| [WFRP 2ed.] Groza w Talabheim Wspaniałe miasto Talabheim, zwane Okiem Lasu, leży pośrodku Imperium, a w ciągu swojej długiej historii stanowiło siedzibę Elektorów, a nawet było stolicą Imperium. Przez tysiąclecia święte miasto Taala, patrona dzikich ostępów, było chronione przez Taalbaston, olbrzymią kamienną ścianę, której przytłaczające rozmiary czyniły samą myśl o oblężeniu niedorzeczną.
Nasza przygoda rozpoczyna się wśród błotnistych uliczek Taalagadu, obskurnego portu przycupniętego między rzeką Talabek, a północnym krańcem otaczającej Talabheim kamiennej ściany. Taalagad może i stanowi wrota do jednego z najbogatszych miast Starego Świata, ale reprezentuje się raczej odpychająco. Co pewien czas, mniej więcej raz na sto lat, miejscowi notable próbują podjąć dyskusję na temat oczyszczenia portu z brudu i szumowin, jednakże wszelkie tego typu projekty rychło upadają i nigdy nie doczekują się realizacji.
Jednak w ciągu ostatniego roku wreszcie coś się zmieniło, ale bynajmniej nie na dobre. Żołnierze z całego Imperium tłumnie wyruszyli na północ, aby odeprzeć zastępy Archaona. Wkrótce potem w odwrotnym kierunku zaczęli uciekać pierwsi dezerterzy i uchodźcy. Setki zdesperowanych obywateli, głównie drwali, rybaków i flisaków, słusznie wątpiących w sens pozostawania w zagrożonych wojną osadach, zasiliło populację Taalagadu. Olbrzymi obóz uchodźców z Hochlandu, liczący ponad tysiąc osób, wyrósł praktycznie w ciągu jednej nocy na obrzeżach portu.
A w mroku zatęchłych uliczek Talabheim rodziło się to, co zdawało się przynieść nieuchronny koniec miastu i jego mieszkańcom...
Witam!
Od pewnego czasu nosiłem się z poprowadzeniem jakiejś przygody do Warhammera na forum LI i padło na gotowy, dobrze przyjęty przez graczy scenariusz "Groza w Talabheim" do drugiej edycji Warhammera. Będzie to moja pierwsza sesja PBF w roli GM'a ale na żywo mam za sobą całkiem sporo poprowadzonych przygód w gronie znajomych. Nie przedłużając, przejdźmy do głównego menu. - gramy na zasadach 2 edycji WFRP.
- przygoda będzie zamkniętą całością, nie przewiduję wątków pobocznych dla graczy.
- akcja toczy się po Burzy Chaosu, jesienią 2522 roku, a scenariusz jest połączeniem śledztwa i walki z przeciwnościami losu, tak więc każdy znajdzie tu coś dla siebie.
- przyjmę 4, maksymalnie 5 graczy.
- częstotliwość postów to 4 dni dla graczy i 2 dla GM'a.
- nie korzystamy z google doca, gramy tylko na forum. Dialogi między postaciami we własnym zakresie.
- odpisy graczy rozsądnej długości, stosowane tutaj "na awatara" są idealną opcją, choć nie będę zabraniał się rozpisać, jeśli ktoś będzie miał wenę. Nie będzie to jednak sesja jednolinijkowa.
- mechanika będzie wykorzystywana w walkach i testach, w swoich postach będę opisywał fabularnie wyniki rzutów oraz informował graczy o stanie zdrowia ich postaci. Rzucam tylko ja, przed monitorem.
- będziecie mieć dostęp do 3 Punktów Szczęścia, odnawialnych każdego dnia o świcie. W grze będą automatycznie wykorzystywane w razie nieudanego rzutu.
- jeśli PŻ postaci spadnie do zera, od razu liczę to jako zgon.
- dwie niezgłoszone wcześniej nieobecności sprawiają, że postać zostaje uśmiercona w dogodnym momencie, a gracz usunięty z gry.
- zabronione jest działanie na szkodę innej postaci - to sesja drużynowa, gdzie staniecie przed naprawdę poważnym problemem.
- wymagam kultury osobistej i nie przenoszenia problemów na linii postać-postać na grunt prywatny, czyli do komentarzy.
- rekrutacja potrwa tydzień, tj do 1 maja 2019 włącznie. Następnego dnia podam wyniki.
- dostępne trzy rasy: człowiek, krasnolud, niziołek
- tworzycie postać na drugiej profesji i dostajecie dodatkowo 300PD na rozwój (darmowe rozwinięcie wliczone)
- dostępne są profesje z Księgi Zasad i wszystkich oficjalnych dodatków do WFRP 2 edycji, na inne potrzebna jest moja zgoda
- posiadacie ekwipunek pierwszej i drugiej profesji, niechciane przedmioty można sprzedać za 50% ceny podręcznikowej
- nie losujecie początkowego złota, za to dostajecie ode mnie 25zk na wydatki. Wyjątkiem są profesje, które wymagają losowania złota (np. szlachcic), wtedy losujecie sami
- według własnego uznania rozdajecie następujące liczby na cechy: 16, 15, 14, 14, 13, 13, 12, 12
- zdolności dla człowieka i niziołka losujecie sami
- żywotność wybieracie z przedziału 7-9 dla rasy, którą wybraliście (czyli dla człowieka będzie to 12, krasnoluda 13, niziołka 10)
- Punkty Przeznaczenia losuję wam sam i pozostają dla was niejawne
- KP w formie GDoca poproszę na PW wypełnione wg tego wzoru, który znalazłem tutaj na forum
- dobrze by było, gdyby chociaż jedna postać pochodziła z Talabheim, choć nie jest to wymogiem
I to chyba wszystko, co mam na ten moment do przekazania. Jeśli o czymś zapomniałem, bądź macie jakieś pytania, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam i czekam na zgłoszenia, proponuję pisać również w tym temacie, kto kim zamierza zagrać. ZGŁOSZONE KP:- Heinrich "Baryła", sierżant (Popiel)
- Garran "Igła" Borakson, medyk (Phil)
- Luiza von Wohlleben, zwiadowca (Jessica Hyde)
- Ernst von Schwerin, wędrowny czarodziej Tradycji Ognia (Kerm)
- Jean-Luc d'Artois, rycerz królestwa (hen_cerbin)
- Gunter Quillan, łowca nagród (Caleb)
- Hugo, agent całunu (Gerwazy)
Ostatnio edytowane przez Shiv : 02-05-2019 o 08:04.
|