Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-08-2021, 01:09   #11
 
Rozyczka's Avatar
 
Czekaj, to tu są klasy?
 
Rozyczka jest offline  
Stary 05-08-2021, 09:36   #12
 
JPCannon's Avatar
 
Nie, ale gracze wybierali sobie mocno sprofilowane postaci budując je pod wizję najbardziej zbliżone do klasycznych klas postaci W Savegach można zbudować dowolną postać.

Posiadam już 3 w pełni kompletne karty postaci Jeśli ktoś chciałbym wziąć udział jeszcze w rekrutacji niech da tutaj proszę znać. W przeciwnym wypadku ruszymy z zabawą szybciej od poniedziałku.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 05-08-2021 o 09:39.
JPCannon jest offline  
Stary 05-08-2021, 09:44   #13
 
Fenrir__'s Avatar
 
Kluczem do fajnej postaci w SW jest koncept postaci, a jednym z założeń sesji jest setting typowego fantasy, to i koncepty są w miarę typowe. To jedna strona medalu, druga to przewagi w szczególności zawodowe i nadprzyrodzone, które nadają postaci właśnie pewną "klasę". Można więc powiedzieć z dużym przybliżeniem, że jest coś takiego jak "Klasa" w SW.

Zapewne same postacie nie będą już tak archetypiczne, bo SW pozwala fajnie dograć szczegóły.
 
Fenrir__ jest offline  
Stary 05-08-2021, 10:21   #14
 
JPCannon's Avatar
 
W najnowszym settingu Savage Worlds Pathfinder, gdzie jest stworzona konwersja Pathfindera na Savage Worlds, są dosłownie klasy postaci. Ogarnęli to tak, że raz na rangę wybiera się przewagę klasową. Można też mieszać klasy lub zamiast przewagi klasowej wybrać zawodową lub powiązaną z przeszłością Także twórcy dali możliwość gry klasycznie jak i typowo dla Savegy
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline  
Stary 05-08-2021, 11:27   #15
 
Mike's Avatar
 
A i ze względów praktycznych/mechanicznych warto iść w "klasę" bo na wszystko zabraknie punktów :P Zwłaszcza na początku Ja miałem tak piękną wizje, a potem zacząłem rozdawać punkty... a rzeczywistość na to:
 
Mike jest offline  
Stary 05-08-2021, 12:42   #16
 
Fenrir__'s Avatar
 
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
A Ja miałem tak piękną wizje, a potem zacząłem rozdawać punkty... a rzeczywistość na to:
Problem rozwiązuje się jak tworzymy postacie doświadczone. Mając 4 dodatkowe rozwinięcia można już stworzyć pełniejszą postać. Ja często pozwalałem graczom zaczynać jako doświadczone postacie. Można wtedy bardziej rozbudować postacie.

A tak z innej bajki skoro mówimy o mechanice SW:

Nie wiem, czy zwracaliście uwagę na to, jak stworzony jest mechanizm obciążenia, jest on bowiem bardzo często ignorowany. Okazuje się jednak, że nawet podstawowy ekwipunek może łatwo przeciążyć postać. Już nie mówiąc, że ktoś chciałby wziąć ze sobą linę (15 wagi - swoją drogą napierśnik z brązu jest lżejszy)...

Najciekawiej wyglądają postacie z siłą na k4, mają 20 udźwigu, a zwykła szata waży już 8... taki podstawowy podróżny ekwipunek waży 11 (hubka krzesiwo, koc, bukłak, racje żywnościowe na 5 dni) a jakby taki mag chciał wziąć kostur (waga 4) albo (księgę 2-4 wagi). Nagle ta siła na k4 magowi zacznie przeszkadzać. Musi być ktoś, kto nosi za nim te wszystkie akcesoria. Inaczej zacznie zwalniać całe towarzystwo.

Zacząłem na to ostatnio zwracać uwagę i nagle przestało się opłacać brać k4 w sile.
 
Fenrir__ jest offline  
Stary 05-08-2021, 21:49   #17
 
Mike's Avatar
 
Brawurowy system
Jak brawurowo chodzić w zimowych ciuchach i kozakach przy sile k4
 
Mike jest offline  
Stary 06-08-2021, 12:24   #18
 
JPCannon's Avatar
 
Normalnie Po prostu pogodzić się z bazowymi karami do tempa i części umiejętności. Warto zaznaczyć, że mało kiedy ktoś walczy objuczony pakunkami. Minus w samej podróży aż tak wiele nie zmieniają. Najbardziej to uwiera jeśli zostanie się zaatakowanym z zaskoczenia. Zrzucenie tobołów można uznać za akcję darmową ale czy wtedy MG pozwoli dalej za free dobyc broni to już inna kwestia

Osobiście aż tak nie przywiązuje eo tego wagi w konwencjach czysto przygodowych, gdzie własnie dużo bardziej liczy się brawura niż zderzenie z rzeczywistością (o ile w rpgach można mówić o jakimś większym realiźmie). Obciążenie najlepiej sprawdza się w konwencjach surwiwalowych, gdzie właśnie wybór między ciepłym odzieniem a toporkiem może decydować o życiu.

Jeśli zaś o budowaniu wymarzonej postaci mowa. Koniecznie zanotuj sobie swoją wymarzoną wizję siebie. To idealnie odzwierciedli Ci obraz tego o zostaniu kim marzy Twoja postać wyruszając za przygodą w świat. Teraz jeszcze nie dorastasz tej wizji do pięt i masz główie wyszkolenie wywodzace się z jakiegoś fachu ktory pozwolił Ci przeżyć, lecz to dla Ciebie za mało. Twoje ambicje są znacznie większe a Twoje wyobrażenie postaci właśnie je odzwierciedla
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 06-08-2021 o 12:27.
JPCannon jest offline  
Stary 06-08-2021, 20:36   #19
 
Mike's Avatar
 
Mówisz jak coach na warsztatach motywacyjnych :P
 
Mike jest offline  
Stary 06-08-2021, 22:58   #20
 
Fenrir__'s Avatar
 
Wszystko pięknie do czasu aż ta wizja zderzy się z wizją MG. Bo jak to powiedział mądry człowiek: żaden plan nie wytrzymał zderzenia z rzeczywistością.
 
Fenrir__ jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168