Cytat:
PS Niech zainteresowani rzucą sobie okiem na www.rolegate.com czy taki sposób rozgrywki im odpowiada. Trochę o Role Gate pisałem też w dziale z raportami z sesji, można sobie poczytać. |
Cytat:
poczytam popatrze odezwe sie na disco |
Cytat:
|
Cytat:
|
Kurde, ja się przywiązuję strasznie do postaci a tu taki dobór naturalny, że hej xD Ale też chętnie straciłabym dziewictwo w OSR i zobaczyła te RoleGate :v Mogę na razie dostać sam stat block, bez dawania deklaracji? Jeżeli to nie problem :cso: Musiałabym pomyśleć nad jakąś expendable postacią. Magia w tym świecie też jest wyłącznie rytualna? |
Cytat:
Rzuty poniżej. Jako gracz brałbym Character 5 i grał dwarven vaultguard, czyli krasnoludzkim wojownikiem (wojowniczką? :) ). STR i CON się zgadza, a WIS podkręca już dobre u krasnoludów rzuty obronne. Niska CHA też pasuje. Magia tak jak piszesz. Bardziej conanowsko-tolkienowska niż marvelowsko-dedekowa, czyli nie uświadczymy kul ognistych, rzucanie co potężniejszych ceremonii potrafi trwać nawet godziny, zdarzają się magiczne katastrofy na "potwierdzonej" naturalnej jedynce, czarna magia wyniszcza psychikę i ciało czaromiotów, większość zaklęć to uroki, przyzwania, klątwy, uzdrowienia i utility, itp. Jednym słowem: AWESOME. :magic: Ale jak ktoś chce grać czaromiotem, to ze względu na różnice między tak pojętą magią a typowym D&D będzie musiał na pewno się wczytać w zasady gry (rozdział z Heroic Fantasy Handbook), żeby efektywnie grać swoją postacią. Na pierwszych poziomach będzie tego mało, bo taka postać ma 2-4 losowane zaklęcia, ale później... Tworzenie magicznych przedmiotów i nowych zaklęć, krzyżówanie ras, dążenie do nieumarłości, trinkety i amulety, budowanie swojej wieży i swojego lochu (ktoś w końcu musi je budować), szukanie miejsc naturalnie emanujących magią żywiołów, itd., itp. Możliwości jest wiele... ... ale przy prawie TPK co dwa tygodnie ich nie uświadczymy. :devil: |
Wiesz, Clutt, że tym czaromiotem mnie korcisz jak jasny diabeł? Od wieków to była moja ulubiona "klasa" właśnie w tym wydaniu co przedstawiłeś... dobrze wiesz jak ciężko o właśnie taką wizję i ścieżkę rozwoju. Piekielniku jeden.. :p |
Cytat:
Bierzesz Character 3 i zamieniasz STR z INT. Klasowo loremaster (Wiedzący), occultist (okultysta) albo witch (wiedźma) czy priestess (kapłanka w pacyfistycznym wydaniu) dadzą radę, w przypadku tych kobiecych bardziej trzeba celować w WIS i CHA niż w INT i WIS, ale to też da się na Characterze 3 zrobić. Można też kapłana, czyli ecclesiastica (eklezjastę), tylko tutaj jest w szacie a nie zbroi płytowej i bez buzdyganu. Shamana (druida) czy runemakera (prządka run) również, ale nie wiem, czy zaczynają z zaklęciami na pierwszym poziomie. Chyba nie. Wybierasz proficiencies (biegłości), ekwipunek albo sam kupujesz albo z template, ja losuję zaklęcia i gotowe. PS W ogóle Obca mi przypomniała dzisiaj, że kiedyś zrobiłem arkusz z (prawie) wszystkimi grywalnymi klasami w jednym miejscu. Jest tego trochę. :D PS 2 Do drużyny na miejsce zabitego Kurtiusa Baxa dołączyła nowa postać psionika - wojownik Frank (jakoś jutlandzko-rornijskie imiona są popularne w drużynie :) ), więc obecnie mamy: - krasnoluda Grima zwanego Kamieniem, dwarven fury 1 - niemowę Karla, freebooter (expeditionary) 1, tylko musi dojść do siebie, - wspomnianego Franka, fighter 1. Gdzie freebooter to taki wojownik/złodziej, a krasnoludzka furia to WFRPowski zabójca trolli, nawet ma irokeza. |
Cytat:
Char 4 zamienić golda z DEX i można robić bladedancerkę. Albo Char 3 zamienić golda z CON, wtedy sporo opcji się przede mną otwiera: zabójca, elven nightblade, wojownik, explorer. Hm... Po przemyśleniu raczej brałabym bladedancerkę z jakimś pole armem albo typowa zabójczyni. |
Też można. Zabójca to fajna klasa, bo jak nie potrzebujesz skradankowych umiejętności to zakładasz zbroję płytową i nie ustępujesz zbytnio wojownikowi (tylko HD mniejsza, bo 1d6 zamiast 1d8). |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:01. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0