Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-08-2020, 21:44   #1
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
Pendragon - Teutoni w słowiańskiej puszczy


Odgłos kilku dziesiątek toporów niósł się hen po prastarej puszczy. Rozłożyste dęby o gigantycznych pniach kładły się jeden po drugim. Wycinka szła w najlepsze, co utwierdziło wszystkich, że dzieło to Bogu jest bardzo miłe. Wiosenne słońce i ciepły zefir sprawiały, że ciężka praca była w miarę znośna. Dwóch mężów w białych płaszczach przyozdobionych czarnym krzyżem stało na pobliskim wzgórzu i z aprobatą obserwowało postęp praca.
- Rad jestem wielce widząc, jak znaczne postępy poczyniliście - rzekł starszy z nich, gładząc swoją długą siwą brodę - Rozraduje się serce Wielkiego Mistrz, gdy usłyszy słowa mego raportu.
- Czynimy wszystko, co w naszej mocy czcigodny komturze, aby przed zimą kasztel gotów był do zamieszkania. Bóg, co dzień wielkim miłosierdziem nas obdarza. Pogoda o tej porze roku bywa ponoć bardzo kapryśna w tych stronach. Nasze dzieło musi być jednak bardzo miłe i potrzebne w oczach Wiekuistego, gdyż od trzech niedzieli nie spadła ani jedna kropla deszczu.
- Niewątpliwie masz rację Urlichu. Dzieło nasze godne jest i potrzebne wielce. Mam jednak dla ciebie jeszcze jedno zadanie. Doszły nas słuchy, żę w głebi tej puszczy usytuowany jest pogańska gontyna. Nie zawracałby ci tym głowy, gdyby nie fakt, że nasi szpiedzy twierdzą, że chram ów zbudowano z kamienia. Dobrze byłoby dla nas zdobyć to miejsce i zależnie od możliwości zaadoptować go na kolejny kasztel lub kaplicę.
- Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem komturze.Skoro świt zbiorę drużynę i udamy się na poszukiwania.




Tym krótkim wstępem otwieram rekrutację do teutońskiej sagi.
Jak wykazały szeroko zakrojone badania rynku, lud łaknie sesji o rycerzach w białych płaszczach. Zatem oto i ona.

O fabule słów kilka
Sesja będzie historią grupy rycerzy będących członkami zakonu niemieckiego, czyli jednego z trzech największych zakonów rycerskich w historii.
Miejscem akcji będą Prusy i Pomorze (w początkowej fazie będzie to Pomezania), a akcja rozpocznie się w roku pańskim 1232 i potrwa do.. to się już okaże.

Niewielka grupa zakonnych braci zostaje wysłana na przygraniczne tereny nowo powstałego państwa zakonnego w celu stworzenia nowego przyczółku, który miał się stać punktem wypadowym do dalszej ekspansji i oczywiście krucjat przeciwko tutejszym poganom.
Z polecenia Wielkiego Mistrza Hermanna von Salza, grupa rycerzy ma stworzyć osadę i kasztel na skraju puszczy galindzkiej. Misja ta jest częścią krucjaty przeciwko wojowniczym plemionom pruskim, które nękają licznymi najazdami ziemię księcia mazowieckiego Konrada. Chcąc uzyskać pomoc zakonu w walce z brutalnym i nieustępliwym wrogiem, polski władca powierza rycerzom zakonnym ziemię chełmińską, która staje się zaczątkiem późniejszego państwa krzyżackiego.

Fabuła będzie krążyć wokół tematy krucjaty przeciwko plemionom pruskim, rozbudowy kasztelu i ekspansji państwa zakonnego coraz dalej na wschód. Wokół tego trzonu przeplatać się będą mniejsze i większe problemy i fabularne zajawki, któremu będą musieli sprostać BG.

W czasie gry będą liczne przeskoki akcji, także nie będzie to klasyczna sesja w czasie której czas biegnie bardzo liniowo, niemal dzień po dniu.
Stosując zasady zaczerpnięte z dedekowego Birthright będziemy posługiwać się turami trwającymi po trzy miesiące, czyli każda tura to będzie kolejna pora roku.
Nie będzie to jednak sesja stricte strategiczna, ale rpg z takimi elementami.

Klimat i realia
Sesja bazuje na systemie Pendragon, który jest mieszanką historii i mitów kręcących się wokół legend arturiańskich. Z racji, że Polacy nie gęsi to my będziemy się bawić w klimatach mieszanki historii i mitologii słowiańskiej.
Jak wspomniałem w temacie sondy oś konfliktu zasadzać się będzie na konflikcie chrześcijaństwa i pogaństwa na wielu płaszczyznach życia.

To nie będzie sesja historyczna, więc szeroka wiedza historyczna nie jest wymagana. Będą oczywiście elementy prawdziwej historii, czy to wydarzenia, czy osoby, ale będzie wiele zmian i od momentu startu sesji nic nie musi przebiegać zgodne z historyczną poprawności i chronologią. Mam zaplanowane pewne historyczne odnośniki (np. porwanie biskupa Prus Christian z Oliwy), ale decyzje graczy, a przede wszystkim ich rezultaty mogą sprawić, że wydarzenia potoczą się zupełnie innym torem.

Od strony mitologicznej będą obecne pogańskie wierzenia, magia, czy nawet bestyje wszelakie, ale ich obecność będzie bardzo subtelna, wielokrotnie w aurze tajemniczości, licznych niedomówień i niepewności. Sytuacje, gdy wsi BG staną oko w oko z jakąś strzygą, czy innym Borowym, będą bardzo rzadkie..
Pojawiać się za to mogą różne tajemnicze wydarzenia i osoby, które mają mistyczną, niezrozumiała aurę i robię różne rzeczy, które mogą uchodzić za magię.
Na przykład ostatnio przeczytałem artykuł o tym, że Estowie potrafili wytwarzać zimno. Dzięki temu przechowywali przez długi czas swoich zmarłych, mięso, czy lecie mieli lodowatą wodę i piwo Sztuka ta nieznana była nikomu innemu i dopiero w początkach XVI wieku we Włoszech udało się wytworzyć sztuczne zimno. Taka ciekawostka na marginesie, która dowodzi, jak bardzo mało wiemy o słowiańskich plemionach.

Bogobojni krzyżaccy rycerze mogą oczywiście liczyć na boską interwencję w szczególnych przypadkach, ale wiadomo że cuda nie zdarzają się codziennie.

O poganach słów kilka
Występujący w sesji poganie będą waszych głównym choć nie jedynym przeciwnikiem. W tej sesji zarówno siła pruskich plemion, ich organizacja, czy wierzenia będą pewną wypadkową mojej wiedzy, wyobrażeń i mitycznej otoczki niezbędnej do zbudowania klimatu.
Historyczni Prusowie, to zbiór licznych bałtyckich plemion, które łączył częściowo język i wierzenia. Nie stworzyli oni nigdy żadnej organizacji państwowej i pozostali na etapie licznych plemion, które często ze sobą rywalizowały.

W sesji będzie troszkę inaczej i wasi Krzyżacy będą mieli do czynienia z poganami do których dociera fakt, że bez zjednoczenia i nie będą w stanie pokonać doskonale wyposażonych i wyszkolonych i mających opinię niezwyciężonych rycerzy zakonu. W sesji odkryjecie więcej faktów na ten temat, w tym momencie sygnalizuję tylko tę zmianę w stosunku do realiów historycznych.

Dla waszych BG liczne plemiona pruskie zamieszkujące teren wokół puszczy galindzkiej, to nieokrzesane dzikusy, nie znający ludzkiej mowy i prawdziwego Boga. W opinii większości są to ludzie brutalni, zabobonni, składający ofiary z ludzi i modląc się do mrocznych bogów.
Jeżeli chcecie, aby wasz BG wiedział więcej o swoich przeciwnikach, to na etapie tworzenia postaci będziecie musieli zainwestować w umiejętność “Wiedza o poganach”
Dzięki temu wasz BG będzie nie tylko rozróżniał Jaćwingów od Zelów, czy Kurów, ale także będzie mógł znać któryś z ich języków, rozpoznawać ich wierzenia, czy strukturę polityczną i zwyczaje. Oczywiście im wyższa wartość tej umiejętności, tym większy zakres wiedzy.

O Zakonie Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie słów kilka
Zakon powstał w okresie III krucjaty i oblężenia Akki w 1190 roku, w trakcie którego rycerze krzyżowi pochodzenia niemieckiego założyli przy szpitalu zorganizowanym przez mieszczan z Bremy i Lubeki nieformalne stowarzyszenie, które miało opiekować się rannymi i chorymi Niemcami. Wynikało to z faktu, że powstałe wcześniej zakony joannitów i templariuszy mimo że powinny opiekować się wszystkimi krzyżowcami, w pierwszej kolejności troszczyły się o swoich krajan. Rok później papież Klemens III zatwierdził oficjalnie istnienie kolejnego zakonu rycerskiego i nakazał wszystkim jego członkom złożyć śluby czystości. Zakon szybko zyskiwał na znaczeniu i potędze, a dzięki odwadze i umiejętnością bojowym jego członków zyskał miano niezwyciężonego, co przyczyniło się nie tylko do umocnienie jego pozycji, ale także do zdobywania coraz liczniejszych sojuszników, przywilejów i dóbr materialnych.

W momencie startu sesji Zakon ma już ugruntowaną pozycję, a sława bojowa jego członków wyprzedza ich samych. Dzięki nadaniu ziemi przez Konrada Mazowieckiego Zakon zaczyna tworzyć swoje własne państwo, a ogłoszenie kolejnej krucjaty przeciwko poganom jest okazją do powiększenia terytorium i potęgi.

Z założenia członkami Zakonu mogą być tylko ludzie szlachetnie urodzeni, których ziemią ojczystą stanowiło Regnum Teutonicum, czyli Królestwo Niemieckie, które stanowiło rdzeń terytorialny Świętego Cesarstwa Rzymskiego. I tego w zasadzie będziemy się trzymać w sesji, ale na zasadzie wyjątku mogę przyjąć jednego rycerza innej nacji. Gdyby ktoś chciał na przykład zagrać jakimś polskim Zbyszko, który wdziewa biały płaszcz z czarnym krzyżem, to czemu nie. Istnieje przypuszczenie, że książe Janusz II został członkiem zakonu, a na pewno ściśle z nim współpracował. Współpraca musiała układać się pomyślnie, gdyż sam wielki mistrz zakonu Jan von Tieffen zdecydował się przyjąć go w poczet tzw. familiaris.

Zakon Niemiecki opierał swoje reguły na statusach już dwóch istniejących wcześniej zakonach. Szybko jednak dopracował się swoich własnych zasad życia zakonnego.

Podstawową zasadą funkcjonowania zakonów rycerskich był fakt, że rycerze walczący za wiarę byli znacznie lepsi niż ci, którzy używali broni dla własnych korzyści. Poprzez walkę za Chrystusa nie można było popełnić grzechu, stąd też śmierć w boju przeciwko wrogom Kościoła była czymś chwalebnym, co otwierało drogę do Raju.
Zdaniem św. Bernarda z Clairvoux, którego pisma stanowią podstawę wszystkich zasad funkcjonowania zakonów rycerskich, rycerze-zakonnicy powinni być ascetyczni, ich życie ma się obywać bez rozrywek, a w wolnym czasie mają np. dbać o swoje uzbrojenie i modlić się. Milites Christi nie powinni walczyć i zabijać dla przyjemności, a źródłem ich siły powinien być Chrystus.
Wszyscy członkowie zakonu składali oczywiście śluby czystości, posłuszeństwa, i ubóstwa. ŚLuby te mogły być wieczyste okresowe, albo obejmować tylko czas służby.
Te ogólne zasady były doprecyzowane w statusach zakonnych, które szczegółowo regulowały strukturę zgromadzenia, jego funkcjonowanie, porządek dnia i zasady wstępowania.

I tak mimo ślubów ubóstwa, to bracia zakonni mogli posiadać majątek wspólny w skład którego wchodził zarówno majątek ruchomy, jak i ziemia, pola, winnice, młyny, twierdze, wsie, parafie, kaplice, dziesięciny i inne rzeczy, które są przyznane w ich przywilejach.

Rycerze zakonni, jako poddani bezpośrednio papieżowi nie odpowiadają przed sądami świeckimi.

Członkowie zakonu mogą zakładać szpitale i zbierać jałmużnę na jego utrzymanie, głosząc w zamian odpusty. Status szczegółowo opisuje, jak przyjmować i jak opiekować się chorymi.

Członkowie zakonu powinni swoim życiem być przykładem umiarkowani, godnego postępowania i posłuszeństwa.

Członkowie zakonu byli zobowiązani do wspólnego odprawiania nabożeństw i liturgii godzin (obowiązkowa modlitwa zależnie od okresu od trzech do siedmiu obowiązkowych pór modlitwy.) Status określał dokładną liczbę modlitw i ich rodzaj, wyliczał sytuację, gdy dany brat lub członek zakonu jest zwolniony ze wspólnej modlitwy, także czas i rodzaj postów.

Dokładnie były też określone reguły w co rycerz zakonny może być ubrany. Ubiór miał być prosty, buty pozbawione zaś pasków, futra, plisy i ozdobne płaszcze są zakaźne, podobnie jak pierścienie. Odzież na zimę może być wykonana tylko ze skóry owczej lub koziej. Członek zakony na znak szlachectwa może nosić biały płaszcz z czarnym krzyżem.
Członkowie zgromadzenia powinni mieć włosy wygolone w tonsurę, nosić zarost, niezbyt długi, białe szaty, a posiłki spożywać w milczeniu uprzednio odmówiwszy modlitwę.

Domy zakonne mają nakaz dziesięciny dla ubogich.

Żaden brat za wyjątkiem wyznaczonych urzędników nie ma pieczęci i nie może pisać, ani czytać listów wysłanych do niego bez pozwolenia przełożonego.

Braci zakonni nie mogli brać udziału w polowaniach dla rozrywki, a jedynie w celu zdobycia mięsa, skór lub w celu obrony ludności przed agresywną zwierzyną. Polowania muszą odbywać się bez udziału psów, ogarów i nagonki. W czasie wolnym rycerze mogą ćwiczyć się w strzelaniu do ptactwa.

Broń braci ma być narzędziem w walce ze złem, a nie ozdobą, czy powodem dumy. Zakazana jest broń ozdobna, pozłacana, wysadzana kamieniami i pomalowana w jaskrawe kolory.Bracia mieli szkolić się w każdym rodzaju broni, aby być gotowymi do walki z najróżniejszym wrogiem.

W domu zakonnym ważne decyzje powinny być podejmowane na zebraniach kapituły. Decyzje dotyczącego całego Zakonu powinny być przedstawione do oceny Wielkiemu Mistrzowi do którego należy ostateczna decyzja.

Zakon przyjmował także kobiety z tym, że siostry zajmowały się tylko opieką nad chorymi, pomocą ubogim i prowadzeniem domów zakonnych.
Członkami zakonu mogły zostać także osoby świeckie które miały status pół-braci, pół sióstr. Nie składały one ślubów, ale były utrzymywane przez zakon, a w zamian pracowały na jego rzecz, posługiwały rycerzom etc.
Zdarzało się także, że do zakonu wstępowali ludzie na których sumienia splamione były ciężkimi zbrodniami. Wynikało to z faktu, że na mocy przywileju, który nadał papież Honoriusz III, przyjęcie w poczet zakonu chroniło przed odpowiedzialnością prawną za wcześniejsze czyny we wszystkich państwach chrześcijańskich.

Reguły życia zakonnego czytane były codziennie, aby przypominać wszystkim zakonnikom jaki obowiązuje ich sposób zachowania i kim są.
Rozpisuję się o tym tak długo, że mimo czarnej legendy jaką mają krzyżacy w naszej kulturze był to zakon ze ściśle nakreślonymi regułami i zasadami funkcjonowania. To, że rzeczywistość nie przystawała czasami do tych szczytnych ideałów, to już inna para kaloszy.
To także daje wam duże pole do popisu w kwestii tworzenia postaci różnorodnych i barwnych, a nie kserowanie kalki rycerza w ciężkiej zbroi.

O strukturze zakonu, funkcjach i tytułach napiszę już innym razem.

Tło historyczne
Czasy w jakich rozegramy sesję to okres rozbicia dzielnicowego w Polsce. Podzielone na liczne księstwa państwo nie jest w stanie poradzić sobie z coraz odważniejszymi najazdami plemion pruskich. Książę mazowiecki Konrad zwraca się więc z prośbą do zakonu krzyżackiego o pomoc w tej sprawie. Nadaje im ziemię chełmińską, która staje się zalążkiem późniejszego państwa zakonnego. Zakon, pod przywództwem wielkiego mistrza Hermanna von Salza toczy liczne boje polityczne i dyplomatyczne, aby uniezależnić się od władzy świeckiej i uzyskać pełnię niezależności. Tutaj trochę też rozjedziemy się z historią i przyspieszymy tempo tych przemian i w momencie startu sesji zakon będzie już w pełni władał ziemią chełmińską i będzie się przymierzał do ekspansji w kierunku Prus. Taktyka ją przyjęli byłą inna niż dotychczasowe próby podbicia Prus. Rycerze ruszyli wolno wzdłuż brzegów Wisły i budowli liczne fortyfikacji i kasztel w stosunkowo małej odległości. Taktyka małych kroków przynosi doskonałe rezultaty w słabo zaludnionym terenie. Krzyżacy umacniają swoją pozycję i snują coraz śmielsze plany podboju całych Prus.

Oczywiście w tle mamy konflikt z biskupem Christianem, zmagania się Konrada Mazowieckiego z innymi polskimi książętami o palmę pierwszeństwa i cała masę innych politycznych potyczek mniejszego i większego kalibru oraz mój autorski wątek, czyli narodziny pogańskiego państwa pod przywództwem charyzmatycznego wodza.

Miejsce akcji
Prusy, czyli zbiór ziem i państewek rozciągających się od dzisiejszego Torunia, poprzez pomorze gdańskie, Warmię, Mazury, aż po Żmudź i Estonię. Pomezania, Pogezania, Warmia, ziemia Sasinów, Nadrowia i Bracja, to historyczne krainy po których będziecie mieli okazję się poruszać.
W początkach XIII wieku te ziemię są słabo zaludnione, pełne rwących rzek i krystalicznych jezior, dzikich lasów i pierwotnej puszczy. Wśród potężnej natury wznoszą się nieliczne miasta, zamki i osady. Głęboko w lesie ukryte są pogańskie święte gaje, chramy i osady. Tajemnicze i niebezpieczne bagna i mokradła są zgubą nieuważnych wędrowców, gęste bory w których żyją potężne tury niedźwiedzie i wilki, czy mityczne turonie. Człowiek zdaje się tu być niechciany, a mimo to żelazem i ogniem wyrąbuje sobie teren po miejsce do życia.
A gdy słońce zajdzie to wśród gęstego listowia snują się różne mary, mamidła i beboki, a z jezior wyłażą topielice, których istnienia chrześcijański umysł nawet nie świadomy.

Tak wyobrażam sobie te ziemię i tak chciałbym jej przedstawić w sesji. Tajemnicze, niebezpieczne i dzikie.

Bohaterowie graczy
Co oczywiście są to członkowie zakonu krzyżackiego. Chciałbym, aby większość graczy stanowili rycerze. Otwarty jestem jednak na różne koncepty, ale nie mogą one przeważać w drużynie w drużynie. Zatem jeżeli chcesz zagrać księdzem, siostrą zakonną, czy nawet zwykłym sługą, to oczywiście możesz. Trzeba się jednak liczyć ograniczeniami jakie idą za takim wyborem, wszak to rycerze zakonni mają być głównymi bohaterami tej opowieści.

Ilość graczy
Minimum 2, maksimum 4.

Czas trwania rekrutacji
10 dni od dzisiaj, zatem start sesji przewiduje na 19 sierpnia.

Częstotliwość postowania
Minimum 1 post/tydzień, choć szczerze mówiąc wolałbym krótsze odpowiedzi a częstsze. Wszystko jednak wyjdzie w praniu.

Tworzenie postaci
Imię, wygląd, avatar - nie ma co tłumaczyć
Przydomek - miano, które wasz bohater zdobył ze względu na swoje atuty fizyczne, osobowościowe, czy też czyny. Nie jest to obowiązkowe, wszak można się takiego przydomku dorobić w czasie gry.
Wiek - postacie są w wieku 21-26 lat.
Pochodzenie - jak wspomniano wyżej członkami Zakonu mogą być tylko ludzie szlachetnie urodzeni, których ziemią ojczystą stanowiło Regnum Teutonicum, czyli Królestwo Niemieckie, które stanowiło rdzeń terytorialny Świętego Cesarstwa Rzymskiego. Mogę się zgodzić na odstępstwa od tej reguły, ale tylko na zasadzie wyjątku dla jednej postaci.
Królestwo Niemieckie jest na tyle rozległe i różnorodne, że każdy znajdzie sobie jakiś ciekawy region.Turyngia, Lotaryngia, Fryzja, Frankonia, Saksonia, Szwabia, czy Bawaria między innymi z tych rejonów mogą pochodzić wasze postacie.
Status materialny - z racji, że wcielacie się w członków zakonu rycerskiego, którzy składają śluby ubóstwa, to wasz status materialny teoretycznie nie ma znaczenia. Realnie jednak nie ma co się oszukiwać, że inaczej będzie traktowany rycerz, któremu został tylko tytuł szlachecki, a inaczej nawet trzeci w kolejce dziedzic wielkiego rodu. Zatem musicie określić z jakiej rodziny pochodzicie i jakie majętności wnieśliście do zakonu w momencie wstępowania do niego. Zależnie od majętności wasz bohater będzie miał prawo do liczniejszej świty.
Rodzina - W Pendragonie rodzina jest ważna, gdyż w chwili gdy wasz bohater czy to zginie, zostanie ranny, czy uwięziony, bez konieczności tworzenia nowej postaci możecie kontynuować przygodę wcielając się właśnie w członka rodziny. Przyjmuje się przy tym, że ta druga postać (matka, wuj, brat itd.) ma tą samą wiedzę, co pierwsza postać.
W przypadku naszej sesji oczywiście to troszkę bardziej skomplikowane, ale chciałbym abyście w kilku zdaniach nakreślili jak wygląda wasza rodzina. Nie oczekuje rozległego drzewa genealogicznego, bez obaw. Z racji tematyki sesji możecie stworzyć jakiś bliskich przyjaciół, którzy w razie “W” staną się waszą szalupą ratunkową.
Świta - mimo zakonnej tematyki macie prawo do świty. Jak jest ona rozległa zależeć będzie z jednej strony od zamożności waszej postaci, a z drugiej od waszej fantazji. To wy możecie kierować członkami świty, którzy stanowią niejako wasze drugoplanowe “ja”
W warunkach pbf-u możecie pisać nawet posty z perspektywy członka świty.
Herb, zawołanie bojowe, dewiza - pojęcia chyba wszystkim znane i nie wymagające tłumaczenia.
Religia - i znowu z uwagi na tematykę sesji jest tu mocne ograniczenie. Wszyscy bohaterowie muszą być członkami kościoła rzymskokatolickiego. Oczywiście stopień zaangażowania w tę wiarę może być mocno zróżnicowany.
Określenie tego stopnia nastąpi jednak w innym miejscu.

Cechy charakteru
Są to przeciwstawne pary postaw i zachowań, które doskonale opisują i charakteryzują postać. Jest to idealna wskazówka jak odgrywać daną postać i jak powinna ona postępować. W pewnych sytuacjach kryzysowych MG może wymusić rzut na daną cechę i w ten sposób niejako przymusić gracza do zachowania zgodnie z wyznawanymi przez postać zasadami. Może to jednak nastąpić tylko wtedy, kiedy dana cecha jest równa lub większa niż 16.
Łączna wartość każdej pary równa jest 20 pkt.
Wstydliwy/Pożądliwy
Energiczny/Leniwy
Pobłażliwy (Wybaczający)/Mściwy
Hojny/Egoistyczny
Uczciwy/Podstępny
Skromny/Pyszny
Sprawiedliwy/Arbitralny
Miłosierny/Okrutny
Pobożny/Materialny(doczesny, świecki)
Ostrożny/Lekkomyślny
Wstrzemięźliwy/Rozwiązły (dotyczy głównie jedzenia i picia oraz materialnych dóbr)
Ufny/Podejrzliwy
Odważny/Tchórzliwy

Pasje/Namiętności
Świat w pendragonie bazuje przy tworzeniu charakteru postaci na pasjach i wielkich uczuciach, namiętnościach. Nie chodzi tutaj przy tym tylko o uczucie kobiety do mężczyzny, ale także głęboką wiarę w pewne ideały, czy idee, takie jak miłość, religia, honor, nienawiść itp.
Pasje są kolejną cechą opisującą charakter waszej postaci i wskazówką do odgrywania jej. Są także narzędziem dla MG, by wymusić na graczu pewne zachowania w pewnych krytycznych sytuacjach.
Pięć pasji jest obowiązkowe i wspólne dla wszystkich. Są to:
Lojalność (w naszym przypadku do papieża i wielkiego mistrza) - początkowa wartość 2k6+6;
Rodzina - początkowa wartość 15
Gościnność (to jedno z podstawowych praw epoki. Wędrowca zawsze należy ugościć i zapewnić bezpieczeństwo) - początkowa wartość 15;
Honor - początkowa wartość 15
Miłość (Boga) -to tutaj określicie siłę wiary waszej postaci. Wartość nie mniejsza niż 10.

Do tych podstawowych pasji możecie dodać inne pasje, jeżeli tylko chcecie. Musicie tylko pamiętać, jak mocno definiują ono zachowanie postaci i jak mocno mogą wypływać na jej wybory. Określacie też punktowo siłę danej pasji, im większa wartość, tym większe zaangażowanie i fanatyzm w danej kwestii.
Wśród takich pasji może się znaleźć strach, nienawiść, czy chwała.

Atrybuty
Dość standardowe, czyli Siła (5-18 ), Zręczność (5-18 ), Kondycja (5-21), Wygląd (5-18 ), Rozmiar (8-18 ). W nawiasach podana jest minimalna i maksymalna wartość atrybutu.
Ostatni atrybut określa wysokość, wagę i masę mieśniową waszej postaci.
Do rozdysponowania na te pięć atrybutów macie 60 pkt.

Umiejętności
Oto podstawowe zestawy umiejętności dla dam i kawalerów oraz ich początkowe wartości
Kawalerowie
Czujność (5), Żeglarstwo (1), Komponowanie (1), Etykieta Dworska (3), Taniec (2), Wiedza Mistyczna (1), Sokolnictwo (3), Pierwsza Pomoc (10), Flirt (3), Folklor (2), Gry (3), Heraldyka (3), Polowanie (2), Intrygi (3), Oratorstwo (3), Gra (harfa) (3), Czytanie (Łacina) (1), Rozpoznawanie (ludzi, twarzt, znaków, coś na kształ pamięci wzrokowej) (3), Religa (znajomość rytów, modlitw itp.) (2), Romanse (2), Śpiewanie (2), Zarządzanie (2), Pływanie (2), Wiedza turniejowa (2)
Umiejętności bojowe
Taktyka/Dowodzenie (10), Jeździectwo (10) Miecz (10), Lanca (10), Włócznia (6), Sztylet (5)
Damy
Czujność (5), Medycyna (10), Komponowanie (2), Etykieta Dworska (5), Taniec (4), Mistyczna Wiedza (3), Sokolnictwo (2), Moda (2), Pierwsza Pomoc (10), Flirt (5), Folklor (2), Gry (3), Heraldyka (1), Robótki Ręczne (szycie, haftowanie itp. kobiece zajęcia) (5), Intrygi (3), Oratorstwo (2), Gra (harfa) (4), Czytanie (Łacina) (1), Rozpoznawanie (3), Religia (2), Romanse (3), Śpiewanie (3), Zarządzanie (5), Pływanie (1), Wiedza turniejowa (1)
Wiedza o pogaństwie (0)
Umiejętności bojowe
Taktyka/Dowodzenie (1), Jeździectwo (3), Sztylet (5)

Dodatkowo macie 25 pkt. do rozdania na umiejętności.
Obowiązują jednak dwie zasady:
- żadna umiejętność bojowa nie może przekroczyć 15 pkt.
- pozostałe umiejętności nie mogą przekroczyć 17 pkt.
Oczywiście lista umiejętności nie jest zamknięta i możecie dodawać nowe.

Na koniec oryginalny wzór karty postaci.
https://greathall.chaosium.com/wp-co...ter-Sheets.pdf

Czy coś jeszcze mam do dodania? Zapewne tak, ale tyle na wstępie wystarczy.

Zapraszam i pozdrawiam
 
__________________
"Shake hands, we shall never be friends, all’s over"
A. E. Housman

Ostatnio edytowane przez Pinhead : 09-08-2020 o 13:31.
Pinhead jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172