|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
15-04-2020, 20:54 | #21 |
Reputacja: 1 | Mógłbym podłączyć się pod pytanie o tworzenie bohatera? (materiały) |
15-04-2020, 21:58 | #22 |
Reputacja: 1 | No tak, ale po co te PD, skoro wszyscy kończymy pierwszą profesję. Te PD nic nie zmieniają. |
15-04-2020, 22:19 | #23 |
Reputacja: 1 | Ok czym jest wymaksowana postać: Czyli wszystkie dostępne cechy podniesione o 5 (czyli macie 10 punktów rozwinięć dodatkowo poza 5 startowymi przy tworzeniu postaci)i Wszystkie Umiejętności profesji podniesione o 5 pktów (czyli jak macie 40 punktów na początku do rozdania na początkujące umiejętności profesji dajecie w po 5 punktów w każda z 8 podstawowych umiejętności profesji i git.). Talent z profesji i tak przynajmniej jeden już macie. Wszystkie pytania o pomoc z rozpisaniem postaci nei jasności ectect odzywać się na priv to może się będę umawiać na jakiś discordzie i tłumaczyć. Słownie zdecydowanie lepiej niż piśmiennie. Dodatkowe PD-ki można w tym momencie przeznaczyć na wykupienie dodatkowych rozwinięć w cechach lub umiejętności, zwłaszcza te nie profesyjne i wykupić talenty(Bo talenty można wykupywać tylko w ramach swojej aktualnej profesji), nie wspominając o przeskoczeniu na kolejną profesje.
__________________ I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home! Ostatnio edytowane przez Obca : 15-04-2020 o 22:26. |
15-04-2020, 22:24 | #24 |
Reputacja: 1 | Noo... Teoretycznie skończyłem (moge legalnie zmienić profke na kolejną) moją aktualną profesje, ale brakuje mi 200 PD na wykupienie według mnie dwóch istotnych talentów, nie wspominając o PDkach potrzebnych na samą zmianę. Podręcznik też nie upiera się przy zmianie profki. Można całe życie być pierwszoprofkowym żebrakiem i też będzie to grywalne bo nie jest się ograniczonym przez profesje jakimś limitem rozwinięć do cech (poza ograniczeniem oczywiście cech które można rozwijać).
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
16-04-2020, 20:20 | #25 |
Reputacja: 1 | Jak stworzyć Kartę do Warhammera 4 ed dla leniwych: 1. Rasa str. 24 a) Wybieramy dowolną2. Klasa i Profesja str 30 a) Rzucamy kością i akceptujemy pierwszy wylosowany wynik - dostajemy 50 PDKażda Profesja przynależy do którejś z klas (Uczeni, mieszczanie, Dworzanie, Pospólstwo, Wędrowcy, Wodniacy, Łotrzykowie i Wojownicy. Dodatkowo każda profesja ma swoją ścieżkę rozwoju. Jest ona 4 stopniowa co nie znaczy że nie można całkowicie zmienić profesji w czasie gry. 3. Atrybuty str 33 a) Rzuć odpowiednią kombinacją kości z tabelki i zaakceptuj pierwszy wynik w wyrzuconej kolejności - Dostajesz 50 PDŻywotność u człowieka- Bonus z siły + 2x Bonus z Wytrzymałości + Bonus z Siły woli Nowe pojęcia: Bonus z Cech - Pierwsza cyfra dwucyfrowej liczby cechy. Czasem potrzeba by wykupywać więcej niż jeden talent tego samego rodzaju i określenia ilość zaklęć. Dodatkowe Punkty! - Są punkty które można zaplanować między Punktami przeznaczenia a Punktami bohatera. Punkty przeznaczenia - Są określone przepisujemy z tabelki plus ewentualny dodatek z dodatkowych punktów. Przyznawane są przez MG. Pozwala: Uniknąć śmierci.Punkty Szczęścia - Równe Punktu przeznaczenia plus odpowiedni talent. Odnawiają się co nową sesję. Przerzucić nieudany Test.Punkty Determinacji- Jest równa początkowo puli Punktów Bohatera. Odnawiają się gdy postąpisz zgodnie ze swoją motywacją bohatera. Pozwala móc wykonywać następujące: Do końca następnej Rundy postać jest niewrażliwa na efekty Psychologii.Punkty Bohatera - To są punkty związane z determinacją bohatera. Przyznaje MG. Wewnętrzna siła określająca jego hardość. Można je zużywać do: Odeprzeć wylosowaną mutacje. 4. Umiejętności i Talenty Umiejętności dzielą się na Podstawowe i Zaawansowane. Podstawowe - dostępne dla wszystkich można korzystać mimo braku rozwinięć testując odpowiadającą im cechę. Zaawansowane - Wymagają specjalistycznej wiedzy są dostępne dla tych co mogli wykupić w nich przynajmniej jedno rozwinięcie. Umiejętności z Rasy! Wybieramy 3 umiejętności z rasy z których każda od razu dostaję 5 punktów rozwinięć.A następnie 3 umiejętności z których każda uzyskuje 3 punkty rozwinięć. Razem 6 umiejętności i z podziałem rozwinięć 3 po 5 i 3 po 3. Talenty Rasowe Wpisujesz po kolei talenty podane. Jeśli jest wybór wybierasz jedną z opcji. Jeśli jest prośba o losowanie to rzucacie kostką, Jeśli talent dubluje się z już posiadanym można przerzucić. Talenty i Umiejętności z profesji Z pierwszego poziomu profesji masz dostęp do 8 umiejętności tam wymienionych. Rozdysponuj między nie 40 punktów rozwoju. na tym poziomie max rozwinięcia to 10 punktów. (By móc przejść na kolejny poziom rozwoju każda umiejętność musi być rozwinięta przynajmniej o 5 punktów) Z listy talentów wybieramy też 1 talent. 5. Wyposarzenie str 37 Klasowe - Jak wspomnieliśmy poszczególne profesje należą do pewnych klas każda klasa ma swój podstawowy ekwipunek. Dostajecie cały. Profesji - Każda profesja ma liste swojego ekwipunku z rozdzieleniem na poziomy. Wpisujemy odpowiedni na kartę. Sprawdzamy status postaci - Jest obok nazwy profesji. Określa to początkową majętność postaci. Np. “Brąz trzy” - Wykorzystaj tabelke by rzucić odpowiednia liczę razy (Numer przy statucie np 3 w naszym Brąz 3.) by rzucić odpowiednią kombinacją kostek na status (Np. Nasz Brąz w nazwie “Brąz 3”) Brąz to 2k10 pensów. Czyli brąz trzy to 3x2=6k10 pensów Tabelka na stronie 37 Wpisujemy na kartę. Lub robimy zakupy. 6. Szczegóły smaczki str 37 Tutaj mamy takie proste rzeczy jak imię, wiek, wzrost, pochodzenie ect. Można rzucać albo zdecydować samemu Dodatkowych PD za to nie ma. Ambicje! Wchodzi nowa rzecz. Ambicje bohatera, ustalamy je z MG. W założeniu 4 ed zmieniamy je tylko między sesjami. Są dwa rodzaje Ambicje długoterminowe (są celami, na które bohater musi pracować miesiące i lata. Np: Posiadanie własnej Oberży dla Chłopa) i krótkoterminowe (Odpowiednik najpilniejszych celów. Do osiągnięcia w dni albo tygodnie. Np. Zniszczenie reputacji rywala. Pomszczenie towarzysza ect.) Po co są Ambicje? By dostawać PD-ki. 50 PD za spełnienie ambicji krótkoterminowej i wybór nowej. 500 PD ków i wybór nowej Ambicji długoterminowej pod koniec sesji. 7. Drużyna str 40 Ogólnie system nastawia się na to by drużyna miała wspólne cele i nie skakała sobie do gardeł. Dlatego poza zachęcaniem by gracze ustalili jakieś prawdopodobne korelacje jest też coś takiego jak : Ambicje Drużyny I tutaj już gracze wspólnie omawiają długo i krótkoterminowe ambicje dla drużyny. Ambicje drużyny nie powinny być identyczne jak ambicje poszczególnych członków. Przyznawanie pedeków tak samo jak przy poprzednich ale wszyscy dostają PD-ki. 8. Tchnij życie w bochatera str 41 Pytania pomocnicze do stworzenia historii. Więc piszemy historie. 9. Rozwój str 43 Jeśli ktoś uzbierał sobie PD-ków przy tworzeniu postaci albo dostał prezent od MG można jeszcze podbudować postać. W odróżnieniu od 2 ed koszt rozwoju umiejętności różni się w zależności od ilości już dodanych rozwinięć. Odsyłam do Tabelki na stronie 43 podręcznika. Rozwinięcie Cechy to 1 punkt kosztujący odpowiednio dużo w zależności ile rozwinięć już mamy wykupionych/władowanych do danej Cechy Uwaga: Nie ma górnego pułapu liczby rozwinięć Cech Rozwiniecie Umiejętności to 1 punkt kosztujący odpowiednio dużo w zależności ile rozwinięć już mamy wykupionych/władowanych do danej Umiejętności Uwaga: By przeskakiwać na wyższe profesje trzeba mieć odpowiednią ilość rozwinięć w aktualnych Cechach i 8 Dostępnych umiejętności profesji. Są to odpowiednio dla poziomu 1 - 5 rozwinięć, 2 - 10, 3 - 15, 4 - 20 Wykupienie nowego talentu to 100 PD. Niektóre talenty można brać wielokrotnie. Np Silny cios Maximum: Bonus z siły - Określa ile razy możesz wykupić ten talent. Wiesz, jak komuś przywalić! Posługując się bronią do Walki Wręcz, zadajesz obrażenia powiększone o tyle, ile razy masz wykupiony ten Talent. Czyli pierwsze wykupienie to 100 PD Drugie to 100 PD + 100 PD bo już jeden stopień mamy Trzecie to 100 PD + 200 PD bo mamy dwa rozwinięcia. Uwaga! Talenty są dostępne TYLKO na tym poziomie profesji na którym jestesmy. Przejście z pełni rozwiniętej profesji (czyli umiejętności profesji rozwinięte przynajmniej o 5 minimum i Rozwinięcie cech też o 5 ) 100 PD możesz przejść w tedy na nowy poziom w swojej aktualnej profesji albo iść na pierwszy poziom do nowej profesji Przejście z niekompletnie rozwiniętej Profesji 200PD Skończone!!!
__________________ I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home! Ostatnio edytowane przez Obca : 16-04-2020 o 20:42. |
16-04-2020, 20:46 | #26 |
Reputacja: 1 | Wylosowałem złodzieja. Trochę nie za bardzo do klimatu pasuje. |
17-04-2020, 10:12 | #27 |
Reputacja: 1 | Dostałam jedną kartę postaci pełną od Cattusa. więc sesja się odbędzie. Kwestia czy będzie sam czy z kimś jeszcze. Dostałam też koncept od Lomira, czekam na wyszczególnienie. Myśle że w poniedziałek ruszymy.
__________________ I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home! |
17-04-2020, 19:46 | #28 |
Reputacja: 1 | Ja jednak odpadam. Bawcie się dobrze |
17-04-2020, 20:05 | #29 |
Reputacja: 1 | Czy sesja zakłada zdobywanie doświadczenia przez graczy? |
17-04-2020, 21:27 | #30 |
Reputacja: 1 | Słyszałem, że tak. Dlatego też PD zdobyte podczas budowania postaci się przydadzą nawet jak teraz nie wystarczają na zakup czegośtam.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |