|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-06-2020, 21:28 | #1 |
Reputacja: 1 | [Autorski] W drodze do chwały [Demo]
|
04-06-2020, 23:50 | #2 |
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Jak napiszę coś głupiego, albo zadam głupie pytanie to proszę o wybaczenie - jestem dość zmęczony, ale temat mnie tak zainteresował, że zacząłem się wczytywać. Przydałoby się większe wyjaśnienie z tymi umiejętnościami - na zasadzie jak mam rozumieć 1 punkt, jak 3, a jak 5. Czy 1 oznacza, że postać jest lebiegą w tej dziedzinie? Jeśli tak, to obawiam się że postaci będą wyjątkowo niekompetentne. Biorąc pod uwagę ile jest umiejętności, a ile można jeszcze tak naprawdę dodać (ot, choćby heraldyka i wiele innych), 15 punktów wydaje się małą ilością. Nie chcę być czepialski czy coś, ale mnie ranga "Generał" w kontekście takich quasi-średniowiecznych wojsk zawsze wytrąca z klimatu, bo bardziej kojarzy mi się z późniejszymi armiami, wyposażonymi już w broń palną. Nie wiem, może tylko ja tak mam, ale osobiście do takich armii pasuje mi bardziej na przykład taki konetabl. Aaaale to w gruncie rzeczy kwestia preferencji. |
05-06-2020, 09:42 | #3 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Masz rację, że 15 punktów to rzeczywiście za mało. Nie chciałem jednak by postacie zaczynały grę jako wszechstronnie utalentowane. Wydaje mi się, że można byłoby to naprawić premiami wynikającymi z pochodzenia postaci. Jutro postaram się dodać jakieś bonusy regionalne Dodatkowo postać odpowiedniej rangi będzie miała możliwość nająć porucznika/zastępcę, którego umiejętności będą mogły być wykorzystane w trakcie testów. Cytat:
Ostatnio edytowane przez Koime : 05-06-2020 o 09:46. | |||
05-06-2020, 11:17 | #4 |
Reputacja: 1 | @Koime, przejrzałem i wygląda nieźle jak na trzy dni wytężonej pracy!
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! |
05-06-2020, 19:17 | #5 | ||
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Na pewno wiem, że kapitan jest dość starą rangą jeśli chodzi o kompanie piechoty - wiadomo, że zależy od regionu i momentu historycznego, ale klimatycznie pasuje. Sierżantami często nazywano szeregowych żołnierzy (od "służyć", serwienci). Poza tym można użyć starych, dobrych dziesiętników, setników i tysięczników. Ale to rzucam takie luźne pomysły. W weekend na pewno z chęcią wczytam się w szczegóły i technikalia. | ||
06-06-2020, 22:11 | #6 |
Reputacja: 1 | Obecnie z Dhratlachem dyskutujemy nad sporą liczbą ciekawych propozycji, które napłynęły z jego strony, więc proszę potencjalnych zainteresowanych o kilkudniowe wstrzymanie się z kreacją postaci (przynajmniej do wtorku) Z góry dziękuję i przepraszam za niedogodności ^^ |
10-06-2020, 21:48 | #7 |
Reputacja: 1 | Wraz z wielkim wsparciem Dhratlacha udało się dodać nieco więcej informacji odnośnie rozgrywki i kreacji postaci |
11-06-2020, 01:20 | #8 |
Reputacja: 1 | Wygląda obiecująco. To co bym jeszcze dodał, to modyfikatory przy starciach konkretnych typów jednostek. Łucznicy mają np. ujemne przy walce wręcz, ale jeśli np. stoją na wzgórzu (a przeciwnik nie ) , to dałbym im +2 do ataku i +1 do morale. Pikinierom dałbym jakiś bonus przeciwko kawalerii, a kawalerii przeciwko standardowej piechocie i bonus gdy oddziały wroga się wycofują i trzeba ich pogonić. Podobnie bonus gdy szarżują ze wzgórza. Łucznikom dodałbym zasoby np. na ile tur starcza im strzał. Tak nawiasem logistyka od zawsze jest krwiobiegiem organizmu jakim jest armia. Drobny zator, wyciek, czy zatrucie tego krwiobiegu skutkuje, że armia zaczyna się sypać w oczach. Dlatego w dalszych etapach rozwoju systemu dodałbym właśnie kwestie logistyczne, takie jak zapasy, sposób i jakość transportu, oraz choćby komunikacji - w tamtych czasach trzeba było do siebie krzyczeć albo wyręczać się posłańcami ("shoot the messenger!" :P ). Przyjrzę się jeszcze systemowi i będę go obserwował. Życzę powodzenia
__________________ Something is coming... |
11-06-2020, 08:38 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
13-06-2020, 16:59 | #10 | ||||||||
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Poczytałem system i mam garść uwag/pytań. Koime nie potraktuj tego jak szukanie problemów czy chęć wykazania, że system jest słaby, bo tak nie uważam. Trzymam kciuki za projekt i chcę jedynie zwrócić uwagę na pewne problemy, które mogą wykiełkować po starcie. 1) Moim zdaniem perswazję i etykietę można połączyć w jedno, aby zbytnio się nie rozdrabniać. Wydaje mi się, że osoba wybitna w perswazji musi siłą rzeczy znać etykietę. 2) Z tego co rozumiem, sesja ma być bitewniakiem. W takiej sytuacji niektóre umiejętności wydają się znacznie mniej wartościowe: - uwodzenie - występy - nauka - rolnictwo - przemysł Zwłaszcza to drugie, skoro nasza postać ma dowodzić wojskiem, a nie być bardem czy uczonym. Chyba, że docelowo za 5 lat trwania sesji postać dochrapie się rangi książęcej i będzie zarządzać państwem? 3) Pytanie: czy umiejętności wojskowe typu walka wręcz czy walka z wierzchowca to są nasze osobiste umiejętności czy też wpływają one na te zdolności u naszych oddziałów? 4) Cytat:
Cytat:
5) Podoba mi się bardzo system rang. Autorski i bez anarchronizmów typu "generał". Duży plus. 6) Pytanie co do pozycji społecznych - co różni sługę od wieśniaka? Czy to są sztywne kasty, których nie da się zmienić? Czy wpływa to jakoś znacząco na rozgrywkę? Być może wybór kasty powinien rzutować na jakieś bonusy i kary? 7) Szybkość podróży - czy chodzi o ilość przebytych kilometrów/mil w tej tabelce czy jakąś abstrakcyjną wartość? Poza tym ciężko przyjąć tu jedną wartość. Goniec będzie poruszał się znacznie szybciej niż armia. Podjazd jednej chorągwii konnych będzie szybszy od taboru itd. Potrzeba tutaj jakichś dookreśleń. 8) Cytat:
Tym bardziej, że to nie jest realistyczne, aby dowódca miał 100% kontroli nad każdym żołnierzem na każdym krańcu pola bitwy. Raczej przyjmuje się generalną strategię, sygnalizuje pewne zdarzenia dźwiękowo czy wizualnie itp. Radziłbym aby 1 tura = możliwość zmiany taktycznej sytuacji, a nie koniecznie 1 minuta. 9) Moim zdaniem armia, która została zaskoczona atakiem (oprócz wszystkich kar, które wypisałeś) powinna przede wszystkim rozpoczynać bitwę w kolumnie marszowej. Należałoby też uwzględnić, że np. żołnierze mogą mieć część ekwipunku schowane (np. tarcze umieszczone w pokrowcach, aby chronić je przed deszczem itp.). Wtedy naprawdę "czuć", że się jest zaskoczonym. 10) Do ujemnych modyfikatorów morale dodałbym śmierć lub ucieczka dowódcy - niekoniecznie nas, może dowódcy jednego z hufców armii albo dowódcy oddziału. Warto rozważyć. 11) Do dodatnich modyfikatorów morale dodałbym: - bliska obecność dowódcy 12) Cytat:
13) Walka dystansowa - tutaj ustalenie, że jedno pole = 100 metrów trochę utrudnia... No bo, z kuszy czy łuku można świetnie strzelać i razić kiedy przeciwnik znajduje się 20, 30, 50 czy 70 metrów. Ba! Wtedy osiągniesz najlepsze efekty ostrzału! A tutaj nagle oddział "przeskakuje" 100 metrów i jest przy łucznikach. Wiem, że ciężko zrobić system bitewny, żeby to fajnie odzwierciedlało, ale sygnalizuję problem. 14) Przewaga dystansowa kuszy nad łukiem wydaje mi się trochę kontrowersyjna. Zwłaszcza, że ciężko celować kuszą na dalszy dystans (w miarę jak podnosisz kuszę coraz wyżej aby dalej strzelić, zasłania Ci ona cel). 15) Co z opcją "autocofania" się jednostek lekkich/harcowników przed wrogą piechotą? Czy nie powinni oni być szybsi? Mamy ustaloną jedną prędkość dla piechoty i jedną dla jazdy. Ale przecież opancerzony halabarnik w ciasnej formacji nie będzie poruszać się równie szybko co gromada oszczepników odzianych jedynie w luźną tunikę. Jeśli system potraktuje ich prędkość jednakowo, harcownicy stracą na znaczeniu. 16) Cytat:
17) Wydaje mi się, że opisywanie jednostek jedynie parametrem ataku to zdecydowanie za mało. Co z parametrem obrony? 18) Cytat:
Taki sztywny opis parametrów nie uwzględnia wad tej broni, czyli bardzo dużej wrażliwości na ukształtowanie terenu, niewielkiej zwrotności czy bezradności kiedy wpieprzy się we wrogi szyk. 19) Na końcu jest kolejny system ekonomiczny, który nie uwzględnia herbów - nie jestem więc pewny, który jest bardziej obowiązujący. Moim zdaniem koszt utrzymania jednostek jest do rewizji. Już tłumaczę czemu. Cytat:
Cytat:
| ||||||||