|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
07-01-2023, 16:14 | #1 |
Reputacja: 1 | [D&D 5ed] W poszukiwaniu Zamarzniętego Płomienia [18+]
Cześć wszystkim! Tym razem mam do zaproponowania mini-kampanię od Paizo, którą rozegramy na mechanice 5e D&D. Składa się ona z trzech części i na początek zagramy w pierwszą pt "Księżyc Złamanych Kłów" a potem, jeśli będą czas i chęci, pogramy w kolejne dwie. Nie przedłużając, przejdę może do sedna. Miejsce Kraina Mamucich Władców to pierwotna, smagana wiatrem dzicz, słynąca z pradawnych bestii, które ją zamieszkują. Tury, lwy jaskiniowe, glyptodony, smilodony, nosorożce włochate oraz kilka odmian mamutów i mastodontów to tylko niektóre z ogromnych stworzeń występujących tutaj. Rdzenni mieszkańcy plemienia Kellidów polują na różne stada wielkich bestii, które przemierzają te ziemie. Grupy te prowadzą koczowniczy tryb życia, przemieszczając się, gdy zaczyna brakować zdobyczy. Rodziny łączą się w plemiona, które z kolei łączą się w jedną wielką Kompanię pod przywództwem najsilniejszych i najodważniejszych wojowników. Po śmierci przywódcy ludy często ponownie dzielą się na mniejsze plemiona. Więcej o krainie, w której będzie mieć miejsce nasza mini-kampania możecie przeczytać tutaj. Znajomość settingu nie jest absolutnie wymagana, aby zagrać, jednak rozeznanie się w tym, jak żyją ludzie w Krainach Mamucich Władców na pewno pomoże stworzyć postać mocno osadzoną w świecie. Fabuła Tak, jak w fabularnym wstępniaku stoi, BG wraz ze swoim plemieniem Złamanych Kłów przybywają na Równinę Gornok, gdzie przygotowują się do święta celebrującego nadejście wiosny. Jako wyróżniający się ze swych Domów, bohaterowie otrzymują zadanie zorganizowania świeżego pożywienia dla całego plemienia. W ten sposób zaczyna się trzyczęściowa kampania, w której będziecie mieć okazję zmierzyć się z przeróżnymi mieszkańcami megafauny Królestwa, wrogimi plemionami i bestiami, o których bohaterom nawet się nie śniło Kampania to typowa tułacza, awanturnicza przygoda drogi, choć oprócz walki nie zabraknie też momentów śledztwa oraz szwendania się po jaskiniach czy innych lochach. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli ktoś lubi wikingowe klimaty, FarCry Primal czy Conana, to na pewno będzie mu się fajnie grać. Bohaterowie • wasi bohaterowie są częścią plemienia Złamanego Kła, a każdy z nich należy do jednego z czterech Domów. Każdy Dom prowadzony jest przez najwyższego rangą Kła, który w większości przypadków jest również Mamucim Władcą. Członkowie Domu spędzają większość czasu w swoim towarzystwie, dzieląc się obowiązkami, tworząc grupy przyjaciół i zajmując ten sam wspólny namiot do spania. Każdy Dom jest reprezentowany przez triadę zwierząt, które indywidualnie uosabiają odwagę, spryt i odporność. Złamane Kły zwykle identyfikują się tylko z jednym z trzech zwierząt reprezentowanych w ich Domu, a ich ubiór czy rzeczy osobiste często związane są z tym zwierzęciem. Cztery domy, ich przywódcy i zwierzęta, które uosabiają każdy Dom, to: • Dom Sokoła: kierowany przez jednego z najbardziej doświadczonych Mamucich Władców, tropiciela i wojownika Starszego Eiwę. Obejmuje zające i glyptodony.Dobrze byłoby, gdyby bohaterowie pochodzili z różnych domów, ale można się też łączyć w fabularne pary z jednego Domu, nie mam z tym problemów. • BG nie muszą konkretnie urodzić się w danym klanie - mogą również dołączyć, co otwiera drogę dla postaci z innych zakątków świata czy nawet innych ras. Tacy dołączający bohaterowie zostaną przydzieleni do konkretnych Domów a najważniejsze dla Złamanych Kłów jest, by taki członek przestrzegał ich wewnętrznego kodeksu, odnosił się z szacunkiem do innych w plemieniu i nie podważał ich tradycji. • na początku tej kampanii każda postać w drużynie szkoli się, by stać się jedną z kolejnych grup zwiadowczych, więc zastanówcie się, co wasza postać może wnieść do przygody pod względem mechanicznym. Umiejki typu survival, stealth, investigation, animal handling, athletics, nature, na pewno się przydadzą. Oczywiście twoja postać może pełnić inne role, tak jak robi to wielu członków Złamanych Kłów. Postaci czarujące też się przydadzą. • historia postaci nie musi być długa czy w formie opowiadania. Jestem zwolennikiem notek biograficznych, które przedstawiają z grubsza postać i jej charakter - kto, co, z czym to się je. Możecie umieścić jakieś zahaczki, ale nie obiecuję, że je wykorzystam w czasie gry. Jeśli chcecie rozbudować tło fabularne, to nie bronię, ale można to zrobić i w sesji. Zaczynacie na 1. poziomie, więc pisać też nie ma za wiele, bo wasza historia dopiero się tworzy. • jeśli chodzi o rasy, to ludzie, elfy, półelfy, krasnoludy, półorki, niziołki i goliaci mają zielone światło. Na inne rasy potrzebna moja zgoda. • co do klas, to na pewno przydadzą się wojownicy, rangerzy, barbarzyńcy, kapłani, druidzi. Łotrzyki, czarodzieje, czarownicy (warlocks) oraz zaklinacze też znajdą swoje miejsce. Co do paladynów, to jeśli ktoś chce takim zagrać, musi to być osoba z zewnątrz "przygarnięta" przez Złamane Kły. Z artificera przejdzie tylko sub-klasa alchemist. Mnichom dziękuję, to nie sesja dla nich. • backgroundy wszystkie oficjalne plus można tworzyć własne. Jeśli korzystacie z jakichś 3rd Party, podeślijcie wcześniej do zatwierdzenia. Na pewno przydadzą się backgroundy bezpośrednio związane z przygodą, można więc stworzyć sobie np trapera, łowcę, pasterza mamutów itd. • korzystamy z pathfinderowego panteonu bóstw, przy czym na ziemiach Królestwa najczęściej wyznawanymi bogami są Desna, Gorum i Rovagug. Złamane Kły natomiast w głównej mierze wyznają Siostrę Cinder (znaną również jako Sarenrae w innych kulturach). Sprawy mechaniczne: • poziom postaci: 1 (z awansem do 10 w czasie całej kampanii). Awanse na zasadzie milestones. • dopuszczam wszystkie oficjalnie wydane podręczniki do D&D 5e, ale tylko dla Zapomnianych Krain. Wszelkie materiały spoza owej linii produktów wymagają mojej wcześniejszej zgody. Wyjątek to Custom Lineage z Tashy, ale dopuszczam wszystkie zasady z Tashy w temacie “Customizing Your Origin” (strona 7). Dopuszczam Featy z powyższych podręczników (przy czym ze wszystkich ras dla Was dostępnych Feat może mieć jedynie Variant Human na poziomie 1). Dopuszczam wszystkie opcjonalne rozwiązania dla klas i podklas przedstawione w Tashy. • postaci mają początkowy ekwipunek z klasy i backgroundu. Za pieniądze zebrane przy tworzeniu postaci można sobie coś kupić. . • nie można “sprzedać” przedmiotów z ekwipunku i kupić za zarobione pieniądze czegoś innego. • mechanika będzie wykorzystywana i po obu stronach. Walki będziemy prowadzić najpewniej na g.docu na podstawie inicjatywy. • atrybuty PB 27. Tylko jedna cecha może być ustawiona na "8". • w grze będą wykorzystywane następujące zasady opcjonalne: Sprawy różne • jeśli ktoś jest na bakier z mechaniką, a chce grać, to nie ma się o co martwić. Chętnie pomogę w stworzeniu KP i wytłumaczę o co w tym chodzi. Pomóc to jednak nie oznacza "wyręczyć". • avatary najlepiej rysowane (preferowane digital art). Bez mangi i tym podobnych. 200 na 300 pikseli. Najlepiej w TAKICH lub zbliżonych klimatach. • limit graczy: 4-6. • wstępnie rekrutacja potrwa półtora tygodnia, do 18.01. Zobaczymy jak rekrutacja będzie szła - może być dłużej, może być krócej. • Google Docs - nie, gramy na forum. Dialogi wedle własnego uznania. • tempo odpisów - wstępnie 4:2, czyli cztery dni dla was, 2 dla mnie. Zobaczymy, jak to będzie szło, najwyżej znajdziemy złoty środek. • długość odpisów - min. „na awatar”. • KP na PW, mechanika w Myth-Weavers, fabularna część na docu albo w wiadomości tekstowej. To takie moje preferencje na temat postaci, jakimi zamierzacie u mnie grać. Mam nadzieję, że są na tyle ogólne, że da radę skleić dobrą, zróżnicowaną drużynę której dobrze się będzie współpracowało. Zachęcam do zadawania pytań w razie niejasności, a także pisania kto czym zamierza grać, żeby uniknąć drużyny 6 wojowników. Do zobaczenia na Równinie Gornok Oficjalny Player's Guide.
__________________ The Black Order! Ostatnio edytowane przez snaga : 09-01-2023 o 07:39. |
07-01-2023, 18:09 | #2 |
Reputacja: 1 | Ok, to ja zgłoszę chęć. Będzie druid.
__________________ Mother always said: Don't lose! |
07-01-2023, 18:33 | #3 |
Reputacja: 1 | Szkoda że nie koszernie, na PF 2e. Ale wstępnie zainteresowanym. |
07-01-2023, 18:39 | #4 |
Reputacja: 1 | Jestem zainteresowana. Nie wiem jeszcze, jaki Dom i klasa postaci, ale zastanowię się nad opcjami i dam znać. |
07-01-2023, 22:55 | #5 |
Reputacja: 1 | Klimat bardzo mi podchodzi. Z podanych to wikingowie w każdej postaci, a FarCry Primal też mnie ciekawił (mimo że na moim kompie nie poszedł :P). Jeżeli jest możliwość skorzystać z pomocy przy tworzeniu postaci to skorzystam. Kilka razy podchodziłem do podręczników z D&D i jakoś nie mogę ich przebrnąć, gdzie z innymi nie mam problemu. Gdzie i jak moglibyśmy się dogadać? PS: Awatar Eiwy nie działa. |
08-01-2023, 07:43 | #6 |
Keelah Se'lai Reputacja: 1 | Ode mnie na pewno pójdzie czarodziej. Tashę rozumiem, że wykorzystujemy. Jak to wypada z Xanatharem?
__________________ I am a Gamer. Not, because i don't have a life. But because i choose to have Many. Discord: Adi#1036 |
08-01-2023, 08:06 | #7 |
Highlander Reputacja: 1 | Bardzo ciekawa rekrutacja i ambitny projekt grania mini kampanii do dziesiątego poziomu. Zawsze chciałem spróbować zagrać tak, aby móc zaangażować się na dłużej i mieć możliwość przetestowania w końcu i rozwoju jednej postaci podczas możliwych awansów w tym przypadku wielu awansów. Oczywiście chętnie się zgłaszam. Ode mnie będzie przedstawiciel Domu Sokoła - tropiciel czyli łowca.
__________________ Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. A co jest drugim. Biały Wilku? - Nie ma przeznaczenia - jego własny głos. - Nie ma. Nie ma. Nie istnieje. Jedynym, co jest przeznaczone wszystkim, jest śmierć. |
08-01-2023, 08:27 | #8 |
Reputacja: 1 | Cieszy mnie zainteresowanie, bo klimat kampanii jest dość osobliwy i nie każdemu może przypaść do gustu Aro: nie czuję się pewnie na mechanice PF2 dlatego 5e, którą znam bardzo dobrze. Elenorsar: odezwij się na PW jaki masz pomysł na postać. Od tego sobie zaczniemy Awatar Eiwy działa, Nakty się wykrzaczył, ale już naprawiłem Adi: Z Xanathara można jak najbardziej korzystać. Jeśli znajdziecie sobie jakieś materiały 3rd Party pasujące klimatem do przygody, nie wahajcie się pytać na PW czy coś przejdzie. Lubię, jak gracze potrafią dostosować swoją postać do klimatu i na niektóre rzeczy mogę przymknąć oko, o ile wyraźnie nie naruszają struktury gry. Także nie bać się i pytać.
__________________ The Black Order! Ostatnio edytowane przez snaga : 08-01-2023 o 18:17. |
08-01-2023, 11:05 | #9 |
Reputacja: 1 | Zwykle wolę przygody miejskie, ale perspektywa kampanii sięgającej nastych poziomów jest zbyt kusząca (sam gram w jedną taką na forum). Nie wiem jeszcze jaką postacią, póki co chodzi mi po głowie elfi druid, lub inny czaromiotacz (summoner? Szaman?). Nie zn tak dobrze 5e, ostatnio doktoryzowalem się nieco z pf2 |
08-01-2023, 17:03 | #10 |
Reputacja: 1 | Mi po głowie chodzi wojowniczka albo barbarzynka. Ewentualnie kapłanka zmierzchu jakiegoś starożytnego Kellidzkiego bóstwa? MG, można sobie ewentualnie takie bóstwo wymyślić? Pewnie wzorowałabym się na dedekowej Selune w tym względzie. |
| |