Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-11-2018, 15:45   #1
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cool [Fallout] War Never Changes

War... war never changes.

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=pPArO-OI_3U[/MEDIA]



Od Wielkiej Wojny, która na zawsze zmieniła oblicze Ziemi, minęło już ponad 200 lat. A przynajmniej tak mówili w szkołach.

Tak, szkołach. A co, myślałeś, że w świetlanej Republice Nowej Kalifornii nie ma szkół? Standard. Wy wszyscy z Pustkowi jesteście jak te dzikusy z plemion północy.

Tak, mój kraj ma szkoły. I farmy, miasta, karawany, manufaktury, banki, kopalnie, a nawet samochody, lotnictwo i łodzie motorowe wraz z portami na morzu. Na oceanie, przepraszam. Wiesz jak się nazywa ocean? Nie wiesz, boś tylko piach i dupę świnioszczura widział. Spokojny, albo inaczej Pacyfik. I ta nazwa ma znaczenie, przybłędo, bo u nas w NCR panuje spokój. Potwory przegnaliśmy w góry, dzikusów ucywilizowaliśmy, raidersów wysprzątaliśmy, każdą inną bandę zjebów nafaszerowaliśmy ołowiem, a wszyscy normalni ludzie chcą u nas mieszkać, pracować i żyć.

Fakt, nie mieliśmy tego od zawsze, rozumiesz. Dawno temu nie było nic, tak jak w każdym innym zakątku pustkowi. Moi przodkowie wyszli z jednej Krypt, Piętnastki. Założyli małą mieścinę - Shady Sands. Słyszałem opowieści. Było im ciężko, bardzo ciężko. Chcieli wieść życie w pokoju, ale czy to raidersi, czy to radskorpiony nie dawały im tego pokoju. No więc zaczęli się bronić. Najpierw sami, potem z pomocą życzliwych ludzi i najemników, a wreszcie wespół z innymi miastami. Przetrwali różne gangi - Chanów, Maruderów, armię supermutantów Mistrza, Nowych Chanów, Żmije, Szakali i Wielkich Chanów. Wespół z innymi normalnie myślącymi, ciężko pracującymi ludźmi proklamowali NCR - jedyne miejsce na Pustkowiach, gdzie rządzi prawo, a ludzie mogą normalnie żyć. To było prawie sto dziesięć lat temu. Teraz jesteśmy potężniejsi niż kiedykolwiek, a nasze granice i trakty patrolowane są przez prawdziwą armię żołnierzy, a nasi ostatni wrogowie są daleko.
Wymietliśmy z Kalifornii i Nevady praktycznie wszystkich skurwieli i wygraliśmy wszystkie wojny. Najpierw ludobójczych zbrodniarzy z Enklawy, potem ksenofobów i wariatów z Bractwa Stali, ten żałosny "sojusz raidersów" i tych wszystkich dzikusów, bandytów i resztę hołoty. Tam, gdzie powiewa nasza flag, ludziom żyje się dobrze, panuje spokój i dobrobyt. Ale, jak to mawiały te zakute pały z Bractwa - "zawsze jest następny wróg". Tutaj mieli rację.

Wojna nigdy się nie zmienia.

Legion Cezara. Pożal się Boże "imperium" złożone z byłych dzikusów, raidersów i ludzi Pustkowi, które przemocą przejęło władzę nad dawnymi ziemiami Arizony, Nowego Meksyku oraz części Utah i Kolorado. Wszędzie, gdzie się pojawiają, rosną krzyże z umęczonymi, krwawe egzekucje, drakońskie prawa i nieludzkie traktowanie. I o mały włos nie rozpostarliby tej swojej tyranii na całe Pustkowie Mojave gdyby nie jedno potknięcie. Czy też raczej wyjebanie się na zawszony pysk i krwawe zdarcie skóry! Tama Hoovera. Tam zatrzymaliśmy tyrana i tam jego ludzie dostali łupnia. Chyba pierwszego kiedykolwiek w ich dziejach.

Tylko my mamy prawo do Mojave. Rozumiesz, włóczęgo? Przelaliśmy krew w obronie tamy, w obronie New Vegas i tego jego "biznesmena", House'a. My założyliśmy bazy i osiedla, chronimy ludzi przed Legionem, Fiendsami czy Great Khans. I nie oddamy ani piędzi tej ziemi i ani jednego człowieka tej raiderskiej swołoczy.

Och, oczywiście, że legioniści przyjdą znowu. I tym razem pogonimy ich aż po teksańskie tornada, a uciskane ludy wyzwolimy! Na ziemiach kacyków wprowadzimy demokrację! Dołącz do nas, człowieku. To jedyny właściwy wybór.

Sam się przekonasz.



Wstępniak

Witam wszystkich na kolejnej rekrutacji do sesji PBF prowadzonej przeze mnie na naszym forum. W mojej ostatniej sondzie (Garść propozycji w różnych klimatach v.2) marginalnie wygrała niniejsza opcja, i wreszcie znalazłem dość czasu na przeprowadzenie rekrutacji.

Sesja, jak widać, ma mieć miejsce w realiach serii gier postapokaliptycznych Fallout - a konkretnie tuż przed rozpoczęciem fabuły Fallout: New Vegas. Miejsce akcji będzie niejednolite. Prolog rozpocznie się na terenach Mojave Wasteland, jednakże już kolejne rozdziały będą toczyły się w byłych stanach Nowego Meksyku, Teksasu i ew. Arkansas - ziemiach, o których krążą jedynie plotki w kanonicznych Falloutach, a które jedynie fragmentarycznie można było poznać w nieco... specyficznym... Fallout: Brotherhood of Steel.

Wielu z nas zna klimaty Falloutów. Atomowe postapo, stylizacja rodem z lat 50-tych ubiegłego wieku, odjechana technologia (Science!), art deco, streamline, sandboxowa swoboda ruchów, przerośnięte zwierzęta i insekty, paskudne mutanty, jeszcze paskudniejsi ludzie, mnóstwo niebezpiecznych i nietypowych miejsc do splą... odwiedzenia, szereg tajemnic i dziwów poukrywanych tu i ówdzie oraz za horyzontem. I te klimaty próbowałbym utrzymać wespół z graczami na tej sesji, jednak bardziej biorąc przykład z FO2 i New Vegas aniżeli innych tytułów. Oznacza to więcej rozgrywek między różnymi frakcjami ludzkimi, które zdeterminowane są po dobroci lub przemocą stać się regionalnymi potęgami. Bo, jak to mówią, "wojna nigdy się nie zmienia".

To tyle słowem wstępu, to teraz konkrety.

Sesję przewiduję na około rok gry - oczywiście może się to to wydłużyć bądź skrócić za sprawą przestojów, TPK albo innych czynników. Niemniej jednak starałbym się o krótszą sesję tym razem, bo czasu u mnie jest mniej niż kiedyś, a pomysłów na ciekawe sesje wiele.

Czas kolejki standardowy dla Lastinn, czyli tydzień. Najlepiej pięć dni dla graczy, dwa dla MG, ale to się oczywiście w pewnym stopniu rozjedzie, rozmyje. Z góry jednak uprzedzam, że tym razem będę się starał mocniej trzymać deadline'ów i pchać akcję do przodu bez patrzenia się na spóźnialskich. Przez znikających i "migających" graczy zdarzały mi się w przeszłości koszmarne przestoje i znaczny spadek morale tak u mnie jako MG, jak i u reszty graczy. Nie tym razem.

Co do stylu pisania - na pewno nie jednolinijkowiec, ale nie potrzeba rozpisywać elaboraty i opowiadania, tym bardziej, jeśli mają być laniem wody albo wątpliwej jakości fillerem. Więc bez skrajności. Wyczucie, dobry smak, konkrety i jakość tekstu to podstawa. Liczy się też wyraźne, acz nienachalne ukazanie charakteru prowadzonej postaci i konsekwentne się tegoż trzymanie (lub ukazanie zmian w sposób rozsądny).

Klimat - mieszany. W perspektywie rocznej sesji prawie niemożliwością jest utrzymać jednostajny klimat sesji, np. neuroshimową Rtęć. Z samego początku będzie na pewno mocny wojskowy sznyt. Potem będzie wciąż miejsce na działania paramiltarne, ale także na sandboxową eksplorację różnych "losowych" lokacji, chwile spokoju, szwendanie się po Pustkowiach i kręcenie po miastach oraz nieco postapowego survivalu. Prolog ma się dziać w Cottonwood Cove (jeszcze pod kuratelą NCR), rozdział pierwszy w Nowym Meksyku i teksańskim "Great Dustbowl", rozdziały 2 i 3 w byłym Texas Commonwealth. Epilog... się zobaczy. Generalnie będę się starał uchwycić klimaty FO2, FONV i FOT.

Czego oczekuję od graczy:
- Wysokiej kultury osobistej; w trakcie mojego pobytu na Lastinn kilkukrotnie miałem do czynienia z forumowymi czarnymi owcami, które swoim trollingiem sprawiły jedynie nieprzyjemności mnie oraz moim graczom. Pragnę tym razem uniknąć kontaktu z toksycznymi osobami, więc będę się uważniej przyglądał osobom zainteresowanym rekrutacją,

- Bezkonfliktowości; to się wiąże z powyższym. Nie toleruję furiatów, osób niestabilnych emocjonalnie, szantażystów, osób kłótliwych czy na siłę forsujących swoje racje tak wobec MG jak i współgraczy,

- Komunikatywności, dobrego kontaktu i chęci do współpracy; to chyba zrozumiałe,

- Uczciwości; jeśli pojawia się sytuacja, która mogłaby opóźnić bądź zatrzymać udział gracza w sesji, to ja muszę o tym wiedzieć. "Znikactwo" jest solą w oku MG,

- Współpracy w ramach grupy i wzajemnego czytania postów. Nie robię sesji dla grupy samotnych wilków tylko dla drużyny. Oczywiście, w trakcie gry i w toku rozwoju fabuły ekipa postaci może się pożreć, pozdradzać albo rozpaść, ale to nie może się tyczyć relacji między graczami,

- Dyscypliny; utrzymania kart postaci w jako takim porządku, stosowania się do zaleceń MG i przestrzegania terminów postowania.

Bonusowe punkty za zdrowy rozsądek, przenikliwość, umiejętność immersji i dobre kombinowanie na sesji.

O zaangażowaniu czy entuzjazmie wspominać nie będę - jeśli chcesz u mnie grać, to się rozumie samo przez się.

Czego natomiast nie oczekuję, to dogłębnej znajomości realiów Fallouta. Wystarczy pobieżna, którą można nabrać grając w jeden z tytułów, oglądając to to na YouTube czy czytając artykuły z wiki.

Co oferuję w zamian:
- Kulturę osobistą, opanowanie, bezstronność, szybkie reagowanie na problemy oraz bezwzględne tłumienie konfliktów między graczami,

- Przemyślaną i, jeśli wierzyć moim graczom, bardzo dobrą rozgrywkę,

- Zaangażowanie, ciężką pracę i coś w rodzaju "lojalności" wobec graczy; jak do tej pory zawsze porządnie przykładałem się do swoich sesji i pomimo przeciwności losu kończyłem je. Nie wierzysz? Zobacz w moim notesie użytkownika. 100% ukończonych sesji jako MG. Nie mogę dać gwarancji, że tak będzie i tym razem (wszak wypadki się zdarzają, odpukać), to jednak będę dążył do utrzymania stuprocentowego wyniku. Ja nie porzucam swoich sesji,

- Rzetelną notkę w notesie użytkownika dla każdego, który bierze udział w moich sesjach.

Zapraszam do mojego notesu użytkownika celem zapoznania się z opiniami moich dotychczasowych graczy.

Mechanika - falloutowy S.P.E.C.I.A.L. Niestety, mechanika ta jest ciężka do zastosowania w praktyce, obliczenia zajmują zbyt wiele czasu i są niepraktyczne bez zastosowania komputera. Dlatego też zastosujemy wersję uproszczoną, bez procentowych rzutów, wyliczania Skilli i przyznawania Skill Points. Pozostałe elementy są w mocy: przydzielenie punktów do Attributes, oznaczenie 3 Skillów tzw. Tagami, wyliczenie derywatywów, wybór od jednego do trzech Traits. W trakcie gry postacie będą otrzymywały punkty doświadczenia, kolejne poziomy oraz będą miały dostęp do wyboru Perków z listy. To wszystko ma głównie służyć poglądowo dla MG oraz dać graczowi poczucie rozwoju i klarowności jeśli chodzi o postać.

Postacie - tylko rasy ludzkiej, preferowany młody wiek (okolice 20 lat; głównie ze względu na startowy poziom doświadczenia - ale dopuszczę postacie starsze, jeśli gracz zaakceptuje niski Level) i, uwaga uwaga - tylko obywateli New California Republic. Ba, nie byle obywateli, a żołnierzy. Cała ekipa ma być częścią drużyny rekrutów/poborowych/ochotników w Armii NCR wysłanej na rotację na Pustkowia Mojave, a konkretnie do posterunku / obozu przejściowego dla uchodźców w Cottonwood Cove na zachodnim brzegu rzeki Colorado. Postacie mogą pochodzić z dowolnego miejsca w zasięgu realiów FO1, FO2 i FO:NV. Nie trawię charakterów, które są na siłę odmienne, edgy i nieskłonne do współpracy w ramach drużyny. Bez współpracy Wasze postacie zginą, to Wam mogę obiecać.

Karta postaci - podstawowa rozpiska mechaniczna wg. S.P.E.C.I.A.L., krótka historia postaci, dobrze rozpisany charakter. Nacisk na pierwsze i ostatnie. Historia nie obchodzi mnie tak bardzo, jak właśnie rys psychologiczny postaci... i umiejętność gracza do konsekwentnej gry w tych ramach.

W związku z tym, że podstawą fabularną sesji są do pewnego stopnia gry typu cRPG, a parę osób pewnie będzie chciało korzystać z tego podczas kreślenia postaci, toteż podaję typowo "mass effectowe" przemiany, do jakich doszło w "moich" Falloutach.


Timeline z najważniejszymi wydarzeniami:
22 października 2077 roku - wybuch Wielkiej Wojny i unicestwienie Starego Świata (203 lata przed fabułą tej sesji),
2162 - akcja Fallout 1 (118 lat przed sesją),
2173 - założenie New California Republic ze stolicą w Shady Sands (107 lat przed),
2198 - akcja Fallout: Tactics (82 przed),
2208 - akcja Fallout: Brotherhood of Steel (72 przed),
2230 - wydarzenia z niewydanej gry Fallout: Brotherhood of Steel 2, wg. wycieku design document (50 przed),
2242 - akcja Fallout 2 (38 przed),
- ? lat po Wojnie z Enklawą (podbój Navarro przez NCR u boku BoS),
- ? lat po Wojnie z Raidersami (FO: New California i wcześniej; walki kontynuowane z nowymi bandami w Mojave),
- ? lat po Wojnie z BoS (walki kontynuowane z Kapitułą Mojave),
2253 - wysłanie pierwszych żołnierzy NCR na Pustkowie Mojave, utworzenie Posterunku Mojave (27 przed),
2261 - wyparcie Wielkich Chanów z terenów NCR na Pustkowie Mojave (19 przed),
2270 - "Pacyfikacja Mojave"; NCR sprząta Bullhead City z band raidersów i dzikusów,
2271 - Traktat Unifikacyjny Rangersów; NCR Rangers i Desert Rangers z Mojave łączą siły; okolice pierwszych starć i incydentów z Legionem Cezara (m.in. w Hopeville i Ashton) [9 przed],
2274 - Traktat z New Vegas między Panem House a NCR, zajęcie Tamy Hoovera przez NCR i przywrócenie produkcji energii, budowa Camp McCarran i Camp Golf (6 przed),
2276 - Bitwa o HELIOS; siły NCR łamią opór Kapituły Mojave Bractwa Stali, pokonani czmychają do bunkrów w Hidden Valley,
2277 - Oficjalna data wybuchu wojny między NCR a Legionem Cezara; budowa Fortification Hill; Pierwsza Bitwa o Tamę Hoovera i pierwsza wielka klęska Legionu; późniejszy kontratak i wyparcie sił NCR za rzekę Colorado (Bitwy o Willow Beach i Arizona Spillway, zniszczenie Camp Colorado),
2278 - Masakra w Bitter Springs; przegnanie Wielkich Chanów do Red Rock Canyon; późniejszy rajd odwetowy NCR tamże (de facto kończący wojnę NCR z Wielkimi Chanami),
- Rok przed akcją Fallout: New Vegas, atakami Legionu na Camp Searchlight, Nelson i Nipton oraz zniszczeniem New Canaan przez plemię White Legs,
- 7 lat przed akcją Fallout 4.



Stan uniwersum na podstawie akcji gier:
FO 1:
- Vault Dweller kanoniczny (mężczyzna, pozytywna Karma i Reputacja),
- Grupa raiderów The Khans rozbita,
- Killian Darkwater dalej burmistrzem Junktown, Gizmo martwy,
- Kryminalna szajka Deckera z The Hub wyeliminowana, Thieves Guild również,
- Vault Dweller był członkiem Brotherhood of Steel,
- Brotherhood of Steel wzięło udział w ataku na bazę wojskową Mariposa, a Followers of the Apocalypse na Katedrę u boku Vault Dwellera,
- Praktycznie wszystkie questy poboczne traktowane jako ukończone przez Vault Dwellera,
- Vault Dweller ukończył swoje misje zanim Armia Mistrza zdążyła wybić kalifornijskie miasta (poza Necropolis).

FO 2:
- Plaga szczurów wymieciona z Klamath,
- Slavers Guild z Den zniszczona, Becky burmistrzem, sieroty odnalazły dom w sierocińcu,
- New Arroyo, Klamath i Den w luźnej "konfederacji" między sobą oraz w kontaktach i negocjacjach z NCR, Den jako producent i dystrybutor alkoholu oraz narkotyków, Klamath to centrum łowiectwa i traperstwa, New Arroyo służy ekspertyzą techniczną, technologiczną i najemniczą (zwiadowcy, przewodnicy, spece do wynajęcia),
- Modoc ocalone od klęski głodu dzięki współpracy ze Slagami, centrum produkcji żywności i wody w rejonie, później dołączyło do NCR,
- Redding jest członkiem NCR, burmistrzem jest Marge LeBarge (dzięki prymatowi kopalni Kokoweef, wykupieniu Morningstar i późniejszej reaktywacji Wanamingo), kopalnie Wanamingo wysprzątane z "Obcych", gang bandytów Braci Morton wytrzebiony,
- Współpraca między Gecko i Vault City nie ułożyła się, mimo prób Chosen One, ale obyło się bez rozlewu krwi,
- Vault City zmuszone do porzucenia własnej państwowości i anektowane przez NCR, produkuje głównie urządzenia medyczne i medykamenty, wynaleziono i rozprowadzono antidotum na uzależnienie od narkotyku Jet
- Gecko w luźnych kontaktach z NCR, reaktor naprawiony, praca reaktora minimalna z powodu niedoborów uranu, mieścina produkuje pewne ilości energii dla innych oraz złom / szaber,
- Broken Hills wymarłe z powodu wyczerpania zasobów uranu i opuszczenia wioski,
- New Reno pod rządami mafijnej rodziny Bishop, członek NCR, szara eminencja półświatka w całej Kalifornii, pozostałe mafijne rody pokonane (głównie Salvatore i Mordino,
- Sierra Army Depot odkryte i do pewnego stopnia splądrowane przez Chosen One, obecnie niedostępne - zamknięte przez automatyczne zabezpieczenia po skażeniu śmiertelnie groźnym wirusem,
- Kryjówka najemnych raidersów nękających przedtem Vault City wymieciona, najmici ubici,
- Shady Sands / NCR wymiecione ze Slavers Guild,
- Vault 15 wymiecione z New Khans, anektowane przez NCR, krypta w użyciu jako miasto / baza,
- Vault 13 opuszczone przez byłych mieszkańców (migracja do New Arroyo), lokalizacja sprzedana NCR, dokonano aneksji i eksploatacji jak w przypadku Vault 15,
- Mariposa Military Base wysprzątana z supermutantów i opuszczona,
- San Francisco Chinatown jako prężne centrum finansowe i technologiczne pozostające w luźnym związku z NCR,
- Navarro podbite przez NCR, Enclave wymiecione,
- Posterunki BoS w Den, NCR i San Francisco zwinięte z powodu wojny BoS-NCR,
- Praktycznie wszystkie questy poboczne traktowane jako ukończone przez Chosen One, pozytywna Karma i Reputacja.

FO:NV
- Mr. House w pełni skonsolidował władzę nad The Strip i wprowadził w życie postulaty Traktatu z New Vegas,
- NCR zainstalowało się na lotnisku McCarran, w ambasadzie New Vegas, Camp Golf i (już po obronie tamy Hoovera) w praktycznie wszystkich pozostałych miejscówach ukazanych w grze,
- Starcia Legionu z NCR w Ashton i Hopeville przerwane przez detonacje starych głowic nuklearnych z ukrytych silosów; kreacja "The Divide" sprawia NCR mnóstwo problemów logistycznych,
- Kapituła Mojave BoS ponosi krwawą klęskę pod stacją energetyczną HELIOS z rąk armii NCR i znika z radaru,
- Pierwsza Bitwa o tamę Hoovera zakończona zniszczeniem Boulder City, klęską Legionu i (niezbyt udaną) egzekucją Legata z Malpais,
- NCR traci kontrolę nad przyczółkami po wschodniej stronie rzeki Colorado na rzecz Legionu po starciach o Arizona Spillway i Willow Beach, Legion ściąga coraz więcej sił w rejon Fortification Hill i kombinuje nad przekroczeniem rzeki, jak na razie próby te są nieudane,
- Great Khans wyparci - najpierw z New Vegas przez Trzy Rodziny, potem z Bitter Springs przez NCR, umieszczeni w Red Rock Canyon,
- Rosnące problemy z licznym i silnym gangiem raidersów ze wschodniego Vegas i Vault 3 - The Fiends, siły NCR z Camp McCarran mają problemy z usunięciem bandytów,
- NCR ustanawia posterunek wojskowy i obóz dla uchodźców w Cottonwood Cove (początek sesji),

Bonus:
- Główne miasta NCR to Boneyard (dawne Los Angeles), Dayglow (dawne San Diego, blisko lokacji The Glow z FO1), Shady Sands (vel po prostu "NCR", stolica), The Hub (blisko dawnego Barstow), Maxson (wokół siedziby West Coast BoS), New Reno, Vault City, Redding. Podsumowanie pozostałych mieścin: Junktown, Scrapheap, Adytum (w L.A., raczej jako siedziba Followers of the Apocalypse), Vault 15, Vault 13,
- Fallout: Tactics - Brotherhood of Steel zwyciężyło w wojnach regionu Midwest, miażdżąc swych oponentów (gangi raidersów, plemię Władców Bestii, armię supermutantów Gammorina, Ruch Łupieżców, armię robotów); Calculator zniszczony, Vault 0 jako główna baza, "imperium" BoS przez następne kilkadziesiąt lat trochę się posypało z powodu stagnacji, sabotaży ze strony chicagowskiej Enclave, migracji mutantów i raidersów oraz rosnącego konfliktu z Ceasar's Legion w Kolorado / Denver, w międzyczasie Midwestern BoS próbowało ekspedycji w okolice Florydy, ale słabo im to wyszło z powodu niezwykle morderczej dżungli, jaka porosła tamte tereny (inspiracja materiałami koncepcyjnymi niewydanej drugiej części Tacticsa),
- Fallout: Brotherhood of Steel - częściowo uznaję za "kanoniczny"; Ekspedycja Teksańska BoS wymiotła raidersów z Carbon, Cult of the Lost z Los Ybanez i supermutantów Attisa, Secret Vault zniszczony, przez następne lata ekspedycja zakłada kilka posterunków i umacnia się w Prototype Vault,
- Fallout: Brotherhood of Steel 2 - nigdy nie wydana gra po której pozostały tylko concept arts i design document; częściowo uznaję za "kanoniczny"; Ekspedycja Teksańska BoS dała wprawdzie radę złamać napór raidersów i "roślinnych monstrów" oraz wypalić ich źródła w Vault ?? oraz "The Corpse", jednakże w następnych dziesięcioleciach z powodu niedoborów siły żywej, tarć z tubylcami, tragicznej w skutkach wojny z NCR w Kalifornii, utraciła swoje posterunki w Fort Worth i Alamo, stając się ledwo cieniem dawnej (i tak niedużej) potęgi,
- Fallout 3 - wydarzenia z Capitol Wasteland i okolic (opisanych w DLC) raczej nie mają wpływu na Zachodnie Wybrzeże czy granice Meksyku, ale jak już piszemy, to piszemy: Lone Wanderer ukończył swoją wyprawę z dobrą Karmą, pentagońska Kapituła BoS zmiotła Enclave, jednakże średnio sobie poradziła z innymi zagrożeniami (głównie supermutantami, które rozlały się na całą okolicę - w tym do Bostonu, miejsca akcji FO4); Pitt nadal rządzone twardą ręką Lorda Ashura; Mothership Zeta "przypadkowo" przyrżnęła z Death Ray gdzieś w Ziemię, wywołując iście kosmiczną detonację... "gdzieś".
- Van Buren i Fallout: Extreme - z Van Burenem to nie wiadomo, co zrobić. Pewne elementy zostały inkorporowane do Fallout: New Vegas i jego DLC, jednak inne wydarzenia nie mogą zostać uznane za kanon, bo kłócą się z tą właśnie grą. Jeśli cokolwiek z VB miałoby się wydarzyć, to właśnie teraz... ale nasza sesja nie będzie się toczyć w Kolorado i okolicach. Natomiast co do FO:E, to powiem tak - ciekawy koncept, ale kompletnie rozmijający się z obecnym tematem. Może jako inspiracja do nowej sesji w przyszłości?



Ważne, żeby nie było niedomówień czy przeinaczeń - powyższe wpisy stanowią jedynie tło historyczne i nie będą miały nie wiadomo jakiego wpływu na sesję. To postacie graczy będą od tego momentu tworzyć historię na rubieżach falloutowego świata. Dla formalności podkreślam też fakt, że świat Fallouta jest brutalny i niepoprawny politycznie - obrazowe sceny śmierci i ran, mocny język, bezkompromisowe zachowania i obecność erotyki wymuszają kategorię wiekową 18+.

Czas rekrutacji przewiduję na jakiś tydzień, z możliwością przedłużenia. Potrzebuję 3-6 graczy. Może przyjmę kogoś więcej, ale to będzie zależało od jakości kart. Mogę wziąć ze dwóch, max trzech forumowych nowicjuszy. Karty proszę wysyłać na PW.

No, to tyle na razie. Deklaracje i pytania?
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 13-11-2018 o 16:04. Powód: Korekta
Micas jest offline  
Stary 12-11-2018, 15:57   #2
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Survivalowiec nastawiony na walkę bronią.
Karta do MGa posłana.
 
Stalowy jest offline  
Stary 12-11-2018, 18:19   #3
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Zgłaszam się jak było umówione. Zaczynam pracę nad Kp
 
__________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est
Asmodian jest offline  
Stary 12-11-2018, 23:25   #4
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Siemka


- Hmm... Fajnie by było zasiąść po tej drugiej stołu postapo tak dla odmiany No i Fallouta to też chętnie bym spróbował, zwłaszcza w micasowym wydaniu. No ale...


1 - Oba pierwsze Fallouty i Tactic znam jako tako. Ale na tym moja wiedza o F się kończy. Więc na klimat myślę, że bym ogarnął ale no na detale nie ma co liczyć z mojej strony.

2 - Co z tym SPECIAL? Jak mamy zrobić KP? Jest jakiś wzór KP czy co? Po ile mamy punktów? Na PC to chyba na atrybuty było 5x7=35+5 jeśli dobrze pamiętam. Mamy po tyle samo czy jakoś inaczej? Generalnie poza kompem nie miałem kontaktu ze SPECIAL więc nic o niej nie wiem tak do "papierowego" rozgrywania.

3 - Jak by się rozgrywało dialogi? Skille miały by jakieś znaczenie? Czy tylko gadka? Bo w F1 i F2 lubiłem grać gadaczami a w takim Tacticu no nawet skilla od gadki nie było.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 13-11-2018, 00:19   #5
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
1 - Oba pierwsze Fallouty i Tactic znam jako tako. Ale na tym moja wiedza o F się kończy. Więc na klimat myślę, że bym ogarnął ale no na detale nie ma co liczyć z mojej strony.
Na detale nie liczę. Postacie graczy nie są omnipotentne i wcale nie muszą być erudytami, historykami i socjologami. Niemniej jednak podstawowe fakty z realiów i historii świata oraz NCR gracz musi ogarniać. Po to wrzuciłem timeline i resztę info.

Cytat:
2 - Co z tym SPECIAL? Jak mamy zrobić KP? Jest jakiś wzór KP czy co? Po ile mamy punktów? Na PC to chyba na atrybuty było 5x7=35+5 jeśli dobrze pamiętam. Mamy po tyle samo czy jakoś inaczej? Generalnie poza kompem nie miałem kontaktu ze SPECIAL więc nic o niej nie wiem tak do "papierowego" rozgrywania.
Tutaj oraz tutaj masz nieco info na ten temat. Nas interesuje S.P.E.C.I.A.L. z Fallout 2 + ew. nowe fanty z Fallout: Tactics. Generalnie, jako człowiek, postać ma 40 pkt. na Atrybuty. Max 10, min 1 w każdym. Na ich podstawie są potem wyliczane derywatywy (np. Rad Resistance) wg. wzorów. Opcjonalny Trait "Gifted" daje dodatkowe 7 punktów, po jednym na Atrybut (acz można je rozdysponować wg. woli - byle nie przekraczać liczby 10 lub mniej niż 1).

Cytat:
3 - Jak by się rozgrywało dialogi? Skille miały by jakieś znaczenie? Czy tylko gadka? Bo w F1 i F2 lubiłem grać gadaczami a w takim Tacticu no nawet skilla od gadki nie było.
Wyliczanie startowe Skilli, Skill Points i dalszy rozwój są upierdliwe, a rzuty podobnie. Używanie tychże w "twardej" grze mechanicznej w ramach PBF czy gdoca jest marnowaniem czasu, zabijaniem frajdy z gry i doprowadzi do znużenia tak graczy, jak i MG. Poprzestaniemy na przydzieleniu 3 Tagów do tych Skilli, w których postać czuje się naprawdę mocna. Jeśli przy Atrybutach został dokooptowany opcjonalny Trait "Gifted", to Skille są obcięte na starcie (-10%), a co level zgarnia się o 5 mniej Skill Points (boli).

Skill od gadki (Speech) wciąż jest. Z Tacticsa dorzucimy też prowadzenie pojazdów (Piloting).

Jako MG będę przykładał dużą wagę do tego, jak mechanokarta wygląda. Rzuty, testy itp. jeśli już będą, to tylko po mojej stronie i niejawne. Atrybuty, derywatywy, Traits, Perks i otagowane Skille będą mi w jasny sposób mówiły, kim jest postać, jakie są jej mocne i słabe strony.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline  
Stary 13-11-2018, 00:42   #6
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Ech, zmartwiłeś mnie tym, że tylko ludzie. Chciałem odkurzyć starą postać
Wtedy był co prawda sierżantem w bractwie stali, ale ten detal jest łatwy do zmiany. Trudniej zmienić to, że był cyberpsem

Nasze postacie będą częścią oddziału czy raczej będą operować samodzielnie? Pytam w kwestii dublowania się specjalizacji postaci.
 
Mike jest offline  
Stary 13-11-2018, 12:25   #7
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
Ech, zmartwiłeś mnie tym, że tylko ludzie. Chciałem odkurzyć starą postać
Wtedy był co prawda sierżantem w bractwie stali, ale ten detal jest łatwy do zmiany. Trudniej zmienić to, że był cyberpsem
Cyberpies? Hmm... Podeślij mi kartę. Może zrobimy wyjątek dla zwierzęcia, bo to coś unikatowego.
Ghulom, supermutasom czy gadającym szponom śmierci dalej mówimy nie.

Cytat:
Nasze postacie będą częścią oddziału czy raczej będą operować samodzielnie? Pytam w kwestii dublowania się specjalizacji postaci.
Częścią drużyny / plutonu. Nie spinajcie się o zdublowane specjalizacje. Posiadanie w ekipie, przykładowo, trzech typów z pałami wymusza jedynie zmianę podejścia. Trzeba wtedy kombinować, jak doprowadzić do potrójnego pałowania szybko i efektywnie.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline  
Stary 13-11-2018, 17:53   #8
 
Eleishar's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputację
Nie znam totalnie mechaniki Fallouta, nigdy nie grałem
Także nie wiem, czy tu się dla mnie miejsce znajdzie.
 
__________________
Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja.
Eleishar jest offline  
Stary 13-11-2018, 18:32   #9
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Tak zapytam jeszcze o potencjalny ekwipunek. Na jakiej zasadzie dostajemy startowe graty? No i ewentualne miejsce w NCR. Czyli gdzie postaci mieszkają i jak.

No i kwestia dowodzenia oddziałem. Rozwiązujemy to między sobą, czy jakiegoś z przydziału dostaniemy?
 
__________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est
Asmodian jest offline  
Stary 13-11-2018, 19:07   #10
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Tak zapytam jeszcze o potencjalny ekwipunek. Na jakiej zasadzie dostajemy startowe graty? No i ewentualne miejsce w NCR. Czyli gdzie postaci mieszkają i jak.
W karcie wpisujesz proponowany przez Ciebie ekwipunek. Przy jego ustalaniu bierz pod uwagę mechaniczne fakty postaci (np. ktoś o "otagowanym" Melee Weapons na pewno może chomikować swój własny nóż czy pałę). Ja to później ocenię i dorzucę też przydziałowy sprzęt trepa z NCR.

Cytat:
No i kwestia dowodzenia oddziałem. Rozwiązujemy to między sobą, czy jakiegoś z przydziału dostaniemy?
Postacie są na niskim poziomie, mają mało doświadczenia, więc siłą rzeczy nie mogą mieć stanowisk dowódczych. Jeszcze.

Eleishar

Wszystkie niezbędne informacje o mechanice znajdziesz na falloutowej wiki, "The Vault" (lub polskiej wersji "Krypta").
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 13-11-2018 o 23:47.
Micas jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172