|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-10-2019, 20:45 | #1 |
Reputacja: 1 | [WFRP 2ed.] Volpe e leone 2.0 Bellona Myrmidia, Myrmidia Invicta, Myrmidia Stella Maris - tileańska patronka i protektorka była znana i chwalona pod wieloma imionami, ale nader wszystko jako Mater Myrmidia. Matczyną miłością i opieką otaczała swe owieczki na ziemskim padole, a poświęcone jej świątynie, kaplice, kapliczki, statuy, pomniki i dzieła sztuki różnej maści spotkać można było wzdłuż i wszerz Tilei. Myrmidia królowała niepodzielnie na południu, jak Sigmar w Imperium i podobnie jak On - zdawać się mogło - odwróciła się plecami w godzinie potrzeby. Tilea stanęła w ogniu jak północny sąsiad, w sposób jednak nieco bardziej przyziemny. Brakowało Hordy Chaosu i Czempiona Niszczycielskich Potęg, oblężeń i spalonych osad, bestii i mutantów. Śmierć nie zbierała na południu żniwa w sposób efektowny, ale nie znaczyło to że efektywność zmalała. O nie, nie. Witam! Odkąd wróciłem na forum po długiej nieobecności, gdzieś z tyłu głowy siedział mi pomysł reaktywacji - czy też raczej ponownego podejścia do - sesji którą prowadziłem tutaj lata temu. Sesja upadła zanim tak naprawdę się rozkręciła na dobre - wykruszyli się gracze, zaczęły się przestoje i siadł zapał. Bywa. Mimo to sesja tkwi w mojej pamięci do tej pory i naprawdę mam nadzieję, że tym razem się uda. Wnioski z upadku "Volpe e leone" wyciągnąłem i wiem, gdzie leżały jego przyczyny. Ale o tym trochę później. Proponuję Wam, moi drodzy, przygodę w dość pomijanej części Starego Świata - Tilei, a konkretniej w najludniejszej jej metropolii zwanej Luccini. Klimat renesansowej Italii, makiawelistycznych intryg, vendett, spisków, bujania się na żyrandolach, et cetera, et cetera. Tutaj ([WFRP 2ed.] Volpe e leone) możecie sobie poczytać, jak to wyglądało przy pierwszym podejściu. Krwawa Plaga w zajawce powyżej ma stanowić swego rodzaju reset i wymówkę na przeskok czasowy o parę miesięcy bez martwienia się o spójność fabuły. Ruszymy generalnie z bardzo podobnego miejsca (jeśli idzie o wydarzenia), w którym sesja padła. Teraz czas na konkrety. Dwoma powodami, które stanowiły o odejściu części graczy przy pierwszym podejściu, był fakt że sesja była bardziej zbitkiem solówek oraz to, że akcja działa się gdzieś obok postaci. Tak, gry drużynowej nie było za dużo i każdy miał swoje wątki osobiste (po części wynikające z historii, po części z charakteru długu), ale gdzieś hen daleko miałem naszkicowaną drogę jak te wszystkie elementy ładnie ze sobą połączyć. Nie wyszło. Powód numer 2 zasługuje na własny akapit, bo i podchodzi pod pierwszy wymóg tej rekrutacji - chciałbym graczy aktywnych. Nie, nie w sensie że często gęsto piszą, tylko takich którzy nie boją się działania i wychodzą z inicjatywą, mając pomysł na postać. Tak, akcja może się dziać gdzieś obok postaci, ale to dlatego że świat nie czeka. Kreujmy świat i bawmy się razem, tutaj nie przejdzie pasywna gra. Nie mam sztywnego scenariusza, który zakłada linearny przebieg zdarzeń; bardziej szkic, na który postacie mogą, acz nie muszą, mieć wpływu. Wszystko w Waszych rękach. Teraz już konkretne konkrety. * * * Mechanika: WFRP druga edycja. Postacie na pełnej pierwszej profesji plus dodatkowe 100 PD do rozdysponowania na start drugiej; ekwipunek z obu profesji. Profesje dowolne, aczkolwiek te niecodzienne lepiej wpierw przedyskutować. Żywotność na 20. Fabuła: krótko i na temat, preferuję styl "notki biograficznej". Kim postać jest, jaka jest, rodzina, cele w życiu, aspiracje i tak dalej. Postacie są w jakiś sposób zadłużone wobec rodziny Falco i charakter tego długu powinien znaleźć się w historii. Preferowałbym postacie rodowitych Tileańczyków (najlepiej luccińczyków), ale nie ograniczam Was w tej kwestii. Zahaczki fabularne, które mogę wpleść do sesji bardzo mile widziane. Technikalia: kolejka +/- tydzień. Posty nie za długie, nie za krótkie, acz w sam razem. Doc niestety będzie, ale do dogadania w jakim zakresie. Kartę preferowałbym w google.docs, ale może być i na PW, byle byłaby czytelna. Inne: nie trzeba znać ani świata, ani mechaniki, ani przebiegu poprzedniej sesji. Chętnie pomogę w stworzeniu karty, jeśli ktoś chce grać, ale nie zna WFRP. Rekrutacja potrwa do 10.11, może krócej jeśli będzie zainteresowanie i dobre KP. Pozdrawiam i zapraszam do gry, Aro * * * LINKI: "Spears of the Maiden" - fanowski sourcebook dla Tilei, po angielsku. Forumowy kurs tworzenia postaci (Jak zrobić postać do Warhammera (Druga edycja)) "Volpe e leone" Komentarze ([Komentarze] Volpe e leone) - post #2 zawierający opis Luccini i ważniejszych rodzin Mapa Tilei Ostatnio edytowane przez Aro : 27-10-2019 o 20:49. |
28-10-2019, 18:02 | #2 |
Reputacja: 1 | Po raz kolejny okazuje się że im mniej mam czasu tym lepsze rekruty. Będę zaglądał, a jak kiedyś będzie rekruta dodatkowa to pewnie się zgłoszę. W kimacie słonecznej Estalii jeszcze w warhammera nie grałem. |
30-10-2019, 03:41 | #3 |
Reputacja: 1 | 1. Jak jest z prawnym statusem magii w Tilei? O ile dobrze pamiętam to tylko Imperium ma Kolegia, jak jest zatem na południu? 2. Status społeczny dowolny fabularnie czy tylko po skompletowaniu odpowiedniej profesji (szlachcic, giermek itp.)? 3. Rzuty - generator, MG czy nieograniczone zaufanie do graczy że nie będą oszukiwali? 4. Sesja w stylu "płaszcza i szpady" jak rozumiem. Jakieś zmiany mechaniczne, bo czysty system raczej nie ułatwia "bujania sie na żyrandolach"?
__________________ "Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą." Fryderyk Nietzsche |
30-10-2019, 08:02 | #4 |
Reputacja: 1 | Zakładam, że nie chodzi tutaj o grę rzemieślnikiem i borykanie się z długami względem wpływowej rodziny. Do rodziny Falco i powszechnej o niej opinii bardziej pasuje Ochroniarz, Oprych albo Rzeziemieszek czy bardziej Szlachcic lub Szermierz? Czy zobowiązanie jest całkowicie dowolne czy są jakieś bardziej preferowane formy długu?
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. |
30-10-2019, 08:47 | #5 |
Administrator Reputacja: 1 | Czy może być ta sama postać, co w Volpe numer jeden? |
30-10-2019, 08:57 | #6 |
Reputacja: 1 | Brzmi ciekawie, ale niestety (albo stety, zależy jak patrzeć) nie mogę sobie pozwolić na kolejną sesję bez szkody dla pozostałych. NO i tu też nie pograsz, bo o Tileę chodzi
__________________ Bajarz - Warhammerophil. |
30-10-2019, 10:02 | #7 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
2. Po skompletowaniu odpowiednich profesji, jeśli ten status społeczny ma coś znaczyć. 3. Mechaniką zajmę się ja. Turlam tylko przy walkach w większości przypadków. 4. Patrz wyżej. "Rule of cool" i takie tam, opisy walk wcale nie muszą przecież odzwierciedlać mechaniki 1:1. Cytat:
Zobowiązanie dowolne, ale musi motywować postać do "współpracy" z familią (przynajmniej na początku). Jak najbardziej! Tylko mechanicznie musiałbyś awansować Marco na drugą profesję i podesłać mechanikę. Fabularną część mam. @hen_cerbin & Phil - szkoda, że czasu brak, ale jeśli zwolni się Wam miejsce w grafiku, zawsze możecie uderzyć na PW. | ||
30-10-2019, 13:09 | #8 |
Reputacja: 1 | Ode mnie pójdzie nie do końca porządny strażnik miejski. Jak wolisz bardziej mobilną postać to daj znać.
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. |
30-10-2019, 13:18 | #9 |
Administrator Reputacja: 1 | Strażnik miejski może zawsze dostać polecenie służbowe |
30-10-2019, 17:19 | #10 |
Reputacja: 1 | Myślę o cyruliku, którego rodzina Falco uratowała przed konsekwencjami pomyłki, ale nie wiem, czy to nie zbyt "pokojowa" postać? |
| |