lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [WFRP 2ed.] Groza w Talabheim (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18380-wfrp-2ed-groza-w-talabheim.html)

Shiv 25-04-2019 11:56

[WFRP 2ed.] Groza w Talabheim
 

Wspaniałe miasto Talabheim, zwane Okiem Lasu, leży pośrodku Imperium, a w ciągu swojej długiej historii stanowiło siedzibę Elektorów, a nawet było stolicą Imperium. Przez tysiąclecia święte miasto Taala, patrona dzikich ostępów, było chronione przez Taalbaston, olbrzymią kamienną ścianę, której przytłaczające rozmiary czyniły samą myśl o oblężeniu niedorzeczną.

Nasza przygoda rozpoczyna się wśród błotnistych uliczek Taalagadu, obskurnego portu przycupniętego między rzeką Talabek, a północnym krańcem otaczającej Talabheim kamiennej ściany. Taalagad może i stanowi wrota do jednego z najbogatszych miast Starego Świata, ale reprezentuje się raczej odpychająco. Co pewien czas, mniej więcej raz na sto lat, miejscowi notable próbują podjąć dyskusję na temat oczyszczenia portu z brudu i szumowin, jednakże wszelkie tego typu projekty rychło upadają i nigdy nie doczekują się realizacji.

Jednak w ciągu ostatniego roku wreszcie coś się zmieniło, ale bynajmniej nie na dobre. Żołnierze z całego Imperium tłumnie wyruszyli na północ, aby odeprzeć zastępy Archaona. Wkrótce potem w odwrotnym kierunku zaczęli uciekać pierwsi dezerterzy i uchodźcy. Setki zdesperowanych obywateli, głównie drwali, rybaków i flisaków, słusznie wątpiących w sens pozostawania w zagrożonych wojną osadach, zasiliło populację Taalagadu. Olbrzymi obóz uchodźców z Hochlandu, liczący ponad tysiąc osób, wyrósł praktycznie w ciągu jednej nocy na obrzeżach portu.

A w mroku zatęchłych uliczek Talabheim rodziło się to, co zdawało się przynieść nieuchronny koniec miastu i jego mieszkańcom...



Witam!

Od pewnego czasu nosiłem się z poprowadzeniem jakiejś przygody do Warhammera na forum LI i padło na gotowy, dobrze przyjęty przez graczy scenariusz "Groza w Talabheim" do drugiej edycji Warhammera. Będzie to moja pierwsza sesja PBF w roli GM'a ale na żywo mam za sobą całkiem sporo poprowadzonych przygód w gronie znajomych. Nie przedłużając, przejdźmy do głównego menu.

  • gramy na zasadach 2 edycji WFRP.
  • przygoda będzie zamkniętą całością, nie przewiduję wątków pobocznych dla graczy.
  • akcja toczy się po Burzy Chaosu, jesienią 2522 roku, a scenariusz jest połączeniem śledztwa i walki z przeciwnościami losu, tak więc każdy znajdzie tu coś dla siebie.
  • przyjmę 4, maksymalnie 5 graczy.
  • częstotliwość postów to 4 dni dla graczy i 2 dla GM'a.
  • nie korzystamy z google doca, gramy tylko na forum. Dialogi między postaciami we własnym zakresie.
  • odpisy graczy rozsądnej długości, stosowane tutaj "na awatara" są idealną opcją, choć nie będę zabraniał się rozpisać, jeśli ktoś będzie miał wenę. Nie będzie to jednak sesja jednolinijkowa.
  • mechanika będzie wykorzystywana w walkach i testach, w swoich postach będę opisywał fabularnie wyniki rzutów oraz informował graczy o stanie zdrowia ich postaci. Rzucam tylko ja, przed monitorem.
  • będziecie mieć dostęp do 3 Punktów Szczęścia, odnawialnych każdego dnia o świcie. W grze będą automatycznie wykorzystywane w razie nieudanego rzutu.
  • jeśli PŻ postaci spadnie do zera, od razu liczę to jako zgon.
  • dwie niezgłoszone wcześniej nieobecności sprawiają, że postać zostaje uśmiercona w dogodnym momencie, a gracz usunięty z gry.
  • zabronione jest działanie na szkodę innej postaci - to sesja drużynowa, gdzie staniecie przed naprawdę poważnym problemem.
  • wymagam kultury osobistej i nie przenoszenia problemów na linii postać-postać na grunt prywatny, czyli do komentarzy.
  • rekrutacja potrwa tydzień, tj do 1 maja 2019 włącznie. Następnego dnia podam wyniki.

  • dostępne trzy rasy: człowiek, krasnolud, niziołek
  • tworzycie postać na drugiej profesji i dostajecie dodatkowo 300PD na rozwój (darmowe rozwinięcie wliczone)
  • dostępne są profesje z Księgi Zasad i wszystkich oficjalnych dodatków do WFRP 2 edycji, na inne potrzebna jest moja zgoda
  • posiadacie ekwipunek pierwszej i drugiej profesji, niechciane przedmioty można sprzedać za 50% ceny podręcznikowej
  • nie losujecie początkowego złota, za to dostajecie ode mnie 25zk na wydatki. Wyjątkiem są profesje, które wymagają losowania złota (np. szlachcic), wtedy losujecie sami
  • według własnego uznania rozdajecie następujące liczby na cechy: 16, 15, 14, 14, 13, 13, 12, 12
  • zdolności dla człowieka i niziołka losujecie sami
  • żywotność wybieracie z przedziału 7-9 dla rasy, którą wybraliście (czyli dla człowieka będzie to 12, krasnoluda 13, niziołka 10)
  • Punkty Przeznaczenia losuję wam sam i pozostają dla was niejawne
  • KP w formie GDoca poproszę na PW wypełnione wg tego wzoru, który znalazłem tutaj na forum
  • dobrze by było, gdyby chociaż jedna postać pochodziła z Talabheim, choć nie jest to wymogiem

I to chyba wszystko, co mam na ten moment do przekazania. Jeśli o czymś zapomniałem, bądź macie jakieś pytania, jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam i czekam na zgłoszenia, proponuję pisać również w tym temacie, kto kim zamierza zagrać.

ZGŁOSZONE KP:
  1. Heinrich "Baryła", sierżant (Popiel)
  2. Garran "Igła" Borakson, medyk (Phil)
  3. Luiza von Wohlleben, zwiadowca (Jessica Hyde)
  4. Ernst von Schwerin, wędrowny czarodziej Tradycji Ognia (Kerm)
  5. Jean-Luc d'Artois, rycerz królestwa (hen_cerbin)
  6. Gunter Quillan, łowca nagród (Caleb)
  7. Hugo, agent całunu (Gerwazy)

hen_cerbin 26-04-2019 00:34

Dziwnie pusto tutaj. Jakiś martwy sezon się chyba zaczął, świąteczno-majówkowy, a tydzień to wbrew pozorom nie aż tak wiele czasu.
Postarałeś się w rekrutacji. Ciekaw jestem Twojego stylu prowadzenia.
Być może powróci postać Żara-biczownika (i w końcu odnajdzie on pokój w śmierci), a może wykorzystam postać giermka którego stworzyłem dawno temu i rozwinę go w pełnoprawnego rycerza.

Shiv 26-04-2019 08:52

@hen_cerbin: pewnie ludzie nie chcą dać szansy osobie bez stażu na forum, albo to rzeczywiście przez majówkę. Może coś się jeszcze ruszy, zawsze jest opcja przedłużenia deadline'u rekrutacji.

Co do postaci, to myślę, że rycerz będzie miał lepszą motywację do zaangażowania się w sprawy dziejące się w Talabheim, choć oczywiście wybór ostatecznie pozostawiam Tobie. :)

corax 26-04-2019 18:29

Postaram się dosłać postać, najpewniej będzie to przeszukiwaczka.

Jeśli będziemy tylko we dwójkę z henem to sesja ruszy?

Shiv 26-04-2019 19:19

@corax: masz na myśli przepatrywaczkę? ;)

Co do pytania, we dwójkę byłoby Wam bardzo ciężko, ale rozważę taką możliwość, jeśli nikt więcej się nie zgłosi. Mimo wszystko mam nadzieję, że jeszcze jakieś dwie duszyczki zainteresują się rekrutacją, podeślą postaci i uda nam się zacząć w czwórkę :)

Tak więc zapraszam wszystkich, którzy jeszcze się wahają, gdyż z każdym rozdziałem przygoda nabiera rumieńców i dąży do niemalże epickiego finału, który pozwoli zaznaczyć się bohaterom złotą zgłoską na kartach historii Talabheim. Albo i nie ;)

hen_cerbin 26-04-2019 19:57

O, Krucza przyszła:) przydałoby się namówić jeszcze ze dwie osoby. Szkoda że Nami ostatnio mniej gra.

Kerm 26-04-2019 20:50

Zobaczę, czy mi się uda coś stworzyć :)

Phil 26-04-2019 20:57

Jak baca z kawału - wachom sie

corax 26-04-2019 21:17

Shiv: mhm tę właśnie. :D

Kerm, Phil: nie paczać, wahać i chybać tylko skrobać te KPki :) Fajnie by było z wami i henem zagrać <3

Shiv 26-04-2019 22:17

Podbijam, co corax napisała - fajnie byłoby z Wami zagrać :D Czekam na KP, Panowie i Pani(e) :)

Nie pozwólcie, żeby się taka fajna przygoda zmarnowała :-P


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:54.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172