Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-11-2018, 15:13   #1
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Duellum

DUELLUM

Legenda głosi, że kilka stuleci temu świat został zalany przez potwory niemożliwe do powstrzymania żadnymi znanymi sposobami. Gdy ludzkość stanęła już na krawędzi zagłady, pięć wrogich sobie miast-państw postanowiło zawiązać ścisły sojusz. Wspólnymi siłami obywateli, nie tylko zdołały obronić się przed zalewem bezlitosnych kreatur, ale także wzniosły ogromny mur odcinający ich od zewnętrznego świata. Każda potencjalna wojna między tymi małymi państwami mogła zakończyć rodzaj ludzki - dlatego właśnie postanowiono, że już nigdy więcej nie będą toczyć wojen, a spory rozwiązywane będą w inny sposób. Tym sposobem miała okazać się... Ogromna arena do walk gladiatorów!


Od tamtej pory, gdy tylko jedno miasto weszło w spór z innym, wystawiało do walki wojownika, który pojedynkował się z adwersarzem pochodzącym z drugiego miasta. Wynik tego starcia decydował o polityce - delikatnym przesunięciu granicy, zapłaceniu kontrybucji, oddaniu części plonów lub połowów, przyznaniu praw handlowych, zniesieniu cła i tym podobnych. Choć ciężko w to uwierzyć, system ten funkcjonował nienagannie przez te wszystkie lata - być może dzięki presji czającego się za murem zagrożenia.




Witam wszystkich w mojej pierwszej sesji na LastInn!

Będzie to sesja typu gracz vs gracz - pojedynek. Fabuła opierać się będzie przede wszystkim na walkach - jeśli nie lubisz tego typu fabularnych starć, to miejsce nie jest dla ciebie, choć oczywiście zachęcam do kibicowania!

Technologia: mniej-więcej późna starożytność, więc proszę graczy o utrzymywanie podobnego klimatu, zwłaszcza jeśli chodzi o uzbrojenie i pancerze.

Limit graczy: 2-6 - jestem w stanie prowadzić do trzech pojedynków równocześnie.
Nie mam też nic przeciwko, jeśli ktoś chce grać jako kibic i oglądać/komentować sobie pojedynki innych graczy. Moim zdaniem to dodaje smaku i gorąco zachęcam do tego.

Termin naboru: nie ma ścisłego. Jeżeli zgłosi się dwóch graczy to od razu zaczniemy walkę. Jak potem dojdzie jeszcze dwóch to oni też zaczną itd. Jak jacyś gracze zginą to mogą dołączyć kolejni. Taka ciągła zabawa.

Sposób sędziowania: głównym czynnikiem jest tutaj opis, ale przy podejmowaniu decyzji będę wspierać się również kością, aby dodać nieco losowości do walk. Za co punktuję opis (w kolejności od najważniejszego czynnika do najmniej ważnego):
- sens podjętego działania - jeśli przeciwnik szarżuje na Ciebie z włócznią, a Ty właśnie schowałeś swój miecz do pochwy i rozłożyłeś ręce to zaraz zginiesz - chyba, że kości przyznają Ci tak absurdalne szczęście, że przeciwnik pośliźnie się na skórce od banana,
- wykorzystywanie własnych atutów i słabości przeciwnika - mowa również o atutach swojej broni,
- morale postaci - może poczuć np. silną presję czy strach, przez co jej ruchy będą sztywniejsze - zależnie od sytuacji,
- wartość literacka opisu - uwaga, nie chodzi mi o lanie wody i zasadę "im więcej słów, tym lepiej". Nie chodzi też o to, że mam coś przeciwko długim opisom. Ma być po prostu dobrze! Mimo, że fabuła opiera się na walkach, to jednak nie jestem fanem wpisów na zasadzie "Przydzwonił mu toporem z prawej. Finito."
+ Szalę może też przechylić szczęście danej postaci, które wyrażane jest kością k6. 1-2 oznacza mniejszego lub większego pecha, 3-4 oznacza normę, 5-6 oznacza mniejsze lub większe szczęście.

Tempo: możemy dostosować do graczy biorących udział w pojedynku. Odpis nie powinien być jednak rzadszy niż raz na trzy dni.


TWORZENIE POSTACI

Nie musicie podawać wszystkich detali w KP na forum, aby nie zdradzać się przed przeciwnikiem!
Możecie opisać same rzeczy, które są wiadome publicznie (np. miasto z którego pochodzicie, jak wyglądacie itp.), a sprawy które chcecie utrzymać w tajemnicy (np. co jest Waszym atutem) przysłać mi na priv.

Lista informacji jakie muszę otrzymać:
- miasto, z którego pochodzicie - mają wpływ na "statystyki" (opisy miast poniżej),
- wygląd postaci - uprzedzam, że atutem może być zarówno wysoki, niski, jak i zwyczajnie średni wzrost (tak samo może on stanowić też wadę),
- płeć postaci - kobiety mają kary do siły, eksplozywności i szybkości, lecz otrzymują premię do wytrzymałości (większa odporność na ból) oraz sprytu (świat zdominowany przez mężczyzn wymusza na nich alternatywne podejście do rozwiązywania wielu spraw). Dodatkowo, jeśli wywodzą się z Denlos, mogą jako jedyne wspierać się mistycyzmem (opis mistycyzmu poniżej),
- specjalizacja - nie oznacza to, że potraficie walczyć tylko w jeden sposób, lecz po prostu na tym polu jesteście najlepsi i możecie uzyskać przewagę,
- 2 najlepiej rozwinięte cechy (lista cech poniżej - można negocjować dodanie czegoś do listy),

Lista miast:

1) Arlezja - rządzone przez króla miasto położone w samym centrum otoczonego murem obszaru, a zarazem pomysłodawca koncepcji pojedynków. Dlatego właśnie pojedynki od stuleci odbywają się na arenie w Arlezji - niesie to za sobą pewne korzyści dla pochodzących z tego obszaru wojowników. Zdecydowana większość publiki kibicuje właśnie im.
Sztuka wojenna w Arlezji jest bardzo wyważona - postaci pochodzące z Arlezji mogą wybrać dwie specjalizacje zamiast jednej.

2) Kanabossa - rządzone przez ukrywających się w cieniu oligarchów, często silnie powiązanych z przestępczym półświatkiem. Ulice tego najbardziej wysuniętego na zachód ośrodka są najbardziej niebezpieczne ze wszystkich - bardzo łatwo przepaść tam jak kamień w wodę.
Wojownicy pochodzący z Kanabossy opierają swe taktyki przede wszystkim na sprycie, zaskoczeniu i nieczystych zagrywkach - w tym zakresie zdecydowanie górują nad adwersarzami.

3) Glerdum - najbardziej wysunięty na północ ośrodek - państwo zakonne rządzone przez Wielkiego Mistrza. Gorliwi wyznawcy jedynego Stwórcy, wierzący iż ten natchnie ich do walki.
Wojownicy z Glerdum lubują się w ciężkim ekwipunku (mniej się męczą używając go oraz potrafią lepiej wykorzystać ich walory obronne).

4) Denlos - w tym najbardziej wysuniętym na wschód mieście panuje matriarchat. Władcą absolutnym jest Wielka Matka, czczona niczym bogini, a do walk wystawiane są wyłącznie kobiety. Pilnie strzeżoną tajemnicą Denlos jest mistycyzm - wojowniczki z Denlos jako jedyne znają jego sekrety i potrafią wykorzystać w walce.
Uwaga: kobiety z Denlos nie mają premii do sprytu - jako, że wychowały się w matriarchacie, nie musiały wyszkolić w sobie alternatywnych sposobów radzenia sobie w sytuacji. Zachowują jednak premię do wytrzymałości.

5) Forint - demokratyczne miasto położone na południu. W ośrodku tym niezwykle ceniona jest sztuka walki z dystansu, toteż posiadają najlepszych strzelców oraz oszczepników. W kulturze tej nade wszystko ceniona jest precyzja, szybkość i zręczność.


Lista cech:
- siła statyczna - czysta siła, wyznacza ile postać podniesie/przepchnie/przesunie/jakiej sile stawi opór,
- eksplozywność - określa moc z jaką postać się zrywa i zadaje uderzenia,
- wytrzymałość - zdolność mięśni do wykonywania pracy przez jak najdłuższy czas, a także odporność na ból,
- kondycja - wydolność płuc,
- spryt - zdolność atakowania z zaskoczenia, stosowania zmyłek, wynajdywania słabych punktów w obronie przeciwnika,
- precyzja - celność w używaniu broni dystansowych, a także uderzania w słabe punkty,
- szybkość - szybkość z jaką postać biega (podkreślam: NIE chodzi tu o szybkość wyprowadzenia ciosów),
- zwinność - atakowanie w odpowiednim momencie ("timing"), unikanie ciosów, praca nóg, poczucie równowagi.

Uzbrojenie zaczepne:
- włócznia - hasta (ok. trzymetrowa),
- oszczepy (zestaw trzech),
- pilum (jedno),
- łuk kompozytowy(do tego dziesięć strzał - rodzaj grotów do wyboru),
- proca (do tego dziesięć pocisków kamiennych),
- topór (jednoręczny),
- sieć,
- trójząb,
- krótki miecz - gladius lub xiphos,
- spatha,
- kopis,
- hoplon,
- lekka tarcza - można wybrać spośród różnych starożytnych lekkich tarcz pokroju np. pelta,
- scutum,
- pugio (sztylet),
- toporek do miotania (zestaw trzech),
- nóż do miotania (zestaw dziesięciu),
- dwuręczna maczuga,
- chopesz,
- sarissa,
- rhompaia / falx.

Uzbrojenie ochronne:
- "pancerz atlety",
- kolczuga bez rękawów,
- zbroja segmentowa,
- pancerz płócienny lub gorset z pikowanego płótna,
- pancerz lamelkowy,
- skórzane pasy,
- para przedramienników,
- para nagolenników,
- jeden nagolennik i jeden przedramiennik,
- kolczuga z krótkim rękawem,
- ciężki hełm z brązu/żelaza (można wybrać któryś ze starożytnych hełmów greckich czy rzymskich, ale im szczelniejszy, tym ciężej się w nim oddycha i jest gorsza widoczność),
- hełm stożkowy,
- skórzany czepiec/wilcza lub niedźwiedzia skóra,
- metalowa płytka na pierś lub plecy,
- gruby pas z nabitymi ćwiekami mniejszymi paskami chroniącymi krocze.

Jeśli macie pomysł na jakąś inną broń/pancerz w starożytnych klimatach (świat śródziemnomorski, Bliski Wschód, gladiatorzy - te sprawy) - piszcie na PW, a może dodam do listy!


Lista specjalizacji:

a) Walka wręcz - zdolności zapaśnicze oraz bokserskie, zadawanie obrażeń bez broni, techniki rozbrajania przeciwnika. Bardzo pomocne w bliskim dystansie, kiedy broń obu wojowników jest związana i trzeba w jakiś sposób uzyskać przewagę.

b) Łucznictwo / strzelanie z procy

c) Miotanie / rzucanie

d) Walka dwiema brońmi

e) Posługiwanie się tarczą - zarówno ofensywnie jak i defensywnie.

f) Walka bronią drzewcową

g) Walka bronią sieczną

h) Walka bronią obuchową

i) Posługiwanie się siecią

j) Chędożony, farciarski skurwiel! - ta specjalizacja oznacza, że postać nigdy nie ma krytycznego pecha w walce, gdyż do każdej wylosowanej wartości dodawany jest 1 punkt (przykładowo, jeśli kości wyrzucą 2, to tak naprawdę potraktuję to jak 3 - czyli zamiast lekkiego pecha, jest neutralny wynik).


ZASADY POJEDYNKU:
1) Bohaterowie spotykają się wpierw na neutralnym gruncie - rzut monetą decyduje o tym, kto wybiera jako pierwszy.
2) Zwycięzca rzutu monetą wybiera rodzaj areny, na której stoczony zostanie pojedynek, a także jako pierwszy wybiera element ekwipunku.
3) Drugi pojedynkowicz wybiera element ekwipunku jako drugi - i tak wybierają na przemian, aż wyczerpią dopuszczalny limit. Ostatnie słowo należy do wojownika, który NIE wybierał pola walki.
UWAGA: dopuszczalne jest pasowanie - tzn. nie wybranie niczego w swojej kolejce. Traci się wtedy jeden element ekwipunku. Niektórzy wojownicy preferują mieć mniej ze sobą/na sobie i być lżejsi, a niektórzy też po prostu nie chcą zdradzić przed przeciwnikiem co wybiorą jako pierwsze i dlatego poświęcają jeden element.
UWAGA 2: można wybrać maksymalnie 6 elementów.
UWAGA 3: jeden element uzbrojenia z listy, może zostać wybrany tylko JEDEN raz. Oznacza to, że nie można np. wziąć dwóch pilów, jak również to, że jeżeli mój przeciwnik wybrał już łuk kompozytowy, to ja nie mogę zrobić tego samego.
4) Na wybranej arenie odbywa się starcie - pojedynek nie musi kończyć się śmiercią pokonanego, jednak zabijanie nie jest zabronione. Zwyczajowo zwykło się zdawać na werdykt publiczności (o ile jest taka możliwość, a śmiertelny cios nie zostanie zadany w ferworze walki).


MISTYCYZM
Mistycyzm polega na delikatnym manipulowaniu umysłem własnym lub przeciwnika. Może być stosowany wyłącznie przez wojowniczki pochodzące z Denlos. Dopuszczalna jest znajomość jednej z poniższych sztuczek. Jako, że ich stosowanie jest bardzo wymagające, można zastosować ją tylko raz podczas walki.

a) Zaburzenie koncentracji - na kilka sekund wytrąca przeciwnika z równowagi psychicznej, przez co czuje się on jakby był wyrwany z kontekstu (co nie znaczy, że jest całkowicie bezbronny - zachowa podstawowe, wyszkolone odruchy).
b) Ostrość umysłu - na kilka sekund wyostrza własną koncentrację do granic możliwości.
c) Iluzja - stosująca tę sztuczkę postać może zmylić percepcję przeciwnika - może np. wydać mu się, że znajduje się ona bliżej/dalej niż w rzeczywistości, lub że jej broń ma krótszy czy dłuższy zasięg.
d) Rozbudzenie agresji - bohaterka może stopniowo wzbudzać w przeciwniku coraz większą agresję, aż w końcu ten będzie robić wszystko, aby ją rozerwać na strzępy - jest to jednak miecz obosieczny. Co prawda wojownik pod wpływem tej sztuczki będzie mniej zważał na taktykę i obronę, ale będzie dysponować znacznie większą siłą i eksplozywnością. Innymi słowy: ciężej mu będzie trafić, ale jeśli trafi, to naprawdę mocno.
e) Łapczywy oddech - wojownik pod wpływem tego uroku nie będzie w stanie wyrównać i kontrolować swego oddechu. Sprawi to, że wraz z upływem czasu jego kondycja będzie w coraz gorszej sytuacji, a on sam szybciej się zmęczy. Im dłużej trwać będzie walka, tym gorzej dla niego. Nie należy jednak oczekiwać szybkich efektów - to długofalowa strategia.

Aby rzucić którykolwiek z uroków, wojowniczka musi mieć przeciwnika w zasięgu widzenia i mieć możliwość spokojnie skupić spojrzenie na jego sylwetce, przynajmniej przez dwie sekundy.


SELEKCJA GLADIATORÓW
Miasta mają różne sposoby zdobywania swoich reprezentantów, zależnie od aktualnych potrzeb i sytuacji olitycznej. Najlepsi gladiatorzy są oszczędzani na najważniejsze spory, natomiast tych z dolnej półki wysyła się do miałkich potyczek.
Motywacje gladiatorów są różne - jedni są patriotycznymi, honorowymi reprezentantami swych miast, inni robią to dla pieniędzy, zaś jeszcze inni są wyciągniętymi z lochu przestępcami, którzy mają do wyboru arenę lub stryczek.

A jaka jest Twoja motywacja?
 

Ostatnio edytowane przez Bardiel : 04-11-2018 o 16:56.
Bardiel jest offline  
Stary 04-11-2018, 15:44   #2
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Hmmm... Jest możliwość grania widzem na trybunie?
 
Zormar jest offline  
Stary 04-11-2018, 15:49   #3
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Zormar Zobacz post
Hmmm... Jest możliwość grania widzem na trybunie?
Jak najbardziej! Zapraszam, wszyscy mile widziani.

Trenerzy, psycholodzy, masażyści, sparingpartnerzy, sponsorzy wojowników... Na co macie pomysł i ochotę to można dołączyć w niezobowiązujący sposób.

Ale wiadomo - w pojedynku biorą udział tylko wojownicy.
 
Bardiel jest offline  
Stary 08-11-2018, 20:45   #4
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Panie i Panowie! Zgłosił się już pierwszy gladiator! Czy znajdzie się dla niego jakiś przeciwnik?!
 
Bardiel jest offline  
Stary 17-11-2018, 09:24   #5
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Jako, że mam tylko jednego chętnego do walki gladiatora, zawalczy on z NPC. Sesja założona w dziale Fantasy.

Jeśli ktoś jeszcze chciałby dołączyć, proszę dać znać.
 
Bardiel jest offline  
Stary 17-11-2018, 19:58   #6
 
ShrekLich's Avatar
 
Reputacja: 1 ShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputacjęShrekLich ma wspaniałą reputację
Ja chyba się zapiszę. Nie wygląda na jakoś mega angażującą sesję, a ja bym chciał w sumie popisać sobie w ciekawym uniwersum.
 
ShrekLich jest offline  
Stary 18-11-2018, 15:33   #7
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Super. Bardzo się cieszę, bo zależało mi właśnie na walce między graczami. W takim razie zaczniemy walkę ShrekLich vs Lynx lynx.

EDYTA:
Sesja założona, czekam na wpisy graczy.
Zachęcam do kibicowania!
 

Ostatnio edytowane przez Bardiel : 18-11-2018 o 15:52.
Bardiel jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:21.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172