|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
13-11-2018, 13:39 | #1 |
Reputacja: 1 | [Oko Yrrhedesa] Yarra - rzeka śmierci
Cześć! Tu zaczyna się zabawa, do której serdecznie zapraszam. System Andrzeja Sapkowskiego jest chyba znany każdemu, kto zaczynał grać w latach 90-tych w rpg, więc nie będę się na ten temat rozwodził, zwłaszcza, że widziałem, iż z powodzeniem jest na forum rozgrywana tytułowa przygoda z tego podręcznika, czyli "Oko Yrrhedesa". Ja chciałbym zaprosić was do drugiego gotowego scenariusza, czyli "Yarry, rzeki śmierci". Jak sama nazwa wskazuje, akcja przygody toczyć się będzie głównie na wodzie (choć lądu też nie braknie), skupiając na przetrwaniu w niekorzystnych, niebezpiecznych warunkach. Do gotowego dania, jakim jest przygoda dorzucę też szczyptę swoich przypraw, czyli modyfikacji, nowych lokacji, potworów itd. Nie będzie więc zupełnie jak w podręczniku, jednak nadal to typowe heroic fantasy z prostą mechaniką. Jeśli uda nam się ukończyć tę przygodę i będzie wam się dobrze grało, jest możliwość kontynuacji już w portowym mieście Dyveken (oczywiście dostaniecie też PD na rozwój). 1. Kwestie techniczne: - przyjmę 4-6 graczy. - gra tylko na forum. - dialogi między postaciami w zakresie własnym BG. - wstępny czas na odpis: 4 dni dla graczy, 2 dla MG. - odpisy nie muszą być długie (wystarczą tak na długość portretu), byle zawierały deklarację działania. - mechanika będzie używana, rzuty po mojej stronie. - avatary na 200 pikseli szerokości, w klimacie fantasy, rysowane, bez zdjęć. Coś jak ten na przykład. - rekrutacja zakończy się 19.11.2018 roku o północy, macie zatem tydzień na nadesłanie karty. - karty przysyłacie tylko na PW, format dowolny, byle czytelny 2. Losowanie statów: Wszystkie cechy losujecie sami, nie potrzebuję wyników z kostnicy czy innych takich stron, liczę na waszą uczciwość. K - KONDYCJA - 2K6+12 Współczynnik ten określa energię, zdrowie, wytrzymałość, siłę charakteru, determinację, wolę przeżycia. Jeśli spadnie do zera i poniżej, oznacza to śmierć. S - SIŁA - K6+6 Ogólna siła fizyczna i budowa ciała. Z - ZRĘCZNOŚĆ - K6+6 Zwinność, skoczność ,zmysł równowagi, refleks, zdolność do delikatnych operacji manualnych, bystrość wzroku, zdolność postrzegania, czułość słuchu. I - INTELIGENCJA - K6+6 Umiejętność analizy, wyciąganie wniosków, historia świata, zwyczaje różnych nacji i ras, języki, obyczaje zwierząt i potworów, negocjacja, pakty, kłamanie, odporność na szok, obłęd, porażający strach. W - WALKA (S+Z podzielone przez 2, zaokrąglone w górę) Jeśli S+Z/2=10-11, to +1, 12 to +2. Sprawność w walce wręcz i w posługiwaniu się orężem. Czarodzieje posiadają jeszcze jedną cechę, a mianowicie: ZM , czyli Zdolności Magiczne - 2K6+6 Jeśli wylosowana wcześniej Inteligencja (I) mieści się w przedziale 10-12, to ZM automatycznie podwyższa się o 2. Oprócz tego K, S i Z w przypadku cczarodzieja są zmniejszone o 2, a Walka zaokrąglona w dół. UZBROJENIE I PANCERZ: BROŃ BIAŁA: - lekka (nóż, pałka, bat, kastet) zadaje 1k2 obrażeń - średnia (pałka okuta, tarcza, kord, buzdygan, nadziak) zadaje 1k3 - zwykła (miecz, topór, maczuga, włócznia, kopia) 1k6 - ciężka (miecz/topór dwuręczny, halabarda, gizarma) 1k10 BROŃ DYSTANSOWA - łuk krótki 1k4 - łuk długi, oszczep 1k6 - kusza 1k6+1 - toporek/młot do rzucania, długi sztylet 1k4 - nóż 1k2 - improwizowana 1 ZBROJA: - lekka (zbroja skórzana): -1 od uzyskanych obrażeń i od Zręczności - średnia ( zbroja kolcza): -2 od uzyskanych obrażeń i od Z - ciężka (zbroja płytowa): -3 od uzyskanych obrażeń i od Z - tarcza: - 1 od uzyskanych obrażeń i od Z. 3. Wzór KP: - avatar - imię i nazwisko, ew. przydomek: - rasa: [człowiek, krasnolud, elf, półelf, półork, niziołek, na jakieś inne potrzebna moja zgoda] - profesja: [jakaś typowo fantasy: wojownik, żołnierz, złodziej, paladyn... nawet egzorcysta przejdzie] - wiek: - wygląd: - charakter: [opisać w kilku zdaniach, jaka postać jest w obyciu, żadnych fajerwerków.] - umiejętności: [wypisać to, w czym postać jest dobra. Dla elfa czy krasnoluda będzie to np. widzenie w ciemności itd. Osiem umiejek] - uzbrojenie i pancerz: - ewkipunek: [nie przesadzać, najważniejsze rzeczy dla awanturnika] - historia: [pół A4 starczy spokojnie, można wymyślać miejsca, w którym bohater się urodził, można też biografię wypunktować. Jako drużyna macie za sobą jakieś dwie misje na awanturniczym szlaku, znacie się od ponad trzech tygodni]. - część mechaniczna - czary [jeśli dotyczą. Można wymyślić własne, lub posiłkować się podręcznikiem. Jeśli będą zbyt silne, przytniemy] Będzie to mój debiut jako MG na forum, ale nie w ogóle, gdyż mam ponad trzynastoletnie doświadczenie jako Mistrz Gry i gracz. Jeśli chcesz pograć w proste, klasyczne fantasy i dobrze się bawić, zapraszam do udziału w rekrutacji! Na wszelkie pytania z przyjemnością odpowiem. Pozdrawiam i czekam na zgłoszenia oraz karty! Ostatnio edytowane przez Ayoze : 13-11-2018 o 14:46. Powód: dopisek do zasad |
13-11-2018, 14:28 | #2 |
Reputacja: 1 | Wow, jedna z najbardziej niemożliwych sesji do poprowadzenia na forum. Spory plus za odwagę. Nawet mimo braku czasu bym się zgłosił, ale niestety znam ją. Jakieś 18 lat temu w nią grałem. Co do magów: oni mają dodatkową statystykę ZM, ale za to niższe inne współczynniki (o 2 bodajże) i ich WW zaokrągla się w dół. |
13-11-2018, 14:40 | #3 |
Reputacja: 1 | @hen_cerbin: Ja też dawno temu w nią grałem i sporo pozapominałem, więc jeśli nie będziesz "metagrał", to możesz podesłać KP. Poza tym trochę pozmieniam rzeczy, dojdą nowe potwory i miejsca do eksploracji, więc nie będzie zupełnie jak w podręczniku. Tak jest, zapomniałem to uwzględnić przy pisaniu rekruty, zaraz dorzucę. Dzięki za czujność! |
14-11-2018, 15:42 | #4 |
Reputacja: 1 | Cześć. Jak bardzo totalna nieznajomość systemu przeszkadzałaby w rozgrywce? |
14-11-2018, 18:01 | #5 |
Reputacja: 1 | Zgłaszam się, brzmi spoko hmm... jestem trochę zaawansowanym graczem jeśli chodzi o RPG ogólnie i lubię pokombinować z różnymi rasami :P Standardowe elfy i inne mnie mało interesują, wolę inne rasy typu orki, hobgobliny (ale nie gobliny) gnolle, pół smoki itp. (taa jestem Dedekowym graczem) Więc zapytam jak wygląda u ciebie sytuacja z innymi rasami niż typowe? |
14-11-2018, 18:29 | #6 |
Reputacja: 1 | @Gienkoslav: znajomość systemu nie przeszkadza zupełnie, musisz tylko zrobić KP według wytycznych i tyle. Setting "Oka Yrrhededa" to typowy średniowieczny świat fantasy ze smokami, lochami pełnymi skarbów, wielkimi królestwami, itd. U mnie to będzie taki mix DnD, Pathfindera i Warhammera, a wszystko w razie czego będzie objaśniane na sesji i w komentarzach. Także nie ma co się bać nieznajomości, bo wcale znać nie trzeba. @noboto: jako, że to świat fantasy, mogę się zgodzić na jakieś smokowce, czy nawet catfolki lub ratfolki, ale rasy z reguły złe, czyli orki, hobgobliny czy gnolle odpadają. Jednocześnie nie chciałbym, żeby drużyna była jakimś zwierzyńcem. |
14-11-2018, 20:17 | #7 |
Reputacja: 1 | Ja jeśli chodzi o światy Fantasy nigdy nie nakładałem nakładki "cała rasa jest zła" po prostu ma zwyczaje i problemy które pchają ją do robienia rzeczy które ludziom wydają się złe i dziwne, dla orków napadanie na ludzi to sposób na przetrwanie i nie widzą nic złego w tym że biją ludzi by nakarmić małe orki i swojej żonce dać fajny warkocz z włosów ludzkich kobiet ew. znaleźć na wyprawie żonkę |
14-11-2018, 22:51 | #8 |
Reputacja: 1 | No to bardzo się cieszę, jednakże moja rekruta = moje zasady Jeśli tak bardzo cię ciągnie do zielonych, to jest opcja pół-orka. Reszta jak wyżej |
14-11-2018, 23:45 | #9 |
Reputacja: 1 | Robię maga człowieka Przydała by się jakaś luźna sesja potworami bo jakoś tak ma ochotę na gnolla ale to tylko moje dziwne potrzeby, i szanuje za "moja sesja moje zasady" |
15-11-2018, 07:30 | #10 |
Reputacja: 1 | Zgłaszam się, postać będzie do niedzieli. |