lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [WFRP 2ed.] Kamienie Zagłady (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/19152-wfrp-2ed-kamienie-zaglady.html)

Quantum 10-02-2021 10:09

[WFRP 2ed.] Kamienie Zagłady
 
Sześć tysięcy lat temu imperium krasnoludów znajdowało się u szczytu potęgi. Działo się to jeszcze przed wyniszczającymi wojnami z elfami, a krasnoludzkie twierdze w Górach Starego Świata wciąż były nietknięte przez Chaos czy goblinoidy. Był to złoty wiek dla krasnoludów. Wielkie jaskinie i sklepienia Karaz-a-Karak były cudami tej epoki, najgłębsze ze sztolni mieściły w sobie bogactwa przekraczające wszelkie wyobrażenie, a krasnoludzcy rzemieślnicy tworzyli wspaniałości, które przeszły do legendy.

Do cudów tych należały Kryształy Mocy. Były to kunsztownie obrobione kamienie szlachetne, wyposażone w potężne magiczne właściwości. Każdy z nich dawał swemu użytkownikowi panowanie nad jednym z czterech żywiołów. Powiadano, że gdy połączy się te cztery kamienie, ich władca stanie się władcą wszystkiego. Lecz moc kryształów nie pochodziła wyłącznie od krasnoludów, które je stworzyły. Ich powstanie nie mogło umknąć uwadze Tzeentcha, jednej z Potęg Chaosu.

Ten, Który Zmienia Drogi nigdy nie przeoczy ani nie zignoruje transformacji o tak wielkiej mocy. Tzeentch zauważył w kryształach ogromny potencjał. Krasnoludy nie wiedziały, że wpłynął on na powstanie kryształów tak, iż ukończone artefakty były znacznie potężniejsze, niż ich twórcy się spodziewali. Plan Tzeentcha był subtelny i działał na wielu poziomach. Po pierwsze, istniały zmiany, które musiały być wprowadzone w czasie samego tworzenia kryształów - zarówno w warstwie materialnej jak i magicznej, każdy z nich oddziaływał na panującą pomiędzy czterema żywiołami równowagę, od której zależało istnienie materii i praw fizycznych.

Po drugie, Tzeentch dobrze wiedział, że cele Chaosu można osiągnąć, dając po prostu potęgę śmiertelnikom. Im większa była owa moc, tym większe prawdopodobieństwo, że śmiertelnicy sami się zniszczą. W końcu przysłużyliby się bardzo sprawie Chaosu, gdyby podjęli walkę o te błyskotki. Nie minęło wiele czasu, a krasnoludy zdały sobie sprawę z niszczycielskiego potencjału swego dzieła. Zdecydowano się więc na rozdzielenie kryształów, aby uniemożliwić jednej osobie zdobycie zbyt wielkiej potęgi i wykorzystania jej do niecnych celów.
* * *

Witeczka!

Zgodnie z zapowiedziami z sondy, którą niedawno uruchomiłem, odpalam rekrutację do kampanii Kamienie Zagłady, którą będę starał się poprowadzić jak najdalej się da, albo do momentu, aż wam się znudzi. Powyższy wstęp nakreśla, o co będzie chodzić w tej serii przygód, czyli ni mniej, ni więcej, bohaterowie zostaną wplątani w poszukiwania owych Kryształów Mocy. Jedną z wad podnoszonych przez graczy i recenzentów było to, że gracze nie mają prawdziwego powodu, by angażować się w przygodę. Nic ich nie skłania do badania znalezionych wskazówek lub poszukiwania kryształów i tak naprawdę nie wiedzą, co się dzieje i dlaczego. Dlatego mam zamiar wykorzystać wprowadzenie do kampanii napisane przez Jamesa Wallisa, które ma na celu rozwiązanie tych problemów i zazębić bohaterów z główną osią fabularną. Jak wyjdzie - zobaczymy.

ZARYS FABULARNY

Mamy wiosnę 2516 roku KI, czyli kampania dzieje się przed Burzą Chaosu a po Wewnętrznym Wrogu. Zaczynacie w dość ruchliwym i zamożnym mieście Kreutzhofen w Wissenlandzie, gdzie rzeka Reik łączy miasto z południowo-wschodnią Tileą i południowo zachodnim Imperium. Górskie szlaki wiodą stąd do południowo-wschodniej Bretonii i Księstw Granicznych. W mieście przebywacie od jakichś dwóch miesięcy, wynajmując dom od Josefa Gieriga, lokalnego potentata nieruchomości i jesteście znani wśród ludności miasta jako poważani poszukiwacze przygód. Jak ktoś ma jakiś problem, wie, że może się do was zwrócić i weźmiecie tę robotę. Oczywiście za odpowiednią opłatą. Operujecie głównie w mieście i jego okolicach. Tak zwrócicie na siebie uwagę pewnego barona, który będzie miał dla was dyskretne zlecenie.

TWORZENIE POSTACI

Do gry dopuszczone są trzy rasy: człowiek, krasnolud, niziołek.

Atrybuty losuję ja, więc proszę o zgłaszanie się w temacie rekrutacyjnym. Na PW otrzymacie dwa zestawy rzutów, z którego wybieracie ten, który bardziej wam pasuje a cyferki możecie swobodnie rozdać pomiędzy cechy. Dostępna jest też Łaska Shallyi. Wraz z rzutami dostaniecie również info, ile PŻ posiada Wasz bohater. Każda postać zaczyna z 1PP i 1PS, zdolności startowe dla człowieka i niziołka możecie sobie wylosować sami, albo po prostu wybrać, co Wam bardziej pasuje do koncepcji.

Oprócz tego, poza darmowym rozwinięciem otrzymujecie też 2400 PD na własny użytek (czyli w sumie 2500), co powinno pozwolić wejść postaciom na trzecią profesję. Wasi bohaterowie swoje już przeżyli a to doświadczenie ma za zadanie podkreślić ten fakt. Gra wbrew pozorom nie będzie nastawiona tylko na walkę, ale tej walki będzie jednak sporo, więc polecam dołożyć starań, by zwiększyć przeżywalność postaci. Umiejętności i zdolności opcjonalne dla profesji możecie wykupywać wedle zasad z podręcznika. Awansując na kolejną profesję wydajecie 100PD bądź 200 w przypadku kariery nie znajdującej się w drzewku rozwoju waszego bohatera.

Dopuszczam wszystkie oficjalne profesje do WH 2ed., na jakieś nieoficjalne, które można znaleźć w necie potrzebna moja zgoda Zastrzegam również, że do sesji zostanie przyjęta tylko jedna osoba z profesją magiczną (akolici, guślarze, uczniowie czarodzieja itd.) oraz jedna szlachecka i z kasty rycerskiej - o ile KP będą mi się podobać. Możecie się chwalić profesjami w rekrutacji - odkąd się znacie, drużyna przeżyła kilka wspólnych przygód.

Dostajecie ekwipunek z wszystkich trzech profesji oraz dodatkowe 300zk na wydatki. Niepotrzebny sprzęt można sprzedać za połowę ceny z podręcznika.

Na pełne zgłoszenie składa się część fabularna i mechaniczna. Mechaniki posprawdzam pod kątem poprawności osobom, które do sesji się dostaną. Karta postaci mile widziana w google doc. Co do historii, to nie musi być esej - max. 1 stronę A4, może być mniej, byle ciekawie. Avatar postaci: 150 pikseli szerokości. Wypełnioną KP wysyłacie mi na PW.

TECHNIKALIA
Ilość graczy: do sześciu, ale nie jest powiedziane, że sześciu przyjmę. Wszystko będzie zależeć od KP. Nie decyduje kolejność zgłoszeń, a ich jakość.
Częstotliwość postowania: 3-4 dni dla graczy, 2 dla MG.
Długość postów: bez jednolinijkowych, te kilka zdań zawsze da radę napisać. Wyjściowej długości nie określam.
Koniec rekrutacji: 19.02.2021, północ. 20.02 postaram się podać wyniki.
Gdoc: Nie, gramy tylko na forum.
PvP: odradzam. Przygoda nastawiona jest na współpracę i skakanie sobie do gardeł nie przejdzie. Oczywiście można odgrywać brak porozumienia, jakieś niesnaski itp, ale w granicach rozsądku.
Mechanika: Niejawna, ja na wszystko rzucam, a wy mi ufacie, że nie oszukuję.
No i to tyle chyba. Jakbym o czymś zapomniał, albo były pytania, to czekam. No i czekam również na zgłoszenie oraz karty. Zapraszam do rekrutacji!

ZGŁOSZENIA/KONCEPTY:

Alex Tyler - Lavinia - złodziejka - KP kompletna
Phil - Garran, krasnolud, medyk - KP kompletna
Gladin - Bardin Gladinson, krasnolud, inżynier - KP kompletna
Stalowy - Galeb Galvinson, krasnolud, kowal run - KP kompletna
Obca - Vessa Conliore, człowiek, weteran - KP kompletna
Bielon - Sir Dorian de Bruine, rycerz królestwa - KP kompletna
xeper - Zachariasz Jablounec, niziołek, zwiadowca
Kerm - Félix von Vessel, człowiek, zwadźca - KP kompletna
Ayoze - Klaus Weghorst, człowiek, łowca wampirów - KP kompletna
Evil Maniak - Günther Honigberg, człowiek, bosman - KP kompletna

Alex Tyler 10-02-2021 10:35

To żeś mnie załatwił xD Dlaczego elf niedopuszczony? :P

Phil 10-02-2021 10:37

Cytat:

Napisał Quantum (Post 906967)
Do gry dopuszczone są trzy rasy: człowiek, krasnolud, niziołek.

Ale jak to, elfa sobie wymarzyłem, byłoby fajnie nim biegać po krasnoludzkiej krainie :)

No to krasnolud żak/medyk/uczony, nada się? :)

Quantum 10-02-2021 10:42

Elf biegający po krasnoludzkiej krainie, jak to ładnie Phil ujął? :) Nie bardzo mi się to widzi.

Ale jeśli ktoś podeśle mi naprawdę wystrzałowo napisanego elfa, to może przymknę oko ;) Ryzyko jest jednak takie, że to, co dla kogoś może być wystrzałowo napisanym elfem, dla mnie być nie musi.

Cytat:

Napisał Phil (Post 906972)
No to krasnolud żak/medyk/uczony, nada się? :)

Nada.

EDYTA.

Phil, Alex, posłałem Wam rzuty.

Alex Tyler 10-02-2021 11:09

Cytat:

Napisał Quantum (Post 906975)
Elf biegający po krasnoludzkiej krainie, jak to ładnie Phil ujął? :) Nie bardzo mi się to widzi.

To właśnie okazja do ciekawych interakcji ;-) W Karak Azgal jest napisane, że mieszkają tam elfy (w Martwych Wrotach jest ich ok. 10% populacji, str 28). W podziemiach jest też elfi nieumarły, więc jakiś mag kiedyś zwiedzał tamtejsze ruiny. Poza tym, wg Twojego opisu drużynka istniała już dwa miesiące wcześniej i dopiero pewnie ruszy w góry (o czym raczej nie wie, zatem elf nie mógł tego przewidzieć ;)).

Quantum 10-02-2021 11:24

Cytat:

Napisał Alex Tyler (Post 906977)
Poza tym, wg Twojego opisu drużynka istniała już dwa miesiące wcześniej i dopiero pewnie ruszy w góry (o czym raczej nie wie, zatem elf nie mógł tego przewidzieć ;)).

Jasne, tylko ja osobiście nie widzę powodu, by elf siedział z resztą drużyny (w tym być może z jakimś krasnoludem będącym jej częścią, bo nie wiem jeszcze, kogo przyjmę) w mieście. Tutaj dochodzi też niechęć, czy też nawet wrogość między obiema rasami (wiadomo, elf i kraś elfowi i krasiowi nierówni, ale pewne rzeczy są kanonem), więc dość grząski grunt.

No ale jeśli czujesz się na siłach, żeby mi to sprzedać w jakiś zjadliwy sposób, to masz zielone światło na elfa :)

Alex Tyler 10-02-2021 11:27

Najlepszym przyjacielem Grimnira był elf, ale spoko ;-) Wiem o co biega :-)

Gladin 10-02-2021 11:28

Poczekam i zobaczę kto co zgłosi i ile będzie tych zgłoszeń, zanim się ostatecznie zadeklaruję.
Wstępnie do głowy przyszedł mi krasnoludzki kowal run, ewentualnie ludzki młody złodziejaszek (w wolnej chwili podumam nad podręcznikami, co się da z tych koncepcji zrobić). Ale wiadomo, pomysł goni pomysł.

Stalowy 10-02-2021 11:59

Well... nie będę się zastanwiał tylko od razu kowala run zgłaszam.
Proszę o rzuty.

Cytat:

Napisał Alex Tyler (Post 906979)
Najlepszym przyjacielem Grimnira był elf, ale spoko ;-) Wiem o co biega :-)

Bait for the bait god.

Nie Grimnir tylko Snorri.

I ten "przyjaciel" wpakował potem sztylecik prosto między łopatki dwóch ras - swojej i dawi.

Zretconowali w End Timesach tego przyjaciela że jednak miał rację, ale tyle wrogiej roboty to mało jaka postać narobiła w tym świecie.

Gladin 10-02-2021 12:01

Quantum, a czy prowadziłeś już kiedyś sesje forumowe z punktami szczęścia? Ja nie pamiętam, czy kiedykolwiek z tym grałem. Mam wrażenie, że to takie dość kłopotliwe w wersji forumowej. Ktoś ma jakieś doświadczenia?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172