lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Złowieszczy Kamień Sakkary i inne opowieści z Pogranicz | ACKS | Role Gate (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/19038-zlowieszczy-kamien-sakkary-i-inne-opowiesci-z-pogranicz-acks-role-gate.html)

Lord Cluttermonkey 21-10-2020 21:04

Złowieszczy Kamień Sakkary i inne opowieści z Pogranicz | ACKS | Role Gate
 
[media][/media]

Cytat:

Wśród Wiedzących istnieje potępiona przez eklezjastów Siedmiu teoria o niekończącym się cyklu, w który świat został zapętlony przez bogów. Miałby brać swój początek wśród małych, odizolowanych osad, powstających z mroków barbarzyństwa. Łącząc się dla wzajemnej ochrony pod rządami jednego władcy, wioski te z biegiem czasu powoli zaczynają dominować otaczające tereny i stają się wielkimi państwami. Ich armie, coraz większe i silniejsze, podbijają sąsiadujące plemiona i tworzą imperium. Jednak prędzej czy później cesarstwo się rozpada, dzieląc na wiele skłóconych prowincji. Poddani rozpraszają się jak szczury, a rozpalone w morderczych trudach światło cywilizacji ustępuje pierwotnym mrokom dziczy. Na samym końcu cyklu pozostaje znowu tylko kilka punktów światła, które podtrzymują wątły ogień Prawa dopóki, dopóty cykl nie będzie mógł rozpocząć się od nowa.

Ale co powoduje, że te imperia upadają raz po raz? Dlaczego Zahara, Thrassia czy Argolla nie osiągały coraz wyższych poziomów rozwoju, by w końcu rozciągnąć się na cały świat i ogłosić koniec historii?

Czasami są osłabione po dziesięcioleciach wojny z innym, równie zachłannym cesarstwem, co pozostawia każde zbyt wyczerpane, by mogło przetrwać. Innymi razy rozdzierane są przez szaleńcze, bratobójcze walki o sukcesję i w skutku pozbawiane władcy zdolnego kontynuować rządy. Zbyt często też klasy rządzące obrastają w tłuszcz i gniją od środka, wyczerpawszy skarbiec dla ich własnych dekadenckich przyjemności, aż imperium zostaje wyssane i zwiędłe.

Ale najczęstszą przyczyną upadku są potwory.

Niektóre z nich o potędze pozwalającej im w pojedynkę wygrywać z całymi garnizonami. Drugie rozmnażają się tak szybko, że są w stanie pokonać wszelki opór przerażającą liczebnością, jeśli ich populacja wymknie się spod kontroli. Jeszcze inne mogą podstępnie ukrywać się wśród mieszkańców wsi i miast. Nigdy nie ujawniając prawdziwej tożsamości, żerują na ciałach i plugawią dusze mieszkańców aż jest za późno na ratunek.

Wszystko to może się połączyć w jeden niszczycielski atak na cywilizację, niszczący ją zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Nawet ogromne imperia pozostają podatne na takie ataki, gdyż, jak na ironię, przez poczucie bezpieczeństwa za murami wielkich miast przestają być ostrożne, na co mniejsze państewka nigdy by sobie nie pozwoliły.

Być może istnieją także ciemniejsze, bardziej zorganizowane siły knujące w celu obalenia nawet najpotężniejszych bastionów Prawa - tajne, potworne kulty czy legiony Chtonicznych Otchłani. Być może są nawet aktywnie sterowane przez bóstwa o zakazanych imionach. Niektórzy uczeni szeptają, że może potwory mają swoich bohaterów, czempionów Chaosu, odpowiadających na wezwanie potwornego ludu, cierpiącego pod twardym obcasem imperium i spiskującym, aby się spod niego jak najszybciej wyzwolić.

Cywilizacja zawsze wisi na włosku. Ignorowanie zagrożenia ze strony potworów powoduje tylko, że z czasem to zagrożenie tylko rośnie. Aby społeczeństwo przetrwało, prosperowało i wciąż rosło, potwory żerujące na nim muszą być nieustannie zwalczane. Same armie nie są w stanie tego zrobić - podczas gdy mogą stać twardo przeciwko całym hordom najeżdżających potworów, są zbyt powolne, zbyt defensywne, zbyt ograniczone w doświadczeniu z ogromną różnorodnością stworów i zbyt skupione na patrolowaniu i ochronie własnych domen.

Wszakże potwory nie uznają żadnych granic za niedozwolone, a więc Prawo potrzebuje własnych obrońców, którzy mogą iść wszędzie tam, gdzie są akurat potrzebni. Aby dać cywilizacji szansę w tej nierównej walce, na przestrzeni wielu cyklów wyłoniła się nowa kasta wojowników, którzy nie tylko bronią punktów światła przed atakami potworów, ale również uderzają mocno i szybko, prześladując potwory na ich ziemiach, w ich własnych legowiskach. Niektórzy nazywają ich poszukiwaczami przygód czy żołnierzami fortuny.

Większości z nich nie przeżywa dłużej niż jeden rok.

Trzy lata temu tarkaun imperium Aury odpowiedział na wezwanie imperatora Somirei. Wysłano statkami na zachód siły stacjonujące na wschodniej granicy, aby wspólnie stawić czoła barbarzyńskim hordom Skysostańczyków zagrażającym cywilizowanemu światu. Wschodnia część Magerum Menotürum, “nieprzerwanej linii” pięćdziesięciu sześciu fortów, wzniesionych zniewolonymi rękami Kryseańskich separatystów, nagle opustoszała. Z trzydziestu trzech tysięcy legionistów został zaledwie ułamek tej potęgi. Kiedy zwierzoludzie zdobywali i grabili jeden pograniczny fort po drugim, Jutlandzcy najeźdźcy i Celdoreańscy piraci przeprawili się przez morze Ammasaurëan, paląc i łupiąc imperialne wybrzeża. Niedawno pojawiły się opóźnione (i miejmy nadzieję, że zniekształcone) pogłoski o okrążeniu aurańsko-somireańskich sił przez Skysostańczyków i ich ostatecznym unicestwieniu. Jeśli teoria Wiedzących była prawdą, obecny cykl wchodził właśnie w swą najniebezpieczniejszą fazę…

Po brutalnych atakach potworów na wioski i karawany podjęto kroki na tyle stanowcze, na ile osłabione Pogranicza były zdolne. Legat fortu Turos Tëm, Ulrand Valerian, obiecał wysoką nagrodę dwóch tysięcy aurańskich złotych słońc temu, kto stłumi w zarodku najazdy zwierzoludzi. Motywowani przez imperialne złoto lub z dowolnie innych pobudek, właśnie tutaj rozpoczynaliście swą opowieść…

Hej wszystkim. :) Zapraszam do kampanii, którą po wcześniejszych, krótkich i nieudanych próbach na LI rozkręciłem z moją grupą "na żywo" (a w dobie pandemii raczej "na roll20" :)) i, jako że pomiędzy weekendami czuję pewien niedosyt prowadzenia i chęć dodatkowego światotworzenia, chciałbym spróbować poprowadzić równolegle sesję przez forum Role Gate. Przez ostatni rok naszej drużynie udało się rozegrać dwadzieścia sesji w tym świecie (zainteresowanym mogę udostępnić raporty do poczytania), więc jako Mistrz Podziemi temat muszę przyznać mam całkiem obcykany, a apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Więcej informacji wkrótce, w przeciągu następnego tygodnia powinna znaleźć się tutaj kompletna rekrutacja.

Znowu Clutterbane? Znowu?

Tak, znowu. :) Głównie z powodu Role Gate, przez który w tego typu sesje gra się fajniej niż w formie tradycyjnego PBFa czy przez Google Documents. O Role Gate pisałem na forum trochę tutaj. Pomysł na kampanię wciąż ten sam, ale format gry o wiele przyjemniejszy i dla mnie, i dla graczy.

Ale o co chodzi?

W wyczekiwaniu kolejnych szczegółów rekrutacji warto przede wszystkim przeczytać wstęp do starej szkoły RPG - pomoże to zorientować się w czym rzecz jeśli wcześniej nie grało się w edycje Dungeons & Dragons starsze niż druga edycja (AD&D 1, D&D BECMI, OD&D) czy z takimi terminami jak retroklon czy symulakra (pod co można podciągnąć właśnie ACKS, na którym będzie oparta gra). Graczom obeznanym z D&D wydanym w Polsce lub Pathfinderem mogę w wielkim skrócie powiedzieć, że taka gra jest o wiele bliższa storytellingowi i bardzo lekka w zasadach, przeważnie bez klas prestiżowych, atutów czy rozbudowanego systemu umiejętności, zwykle w autorskim settingu rozwijanym od szczegółu do ogółu w trakcie gry, z dużym elementem losowym już na etapie tworzenia postaci (np. tzw. 3d6 in order zamiast 4d6 drop the lowest). Po prostu siadasz i grasz, a starasz się grać jak najbardziej pomysłowo, kombinatorsko i kreatywnie jak to możliwe.

Sprzedaj mi świat, w którym będziemy grać.

Tolkien spotyka się z Howardem na sesję D&D.

Potrzeba więcej? To może w 25 słowach: pogranicza antycznego cesarstwa, pusty tron, skłóceni patrycjusze, barbarzyńcy i zwierzoludzie, upadłe cywilizacje, mroczne kulty, czarni, szarzy i biali czarodzieje, subtelna magia, humanocentryzm, awanturnik, zdobywca, król.

Mogę rozwinąć poszczególne punkty, naprawdę dociekliwym udostępnię 20-30 stron opisu, ale lektura nie jest obowiązkowa.

Przy stole żartujemy, że to WFRP osadzone w starożytności. Wiele elementów się zgadza. Mamy rozpadające się imperium (coś jak nasz IV wiek), mamy siły Chaosu kierowane przez mroczne bóstwa, gracze wcielają się w poszukiwaczy przygód, zamiast Sigmara Ammonara, zamiast Shallyi Mityarę, zamiast inkwizycji legion Lex Arcana... no i nie zapominajmy o elfach, krasnoludach i niziołkach. Chociaż tutaj, w odróżnieniu od WFRP, jest realna szansa na to, że postać w wyniku długiej kampanii zostanie imperatorem.

Jak do kogoś obrazki przemawiają bardziej niż słowa to mam dedykowaną tej kampanii tablicę na Pintereście.

Obrazki fajne, ale pokaż lepiej heksmapę.

Proszę bardzo, mapa imperialnej prowincji, w której będzie toczyć się nasza kampania.

[media][/media]

Fajna, ale co o niej wiedzą nasze postacie?

Cytat:

The Pillars of Dawn separate Northern Argollë from the rolling hills of Southern Argollë. In ancient days, Southern Argollë was the forested heartland of the ancient Argollëan Empire, but the elves and the forests have both largely been eliminated. Nowadays, it is the easternmost province of the Auran Empire. Southern Argollë extends eastward to the Tëhonaurë (“Deep Ocean”), which expands endlessly outward to the rising sun.

Bordering Southern Argollë to the south-west is Krysea (“Arrow Land”), a stark, rugged country known for its stout archers and mercenaries. Now a loyal province of the Empire, Krysea resisted Auran dominance for over one hundred years. The remnants of the old border forts of the Krysean Wars still dot the landscape.

South-east of Krysea and Southern Argollë spread the black-faced Zaqāru Mountains (“Area Raised Above All Others” in Ancient Zaharan). Fiercely sloped in the west, the Zaqāru descend gently in the east, thereby forming the great plateau which was in ancient days the land of Zahar. Now, that once-fertile highland has been reduced to ruin and become part of the great Waste that spans the breadth of the continent. The Waste is a dry and windblasted barrens dotted by ancient ruins of Zahar, Thrassia, and even older places said to date from before the Day Without Night. It is populated by monstrous beasts, undead evils, and savage clans of barbarian beastmen who live for plunder and rapine.

Along the border between the Empire and the Waste, two rivers – the Krysivor (“Arrow River”) and the Mirmen (“Black Rock”) – run northeast from the Meniri Mountains down to the Tëhonaurë. The region between the mountains, the ocean, and the two rivers is known as the Borderlands. The Borderlands has been contested throughout recorded history and its landscape is littered with ancient fortresses, blood-soaked battlefields, and dread ruins, all crumbling relics of the empires that once ruled there.

The Borderlands is secured by a fortified line of forts, but even when these have been fully manned, they have never been able to entirely secure the region. Two years ago, most of the Borderlands’ legions were sent west to confront the Skysos. Now the dangers facing the Borderlands are greater than ever. Monsters are slipping across the porous border to terrorize and plunder. Travel has grown perilous, and the border forts are becoming increasingly isolated and outmatched. The power structure of the region has begun decentralizing to local warlords and private armies.

Jakby to miała być gra komputerowa, do czego byłaby podobna?

Do gier z serii The Elder Scrolls, ale również do Diablo, ADOM i innych roguelikes, a na wyższych poziomach do Heros of Might and Magic czy nawet do Strongholda, jeśli ktoś lubi zarządzać poddanymi, wojskiem, itp.

Co w tym świecie robi mistrz gry, a co robią gracze?

Mistrz gry przygotowuje świat (sandbox), który może zawierać przeróżne lokacje, bohaterów niezależnych, a może nawet zadania do wykonania. Gracze mogą zwiedzać ten świat i realizować w nim swoje własne cele. Mistrz gry prowadzi grę w oparciu o to, co zrobią gracze.

Gracze powinni wyznaczyć swoje własne cele i dążyć do ich osiągnięcia, powinni szukać i korzystać z okazji na stworzenie ciekawych scen, powinni przede wszystkim działać zgodnie z tym, co zrobiłyby ich postacie. Innymi słowy nie ma odgórnie założonej fabuły.

To w jaką grę tak właściwie gramy?

Adventurer Conqueror King System - Rules for Roleplaying in a World of Swords, Sorcery, and Strongholds - tak jak D&D trzecia edycja ma Pathfindera, tak stara edycja D&D z lat osiemdziesiątych - BECMI (Basic, Expert, Companion, Master, Immortal) - ma właśnie ACKS i to jest najłatwiejszy sposób, w jaki można to wytłumaczyć. :)

Gdzie znajdę zasady, podręczniki, SRD?

Wolę tworzyć postacie wspólnie w wątku rekrutacyjnym, żeby żaden z graczy nie czuł się zobligowany do pracy domowej polegającej na samodzielnym rozpracowywaniu zasad. Dla ciekawskich załączam SRD, ale zawiera tylko podręcznik podstawowy. Więcej materiałów jest dostępnych bezpośrednio u mnie.

Kim tak właściwie gramy?

Cytując pewną grę (nie ACKS): You’re no hero. You’re an adventurer: a reaver, a cutpurse, a heathen-slayer, a tight-lipped warlock guarding long-dead secrets. You seek gold and glory, winning it with sword and spell, caked in the blood and filth of the weak, the dark, the demons, and the vanquished. There are treasures to be won deep underneath, and you shall have them.

Dla inspiracji podrzucam kilka kart postaci z mojej obecnej kampanii stołowej:

Lanesha - Kuszycka wiedźma
Igor - krasnoludzki grotołaz
Kwinta Umarilo - Rornijska awanturniczka
Tyberiusz Sekstus - Imperialny wojownik
Darr "Jaskół" Tolkaz - krasnoludzki wojownik podziemny
Tinuviel - elfia czarośpiewaczka
Wyrwidęba - Jutlandzka wybranka Prawa
Ku Fasa - Kuszycki wojownik

Jak wygląda karta postaci?

Tak wygląda oficjalna karta, ale zgłoszenia do tej sesji mogą być w dowolnym formacie, np. Google Documents, pw, MS Excel, rysunek, komiks, co kto lubi.

Jak stworzyć postać?

1. Gracz dostaje ode mnie pięć zestawów rzutów - generuję zawsze character builderem ze strony Adventurer Conqueror King | Autarch.
2. Gracz wybiera jeden z zestawów.
3. Gracz ewentualnie zamienia miejscami dwie cechy - na przykład STR (Siłę) z INT (Inteligencją) jeśli chce mieć postać mniej silną, a bardziej inteligentną. Można też zamienić miejscem jedną cechę z liczbą wygenerowanych sztuk złota, bo są one określane również rzutem 3d6, tylko że mnożonym przez 10.
4. Gracz wybiera jedną z grywalnych klas.
5. Gracz wybiera albo gotowy template dla klasy (np. legionista dla wojownika) albo sam wybiera proficiencies - biegłości, coś jak dodatkowe umiejętności czy atuty oraz kupuje ekwipunek.

Jakimi rasami i klasami postaci można grać?

Preferowałbym postacie ludzi (inne rasy są bardzo rzadkie i mam zaplanowane kilka zwrotów fabularnych z nimi związanych), a klas jest naprawdę dużo, ACKS ma jeszcze możliwości customizacji klas. Zamiast udostępniania listy proponuję żebyście sami zaproponowali, kim chcielibyście zagrać i dopasuję Wasz pomysł do gry. Na pewno są wszystkie dedekowe klasyki pokroju wojownika, paladyna, złodzieja, zabójcy i wiele więcej, oczywiście bardziej w sosie starożytnym niż średniowiecznym.

Co powinno jeszcze zawierać zgłoszenie?

Cytując pewną grę (nie ACKS): Name you character if you wish. It will not save you. :) Jestem zwolennikiem kampanii, w których historia postaci to pierwsze dziesięć poziomów gry, ale w kartach postaci chętnie przeczytam Wasz pomysł na postać - jakoś musicie mi ją sprzedać jeśli chcecie wziąć udział w grze. Nie musi być to długa forma, ważne żeby była treściwa i inspirująca. Chętnie podpowiem w kwestii umiejscowienia postaci w świecie gry, możliwych wątków osobistych, itp.

Dobrze by było, gdyby Wasze postacie miały...

1. Mocne statystyki. W grze pojawią się trudności i wyzwania do pokonania.
2. Historię postaci. Ważne, by wiedzieć, kim jest postać i skąd pochodzi.
3. Motywacje. Gra będzie zakładać, że postacie próbują realizować swoje własne cele.
4. Relacje z bohaterami niezależnymi. Wrogowie, przyjaciele i innego rodzaju ciekawe relacje z BN-ami będą ważne.
5. Relacje w drużynie. Więzi pomiędzy postaciami w drużynie będą ważne.

Do kiedy trwa rekrutacja?

Dwa tygodnie na pewno, po dwóch tygodniach bezterminowo, aż nie uzbieram graczy.

Jak uda się wcześniej, to rekrutacja potrwa odpowiednio krócej.

Ilu graczy przyjmiesz?

Góra czterech w jednej drużynie z uwagi na format gry.

Napisałem w jednej drużynie, bo kiedyś miałem ambitny plan prowadzenia naraz kilku drużyn w tym samym świecie, ale nie wiem, czy nie za ambitny. :)

Czy postacie znają się przed początkiem gry?

Mogą, ale nie muszą - autentyczniejsze więzi między postaciami powstają moim zdaniem w trakcie gry, nie na kartce papieru.

Jak długa będzie ta kampania?

Może potrwa tylko tydzień, może dekadę albo i więcej. :) Zależy jak dobrze będzie się nam grało, wiadomo.

Jak się właściwie gra przez Role Gate i czym to różni się od PBF?

Jakie tempo gry przewidujesz?

Wystarczy codzienna, dwudziestominutowa aktywność.

Czy postacie mogą wchodzić ze sobą w konflikty?

Czy drużyna może się rozdzielić?

Czy gracze mogą mieć tajemnice? Czy mogą przekazywać sobie tajne wiadomości?

Czy postacie mogą zdradzić drużynę i sprzymierzyć się z wrogiem? Lub wystawić członków drużyny dla swoich własnych, egoistycznych korzyści?

Czy postacie graczy mogą zginąć?

Tak. Jeśli z zasad gry wynika, że postać nie żyje, to nie żyje. Można zginąć w mało satysfakcjonujący sposób, na przykład w przypadkowej walce z losowymi potworami czy od jednego nieudanego rzutu obronnego.

ACKS ma poziomy jak D&D - jakie tempo awansu przewidujesz?

To zależy. :) Zależy od działań graczy - jak duże ryzyko podejmują i ile mają przy tym szczęścia. W kampanii stołowej rozegraliśmy przez ostatni rok dwadzieścia sesji. Najwyższym poziomem był piąty u jednego wojownika na czternaście możliwych. Obecnie drużyna po licznych śmierciach i sytuacjach ocierających o total party kill kontynuuje grę na poziomach 1-3. Z pewnymi wyjątkami w ACKS po śmierci postaci zaczyna się znowu grę od poziomu 1. Jeśli ktoś ściga się na poziomy to musi przygotować się nie na sprint, a na naprawdę długi maraton.

Jak mocna jest początkująca postać?

Poziom 1 to odpowiednik doświadczonego legionisty w wojsku imperialnym. Taka postać jest w stanie zabić dwóch orków w ciągu jednej rundy walki. Postacie uzdolnione magicznie zwykle dysponują 2-3 zaklęciami, które mogą naprawdę zmienić bieg danego spotkania (np. sleep, charm person, itp.) lub są po prostu użyteczne.

Czy możecie używać wiedzy spoza gry?

Gracze mogą korzystać ze swojej wiedzy na temat świata gry i samej gry, nawet jeśli ich postacie mogą tego nie wiedzieć. Mogą na przykład wykorzystać słabość konkretnego wroga nawet jeśli ich postacie nigdy z nim wcześniej nie walczyły. Poza tym można współpracować jako drużyna poza grą - na przykład poprzez wspólne ustalanie taktyki i poszczególnych akcji w czasie walki. D&D mają już 40 lat - każdy wie, że trolla nie da się pokonać bez ognia lub kwasu, tak jak my wiemy o kołkach na wampiry... mimo że wampiry nie istnieją.

Jak ważne jest miejsce akcji? Jak dużo szczegółów powinno zostać przedstawione?


Powinien pojawić się ogólny opis otoczenia, ale zbytnie skupianie się na szczegółach może zanadto spowolnić grę. Można pytać się MG o detale, gdy będą one potrzebne.

Jak dobrze powinniście znać mechanikę, żeby rozgrywka przebiegała sprawnie?

Każdy powinien rozumieć przynajmniej podstawy mechaniki. (Jak wygląda k20, co to jest klasa pancerza, itp., czyli typowa terminologia każdej edycji D&D. Nieznajomość do nadrobienia w pięć minut.)

Jak dobrze powinniście znać świat gry?

Wszyscy powinni chociaż znać gatunek gry oraz związane z nim konwencje. (Hasłami: Heroic fantasy, sword & sorcery, sword & sandals, weird fantasy, itp… W praktyce 80% gry kręci się wokół popularnych motywów z twórczości Tolkiena, Howarda i Lovecrafta, ale nie trzeba przesadzać ze znajomością literackich korzeni.) Sam setting nie jest kluczowy, chcemy go odkrywać wyłącznie w czasie gry.

W jaki sposób zamierzam związać postacie z fabułą sesji?

Domyślnym założeniem kampanii jest, że postanowiliście wspólnie poszukiwać przygód, skarbów i chwały (w dowolnej kolejności), więc obecnie zmierzacie w stronę imperialnego fortu Turos Tem zwabieni nagrodą za pozbycie się zwierzoludzi mających swoje legowisko gdzieś w lesie Viaspen. Jako że jest to piaskownica, nie czujcie się zobligowani do wykonania tego zadania. W trakcie gry może okazać się, że Waszą uwagę przyciągnie inny wątek lub że postanowicie stanąć po stronie zwierzoludzi, itd., itp.

Umiejętności gracza a umiejętności postaci (w takich obszarach jak dedukcja, wiedza, spostrzegawczość, rozwiązywanie zagadek, rozmowa)?

Odpowiedzialność spoczywa na graczu. Różnie to można interpretować: Gracz to anioł stróż postaci. Postać to wehikuł gracza. I tym podobne.

Co dzieje się z postacią gracza, którego nie ma na sesji?

Albo traktuję ją jako bohatera niezależnego, albo przejmuje ją inny gracz. Albo postać wciąż jest w drużynie, ale będzie ignorowana podczas większości scen, w tym konfliktów. Albo wymyślamy powód w świecie gry na to, dlaczego postaci nie ma w czasie tej przygody.

Feedback przekazujemy sobie w jakiś określony sposób? Jeśli tak, to jak?

Jakieś zasady odnośnie do trudnych i kontrowersyjnych tematów w grze?

Czy ta sesja jest przyjazna początkującym?

Jak najbardziej! Przynajmniej bardziej niż edycje, w których bez planowania builda na 20 poziomów naprzód zostaniesz daleko w tyle za bardziej doświadczonymi graczami. :)

:nordic: :nordic: :nordic:

Lord Cluttermonkey 21-10-2020 21:05

ZGŁOSZENIA:

Draugdin - poszły rzuty

psionik - Curtis Bax, rornijski (chyba) szlachetka uciekający przed przeszłością (thief)
STR 14 DEX 18 CON 12 INT 8 WIS 9 CHA 12

Hungmung - poszły rzuty

archiwumX - Karl, jutlandzki lochołaz (freebooter - expeditionary)
STR 10 DEX 18 CON 5 INT 8 WIS 12 CHA 10

Fiath - Lucjusz Bluźnierca, aurański zwiadowca na usługach Cohors Auxilaria Arcana, czyt. imperialnej inkwizycji (freebooter - wayfarer)
STR 10 DEX 15 CON 15 INT 12 WIS 10 CHA 13

Asmodian - poszły rzuty

theandrzej - poszły rzuty

Draugdin 21-10-2020 21:13

Zainteresowany.

psionik 21-10-2020 22:15

Ja również, choć w szczegółach odpiszę w kolejnych dniach.

Dust Mephit 21-10-2020 22:31

To ja też chętnie zagram. Ogarnę trochę podręcznik i spróbuję coś rozpisać na weekend. :)

Lord Cluttermonkey 22-10-2020 09:13

Najlepiej róbmy postacie wspólnie tutaj. Samemu zasad nie polecam ogarniać - ktoś na przykład otworzy sobie Core SRD i powie, że chce grać kapłanem, a ja będę musiał tłumaczyć, że zamiast klasy kapłana mamy eklezjastę z Heroic Fantasy Handbook... :) Chyba że ktoś naprawdę ogarnia dodatki, magazyn Axioms i to co się pojawia na Patreonie Autarcha, ale przyznajmy sobie szczerze, że pewnie jestem jedyną taką osobą w PL. :D

Ale mogę rzucić Wam już rzucić na staty - w ACKS to jest pięć zestawów 3d6 in order. Wybieracie jedną postać i możecie jedną parę cech zamienić ze sobą miejscami, na przykład STR z INT albo STR ze złotem (które jest też generowane poprzez rzut 3d6, ale mnożone przez 10).

Your five(5) characters have the following abilities:

Character 1
-----------
Strength: 7
Dexterity: 7
Constitution: 10
Intelligence: 12
Wisdom: 17
Charisma: 7
Gold: 160

Character 2
-----------
Strength: 11
Dexterity: 12
Constitution: 15
Intelligence: 15
Wisdom: 10
Charisma: 9
Gold: 60

Character 3
-----------
Strength: 13
Dexterity: 16
Constitution: 8
Intelligence: 6
Wisdom: 11
Charisma: 9
Gold: 110

Character 4
-----------
Strength: 13
Dexterity: 13
Constitution: 11
Intelligence: 16
Wisdom: 12
Charisma: 8
Gold: 70

Character 5
-----------
Strength: 11
Dexterity: 10
Constitution: 10
Intelligence: 11
Wisdom: 10
Charisma: 9
Gold: 80



Character 1
-----------
Strength: 12
Dexterity: 8
Constitution: 10
Intelligence: 10
Wisdom: 9
Charisma: 10
Gold: 130

Character 2
-----------
Strength: 10
Dexterity: 13
Constitution: 15
Intelligence: 15
Wisdom: 9
Charisma: 7
Gold: 150

Character 3
-----------
Strength: 14
Dexterity: 18
Constitution: 12
Intelligence: 6
Wisdom: 9
Charisma: 12
Gold: 80

Character 4
-----------
Strength: 8
Dexterity: 7
Constitution: 11
Intelligence: 13
Wisdom: 11
Charisma: 11
Gold: 140

Character 5
-----------
Strength: 13
Dexterity: 8
Constitution: 11
Intelligence: 10
Wisdom: 11
Charisma: 7
Gold: 120



Your five(5) characters have the following abilities:

Character 1
-----------
Strength: 17
Dexterity: 13
Constitution: 9
Intelligence: 10
Wisdom: 10
Charisma: 7
Gold: 80

Character 2
-----------
Strength: 8
Dexterity: 14
Constitution: 12
Intelligence: 11
Wisdom: 16
Charisma: 10
Gold: 100

Character 3
-----------
Strength: 15
Dexterity: 14
Constitution: 17
Intelligence: 16
Wisdom: 14
Charisma: 8
Gold: 70

Character 4
-----------
Strength: 9
Dexterity: 13
Constitution: 8
Intelligence: 16
Wisdom: 9
Charisma: 8
Gold: 110

Character 5
-----------
Strength: 8
Dexterity: 6
Constitution: 12
Intelligence: 10
Wisdom: 16
Charisma: 13
Gold: 110



Dla porównania czy na pocieszenie sam w jednej kampanii będę grać spasioną niezdarą STR 8 DEX 5 CON 17 INT 13 WIS 17 CHA 9.

Rekrutacja dalej się pisze.

archiwumX 23-10-2020 16:21

I ja też poproszę rzuty.

Lord Cluttermonkey 23-10-2020 17:06

Cytat:

Napisał archiwumX (Post 895038)
I ja też poproszę rzuty.

Pamiętam, że miałeś całkiem konkretną postać z 18 DEX w poprzednich ACKSowych próbach, którą można by i teraz użyć, ale poniżej nowe rzuty.

Your five(5) characters have the following abilities:

Character 1
-----------
Strength: 9
Dexterity: 10
Constitution: 12
Intelligence: 9
Wisdom: 15
Charisma: 6
Gold: 50

Character 2
-----------
Strength: 13
Dexterity: 13
Constitution: 16
Intelligence: 11
Wisdom: 8
Charisma: 11
Gold: 90

Character 3
-----------
Strength: 14
Dexterity: 8
Constitution: 10
Intelligence: 10
Wisdom: 15
Charisma: 12
Gold: 50

Character 4
-----------
Strength: 11
Dexterity: 9
Constitution: 11
Intelligence: 8
Wisdom: 13
Charisma: 11
Gold: 150

Character 5
-----------
Strength: 14
Dexterity: 14
Constitution: 9
Intelligence: 9
Wisdom: 11
Charisma: 9
Gold: 110



Jakby co, rzuty generuję zawsze character builderem ze strony Adventurer Conqueror King | Autarch.

Dla inspiracji podrzucam kilka kart postaci z mojej obecnej kampanii stołowej:

Lanesha - Kuszycka wiedźma
Igor - krasnoludzki grotołaz
Kwinta Umarilo - Rornijska awanturniczka
Tyberiusz Sekstus - Imperialny wojownik
Darr "Jaskół" Tolkaz - krasnoludzki wojownik podziemny
Tinuviel - elfia czarośpiewaczka
Wyrwidęba - Jutlandzka wybranka Prawa
Ku Fasa - Kuszycki wojownik

Na wyobraźnię dobrze też podziała heksmapa, na której będziemy grać. Domyślnym założeniem kampanii jest, że postanowiliście wspólnie poszukiwać przygód, skarbów i chwały (w dowolnej kolejności), więc obecnie zmierzacie w stronę imperialnego fortu Turos Tem zwabieni nagrodą za pozbycie się zwierzoludzi mających swoje legowisko gdzieś w lesie Viaspen. Jako że jest to piaskownica, nie czujcie się zobligowani do wykonania tego zadania. W trakcie gry może okazać się, że Waszą uwagę przyciągnie inny wątek lub że postanowicie stanąć po stronie zwierzoludzi, itd., itp.

[media][/media]

archiwumX 23-10-2020 18:15

Możesz podesłać link na podręcznik z klasami freeborn? Ta, którą grałem Carlem tak mi się spodobała, że chcę ją zagrać jeszcze raz.

Lord Cluttermonkey 23-10-2020 18:19

Cytat:

Napisał archiwumX (Post 895049)
Możesz podesłać link na podręcznik z klasami freeborn? Ta, którą grałem Carlem tak mi się spodobała, że chcę ją zagrać jeszcze raz.

Freebooter, tak, fajna klasa. Takie coś pomiędzy wojownikiem a złodziejem, z czterema różnymi specjalizacjami. Jedna chyba w stylu grotołaza, druga w stylu takiego rozbójnika, trzecia to taki typowy miejski łajdak czy rajfur, a czwartej nie pamiętam.

A nie chcesz po prostu swoim Karlem zagrać? Odgrzebałem jego kartę postaci z Google Drive'a: STR 10, DEX 18, CON 5, INT 8, WIS 12, CHA 10.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172