lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D 5/Zapomniane Krainy] Szlachetny Gniew: Zbiory (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18298-d-and-d-5-zapomniane-krainy-szlachetny-gniew-zbiory.html)

Zormar 04-02-2019 16:44

Sanity będzie stosunkowo rzadko używane i jest bardziej statystyką pomocniczą dla mnie. Wartość dla przeciętnego człowieka waha się między 10, a 11, więc nie trzeba w to dużo pakować i zasadniczo nie ma za bardzo sensu dawać więcej niż ew. 12, chyba, że chcesz stworzyć postać, która nie będzie miała szans oszaleć.

Ogólnie rzecz biorąc sanity będzie używane tylko w wypadkach, kiedy postać może zwyczajnie oszaleć, stracić którą klepkę, czy zetknie się z bytem tak straszliwym, że będzie wykraczał poza zwykłe rozumienie. Z resztą jak wskazuje sama notka w PMP.

Zawsze możecie rozdać sobie standardowo te 27 punktów, a te trzy dodatkowe zostawić na sanity i będzie dobrze.

Asderuki 04-02-2019 18:27

Draugdin normalnie masz 27 na 6 statystyk, a w ddku 5 nie możesz mieć statystyki większej niż 15 przy tworzeniu postaci (nie licząc plusów od rasy).

Także da radę :)

Jakby co ja robię semi-healera jak coś.

No i ponawiam zapytanie - ktoś jest chętny na to aby postacie się znały?

Krieger 04-02-2019 20:07

Wiem że posty typu "ja też", "zainteresowany", "hej!" są (albo były) nielegalne, ale... Hej! Ja też jestem zainteresowany ;) Może żeby nie być zupełnie gołosłownym powiem, że marzy mi się wykorzystanie konceptu kapłana/czarodzieja który jednocześnie jest (z tytułu) rycerzem w płycie, bo podoba mi się że w piątej edycji tak można.

Koime 04-02-2019 20:33

Snake eyes!^^

Zormar 05-02-2019 20:17

Cytat:

Może żeby nie być zupełnie gołosłownym powiem, że marzy mi się wykorzystanie konceptu kapłana/czarodzieja który jednocześnie jest (z tytułu) rycerzem w płycie, bo podoba mi się że w piątej edycji tak można.
Sam mam w zakamarkach pamięci pomysł na elfa czarodzieja/kapłana Labelasa, któremu udało się przetrwać zagładę Odciętej Dłoni przez zapieczętowanie się w jakiejś książce, czy innym przedmiocie. Ah... pomysły ;)

Swoją drogą mała uwaga dla wszystkich: Bądźcie rozsądni podczas wybierania języków, które znają wasze postacie. Serio, co chwila ktoś z piekielnym, albo otchłannym i to troszeczkę z czapy przysłowiowej. Jeżeli nie jesteś demonologiem, czy kimś podobnym to tego typu narzecza jest trudno poznać. Proszę po prostu o podejście z głową i minimum logiki.

AKTUALIZACJA (05.02):
  • Koime = historia + niepełna mechnika (elf mistyk)
  • Asderuki
  • Lynx Lynx
  • Asmodian
  • Draugdin
  • MrKroffin
  • Morfik
  • Wenzel = koncept (człowiek wojownik)
  • Singoras
  • Krieger = koncept + niepełna mechanika (człowiek kapłan/mag)

Krieger 06-02-2019 15:55

Kurczę, ten dodatkowy atrybut nieźle dał mi po łapkach. Czy postać z 3 albo 4 sanity może oszaleć na widok spadającego liścia, jeśli standardem jest 10? Może zamiast kupowania zrobić twardą ilość, na przykład suma modyfikatorów za klasowe saving throw proficiencies?

I jeszcze jedno - czarodziej na pierwszym poziomie zaczyna z sześcioma zaklęciami w swojej księdze. Jeśli chciałbym mieć jakieś dodatkowe, to muszę je kupić z puli dostępnych Magic Items, tak? Przy tworzeniu postaci mam dostęp do drugiego poziomu czarów, czy mogę je dobrać w ramach tych pierwszych sześciu w księdze mimo że teoretycznie nie zaczynałbym z nimi? Scrolle drugiego poziomu są Uncommon, więc musiałbym wydać wszystko żeby kupić jeden czar drugiego poziomu, stąd pytanko. Co w sumie nie jest aż takie złe, można używać wyższych komórek żeby wzmacniać zaklęcia niższego poziomu.

Wracam do pisania posta dla Asmo ;)

Zormar 06-02-2019 16:14

Cytat:

Kurczę, ten dodatkowy atrybut nieźle dał mi po łapkach. Czy postać z 3 albo 4 sanity może oszaleć na widok spadającego liścia, jeśli standardem jest 10? Może zamiast kupowania zrobić twardą ilość, na przykład suma modyfikatorów za klasowe saving throw proficiencies?
Ja osobiście myślałem nad przelicznikiem: 10 + mod. z mądrości - 1/2 mod. z inteligencji.

Cytat:

I jeszcze jedno - czarodziej na pierwszym poziomie zaczyna z sześcioma zaklęciami w swojej księdze. Jeśli chciałbym mieć jakieś dodatkowe, to muszę je kupić z puli dostępnych Magic Items, tak? Przy tworzeniu postaci mam dostęp do drugiego poziomu czarów, czy mogę je dobrać w ramach tych pierwszych sześciu w księdze mimo że teoretycznie nie zaczynałbym z nimi? Scrolle drugiego poziomu są Uncommon, więc musiałbym wydać wszystko żeby kupić jeden czar drugiego poziomu, stąd pytanko.
Akurat zaklęcia czarodzieja są dość specyficznym tematem, to też myślę, że możemy przyjąć, iż czarodziej może sobie dopisać do księgi czarów 2 zaklęcia 1 poziomu (albo 1 drugiego), na każdy poziom czarodzieja ponad 1. Myślę, że to powinno być raczej sprawiedliwe.

To może jeszcze raz odnośnie sanity (pytanie ogólne do zgłaszających się):
Chcecie móc sami określić sanity, czy też wolicie, by było ustalane na podstawie normalnych statystyk?

Cedryk 06-02-2019 16:14

Atrybut 8 masz za darmo.
Bo tak jest przy wszystkich cechach.
Przy 3-4 może nie oszalejesz od spadającego liścia.
Na pewno oszaleje postać jak zobaczysz ze ktoś komuś przywalił ;)

Cytat:

10 + mod. z mądrości - 1/2 mod. z inteligencji.
Czyli czarodzieje to są szaleńcy skoro mają mniej niż 10 a to jest co zwykle ma człowiek?
Czy tam może jest + a nie minus
Bo wychodzi ze przeciętny z 16 int czarodziej będzie miał sanity 9 albo nawet 8 jeśli zaokrągla się do góry.

Krieger 06-02-2019 16:21

Hehehe zapomniałem że atrybuty zaczynają od 8 :) Teraz wszystko ma sens.

Zormar - dzięki, to wydaje się sprawiedliwe.

Zormar 06-02-2019 16:51

Cytat:

Czyli czarodzieje to są szaleńcy skoro mają mniej niż 10 a to jest co zwykle ma człowiek?
Czy tam może jest + a nie minus
Bo wychodzi ze przeciętny z 16 int czarodziej będzie miał sanity 9 albo nawet 8 jeśli zaokrągla się do góry.
To był przykład na szybko.

Z innej beczki, ponieważ jedna z osób zwróciła na to uwagę. Tak gdoc będzie obecny, aczkolwiek po doświadczeniach z Koboldziego Czerepu będzie stosowany praktycznie jedynie wówczas, kiedy przeprowadzane będą rozbudowane rozmowy i dyskusje. Odnośnie walki jeszcze się waham względem tego, w jaki sposób będą przeprowadzane.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172