lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [ACKS] CA: SnP - Rekrutacja dodatkowa do drugiej drużyny (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18396-acks-ca-snp-rekrutacja-dodatkowa-do-drugiej-druzyny.html)

Lord Cluttermonkey 12-05-2019 12:45

[ACKS] CA: SnP - Rekrutacja dodatkowa do drugiej drużyny
 
[media][/media]

Cytat:

Na drodze do jednej z oddalonych osad górniczych, która straciła jakiś czas temu rację bytu z powodu wyczerpania okolicznych złóż, stoi opuszczony zajazd. Swego czasu był mekką dla wszystkich poszukujących przygód na pograniczach cesarstwa. Podobno nawet córka właściciela kroczyła tą niebezpieczną ścieżką, dzięki czemu oberżysta znał każdego liczącego się awanturnika w okolicy. Stąd pośród chciwych łowców skarbów pojawiły się szeptane plotki, że gdzieś w piwnicy przybytku wciąż stoi sejf, w którym znajdują się wszystkie kosztowności zgromadzone za życia przez ojca i córkę...
Witam wszystkich! Poniższy wątek to rekrutacja dodatkowa dla jednego gracza, który wyruszy poszukiwać przygód w mojej piaskownicy razem z drugą drużyną (obecnie Wisienki, Lord Melkor, Płomiennołuski). Grający zdecydowali, że poszukają skarbu zostawionego przez sławnego w tych rejonach oberżystę.

Linkuję oryginalną sondę i rekrutację, z którymi polecam się zapoznać - znajdziecie tam wszystkie potrzebne informacje o stylu rozgrywki, odpowiedzi na najczęściej padające pytania, trochę informacji na temat settingu, itp. Ponadto w pierwszym komentarzu do sesji polinkowałem kilka dodatkowych materiałów. Dotychczasowe przygody pierwszej drużyny (bandy wieśniaków pojmanych przez zwierzoludzi) można już śledzić na forum. Docelowo chciałbym żeby w moją piaskownicę grało nawet kilka drużyn naraz.

Osoby, które nie miały do czynienia ze "starą szkołą", retrogamingiem czy OSR (Old School Renaissance) mogą potraktować tą sesję jako warsztaty ze staroszkolnej piaskownicy, tym bardziej, że nie wymagam żadnej pozasesyjnej lektury zasad, settingu, itp. Tylko wyobraźni i zaangażowania. Do tego ACKS to naprawdę lekkie, prawie że storytellingowe zasady. Po prostu siadasz i grasz. :)

Zgłoszenia proszę w temacie rekrutacji. Rzucę każdemu chętnemu na atrybuty i od razu podpowiem, jaką klasę najlepiej wybrać, itd. Na zachętę poniżej umieszczam pierwszy zestaw pięciu postaci, do wzięcia dla pierwszego chętnego do gry, razem z moim komentarzem. (Zarezerwowane dla Weckera, dlatego nieaktualne.)

Strength: 15
Dexterity: 12
Constitution: 13
Intelligence: 12
Wisdom: 17
Charisma: 12
Gold: 100

Bardzo dobre rzuty dla kogoś chcącego zostać genialnym eklezjastą (odpowiednikiem D&D-kowego kapłana). Tak dobre, że nie chciało mi się patrzeć na pozostałe. Proponowałbym obniżenie INT o 2 punkty i podniesienie WIS o 1 punkt do 18. Po analogicznym podwyższeniu STR kosztem innej cechy postać mogłaby być również bardzo dobrym wojownikiem.

Character 2
-----------
Strength: 9
Dexterity: 5
Constitution: 11
Intelligence: 11
Wisdom: 13
Charisma: 14
Gold: 60

Character 3
-----------
Strength: 8
Dexterity: 8
Constitution: 10
Intelligence: 11
Wisdom: 11
Charisma: 7
Gold: 150

Character 4
-----------
Strength: 15
Dexterity: 4
Constitution: 11
Intelligence: 7
Wisdom: 13
Charisma: 15
Gold: 180

Character 5
-----------
Strength: 15
Dexterity: 8
Constitution: 13
Intelligence: 5
Wisdom: 13
Charisma: 6
Gold: 100



(Rekrutacja trwa aż nie znajdę chętnego do gry.)

Wecker Yls 16-05-2019 21:42

O OSR to tylko słyszałem, że "kiedyś to kurła było" :D brzmi ciekawie, ale mam pytanie: piszemy na forum czy GoogleDoc? Bo przewinęło się to w jednym temacie, ale jednak widzę że posty są pisane :P

Lord Cluttermonkey 16-05-2019 21:49

W takim razie wiedzy o OSR Ci wystarczy by się dobrze bawić w tej sesji. :)

Gramy na Dokumencie, raczej krótkimi odpisami i bez urządzania długich posiedzeń.

Wecker Yls 16-05-2019 22:16

Ok, wchodzę w to :D

Lord Cluttermonkey 16-05-2019 22:27

Cytat:

Napisał Wecker Yls (Post 836828)
Ok, wchodzę w to :D

To rzuty już masz. ;)

Z klasą Ci pomóc? Jakieś preferencje? Pomysł?

Wecker Yls 18-05-2019 09:19

Myślałem czy czasem jest opcja może na jakiegoś kradzieja, jeśli by można wisdom obniżyć do 12 czy nawet 10 izwiększyć dexa i inteligencję?

Lord Cluttermonkey 18-05-2019 10:36

Cytat:

Napisał Wecker Yls (Post 836945)
Myślałem czy czasem jest opcja może na jakiegoś kradzieja, jeśli by można wisdom obniżyć do 12 czy nawet 10 i zwiększyć dexa i inteligencję?

Ogólnie to OSR, więc nie ma co się zbytnio przejmować atrybutami. Jeśli podoba Ci się jakaś klasa, spełniasz wymagania (prime requisite(s) na minimum 9 i czasami coś jeszcze), to będzie się grało ok.

Manipulowanie atrybutami jest zresztą ograniczone. Po wyborze klasy można jedynie podnieść prime requsite klasy (np. DEX złodzieja) o 1 punkt kosztem 2 pkt. innej cechy. Specjalizacja kosztuje. A że w czasie gry atrybuty rzadko pozostają takie same (ability drains, rany krytyczne, klątwy, choroby, itd.) nie jest to najlepszy deal.

Wziąłbym i tak pierwszy statblock i wtedy klasę zabójcy (STR i DEX jako prime requisite), złodzieja (DEX) albo freebootera, czyli rozbójnika (w zależności od obranej "ścieżki" DEX i drugi atrybut). Tej trzeciej nie ma w SRD, ale jak mi podasz e-mail to udostępnię), podniósł ew. DEX do 13 kosztem CHA lub INT, żeby załapać się na +1 i +5% XP adjustment. Zabójca albo rozbójnik kroczący ścieżką hieny cmentarnej (expeditionary) lub bandyty (wayfarer) byłyby lepszym wyborem dla tego statblocka niż klasyczny złodziej.

PS Jednego złodzieja w drużynie już mamy (Płomiennołuski). Poza tym wojownika (Lord Melkor) i prawdopodobnie kupca (Wisienki). Alignmentowo raczej Neutral, może Neutral + Chaos.

Wecker Yls 18-05-2019 11:26

Super, dzięki za info. Myślałem wstępnie o zabójcy właśnie wiec skorzystam z rady i go wezmę ;) Jeśli można coś podnieść kosztem Wisdom to fajnie ale jak pisałeś to nie jest ważne ;) Biografia już praktycznie w głowie cała, tylko po pracy przelać na "papier" i podesłać ;)

Lord Cluttermonkey 18-05-2019 11:28

Wisdom bym nie zmniejszał, bo wpływa na wszystkie rzuty obronne, a Ty masz premię +2. W Twojej sytuacji najlepiej byłoby "pozbyć się" INT lub CHA.

Udostępnię Ci karty pozostałych graczy. Może uda Ci się dograć wspólne backstory, np. z Septimusem Płomiennołuskiego.

PS Oryginalnie drugiej drużynie proponowałem jeden z trzech startów, każdy z sążnym dungeonem do złupienia, bo na tych poziomach gry najwięcej XP bierze się właśnie z tego. Poniżej dwie pozostałe możliwości rozpoczęcia gry. Jak już skład będzie znany to zrobimy głosowanie.

Cytat:

Motywowani zemstą, chęcią uratowania bliskich, niepokojącymi snami, zadaniem otrzymanym od mentora, interesami rodzinnymi, nagrodą wyznaczoną przez legata Ulranda Valeriana (2000 gp!) czy też chęcią dołączenia do rosnących sił Chaosu (anything goes ]:>), wyruszacie z fortu Turos Tem do lasu Viaspen w poszukiwaniu legowiska zwierzoludzi stojących za atakami na wioski i karawany Pogranicza. Macie nadzieję, że dojdziecie tam po śladach potworów, które napadły na wioskę Tibur (czyt. mówimy o tym samym dungeonie, w którym obecnie przebywa pierwsza drużyna).
Cytat:

W pijackim pojedynku z jednonogim awanturnikiem jeden z was (ten z najwyższym CON :) ) wygrał niewprawnie sporządzoną mapę, która według zapewnień weterana ma prowadzić do dawnej kryjówki Rogahna Chrobrego i Zelligara Nieodgadnionego, legendarnego pośród Kryseańczyków wojownika i wiedzącego. Wzniesione na odludziu połączenie zamku i ateneum ponoć stoi opustoszałe i zapomniane od czasów, kiedy wyruszyli oni daleko za płaskowyż Tenebris Murum, na zaharańskie Pustkowia, gdzie ponieśli śmierć. Z miejscowym przewodnikiem, odważnym Kryseańczykiem (lub bez niego - Wasza decyzja) wyruszyliście aby złupić skarby, jakie pozostały po tym epickim duecie.
PS2 Na roboczym Dokumencie dorzuciłem jeszcze takie templates dla assassina, które mogą pomóc w doborze ekwipunku czy biegłości.

Wecker Yls 18-05-2019 11:52

Super :) ogólnie jestem w pracy wiec KP i bio będę mógł ogarnąć późnym wieczorem ale bedsie zrobione na bank bo po tym co czytam jaram się jak Kings Landing ;) Że tak powiem po X latach znaleźć się znowu w dobrym towarzystwie jest bardzo pozytywne ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172