury są dostępne tylko dla orków Uruk-Hai.

Jak już pisałem, prestiż orczego imperium oparto na prestiżu prawa. Stąd urzędnicy, prawnicy, kaci i inni pracownicy Ministerstwa Sprawiedliwości cieszą się najwyższą estymą.

Poniżej, polityka monetarna Imperium.



Jedną z zalet wysokiej klasy społecznej jest możliwość używania i posiadania wyższej jakości środków płatniczych. i tak: Klasa niższa może płacić i posiadać wyłącznie monety miedziane i srebrne, mieszczaństwo - monety miedziane, srebrne i złote, szlachta - monety miedziane, srebrne, złote i platynowe, elita władzy - wszystkie, łącznie z mitrylowymi.
Jak podano w MiM wszystkie monety krążące po Imperium to tzw. "Święte ryje", od umieszczonego na awersie portretu cesarza Katana. Niemniej, obywatele Imperium używają też innych nazw dla poszczególnych nominałów od znaków na rewersie. Są to:

a) Miedziane gołąbki
b ) Srebrne smoki
c) Złote korony
d) platynowe miecze
e) mitrylowe rydwany

Kurs wymiany wygląda następująco:

10 miedzianych gołąbków ---1 srebrny smok ---10 srebrnych smoków ---1 złota korona ---10 złotych koron ---1 platynowy miecz --- 10 platynowych mieczy --- 1 mitrylowy rydwan

Kara za używanie niedozwolonych środków płatniczych to konfiskata, grzywna i publiczna chłosta.



Poniżej spis wyższej rangi administracji Imperium:


Kamajak - zarządca wioski lub miasteczka (poniżej 2 tyś. mieszkańców).
Podnamiestnik - zarządca budowli obronnej (zamku, twierdzy, fortecy) i przyległych wiosek oraz miasteczek.
Namiestnik - Zarządca miasta (powyżej 2 tyś mieszkańców) oraz odpowiedniej liczby wiosek, miasteczek i zamków.
Regent - Zarządca prowincji.
Pierwszy regent - najwyższy rangą urzędnik Archipelagu, dziedziczny tytuł cesarza.



A poniżej rangi armii Imperium:



Młodszy legionista - żołnierz z poboru rekrutowany tylko na czas wojny
Starszy legionista - żołnierz zawodowy
Daggam - podoficer, dowódca 10 starszych legionistów (drużyny)
Baszkyr - podoficer - dowódca 50 starszych legionistów (turmy)
Czondryn - oficer, dowódca 100 starszych legionistów (teonu)
Rikkagin - oficer, dowódca 500 starszych legionistów (eszelonu)
Saardin - Dowódca legionu, czyli 1000 starszych legionistów

Legiony dzielą się na garnizonowe (1000 starszych legionistów) i wojenne (1000 starszych i 9000 młodszych legionistów jako uzupełnienie).



Rekrutacja potrwa wstępnie do 1 lipca, ale możemy przedłużyć.
Zapraszam.

Slan 23-06-2018 19:05

O pomyślę, fajnie się z tobą grało, to może i u ciebie się pogra.

Jaśmin 24-06-2018 08:59

Slan, zapraszam.
Zapomniałem napisać, że karty na Myth Weavers.

psionik 24-06-2018 13:53

6 poziom i dopuszczone Tome of Battle i psionika? Z wielką przyjemnością :)

Cedryk 24-06-2018 15:00

Dopuszczasz przedmioty stworzone przez postacie w umiejętnościach rzemieślniczych czyli typowe przedmioty za 1/3 ceny, oraz magiczne za połowę, oczywiście wymóg odpowiedni atut tworzenia magicznych przedmiotów?
PS. Które sposób ograniczania ras z ECL dopuszczasz? Czy tylko przez pomniejszenie poziomów klasowych.

Jaśmin 24-06-2018 16:36

Cedryk, psionik, witam serdecznie.
Przedmioty, jak najbardziej. Jeśli masz atuty, czyń co pozwalają.
Co do ECL, byleby ci starczyło na 1 poziom klasowy. Diabli wiedzą co doświadczonemu graczowi przyjdzie do głowy więc odwołuje się do twojego rozsądku.
Przyznam, że nie jestem do końca pewien o co kaman w twoim PS, ale jeśli wytłumaczysz jak misiowi przystało to pewnie zrozumiem. Jak misiowi to znaczy prosto.:)

Jaśmin

Cedryk 24-06-2018 17:03

Znam 3 sposoby na rasy z dostosowaniem.
1. Zmniejsza się poziom klasowy. To znaczy assimar z ECL+1 w naszym przypadku mógłby mieć tylko 5 poziomów klasowych.
2. Słabsze wersje rasowe, lecz powoduje do dysonans, gdy słabsze wersje spotkają się normalnymi odpowiednikami. Znajduje się to na stronach189-191 przewodnika gracza po ferunie nie wiem gdzie jest to w SRD ale zapewne gdzieś to też się znajduje.
3. Negatywny poziom za każdy poziom dostosowania. Czyli assimar miałby ograniczenia: 1 negatywny poziom i postać była by na 6 poziomie kasowym
Za każdy negatywny poziom:
-1 do testów umiejętności i atrybutów,
-1 do testów ataków i rzutów obronnych,
-1 do ST każdego rzuconego czaru i innych urywanych zdolności, które uprawniają podmiot do rzutu obronnego,
-1 do każdej stałej premii do KP zyskanej dzięki rasie
- 1 do rasowego dostosowania poziomu.
Najprostszy sposób to pierwszy.

A Gestalt Characters Gestalt Characters :: d20srd.org
Generic Classe Generic Classes :: d20srd.org

Zapomniałeś podać ilości złota dla postaci.

Jaśmin 25-06-2018 09:15

Cedryk, wybieram bramkę numer jeden.
Co do gestalt i generic, odpuść. Mam potencjalnych graczy - nowicjuszy. I tak muszą sporo się dokształcić, nie utrudniajmy im życia.
Doświadczeni gracze będą pewnie korzystać z multum podręczników, ale jeśli chodzi o nowicjuszy to będę zadowolony gdy dostarczą kompletną postać na mechanice srd.
Przypominam, że czas rekrutacji do końca miesiąca. Jakby Ktoś potrzebował więcej czasu proszę do mnie pisać.
Tyle złota ile na 6-tym poziomie.

Jaśmin

Edyta: Czyli 13,000 złota.

Cedryk 25-06-2018 10:35

Szkoda. Chciałbym kiedyś zagrać gestaltowaną postacią.

Jaśmin 25-06-2018 13:48

Ok, na tę chwilę mam trzech graczy aplikantów i jeszcze trzech chętnych ukrytych w cieniu.
Gdy napiszecie historię rzućcie mi na maila, najlepiej w załączniku.

dingoboy@wp.pl

Jaśmin


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:55.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172