Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-10-2019, 17:12   #1
Konto usunięte
 
Clutterbane's Avatar
 
[ACKS] Clutterbane (znowu) prowadzi staroszkolny sandbox D&D - termin do 31.10.2019

[media]http://www.youtube.com/watch?v=_hEyfHg6rm0[/media]

Cytat:
Wśród Wiedzących istnieje potępiona przez eklezjastów Siedmiu teoria o niekończącym się cyklu, w który świat został zapętlony przez bogów. Miałby brać swój początek wśród małych, odizolowanych osad, powstających z mroków barbarzyństwa. Łącząc się dla wzajemnej ochrony pod rządami jednego władcy, wioski te powoli zaczynają dominować otaczające tereny i stają się wielkimi państwami. Ich armie, coraz większe i silniejsze, podbijają sąsiadujące plemiona i tworzą imperium. Jednak prędzej czy później cesarstwo się rozpada, dzieląc na wiele skłóconych prowincji. Poddani rozpraszają się jak szczury, a rozpalone w morderczych trudach światło cywilizacji ustępuje pierwotnym mrokom dziczy. Na samym końcu cyklu pozostaje znowu tylko kilka punktów światła, które podtrzymują wątły ogień Prawa dopóki, dopóty cykl nie będzie mógł rozpocząć się od nowa.

Ale co powoduje, że te imperia upadają raz po raz? Dlaczego Zahara, Thrassia czy Argolla nie osiągały coraz wyższych poziomów rozwoju, by w końcu rozciągnąć się na cały świat i ogłosić koniec historii?

Czasami są osłabione po dziesięcioleciach wojny z innym, równie zachłannym cesarstwem, co pozostawia każde zbyt wyczerpane, by mogło przetrwać. Innymi razy rozdzierane są przez szaleńcze, bratobójcze walki o sukcesję i w skutku pozbawiane władcy zdolnego kontynuować rządy. Zbyt często też klasy rządzące obrastają w tłuszcz i gniją od środka, wyczerpawszy skarbiec dla ich własnych dekadenckich przyjemności, aż imperium zostaje wyssane i zwiędłe.

Ale najczęstszą przyczyną upadku są potwory.

Niektóre z nich o potędze pozwalającej im w pojedynkę wygrywać z całymi garnizonami. Drugie rozmnażają się tak szybko, że są w stanie pokonać wszelki opór przerażającą liczebnością, jeśli ich populacja wymknie się spod kontroli. Jeszcze inne mogą podstępnie ukrywać się wśród mieszkańców wsi i miast. Nigdy nie ujawniając prawdziwej tożsamości, żerują na ciałach i plugawią dusze zwykłych ludzi aż nie jest za późno na ratunek.

Wszystko to może się połączyć w jeden niszczycielski atak na cywilizację, niszczący ją zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Nawet ogromne imperia pozostają podatne na takie ataki, gdyż, jak na ironię, przez poczucie bezpieczeństwa za murami wielkich miast przestają być ostrożne, na co mniejsze państewka nigdy by sobie nie pozwoliły.

Być może istnieją także ciemniejsze, bardziej zorganizowane siły knujące w celu obalenia nawet najpotężniejszych bastionów Prawa - tajne, potworne kulty czy legiony Chtonicznych Otchłani. Być może są nawet aktywnie sterowane przez bóstwa o zakazanych imionach. Niektórzy uczeni szeptają, że może potwory mają swoich bohaterów, czempionów Chaosu, odpowiadających na wezwanie potwornego ludu, cierpiącego pod twardym obcasem imperium i spiskującym, aby się spod niego jak najszybciej wyzwolić.

Cywilizacja zawsze wisi na włosku. Ignorowanie zagrożenia ze strony potworów powoduje tylko, że z czasem to zagrożenie tylko rośnie. Aby społeczeństwo przetrwało, prosperowało i wciąż rosło, potwory żerujące na nim muszą być nieustannie zwalczane. Same armie nie są w stanie tego zrobić - podczas gdy mogą stać twardo przeciwko całym hordom najeżdżających potworów, są zbyt powolne, zbyt defensywne, zbyt ograniczone w doświadczeniu z ogromną różnorodnością stworów i zbyt skupione na patrolowaniu i ochronie własnych domen.

Wszakże potwory nie uznają żadnych granic za niedozwolone, a więc Prawo potrzebuje własnych obrońców, którzy mogą iść wszędzie tam, gdzie są akurat potrzebni. Aby dać cywilizacji szansę w tej nierównej walce, na przestrzeni wielu cyklów wyłoniła się nowa kasta wojowników, którzy nie tylko bronią punktów światła przed atakami potworów, ale również uderzają mocno i szybko, prześladując potwory na ich ziemiach, w ich własnych legowiskach. Niektórzy nazywają ich poszukiwaczami przygód czy żołnierzami fortuny.

Większości z nich nie przeżywa dłużej niż jeden rok.

Trzy lata temu tarkaun imperium Aury odpowiedział na wezwanie imperatora Somirei. Wysłano statkami na zachód siły stacjonujące na wschodniej granicy, aby wspólnie stawić czoła barbarzyńskim hordom Skysostańczyków zagrażającym cywilizowanemu światu. Wschodnia część Magerum Menotürum, “nieprzerwanej linii” pięćdziesięciu sześciu fortów, wzniesionych zniewolonymi rękami Kryseańskich separatystów, nagle opustoszała. Z trzydziestu trzech tysięcy legionistów został zaledwie ułamek tej potęgi. Kiedy zwierzoludzie zdobywali i grabili jeden pograniczny fort po drugim, Jutlandzcy najeźdźcy i Celdoreańscy piraci przeprawili się przez morze Ammasaurëan, paląc i łupiąc imperialne wybrzeża. Niedawno pojawiły się opóźnione (i miejmy nadzieję, że zniekształcone) pogłoski o okrążeniu aurańsko-somireańskich sił przez Skysostańczyków i ich ostatecznym unicestwieniu. Jeśli teoria Wiedzących była prawdą, obecny cykl wchodził właśnie w swą najniebezpieczniejszą fazę…

Po brutalnych atakach potworów na wioski i karawany podjęto kroki na tyle stanowcze, na ile osłabione Pogranicza były zdolne. Legat fortu Turos Tëm, Ulrand Valerian, obiecał wysoką nagrodę dwóch tysięcy aurańskich złotych słońc temu, kto stłumi w zarodku najazdy zwierzoludzi. Motywowani przez imperialne złoto lub z dowolnie innych pobudek, właśnie tutaj rozpoczynaliście swą opowieść…
[MEDIA][/MEDIA]

Hej wszystkim po przerwie. Zapraszam do kampanii, którą po jednej krótkiej próbie na LI rozkręciłem z moją grupą "na żywo" i, jako że pomiędzy weekendami czuję pewien niedosyt prowadzenia i chęć dodatkowego światotworzenia, chciałbym spróbować poprowadzić równolegle sesję przez forum.

Kluczowe kwestie:
  1. Świat w 25 słowach (mogę rozwinąć poszczególne punkty):
    • pogranicza antycznego cesarstwa,
    • pusty tron,
    • skłóceni patrycjusze,
    • barbarzyńcy i zwierzoludzie,
    • upadłe cywilizacje,
    • mroczne kulty,
    • czarni, szarzy i biali czarodzieje,
    • subtelna magia,
    • humanocentryzm,
    • awanturnik, zdobywca, król.
  2. FAQ (wkrótce).
  3. Tworzenie postaci.
  4. ACKS SRD (chętni otrzymają bardziej szczegółowe materiały, bo SRD nie zawiera dodatków na ktorych bazujemy).

 

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 14-10-2019 o 22:45.
Clutterbane jest offline  
Stary 14-10-2019, 17:34   #2
 
BloodyMarry's Avatar
 
Ja się chętnie zgłoszę Do MG, który zaraził mnie miłością do DDków i ogólnie RPG zawsze. Fajnie, że wracasz Tylko pewnie będę potrzebować pomocy z postacią bo nie znam "staroszkolnego" DnD
 

Ostatnio edytowane przez BloodyMarry : 14-10-2019 o 17:37.
BloodyMarry jest offline  
Stary 14-10-2019, 17:39   #3
 
Asmodian's Avatar
 
Poproszę rzuty. Zawsze chętnie coś nowego.
 
__________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est
Asmodian jest offline  
Stary 14-10-2019, 17:59   #4
 
Amon's Avatar
 
Rzuty please i zobaczymy, co z tego wyjdzie
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline  
Stary 14-10-2019, 19:44   #5
Konto usunięte
 
Clutterbane's Avatar
 
Dzięki za ciepłe przyjęcie. Rzuty poniżej. Wygenerowane są przez generator Adventurer Conqueror King | Autarch w kolejności zgłoszeń. Bardziej bezstronnie się nie da.

Rzut na gp określa też mniej więcej status społeczny Waszej postaci przed poszukiwaniem przygód w pseudorzymskim społeczeństwie za czasów późnego cesarstwa (w skali od 30 do 180; 105 to przeciętny wynik).

Your five(5) characters have the following abilities:

Character 1
-----------
Strength: 10
Dexterity: 16
Constitution: 10
Intelligence: 7
Wisdom: 16
Charisma: 7
Gold: 50

Character 2
-----------
Strength: 11
Dexterity: 8
Constitution: 8
Intelligence: 9
Wisdom: 10
Charisma: 13
Gold: 40

Character 3
-----------
Strength: 11
Dexterity: 8
Constitution: 9
Intelligence: 14
Wisdom: 8
Charisma: 6
Gold: 140

Character 4
-----------
Strength: 8
Dexterity: 9
Constitution: 15
Intelligence: 10
Wisdom: 11
Charisma: 14
Gold: 70

Character 5
-----------
Strength: 8
Dexterity: 9
Constitution: 10
Intelligence: 11
Wisdom: 14
Charisma: 6
Gold: 60



Character 1
-----------
Strength: 13
Dexterity: 12
Constitution: 11
Intelligence: 9
Wisdom: 6
Charisma: 10
Gold: 110

Character 2
-----------
Strength: 8
Dexterity: 12
Constitution: 13
Intelligence: 10
Wisdom: 14
Charisma: 9
Gold: 120

Character 3
-----------
Strength: 12
Dexterity: 11
Constitution: 13
Intelligence: 15
Wisdom: 8
Charisma: 13
Gold: 90

Character 4
-----------
Strength: 12
Dexterity: 10
Constitution: 10
Intelligence: 12
Wisdom: 14
Charisma: 15
Gold: 60

Character 5
-----------
Strength: 5
Dexterity: 12
Constitution: 11
Intelligence: 11
Wisdom: 5
Charisma: 14
Gold: 120



Character 1
-----------
Strength: 15
Dexterity: 6
Constitution: 15
Intelligence: 8
Wisdom: 10
Charisma: 8
Gold: 90

Character 2
-----------
Strength: 11
Dexterity: 12
Constitution: 7
Intelligence: 10
Wisdom: 9
Charisma: 9
Gold: 60

Character 3
-----------
Strength: 10
Dexterity: 14
Constitution: 9
Intelligence: 14
Wisdom: 8
Charisma: 11
Gold: 80

Character 4
-----------
Strength: 14
Dexterity: 9
Constitution: 7
Intelligence: 11
Wisdom: 10
Charisma: 13
Gold: 150

Character 5
-----------
Strength: 11
Dexterity: 11
Constitution: 11
Intelligence: 11
Wisdom: 10
Charisma: 9
Gold: 100



Wybieracie jeden zestaw, dwa możecie zachować sobie na wypadek śmierci pierwszej postaci, dwa oddajecie mnie jako zero-poziomowych NPCs (np. możecie, ale nie musicie ich umieścić w swoim tle fabularnym i gdzieś się w tym świecie pojawią).

Rzućcie sobie okiem na arkusz z grywalnymi klasami i prime requisites jeśli chcecie dobierać klasę pod wysokość atrybutów. A jeśli nie, wystarczy że macie 9 w prime requisite w większości przypadków. Jeśli dana klasa ma kilka prime requisites, najlepiej mieć oba jak najwyżej jeśli chcecie powalczyć o procentowy experience adjustment. Wybrałem 28 klas pasujących do tej kampanii spośród chyba 70 czy 80 podręcznikowych. Każdy powinien coś dla siebie znaleźć.

Na pw dostaniecie linka do folderu z podręcznikami i innymi zasadami do wglądu. Jak będziecie mieli wybraną klasę to możemy pójść krok dalej.
 

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 14-10-2019 o 20:05.
Clutterbane jest offline  
Stary 14-10-2019, 20:30   #6
 
Lord Melkor's Avatar
 
Fajnie prowadzisz, tylko szkoda że sesję która była już w trakcie zaczynasz od nowa. .. ale rzuć zobaczę co dalej.
 
Lord Melkor jest offline  
Stary 14-10-2019, 20:30   #7
Konto usunięte
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post
Fajnie prowadzisz, tylko szkoda że sesję która była już w trakcie zaczynasz od nowa. .. ale rzuć zobaczę co dalej.
Masz jeszcze starą postać? Tyberiusza? Jeśli tak, przypomnij mi tylko linka do karty postaci i jesteś przyjęty. Chyba że chcesz nim na żywo grać a tu sobie inną postać zrobić. Wtedy łap poniższe atrybuty.

Your five(5) characters have the following abilities:

Character 1
-----------
Strength: 15
Dexterity: 12
Constitution: 14
Intelligence: 10
Wisdom: 8
Charisma: 15
Gold: 60

Character 2
-----------
Strength: 9
Dexterity: 14
Constitution: 10
Intelligence: 10
Wisdom: 10
Charisma: 11
Gold: 80

Character 3
-----------
Strength: 8
Dexterity: 13
Constitution: 11
Intelligence: 10
Wisdom: 7
Charisma: 6
Gold: 60

Character 4
-----------
Strength: 9
Dexterity: 6
Constitution: 11
Intelligence: 4
Wisdom: 18
Charisma: 14
Gold: 110

Character 5
-----------
Strength: 11
Dexterity: 13
Constitution: 9
Intelligence: 10
Wisdom: 8
Charisma: 16
Gold: 180



PS O miejsca w sesji nie musimy się specjalnie bić, z 6-10 graczy dam radę udźwignąć, może w podziale na dwie grupy (tak zakładała poprzednia sesja), ale o tym już więcej będzie w FAQ jak je napiszę.
 
__________________
[B]Prowadzę:[/B]
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
[B]Gram:[/B]
- [Stars Without Number] WARHAMMER 29K (kampania przez Roll20)

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 14-10-2019 o 20:37.
Clutterbane jest offline  
Stary 14-10-2019, 21:07   #8
 
Lord Melkor's Avatar
 
Hm, Tyberiuszem chętnie zagram, kartę mam, chociaż staty postaci nr 1 są kuszące...
 
Lord Melkor jest offline  
Stary 14-10-2019, 21:09   #9
Konto usunięte
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post
Hm, Tyberiuszem chętnie zagram, kartę mam, chociaż staty postaci nr 1 są kuszące...
Do listopada daleko, można kombinować.

23:18 - Tworzenie postaci już jest. Kilka szybkich kroków i postać gotowa.
 
__________________
[B]Prowadzę:[/B]
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
[B]Gram:[/B]
- [Stars Without Number] WARHAMMER 29K (kampania przez Roll20)

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 14-10-2019 o 22:49.
Clutterbane jest offline  
Stary 15-10-2019, 09:01   #10
 
Amon's Avatar
 
W tego co zrozumiałem z lektury podręcznika. Magia dzieli się na czarodziejską oraz kapłańską ale jedynym atrybutem wprost proporcjonalnym do możliwości czarowania jest int.
Inaczej:

a) "czarodzieje" muszą mieć coś tam Inta i z uwagi na inta mają dodatkowe czary itp.

b) "kapłani" nie czerpią żadnych plusów z jakiegoś "magicznego" atrybutu?

c) czerpią też z inta?
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168