lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [WFRP 2ed, mechanika autorska] Loża Złotego Blasku (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/19367-wfrp-2ed-mechanika-autorska-loza-zlotego-blasku.html)

Reinhard 13-08-2021 09:30

[WFRP 2ed, mechanika autorska] Loża Złotego Blasku
 
W dawnej odlewni dział i dzwonów huczący ogień mienił się zjadliwymi kolorami do wtóru potwornego ryku. Moc zaklęta w niszczonej właśnie, magicznej broni skażonej Chaosem, była wyjątkowo potężna. Uczniowie uwijali się, do wtóru poleceń Mistrza Drussusa, rozstawiając kolejne Filary Stabilności w kształt dodatkowego pentagramu.

W pobliskiej wiosce Wierzbince przed jednym z domów kłębiło się kilka osób. Wieś była opustoszała. Uciekali jedni z ostatnich chłopów. Nielekko było opuszczać ziemię objętą wolnizną, ale hałasy dochodzące z odlewni na Wyspie Żelaza, zwanej od niedawna Wyspą Strachów, wręcz zgrzytały po duszach przestraszonych chłopów. Uciekinierzy nie obawiali się zbrojnej interwencji. Magowie mieli ciągły problem z rekrutowaniem zbrojnych – niewielu znosiło bliskość czarodziejskich fenomenów.

Arendarz zajazdu „Pod Armatą” z westchnieniem obserwował uciekających sąsiadów. Od kiedy magowie przejęli odlewnię, interesy szły kiepsko, okolica się wyludniała. Owszem, czasami przybywali konwojenci przeklętych przedmiotów magicznych, lecz płacili w „raukowach” – skryptach dłużnych wypuszczanych masowo przez miłościwie panującego księcia. Sigmar jeden wie, kiedy państwo będzie je wykupywało i jaką one będą miały wartość.

Kasztel von Steinbecków górował na Wzgórzu Westchnień nieopodal wioski. Na blankach paliły się nieliczne pochodnie szczupłej straży. Męska część rodu walczyła w chorągwi Rocmortów, kobiety udały się do dworu hrabiny Sybil de Rocmort. Złote Kolegium wydzierżawiło kasztel z myślą o obronie odlewni i wioski. W jednej z wież paliło się samotne światło. Skryba starannie zapełniał kolejne strony księgi.

„Z nadania księcia Raukowa, środkami Złotego Kolegium na Wyspie Żelaza powstała Loża Złotego Blasku. Celem Loży jest niszczenie przeklętych Chaosem przedmiotów pozostałych po Burzy Chaosu. Nadanie obejmuje pobliską wieś służebną Wierzbinkę oraz dzierżawę kasztelu Steinbeck,
Sercem Loży jest dawna odlewnia, mieszcząca się na Wyspie Żelaza wśród nurtów rzeki Sal. Spływ barką do Salkalten trwa około sześciu godzin, pod prąd, do Rocmort – około dwunastu. Nowy trakt, prowadzący do głównego szlaku Salkalten – Wurzen, jest dość często patrolowany.

Na północy rozciąga się ziemia von Raukowów – Marchia Nadmorska. Pokryta jest w znacznej mierze Borem Złotego Jelenia. Teren ten lichy do upraw zajmowały głównie wioski rybackie i saliny, obecnie jednak wzdłuż rzeki powstają młyny tartaczne i prochowe, budowane są manufaktury. Zasilające je robotnikami nowe wioski powstają z nadania księcia, który dla zarządu nasadza na nich szlachtę z ziem okupowanych przez Chaos.

Loża to północny skraj Doliny Wilków, gdzie pod nieobecność męża rządzi hrabina Sybil de Rocmort. Słynny jest ufundowany przez jej przodków klasztor Eonach, w którym tworzone są najpiękniejsze kopie „Żywotu Sigmara”. Południowy skraj Doliny jest broniony przez Twierdzę Rocmort, otoczoną forpocztami Lasu Cieni, ciągnącego się na zachód od Marchii Nadmorskiej i na południe i zachód od Doliny Wilków.

Ziemie na wschód zwane są Morzem Traw. To step, na którym dominują szlacheckie dwory, prowadzące hodowlę koni, bydła i owiec. Im dalej na południe, tym ziemia bardziej żyzna, ale z powodu bliskości terenów okupowanych przez Chaos niebezpieczna.

Początkowo Loża miała skupiać jedynie magów Kolegium Złota, ale pod naciskami władz i innych kolegiów zaczęli się w niej pojawiać wędrowni czarodzieje innych tradycji, odciążając zajmujących się niszczeniem magicznych przedmiotów od innych zadań. A problemów miała Loża co niemiara…”

Z odległego Altdorfu do Loży Złotego Blasku podąża wędrowny czarodziej. Niesie ze sobą swoje ambicje, plany na przyszłość, nadzieje. Czy zdoła je spełnić?

Zapraszam do solówki z elementami sandboksu. Sposób rozgrywki możecie prześledzić w mojej poprzedniej solówce, „Długonogi”. Sesja będzie rozgrywać się w świecie WFRP 2 edycji. Mechanika jednak będzie inna – jej autorem jest Tadeus, a można się z nią zapoznać dzięki jego „Kronikom Ostermarku”.

Bohaterem Gracza jest mag dowolnego Kolegium. Loża będzie jego domem, a czas będzie dzielił pomiędzy eksplorowanie okolicy (szczególnie w magicznym jej aspekcie) i badania laboratoryjno – biblioteczne. Dość mocno inspiruję się systemem „Ars Magica”.

Czary początkowe czarodziej będzie posiadał zgodnie z zasadami „Królestw Magii” – czyli będzie znał magię prostą i jedną Tradycję swojego Kolegium. Jak najbardziej możliwe jest tworzenie własnych czarów i rytuałów w trakcie gry.

Na etapie rekrutacji prosiłbym o określenie, z jakiego Kolegium jest czarodziej, jakiej jest Tradycji i na co liczy w trakcie sesji, na jakie aktywności chciałby położyć akcent. Kwestie wyglądu, charakteru, historii to już sprawa na po rekrutacji.

Zasady Tadeusa: https://sites.google.com/view/warhammerpbf2/home

Kroniki Ostermarku: http://lastinn.info/sesje-rpg-warham...stermarku.html

Długonogi: http://lastinn.info/archiwum-sesji-z...dlugonogi.html

gazda 15-08-2021 00:17

Jak bys widzial swiezo upieczonego adepta, ktory doszedl do wniosku ze nauka w kolegium to strata czasu i zaczal szukac wiadomosci z tradycji chaosu?
Miejsce w ktorym niszczone sa wszelkiego rodzaju artefakty Chaosu wydaje sie interesujacym punktem startowym :)

Reinhard 15-08-2021 03:51

Ciekawa koncepcja. Jakie formy rozgrywki Cię interesują? Eksploracja, śledztwo, badania, inne? Status postaci to Wędrowny Czarodziej. Jakie Kolegium, jaka Tradycja?

gazda 15-08-2021 19:51

Cytat:

Napisał Reinhard (Post 923060)
Ciekawa koncepcja. Jakie formy rozgrywki Cię interesują? Eksploracja, śledztwo, badania, inne? Status postaci to Wędrowny Czarodziej. Jakie Kolegium, jaka Tradycja?

Wstepnie myslalem nad wyjsciowa tradycja niebios, jako ze ich adepci za bardzo nie walcza z Chaosem i latwo fabularnie zrobic takie plynne przejscie - a w zasadzie pasuje mi jak ulal do tego co napisales w rekrutacji

co do formy rozgrywki - mysle ze badania bylyby przynajmniej w czesci waznym elementem rozgrywki - jakos w koncu musialby przerzucic sie na czarnoksiestwo
ale nie mam nic przeciwko pozostalym elementom rzuconym przez w MG w formie klod pod nogi - najwazniejsze aby bylo ciekawie :)

Reinhard 15-08-2021 22:29

Tradycja Niebios to wróżby i przepowiadanie przyszłości. Łatwo może im być dotrzeć do ukrytych motywów postaci. Także do przemyślenia, ale ja przeciwny nie jestem - może Ci być trudniej.

Witam więc w sesji :)

Stwórz postać w/g zasad Tadeusa, ale opartą na 70 punktach. Dodatkowy czar (z Kolegium własnego oczywiście) kosztuje 2 punkty. Maksimum w cechach, jakie można osiągnąć podczas tworzenia postaci, to 13.

Postać z 70 punktami jest zaawansowana. Oznacza to, że wyrusza bez swoich towarzyszy, PD również zdobywa wolniej. Jeżeli wolisz postać z 50 punktami, ok.

Z dalszym procesem tworzenia postaci przenieśmy się do Komentarzy, zaraz je otworzę.


Rekrutacja zakończona, temat do zamknięcia.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:34.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172