Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-01-2020, 18:08   #1
 
Grave Witch's Avatar
 
[TERA] Wyspa Świtu (18+)


Nie tak dawno temu Wyspa Świtu wynurzyła się z morza między kontynentami Arun i Shara, wywracając do góry nogami wszystko, co wiemy o świecie. Zorganizowana pośpiesznie ekspedycja naukowa niemal natychmiast opuściła Velikę, aby zbadać wydarzenie i samą tajemniczą nową krainę.

Było tyle tajemnic, że zespół naukowców miał być zajęty przez lata. Jak nowa wyspa może być domem dla starożytnych ruin i zabytków? Dlaczego pokrywa ją bujna roślinność, zamieszkują zwierzęta, duchy przyrody i demony?

Zanim mogli zrobić więcej, niż zacząć zadawać pytania, większość członków Pierwszej Ekspedycji zginęła w masowym ataku demonów, podczas gdy lider wyprawy, Elleon, znany wszystkim bohater Federacji, zaginął i został uznany za zmarłego.

Kiedy Leander usłyszał, że jego starszy brat, Elleon, zaginął podczas Pierwszej Ekspedycji, postanowił zobaczyć na własne oczy horror czający się na Wyspie Świtu. Zorganizował Drugą Ekspedycję, której zadaniem było wyruszyć na wyspę, aby znaleźć wskazówki i odkryć, co się naprawdę wydarzyło.

Podobnie jak Pierwsza Ekspedycja, także i ta, którą zapoczątkował Leander, wyruszyć miała z Veliki, stolicy ludzkiej rasy.






Miasto Kół, Velika, dominuje w południowej części Arun, pełniąc rolę politycznego, gospodarczego i kulturalnego centrum Federacji Valkyon. Choć daleko mu do bitew na froncie argonowym, wojna ta zawsze znajduje się w myślach jej mieszkańców. Architektura Veliki może być równie oszałamiająca jak zawsze, ale racjonowanie żywności, brak w dostawach i przestępczość stanowią ciemną stronę życia w stolicy. Jednak to życie toczy się dalej. Ludzie już nie raz udowodnili, że nie poddają się łatwo i walczą do ostatniego oddechu. Czy to z wrogami, czy z przeciwnościami jakie los rzuca im pod nogi.

Nic zatem dziwnego, że gdy rozniosła się wieść o planowanej wyprawie, wielu zgłosiło się na ochotnika. Taka okazja mogła się drugi raz nie zdarzyć. Wszak nikt do końca nie wiedział, co owa tajemnicza wyspa w sobie kryła. W ruinach kryć się mogły bogactwa, o jakich się nie śniło - rzeźby, klejnoty, skrzynie pełne złota. Tych, którzy opinię cenili sobie bardziej niźli skarby, kusiła okazja do wykazania się swoimi umiejętnościami. Nie brakowało także pokus dla tych, którzy wiedzy pożądali. Tajemnice starożytnej magii, kultury, technologii - nie do zdobycia w żaden inny sposób. Na tych zaś, którym ciche życie obrzydło, którzy płomień w sercach mają i usiedzieć na miejscu nie mogą, czekała przygoda.





Witam. Tym oto niezbyt długim wstępem zapraszam was do wzięcia udziału w moim nowym projekcie. Świat, który chcę wam przedstawić, pochodzi z gry MMORPG TERA - The Exiled Realms of Arborea. Oczywiście na potrzeby sesji, a być może nawet kampanii, został on przeze mnie odpowiednio dopasowany.

Jak już zapewne się domyśliliście, akcja pierwszej przygody będzie się działa na tajemniczej i tytułowej Wyspie Świtu. Gracze wchodzą na scenę w chwili, w której wyrusza tzw Druga Ekspedycja, dowodzona przez magistra Leandera, brata Elleona. Każdy jest mile widziany, bowiem dla każdego znajdzie się zajęcie. Część statków powietrznych zdążyła już wyruszyć pozostawiając ostatnie dwie jednostki. To właśnie nimi podróżować będą ci, którzy postanowią wziąć udział w przygodzie.



Przechodząc do konkretów…

Aby wziąć udział w rekrutacji, a co za tym idzie mieć szansę na udział w sesji, należy przede wszystkim zapoznać się z materiałami.

[TERA] The Exiled Realms of Arborea

Nie jest tego dużo i nie wymagam także znajomości owych materiałów od deski do deski. Ot, tyle, by mniej więcej się orientować w świecie na poziomie postaci pierwszego poziomu. Tak, pierwszego, przygoda bowiem przewidziana jest właśnie dla takich początkowych bohaterów, którzy postanowili, że właśnie nadeszła ta chwila, w której zaznaczą swoją obecność na kartach świata.


Karta postaci
Po zapoznaniu się z materiałami należy rozpisać kartę postaci. Nie będę podawać wam wzoru, bo raczej każdy wie jak taka karta wyglądać powinna. Podstawowe dane personalne, kilka słów o wyglądzie, rasie i profesji. Nie zapomnijcie o ekwipunku.
Poświęćcie nieco więcej czasu na rozpisanie charakteru, bowiem te karty, które będą w tym punkcie zawierać coś w stylu “chaotyczny dobry” czy “neutralny”, nie będą nawet brane pod uwagę. Zdaję sobie sprawę, że pewne zachowania i podejście bohatera do niektórych spraw może ulec zmianie wraz z kolejnymi przeszkodami jakie los (czyt. MG) rzuci pod nogi, to jednak pewne podstawowe wytyczne zwykle owym zmianom się przeciwstawiają.
Historia powinna być zawarta w nie mniej niż jednej stronie A4. Opowiedzcie mi, kim jest wasz bohater, jakie było jego życie do chwili podjęcia decyzji o wyruszeniu w drogę, co ją lub jego skłoniło do takowej, co chce osiągnąć w swoim życiu. Nie zaszkodzi także rzucić parę słów o tych, których zostawia za sobą.
Na koniec proszę wymienić, w czym postać jest dobra, a z czym sobie nie radzi. Czego się boi, a co sprawia że gotowa jest ruszyć do walki na śmierć i życie.

Gotowy produkt, w formie udostępnionego do edycji doca, proszę przesyłać na PW. W tytule proszę podać nick gracza oraz imię postaci.


Co zaś się tyczy samej sesji…

Czas
Nie przewiduję długiej rozgrywki. Cztery do sześciu miesięcy to takie maksimum. Dlaczego? Ma to być w końcu zwykły prolog, wstęp do dłuższej kampanii, a nie historia całego życia. Celem sesji, jak już wspomniałam, jest zapoznanie chętnych graczy ze światem, z jego realiami. Jest to także test tego, czy ów świat nadaje się do prowadzenia w nim takich właśnie sesji. Osobiście, od pierwszej chwili, w której zetknęłam się z Terą, uważam że tak właśnie jest.

Terminy
Odpisu - mniej więcej tydzień dla graczy i około dwa do trzech dni dla mnie. Mniej więcej bowiem wiem, jak to czasami bywa czy to w życiu, czy w sesji.
Rekrutacji - dwa tygodnie licząc od dzisiaj (czyli 22.01.2020). Przewiduję jednak, w sytuacji gdy otrzymam odpowiednią ilość dobrych kart, zakończenie rekrutacji wcześniej. Nie przewiduję natomiast przedłużenia terminu.

Długość postów
Nie krótsze niż na wysokość avataru. Nie zamierzam narzucać ograniczeń w kwestii ich maksymalnej długości.

Doc
Obecny, chociaż bardziej jako dodatek przydatny w kwestii dialogów między graczami. Wszelkie walki rozgrywane będą via forum. Podobnie będę chciała rozwiązać kwestię dialogów z NPC w przypadku grupowych zebrań.

Storytelling
Nie zamierzam bawić się w mechanikę, głównie dlatego, iż jej zwyczajnie nie znoszę i zwykle z niej nie korzystam. Opiszcie mi czego chcecie dokonać i w jaki sposób. Zróbcie to tak, żeby miało ręce i nogi, a ja zdecyduję na ile, o ile i co się udało. Oczywiście, biorąc pod uwagę wszelkie za i przeciw.

PvP
Nie przewiduję także walk między graczami. Przeciwników będzie dość by było co robić bez wyżynania się nawzajem .

18+
Jest to już niemal zasada w moich sesjach. Dodatkowo świat, do którego was zapraszam, to nie plac zabaw dla przedszkolaków. Krew będzie się lała, język nieraz będzie daleki od kulturalnego, a i pewne sceny czy grafiki także prosić się będą o cenzurę. Stąd ów znaczek przy tytule.

Ilość graczy
Poszukuję od pięciu do maksymalnie siedmiu graczy. Na więcej nie będę miała czasu. Jest za to możliwość rozpoczęcia sesji z mniejszą ilością chętnych.

Kryteria
Nie mam takowych. Jeżeli karta mi się spodoba, będzie pasować, gracz, który ją wyśle, będzie sprawdzony; jeżeli otrzymam odpowiednią łapówkę … Wiecie jak to jest.

Kilka słów na zakończenie
Zapewne jest 101 rzeczy, o których zapomniałam wspomnieć więc zapraszam do zadawania pytań w temacie lub na pw (względnie poprzez któryś z dostępnych komunikatorów). Postaram się odpowiadać w miarę szybko, żeby was niepotrzebnie nie spowalniać.
Jeżeli ktoś chciałby zagrać profesją spoza dostępnej listy, jestem w stanie nagiąć nieco zasady. TERA sama w sobie oferuje jeszcze pięć takowych, które nie zostały uwzględnione w materiałach. Decyzja o ich wykluczeniu była dość prosta. Są to profesje nieco bardziej zaawansowane w świecie, wymagające dodatkowej, specjalistycznej wiedzy o ich pochodzeniu. Jednym słowem - nie nadają się do prologu.

I to by było na tyle, przynajmniej na obecną chwilę. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych. Wszelkie pytania, komentarze i sugestie są mile widziane.

Pozdrawiam.
G W
 
__________________
“Listen to the mustn'ts, child. Listen to the don'ts. Listen to the shouldn'ts, the impossibles, the won'ts. Listen to the never haves, then listen close to me... Anything can happen, child. Anything can be.”
Grave Witch jest offline  
Stary 08-01-2020, 18:11   #2
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Zgłaszam się

Czy są możliwe jakieś magiczne drobiazgi w ekwipunku?
 
Kerm jest offline  
Stary 08-01-2020, 19:10   #3
 
lShadowl's Avatar
 
Hej. Chętnie stworzę postać Do 22 na pewno ją dopracuję, ponieważ chętnie wezmę udział w sesji od "początkowego levelu".

Osobiście zagram człowiekiem lansjerem lub pogromcą. Sam nie wiem czy wolę śmiać się atakom w twarz czy może tańczyć wraz ze śmiercią. Coś z tych dwóch klas na pewno się pojawi, a która to będzie wiadomo dopiero w KP

Pytania:
1. Jesteśmy początkowymi podróżnikami/bohaterami więc jak widzisz początkowe postacie? Np. taki lansjer ma jakąś skórzaną kurtkę, drewnianą lance i puklerz?... Pogromca ma miecz i lekki skórzany ubiór?
2. Postacie mogą być po jakichś szkoleniach? Myślałem nad postacią będąca uczniem jakiegoś bohatera, który tak naprawdę nigdy jeszcze nie widział krwi i jest nieopierzonym kurczaczkiem
3. Ekwipunek wiadomo jest ważny ale czy mamy się na nim ogromnie skupiać? Znaczy wypisywać wszystko od garnka, kubka, krzesiwa, koca, łyżki czy zakładasz że jakąś cześć ekwipunku ma każdy bo nie wiem czy wypisywać wszystko i potem sobie pluć w brodę że zapomniałem o kawałku sznurka haha
 
lShadowl jest offline  
Stary 08-01-2020, 20:24   #4
 
Grave Witch's Avatar
 
Cytat:
Napisał Kerm Zobacz post
Czy są możliwe jakieś magiczne drobiazgi w ekwipunku?
Odp:
Tak, dopuszczam magiczne przedmioty byle wybierane z głową. Miecz może być wzmocniony magią, tylko skąd postać go ma? Pierścienie, amulety, mikstury - jak najbardziej tylko proszę mi wytłumaczyć skąd. No, może poza miksturami bo te można kupić w sklepach o ile ma się dość złota.

Cytat:
Napisał lShadowl Zobacz post
Pytania:
1. Jesteśmy początkowymi podróżnikami/bohaterami więc jak widzisz początkowe postacie? Np. taki lansjer ma jakąś skórzaną kurtkę, drewnianą lance i puklerz?... Pogromca ma miecz i lekki skórzany ubiór?
Odp:
Dokładnie w ten sposób. Wystarczy wyobrazić sobie takiego żółtodzioba co to pierwszy raz nos zza drzwi wystawił. Ma podstawowe uzbrojenie, armor, a także umiejętności. Może mieć większą wiedzę ale z rodzaju tej nieprzetestowanej. Może mieć coś magicznego ale musi zostać dobrze wyjaśnione w historii.

Cytat:
Napisał lShadowl Zobacz post
2. Postacie mogą być po jakichś szkoleniach? Myślałem nad postacią będąca uczniem jakiegoś bohatera, który tak naprawdę nigdy jeszcze nie widział krwi i jest nieopierzonym kurczaczkiem
Odp:
Oczywiście, szkolenia jak najbardziej. W końcu nikt nie rodzi się z umiejętnością strzelania z łuku czy wywijania mieczem. Trzeba je gdzieś zdobyć.

Cytat:
Napisał lShadowl Zobacz post
3. Ekwipunek wiadomo jest ważny ale czy mamy się na nim ogromnie skupiać? Znaczy wypisywać wszystko od garnka, kubka, krzesiwa, koca, łyżki czy zakładasz że jakąś cześć ekwipunku ma każdy bo nie wiem czy wypisywać wszystko i potem sobie pluć w brodę że zapomniałem o kawałku sznurka haha
Odp:
Nie, nie przesadzajmy. Jakiś ekwipunek, bez dwóch zdań podstawowy, otrzymacie także z racji brania udziału w wyprawie. Tu chodziło mi bardziej o rzeczy rzadko spotykane, może coś magiczne, lepsze ubranie, jadło jakie zabrało się na drogę, jakieś mikstury czy też złoto. To co wybierając się na spotkanie przygody, postać zabrała ze sobą.
 
__________________
“Listen to the mustn'ts, child. Listen to the don'ts. Listen to the shouldn'ts, the impossibles, the won'ts. Listen to the never haves, then listen close to me... Anything can happen, child. Anything can be.”

Ostatnio edytowane przez Grave Witch : 08-01-2020 o 20:38.
Grave Witch jest offline  
Stary 09-01-2020, 10:13   #5
 
Wila's Avatar
 
Zaczęłam robić kartę.
 
__________________
To nie ja, to moja postać.
Wila jest offline  
Stary 11-01-2020, 20:25   #6
 
Balzamoon's Avatar
 
Czy możesz napisać coś więcej o magii? Są jakieś listy czarów, punkty magii, każdy czar to oddzielna umiejętność/efekt dowolny ale uzależniony od wrodzonego talentu i/lub doświadczenia/poziomu/umiejętności? Postacie czarujące uczą się nowych czarów z ksiąg/dostają je w darze od bogów/po prostu pojawiają się im w umysłach? Jakieś ograniczenia w magii? Jakieś niebezpieczeństwa?
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche

Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 11-01-2020 o 20:36. Powód: Gramatyka.
Balzamoon jest offline  
Stary 11-01-2020, 21:53   #7
 
Grave Witch's Avatar
 
Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
Czy możesz napisać coś więcej o magii?
Oczywiście. W przyszłym tygodniu powinien się pojawić osobny doc z materiałami dotyczącymi właśnie magii.

Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
Są jakieś listy czarów,
Tak, pojawi się lista czarów. W obecnej chwili pracuję nad ich odpowiednim dobraniem pod poziomy bowiem istniejąca w Terze selekcja nie nadaje się zbytnio pod grę RPG.

Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
punkty magii,
Punktów magii nie ma. Zastępuje je, a przynajmniej w pewien sposób to robi, poziom tzw many, z której każdy bohater czerpie przy okazji korzystania z większości czarów oraz skilli.

Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
każdy czar to oddzielna umiejętność/efekt dowolny ale uzależniony od wrodzonego talentu i/lub doświadczenia/poziomu/umiejętności?
Każdy czar traktowany jest tak, jak każdy osobny skill. Jest oddzielny ale może pochodzić z jednej dziedziny. Dla przykładu czary których podstawą jest ogień, woda, ziemia czy czary kapłańskie, które także mają swoją segregację. Więcej na ten temat już niedługo.

Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
Postacie czarujące uczą się nowych czarów z ksiąg/dostają je w darze od bogów/po prostu pojawiają się im w umysłach?
Tak, uczą się ich z ksiąg, zwojów, zapisków, etc. W grze wygląda to nieco inaczej ale na potrzeby sesyjne została przez mnie zmienione.

Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
Jakieś ograniczenia w magii?
Tu należałoby sprecyzować co rozumie się przez ograniczenia. Czy ograniczeniem jest to, że postać pierwszego poziomu nie jest w stanie przywołać lodowej burzy? Nie dla mnie, to po prostu logika. O ile bohater będzie znał czar, będzie miał odpowiednie zasoby magiczne (mana), jego poziom pozwoli mu na jego rzucenie i nic nie przerwie mu rzucania zaklęcia…


Cytat:
Napisał Balzamoon Zobacz post
Jakieś niebezpieczeństwa?
W sumie nie jestem do końca pewna jak odpowiedzieć na to pytanie. Jako takich niebezpieczeństw nie ma. Oczywiście, o ile magię stosuje się zgodnie z zasadami. Jeżeli ktoś spróbuje rzucić zaklęcie wysokiego poziomu, przekraczającego jego lub jej poziom many i umiejętności to… Cóż, to może być bolesne. W najlepszym razie taka postać zostanie wykluczona z gry na jakiś czas. W najgorszym… To chyba wiadomo .


Osoby, które planują zrobić postacie magiczne muszą liczyć się z tym, że ich potęga będzie miała pewną cenę. Przede wszystkim, korzystając z magii, zdajecie się na łaskę many. Czarodziej bez many to najłatwiejszy przeciwnik do pokonania. Poświęcając lata nauki na doskonalenie swoich umiejętności kształtowania magicznych mocy, z konieczności pozbawia czasu na uczenie się walki standardowymi metodami. W Terze nie jest tak jak w znanych systemach fantasy. Czarodzieje nie sięgają tu po miecz gdy magia zawiedzie. Pewnie, można mieć przy sobie sztylet czy nawet ten miecz jak się uprzecie, nie będę tu nikogo ograniczać, ale to będzie na tym samym poziomie co gdybym teraz dała każdemu z was w dłoń taką broń i kazała nią walczyć. Proszę brać to pod uwagę.
Dodatkowo, jak już wspomniałam, w przygotowaniu jest cały, osobny dział materiałów poświęconych magii. Postaram się z nim wyrobić do przyszłego tygodnia, a już na pewno będą one dostępne przed rozpoczęciem sesji. Jeżeli nie chce wam się czekać możecie skorzystać z pomocy wujka google chociaż ostrzegę tu, że i tak będzie to nieco zmienione. W końcu nielogiczne by było gdyby po latach nauki bohater był zmuszony do biegania z dwoma jedynie czarami do dyspozycji .
 
__________________
“Listen to the mustn'ts, child. Listen to the don'ts. Listen to the shouldn'ts, the impossibles, the won'ts. Listen to the never haves, then listen close to me... Anything can happen, child. Anything can be.”
Grave Witch jest offline  
Stary 11-01-2020, 22:35   #8
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Ja jednak zaryzykuję z tą magią
 
Kerm jest offline  
Stary 11-01-2020, 23:34   #9
 
Balzamoon's Avatar
 
Sio Kerm magia jest moja, pierwszy zapytałem, pierwszy zaklepalem.
Czarodziej w trakcie tworzenia! Usiądę nad nim na poważnie dopiero we środę z prostego powodu - to najbliższy dzień w którym będę miał więcej niż godzinę wolnego czasu (a trzeba się w niej wyrobić z prysznicem i kolacją, uroki 12-sto godzinnej zmiany).

1. Ograniczenia - przykłady. Czarodziej nie może przyzwać potężniejszych nieumarłych, dlaczego - bo nie (patrz D&D 5 ed - nieumarłych w "Księdze Potworów" od licha, a czarujący BG maksymalnie może mieć mumię). Czy też że czarujący nie może tworzyć magicznych przedmiotów gdyż np. jest to "zaklepane" dla jakiegoś "Artificiera" czy inszego alchemika. Magia jest dostępna tylko dla którejś z ras. itp. itd.

2. Niebezpieczeństwa. Takie smaczki jak wypaczająca charakter magia, zły bóg polujący na magów, chłopi idą z widłami i pochodniami jak tylko zobaczą najmniejszą magiczną iskierkę itp.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche

Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 11-01-2020 o 23:35. Powód: Interpunkcja.
Balzamoon jest offline  
Stary 21-01-2020, 19:01   #10
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Karta wysłana
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.
Alaron Elessedil jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168