Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-06-2020, 20:28   #1
 
Koime's Avatar
 
[Autorski] W drodze do chwały [Demo]

Wielkie są wojska, hufce śmiałe. Wszystkie chorągwie wdały się w bitwę.
A poganie walą krzepko na podziw (...)
Tyle drzewców pęka na dwoje, tyle tarczy się łamie, tyle stalowych koszulek się pruje!
Ziemia jest cała nimi zasypana i trawa na polu, zielona i miękka… (...)
Bitwa jest uparta i twarda. Ani przedtem, ani potem nie widziano równie zaciętej.
Aż do nocy będzie trwała bez wytchnienia.

Fragment z “Pieśni o Rolandzie”

Słońce leniwie wstawało nad odległym wzgórzem, zalewając ziemię pomarańczowym blaskiem, niczym zapowiedzią kolejnej z niezliczonych bitew, które od lat miały już miejsce na tych ziemiach. Dookoła słychać było pierwsze odgłosy krzątaniny budzących się żołnierzy, stukot garnków, trzask płonącego drwa pod polowoymi kotłami.

Odziany na biało oficer, wyćwiczonym latami długich wędrówek krokiem, zbliżał się do znajdującego się w centrum obozu wielkiego namiotu, strzeżonego przez dwóch elitarnych strażników z każdej strony.

- Generale, zwiadowcy powrócili z wieściami, że wroga armia znajduje się ledwie pół dnia drogi stąd - przekazał wyraźnie podekscytowany. Było dokładnie tak, jak dowódca przewidział. Tak naprawdę nie potrafił sobie przypomnieć, by generał kiedykolwiek się mylił.

We wnętrzu konstrukcji znajdował się potężny dębowy stół obłożony mapami okolicy i drewnianymi figurkami, służącymi do symulacji różnych strategicznych scenariuszy. Delikatny blask lampy oliwnej rozświetlał sylwetkę dowódcy otoczonego cieniami zaufanych strategów i skupioną nad jednym z kolejnych prawdopodobnych posunięć.

Zaprawdę były to czasy gdy ambicje niewielu mogły poruszać miliony, a nieśmiertelna chwała znajdowała się na wyciągnięciu ręki.

✵✵✵

Witam wszystkich gorąco w tej może odrobinę niecodziennej rekrutacji. Niecodziennej z dwóch powodów:

Po pierwsze nie jest to rekrutacja do Kronik Podniebnej Żeglugi, z uwagi na to, że jak zapowiadałem nabór do tej sesji ruszy dopiero po zakończeniu Pieśni Pustyni.

Po drugie rekrutacja ta ma na celu przetestowanie mojego własnego systemu nad którym pracuję od (uwaga, uwaga) całych trzech dni. Jak słusznie się więc domyślacie, mechanika i struktura systemu posiada sporo luk i bugów, które chciałbym wykryć i poprawić. Dlatego też planuję przeprowadzenie rozgrywki demo dla wszelkich śmiałków, którzy nie boją się spojrzeć śmierci prosto w ślepia.

Jednak do rzeczy:

Co nieco o samej grze

Rozgrywka opiera się na połączeniu standardowego Fantasy RPG z militarną grą strategiczną. Postać wciela się w młodego(ą) dowódcę oddziałów królewskich, który pragnie wyryć swe imię w annałach historii. Przed nim (nią) jest jeszcze długa droga podbojów, intryg, zdobywania bogactwa, zawiązywania sojuszy, flirtów, tańcy, ucztowania i innych okropności, których nazw nawet boję się wymawiać.

W świecie występują prawie wyłącznie ludzie (jeśli chodzi o rasy inteligentne), a magia pojawia się niezwykle rzadko (przeważnie będzie to jakiś magiczny przedmiot lub artefakt, albo mag, który potrafi przewidzieć przyszłość, może kiedyś pojawi się jakaś mityczna bestia do ubicia)

Nieco więcej informacji o samej grze i systemie znajdziecie w poniższym doc’u, lecz tak jak mówiłem jest to dzieło ostatnich trzech dni pracy, więc przyjmijcie to jako wersję light.

O grze

Plot

Gra rozpoczyna się w roku 409 Ery Nowej Wojny (nazwa niczego nie oznacza ^^). Gracz jest dowódcą pięćdziesięcio osobowego oddziału i bierze udział w jednej z wielu potyczek z barbarzyńskimi plemionami, atakującymi północne granice Nerimoru.

Tworzenie postaci

Gracz zaczyna postacią bez żadnych Punktów Chwały, z bazowymi punktami do rozdania w statystykach, tak jak w zamieszczonym opisie rozgrywki.

Historię postaci proszę przesyłać w doc’u (pół strony historii i portret wystarczą). Jeśli chodzi o część mechaniczną, to służę pomocą w każdym (prawie) momencie.

Jeśli chodzi o background, to macie wolną rękę. Dopuszczam szlachciców z dowolnego pilaru, chłopów, którzy ciężką pracą osiągnęli stanowisko, najemników, bandytów, barbarzyńców, którzy pragną znaleźć swoje miejsce w Nerimorze.

Ciut o samej rozgrywce

Częstotliwość odpisów… tego właśnie nie jestem pewien. Wydaje mi się jeden post na tydzień/dwa w zupełności wystarczy. Jeśli chcecie dialogi w trakcie rozgrywki poza bitwą i sceny towarzyskie możemy przeprowadzać w doc’u, ale nie jest to żaden wymóg.

Jeśli chodzi o rozgrywanie bitew to mapa z siatką będzie ładowana na arkusze google a poszczególne oddziały będą reprezentowane przesuwanymi figurami przestrzennymi (lub obrazkami), chyba że ktoś zaproponuje inne, ciekawe rozwiązanie.

Rzuty wykonywane będą przeze mnie lub w Kostnicy (jak wolicie).

Kogo poszukuję

Maksymalnie dwóch graczy, którzy mogą działać wspólnie lub osobno (rozgrywka może toczyć się niezależnie dla każdej postaci).

Szukam osób które z wyrozumiałością, cierpliwością i lekkim przymrużeniem oka na niedociągnięcia zechcą przetestować ze mną ten twór. Liczę też na w miarę terminowe odpisy.

Ze swojej strony oferuję miłą atmosferę (zawsze wychodzę z założenia, że wszyscy jesteśmy tutaj przede wszystkim, by miło spędzać czas), gotowość do niesienia pomocy, oraz swobodę (gra w dużej mierze będzie sandbox’em - wyjątkiem będą kampanie wojenne w których postać może, acz nie musi uczestniczyć).

Deadline

Rekrutacja będzie trwała dwa tygodnie (do 19 go czerwca), lecz z uwagi na duże nasilenie obowiązków w czerwcu, sama sesja ruszyłaby dopiero z początkiem lipca.

W międzyczasie mogą pojawić się korekty do samego systemu, w związku z nadesłanymi komentarzami (mam nadzieję, że nie będzie to miało większego wpływu na kreację bohatera).

Piszcie śmiało jeśli jakieś kwestie pozostają niejasne (a takich pewnie jest sporo)

Dzięki za uwagę!!! ^^

 
Koime jest offline  
Stary 04-06-2020, 22:50   #2
 
Bardiel's Avatar
 
Jak napiszę coś głupiego, albo zadam głupie pytanie to proszę o wybaczenie - jestem dość zmęczony, ale temat mnie tak zainteresował, że zacząłem się wczytywać.

Przydałoby się większe wyjaśnienie z tymi umiejętnościami - na zasadzie jak mam rozumieć 1 punkt, jak 3, a jak 5. Czy 1 oznacza, że postać jest lebiegą w tej dziedzinie?
Jeśli tak, to obawiam się że postaci będą wyjątkowo niekompetentne. Biorąc pod uwagę ile jest umiejętności, a ile można jeszcze tak naprawdę dodać (ot, choćby heraldyka i wiele innych), 15 punktów wydaje się małą ilością.


Nie chcę być czepialski czy coś, ale mnie ranga "Generał" w kontekście takich quasi-średniowiecznych wojsk zawsze wytrąca z klimatu, bo bardziej kojarzy mi się z późniejszymi armiami, wyposażonymi już w broń palną. Nie wiem, może tylko ja tak mam, ale osobiście do takich armii pasuje mi bardziej na przykład taki konetabl. Aaaale to w gruncie rzeczy kwestia preferencji.
 
Bardiel jest offline  
Stary 05-06-2020, 08:42   #3
 
Koime's Avatar
 
Cytat:
Napisał Bardiel Zobacz post
Jak napiszę coś głupiego, albo zadam głupie pytanie to proszę o wybaczenie - jestem dość zmęczony, ale temat mnie tak zainteresował, że zacząłem się wczytywać.
W żadnej mierze. Twoje uwagi są bardzo na miejscu

Cytat:
Napisał Bardiel Zobacz post
Przydałoby się większe wyjaśnienie z tymi umiejętnościami - na zasadzie jak mam rozumieć 1 punkt, jak 3, a jak 5. Czy 1 oznacza, że postać jest lebiegą w tej dziedzinie?
Jeśli tak, to obawiam się że postaci będą wyjątkowo niekompetentne. Biorąc pod uwagę ile jest umiejętności, a ile można jeszcze tak naprawdę dodać (ot, choćby heraldyka i wiele innych), 15 punktów wydaje się małą ilością.
W rzeczy samej - brak punktu umiejętności oznacza, że postać nigdy nie miała z tą czynnością nic wspólnego i musi polegać jedynie na sile, inteligencji, lub charyzmie. Wartość 3 to przeciętniak. 5-6 oznacza całkiem dobrą znajomość w tej cesze (daje dodatkową premię 5-6 do testu). Umiejętności na poziomie 8-10 oznaczają już mistrzostwo.

Masz rację, że 15 punktów to rzeczywiście za mało. Nie chciałem jednak by postacie zaczynały grę jako wszechstronnie utalentowane. Wydaje mi się, że można byłoby to naprawić premiami wynikającymi z pochodzenia postaci. Jutro postaram się dodać jakieś bonusy regionalne

Dodatkowo postać odpowiedniej rangi będzie miała możliwość nająć porucznika/zastępcę, którego umiejętności będą mogły być wykorzystane w trakcie testów.

Cytat:
Napisał Bardiel Zobacz post
Nie chcę być czepialski czy coś, ale mnie ranga "Generał" w kontekście takich quasi-średniowiecznych wojsk zawsze wytrąca z klimatu, bo bardziej kojarzy mi się z późniejszymi armiami, wyposażonymi już w broń palną. Nie wiem, może tylko ja tak mam, ale osobiście do takich armii pasuje mi bardziej na przykład taki konetabl. Aaaale to w gruncie rzeczy kwestia preferencji.
Dzięki za tą uwagę i postaram się wymyślić unikalne nazwy rang Na wczesnym etapie gry na szczęście nie będzie to miało znaczenia ^^
 

Ostatnio edytowane przez Koime : 05-06-2020 o 08:46.
Koime jest offline  
Stary 05-06-2020, 10:17   #4
 
Dhratlach's Avatar
 
@Koime, przejrzałem i wygląda nieźle jak na trzy dni wytężonej pracy!
 
__________________
"We aren’t no thin red ‘eroes, nor we aren’t no blackguards too,
But single men in barricks, most remarkable like you;
An’ if sometimes our conduck isn’t all your fancy paints,
Why, single men in barricks don’t grow into plaster saints!"
Dhratlach jest offline  
Stary 05-06-2020, 18:17   #5
 
Bardiel's Avatar
 
Cytat:
Napisał Koime Zobacz post
Masz rację, że 15 punktów to rzeczywiście za mało. Nie chciałem jednak by postacie zaczynały grę jako wszechstronnie utalentowane. Wydaje mi się, że można byłoby to naprawić premiami wynikającymi z pochodzenia postaci. Jutro postaram się dodać jakieś bonusy regionalne
I to jest chwalebne, sam uwielbiam ścieżkę "od zera do bohatera" i daje mi to najwięcej satysfakcji. Ale musimy brać pod uwagę, że w przypadku tej sesji ktoś dał naszej postaci do dyspozycji 50 ludzi. W przypadku, gdy mamy jakiegoś szlachetkę lub szlacheckiego bękarta - możliwe, że koneksje rodzinne to sprawiły, nawet jeśli postać nie jest szczególnie zdolna. Ale jeśli jesteśmy "self-made man" i pochodzenie nam nie pomogło to znaczy, że musieliśmy się czymś wykazać. W innym wypadku nasuwa się pytanie dlaczego dowodzimy my, a nie nasz porucznik?



Cytat:
Napisał Koime Zobacz post
Dzięki za tą uwagę i postaram się wymyślić unikalne nazwy rang Na wczesnym etapie gry na szczęście nie będzie to miało znaczenia ^^
Służę. Jak lubisz inspiracje historyczne to mogę jeszcze poszperać za różnymi takimi.
Na pewno wiem, że kapitan jest dość starą rangą jeśli chodzi o kompanie piechoty - wiadomo, że zależy od regionu i momentu historycznego, ale klimatycznie pasuje.
Sierżantami często nazywano szeregowych żołnierzy (od "służyć", serwienci).
Poza tym można użyć starych, dobrych dziesiętników, setników i tysięczników.

Ale to rzucam takie luźne pomysły. W weekend na pewno z chęcią wczytam się w szczegóły i technikalia.
 
Bardiel jest offline  
Stary 06-06-2020, 21:11   #6
 
Koime's Avatar
 
Obecnie z Dhratlachem dyskutujemy nad sporą liczbą ciekawych propozycji, które napłynęły z jego strony, więc proszę potencjalnych zainteresowanych o kilkudniowe wstrzymanie się z kreacją postaci (przynajmniej do wtorku)

Z góry dziękuję i przepraszam za niedogodności ^^
 
Koime jest offline  
Stary 10-06-2020, 20:48   #7
 
Koime's Avatar
 
Wraz z wielkim wsparciem Dhratlacha udało się dodać nieco więcej informacji odnośnie rozgrywki i kreacji postaci
 
Koime jest offline  
Stary 11-06-2020, 00:20   #8
 
Rebirth's Avatar
 
Wygląda obiecująco. To co bym jeszcze dodał, to modyfikatory przy starciach konkretnych typów jednostek. Łucznicy mają np. ujemne przy walce wręcz, ale jeśli np. stoją na wzgórzu (a przeciwnik nie ) , to dałbym im +2 do ataku i +1 do morale. Pikinierom dałbym jakiś bonus przeciwko kawalerii, a kawalerii przeciwko standardowej piechocie i bonus gdy oddziały wroga się wycofują i trzeba ich pogonić. Podobnie bonus gdy szarżują ze wzgórza. Łucznikom dodałbym zasoby np. na ile tur starcza im strzał.

Tak nawiasem logistyka od zawsze jest krwiobiegiem organizmu jakim jest armia. Drobny zator, wyciek, czy zatrucie tego krwiobiegu skutkuje, że armia zaczyna się sypać w oczach. Dlatego w dalszych etapach rozwoju systemu dodałbym właśnie kwestie logistyczne, takie jak zapasy, sposób i jakość transportu, oraz choćby komunikacji - w tamtych czasach trzeba było do siebie krzyczeć albo wyręczać się posłańcami ("shoot the messenger!" :P ).

Przyjrzę się jeszcze systemowi i będę go obserwował. Życzę powodzenia
 
__________________
Something is coming...
Rebirth jest offline  
Stary 11-06-2020, 07:38   #9
 
Koime's Avatar
 
Cytat:
Napisał Rebirth Zobacz post
Wygląda obiecująco. To co bym jeszcze dodał, to modyfikatory przy starciach konkretnych typów jednostek. Łucznicy mają np. ujemne przy walce wręcz, ale jeśli np. stoją na wzgórzu (a przeciwnik nie ) , to dałbym im +2 do ataku i +1 do morale. Pikinierom dałbym jakiś bonus przeciwko kawalerii, a kawalerii przeciwko standardowej piechocie i bonus gdy oddziały wroga się wycofują i trzeba ich pogonić. Podobnie bonus gdy szarżują ze wzgórza. Łucznikom dodałbym zasoby np. na ile tur starcza im strzał.
Dzięki za uwagi Chyba wszystko na co zwróciłeś uwagę jest już ujęte w gdoc'u ^^
 
Koime jest offline  
Stary 13-06-2020, 15:59   #10
 
Bardiel's Avatar
 
Poczytałem system i mam garść uwag/pytań.
Koime nie potraktuj tego jak szukanie problemów czy chęć wykazania, że system jest słaby, bo tak nie uważam. Trzymam kciuki za projekt i chcę jedynie zwrócić uwagę na pewne problemy, które mogą wykiełkować po starcie.


1) Moim zdaniem perswazję i etykietę można połączyć w jedno, aby zbytnio się nie rozdrabniać. Wydaje mi się, że osoba wybitna w perswazji musi siłą rzeczy znać etykietę.

2) Z tego co rozumiem, sesja ma być bitewniakiem. W takiej sytuacji niektóre umiejętności wydają się znacznie mniej wartościowe:
- uwodzenie
- występy
- nauka
- rolnictwo
- przemysł
Zwłaszcza to drugie, skoro nasza postać ma dowodzić wojskiem, a nie być bardem czy uczonym. Chyba, że docelowo za 5 lat trwania sesji postać dochrapie się rangi książęcej i będzie zarządzać państwem?

3) Pytanie: czy umiejętności wojskowe typu walka wręcz czy walka z wierzchowca to są nasze osobiste umiejętności czy też wpływają one na te zdolności u naszych oddziałów?

4)
Cytat:
- Własną niewielką wieś dającą mu przychód 2 herbów rocznie (system ekonomiczny i ceny muszę jeszcze dopracować :3)
Rozumiem, że ten "herb" to coś w rodzaju dużej złotej monety o bardzo dużej wartości albo jakiś przelicznik. Niemniej dla potrzeb rozgrywki o wiele bardziej potrzebna będzie waluta o znacznie mniejszym nominale. No bo jak postać będzie chciała kupić koło do wozu albo beczkę z rybami to niewygodne będzie płacić 1/100 herba. Lepszy będzie srebrnik czy coś w tym stylu.

Cytat:
- Majątek w monecie w wysokości 10 herbów (jak wyżej)
Mamy 5-letni przychód ze wsi w gotowiźnie? Brzmi jakbyśmy byli bogaczami, a wydaje mi się, że to nie jest intencją.

5) Podoba mi się bardzo system rang. Autorski i bez anarchronizmów typu "generał". Duży plus.

6) Pytanie co do pozycji społecznych - co różni sługę od wieśniaka? Czy to są sztywne kasty, których nie da się zmienić? Czy wpływa to jakoś znacząco na rozgrywkę? Być może wybór kasty powinien rzutować na jakieś bonusy i kary?

7) Szybkość podróży - czy chodzi o ilość przebytych kilometrów/mil w tej tabelce czy jakąś abstrakcyjną wartość?
Poza tym ciężko przyjąć tu jedną wartość. Goniec będzie poruszał się znacznie szybciej niż armia. Podjazd jednej chorągwii konnych będzie szybszy od taboru itd. Potrzeba tutaj jakichś dookreśleń.

8)
Cytat:
Bitwa rozgrywana jest w turach. Jedna tura odzwierciedla około 1 minuty czasu rzeczywistego.
Obawiam się, że sztywne ustalenie że tura = 1 minuta może się na Tobie zemścić. Bitwy mogą trwać godzinami, mieć przerwy itp. Raczej nie wiązałbym sobie takiej pętli na szyi.
Tym bardziej, że to nie jest realistyczne, aby dowódca miał 100% kontroli nad każdym żołnierzem na każdym krańcu pola bitwy. Raczej przyjmuje się generalną strategię, sygnalizuje pewne zdarzenia dźwiękowo czy wizualnie itp. Radziłbym aby 1 tura = możliwość zmiany taktycznej sytuacji, a nie koniecznie 1 minuta.

9) Moim zdaniem armia, która została zaskoczona atakiem (oprócz wszystkich kar, które wypisałeś) powinna przede wszystkim rozpoczynać bitwę w kolumnie marszowej. Należałoby też uwzględnić, że np. żołnierze mogą mieć część ekwipunku schowane (np. tarcze umieszczone w pokrowcach, aby chronić je przed deszczem itp.). Wtedy naprawdę "czuć", że się jest zaskoczonym.

10) Do ujemnych modyfikatorów morale dodałbym śmierć lub ucieczka dowódcy - niekoniecznie nas, może dowódcy jednego z hufców armii albo dowódcy oddziału. Warto rozważyć.

11) Do dodatnich modyfikatorów morale dodałbym:
- bliska obecność dowódcy

12)
Cytat:
Flankowanie - jeśli jednostka atakuje przeciwnika zaangażowanego w walkę z inną jednostką otrzymuje premię +2 do ataku, a morale przeciwnika obniżone zostaje o 1d6.
Moim zdaniem za mało. Uważam, że wszelkie flankowania, uderzenia z tyłu czy rozbicie szyku powinny być dużo mocniej punktowane. Zazwyczaj w takich sytuacjach jest miażdżący efekt psychologiczny. Oddziały elitarne mogłyby być odporniejsze na takie sytuacje, bo są bardziej zdyscyplinowane i wyszkolone.

13) Walka dystansowa - tutaj ustalenie, że jedno pole = 100 metrów trochę utrudnia... No bo, z kuszy czy łuku można świetnie strzelać i razić kiedy przeciwnik znajduje się 20, 30, 50 czy 70 metrów. Ba! Wtedy osiągniesz najlepsze efekty ostrzału! A tutaj nagle oddział "przeskakuje" 100 metrów i jest przy łucznikach. Wiem, że ciężko zrobić system bitewny, żeby to fajnie odzwierciedlało, ale sygnalizuję problem.

14) Przewaga dystansowa kuszy nad łukiem wydaje mi się trochę kontrowersyjna. Zwłaszcza, że ciężko celować kuszą na dalszy dystans (w miarę jak podnosisz kuszę coraz wyżej aby dalej strzelić, zasłania Ci ona cel).

15) Co z opcją "autocofania" się jednostek lekkich/harcowników przed wrogą piechotą? Czy nie powinni oni być szybsi? Mamy ustaloną jedną prędkość dla piechoty i jedną dla jazdy. Ale przecież opancerzony halabarnik w ciasnej formacji nie będzie poruszać się równie szybko co gromada oszczepników odzianych jedynie w luźną tunikę. Jeśli system potraktuje ich prędkość jednakowo, harcownicy stracą na znaczeniu.

16)
Cytat:
Rozsypka: Jeśli oddziałowi nie uda się zdać testu morale o stopniu trudności 18, jednostki starają się uciec od zagrożenia. Uciekające oddziały nie mogą atakować (chyba że mają specjalną zdolność, jak chociażby szał), a test ataku przeciwko nim otrzymuje premię +5.
Zakładam, że oddział w rozsypce nie może już atakować w odwecie albo robi to w sposób tak słaby, że niemal niewidoczny? Po prostu są wyrzynani?

17) Wydaje mi się, że opisywanie jednostek jedynie parametrem ataku to zdecydowanie za mało. Co z parametrem obrony?

18)
Cytat:
- Rydwany bojowe - premia do ataku +6; na każdym rydwanie znajduje się 3 żołnierzy
W takiej formie to będzie OP.
Taki sztywny opis parametrów nie uwzględnia wad tej broni, czyli bardzo dużej wrażliwości na ukształtowanie terenu, niewielkiej zwrotności czy bezradności kiedy wpieprzy się we wrogi szyk.

19) Na końcu jest kolejny system ekonomiczny, który nie uwzględnia herbów - nie jestem więc pewny, który jest bardziej obowiązujący.
Moim zdaniem koszt utrzymania jednostek jest do rewizji. Już tłumaczę czemu.
Cytat:
c) Wysokie - duże miasto z różnymi dziedzinami przemysłu - 100 słońc na rok (wliczone w to utrzymanie garnizonu)
Cytat:
- Pikinierzy - 50 Słońc za 20 osobowy oddział
Czyli duże miasto z różnymi dziedzinami przemysłowymi stać tylko na 40 pikinierów? To raczej biednie...
 
Bardiel jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:13.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168