Zgadza się, ale możesz odpuścić sobie jakąś umiejętność i w ten sposób z ogólnej puli dołożyć setkę lub dwie na czary. Takie elastyczne podejście też jest możliwe. |
Czy zgłaszamy kto nad czym pracuje, czy wręcz przeciwnie, czy każdy wedle uznania? W szczególności interesuje mnie to pod kątem czarów, aby raczej wybierać inne, niż pozostałe zgłaszając się osoby. |
Można sie dzielić. Grupa będzie współpracowała dość, by się o sobie i tak prędzej czy później dowiedzieć. Główną motywacją do obecności Waszych bohaterów w regionie będzie i tak cofająca się z terenu Imperium fala nieumarłych. Niewykluczone, że połączyli siły nieco przed naszą przygodą, by przetrwać w tym nieprzyjaznym, wojennym krajobrazie. |
Dobra, ja pracuję nad kapłanem Gazula, krasnoludem. Na razie miotam się pomiędzy czarami nekromanckimi takimi jak zniszczenie ożywieńca, strefa życia; do tego retribution z dodatku stone and steel strona 74., chociaż nie wiem, jakiego typu jest to czar; oraz funeral rite z dodatku Apocrypha 2, strona 26 (tu też nie wiem, jakiego typu jest to czar). W przypadku dwóch ostatnich pytanie, czy wymagana jest znajomość języka magicznego nekromanckiego (zakwalifikować to jako czary nekromanckie) czy uznać, że są to czary bitewne i do ich rzucania nie jest potrzebny dodatkowy język (e: wystarczy umiejętność rzucania czarów kapłańskich odpowiedniego poziomu)? Dodatkowo zastanawiam się nad czarami leczącymi (leczenie lekkich zranień) vs znajomość runy odnowy vs umiejętność leczenia. Ktoś jeszcze przymierza się do jakiegoś zgłoszenia i chce się podzielić swoim pomysłem? Edit: zastanawiam się też nad czarami prostymi typu otwarcie, magiczne zamknięcie, alarm, czy nie mogłyby okazać się przydatne. |
Na potrzeby naszej gry załóżmy, że żaden praworzadny kapłan nie napisałby rytuału pogrzebowego w plugawym języku nekromantów. Czary odnoszące się z poszanowaniem domeny zmarłych, bóstw i zwłok uznajmy za domenę języka tajemnego - magicznego. Te, które bezpośrednio ingerują w nieumarłych to, nawiązując do podręcznika podstawowego, język tajemny nekromancki. Tylko ten język magiczny zawiera w sobie czary jakkolwiek dotyczące ożywieńców (chyba, ze znacie jakieś wyjątki?). EDYCJA: 27.04 nie będę dostępny w ramach przedsesyjnego Q&A. Gdyby to komuś robiło różnicę, to wydłużymy rekrutację o jeden dzień. EDYCJA2: Pulę PD na czary w pierwszym poście zwiększyłem do 900. EDYCJA3: @Gladin, do rzucania czarów prostych i bitewnych jest potrzebny tajemny - magiczny. |
Właściwie to czy kapłani mogą używać czarów magii prostej? Szukam, szukam w podręczniku i nie mogę znaleźć, żeby mógł. Uczeń czarodzieja ma zdolność: rzucanie czarów magii prostej Potem czarodziej ma rzucanie czarów - magia wojenna... Kapłani nie mają. Mają tylko magia kapłańska poziom ... i w opisie religii, z jakich czarów mogą korzystać. Jeżeli nie ma tam info o czarach z zakresu magii prostej to chyba nie mogą? |
Mogą tylko te, które są wymienione w opisie boga. Dlatego w ogóle jest osobna grupa "magia kapłańska". Pamiętam, że w podręczniku jest osobne półtorej strony z wyjaśnieniami, że to inaczej trzeba rozumieć. Jak choćby kapłan Morra może powoływać do życia ożywieńców, jeśli bóg mu na to wyrazi zgodę. |
Po namowie i bardzo dużej pomocy ze strony Mistrza Gry przy stworzeniu mechanicznej części karty postaci postanowiłem spróbować swoich sił w tej sesji. Ode mnie będzie dość nieokrzesany lub nawet czasami prawię barbarzyński w zachowaniu człowiek o profesji nekromanty. Dosyć ciekawe wyzwanie, żeby dobrze odegrać to fabularnie. Siadam więc do uzupełnienia reszty karty postaci. Avitto bardzo dziękuję za pomoc i za motywację. |
Akurat kapłan Morra nigdy nie może powołać ożywieńców z tego, co ja czytałem (ale muszę zweryfikować z podstawką; w apokryfie 2 jest to wyraźne zaznaczone, zresztą chyba kropka w kropkę jest to przepisane dla kapłanów Gazula). Dzięki za info, to będę wiedział, na jakie czary patrzeć. Aczkolwiek fabularnie, nekromanta? Jak to połączyć z kapłanem Gazula, który przy pierwszej sposobności powinien go posiekać? |
Jak Connor zrobi historie, to myśle, że Cię przekona. Mi koncept przypadł do gustu. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:06. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0