lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [TES] Pieśń Czerwonych Piasków (18+) (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/20419-tes-piesn-czerwonych-piaskow-18-a.html)

Lynx Lynx 16-01-2023 18:23

[IMG][/IMG]

a jak wygląda ten aspekt ? XD

Tak to zaczynam lekturę podręcznika. Nic wyszukanego Nord wojownik, albo khajiit stereotypowy XD
W ramach hołdowania tradycji może być więźniem wziętym jako kopacz do tej ekspedycji :D

Alex Tyler 16-01-2023 21:20

Cytat:

Napisał Ketharian (Post 969888)
Alex, w tym konkretnym scenariuszu (lokacja i przedział czasowy) mogłabyś zagrać agentką Thalmoru jedynie incognito. Dominium jest w stanie wojny z Redgardami, Stros M’Kai leży w strefie wpływów tych drugich - pojawiając się tam jako thalmorzystka zgniłabyś w lochu pod pałacem w Hulding. Jak najbardziej możliwe jest poprowadzenie bohaterki-szpiega (Dominium ma siatkę agentów na Złotym Wybrzeżu). Chciałbym w takim przypadku zaznaczyć, że oprócz Thalmoru jako organizacji skupiającej przede wszystkim altmerskich dworzan, urzędników i wojskowych istnieje jeszcze grupa zwana Oczami Królowej: elitarna siatka agentów skupiająca głównie lojalnych wobec Ayreen przedstawicieli ludów Bosmerów i khajitów. Podczas gdy Thalmor działa głównie publicznie, Oczy kryją się w cieniach. Obie te organizacje zawzięcie ze sobą rywalizują, rzecz jasna.

Poczytałam o Thalmorze z Drugiej Ery i niezbyt mi się podoba. Zdecydowanie bardziej pasowałaby mi jego trzecia inkarnacja z czasów po Kryzysie Otchłani.

Mogę jednak spokojnie stworzyć altmerkę-szpiega z organizacji Oczy Królowej. Pasuje mi ten pomysł (zwłaszcza że nie dane mi było zagrać szpiegiem w innej sesji ;p), szczególnie że postać ma znaleźć się na terenie wroga :-P

Jeśli chodzi o mechanikę, to jeszcze pamiętam swoje zderzenie z tym podręcznikiem i to zdecydowanie nie moja bajka. Toteż w tym aspekcie chciałabym jak największą odpowiedzialność zrzucić na MG i skupić się na roleplayu. Skoro istnieje taka możliwość.

Mój pomysł na postać wygląda tak:

Andrasephona Elsinire.
Altmerka z Alinoru, Wyspy Summerset.
Szpieg.


Mechanicznie chciałabym, żeby to był charyzmatyczny szpieg wspomagający się magią iluzji. Bez żadnych umiejętności stricte bojowych.

Nanatar 16-01-2023 21:44

Temat gorący to ja się zgłoszę.
Rudy pręgowany przybija piątkę, to może będzie khajiit.
Szerzej napiszę jak przejrzę materiały.

Ketharian 16-01-2023 22:46

Nie będzie problemu ze stworzeniem KP dla Alex wedle życzenia kandydatki, zrobię to w najbliższym czasie. Mam jedynie pytanie, czy mogę wykorzystać tę okazję do publicznego przetestowania zasad tworzenia tutaj w wątku, aby przejść przez ten proces pokazowo demonstrując zasady budowania postaci innym chętnym? Bo jeśli Alex woli utajnić swoje charakterystyki i umiejętności (w sumie to szpieg, wcale by mnie takie utajnienie nie zdziwiło), to myślałem już wcześniej nad stworzeniem własnego bohatera na potrzeby testowania zasad.

Alex Tyler 16-01-2023 23:27

Myślę, że jednak utajnię postać :-P Żeby inni nie wiedzieli na co dokładnie ją stać ;-)

Sirion 17-01-2023 09:21

Muszę jeszcze skończyć materiały, ale też jestem zainteresowany :)

Myślę, że podeślę dunmera szlachcia, ambasadora rodu Redoran.

Dhratlach 17-01-2023 10:43

Medyk-Uzdrowiciel z mojej strony, pewnie Bretończyk, ale to jeszcze rasowo niezdecydowane.

Johan Watherman 17-01-2023 16:54

Nie wiem czy rekrutacja jest dobrym miejscem na taka uwagę, ale wstępnie sobie zacząłem szkicować postać - a zwykle robię to razem z mechaniką aby mieć jakieś ramy tego co jest możliwe. Z moich obserwacji (zastrzegam, mogłem coś pominąć lub nie zauważyć):
  • Rzucanie zaklęć wymaga wolnych dwóch rąk oraz... wymówienia ich. Poza olbrzymią karą za brak inkantacji nie znalazłem obejścia tego drugiego problemu. Trochę to psuje opcję na np. skradającego się maga ze szkołą iluzji czy kogoś z problemami w mową. W kwestii rąk jest lepiej, jest talent pozwalający czarować z jedną wolną ręką, w drugiej mając broń.
  • Przyzywanie broni wydaje się słabą opcją, i to z gatunku tych które są mega cool, a są mechaniczną pułapka na graczy. Tracimy cala turę na "dobycie broni" do tego narażając się na wszystkie negatywne skutki w boju dostając broń za to...
  • Faktycznie system jest nakierowany bardzo na fanów gier, szczególnie ostatniej odsłony.
  • W podręczniku gracza są drawbacki, niektóre są całkiem ok - dodają postaci kolorytu.
  • Fajnie, że dano możliwość tworzenia własnych zaklęć i to bez jakiś obostrzeń w kosztach czy wymogach (tak naprawdę w podręczniku nic nie stoi na przeszkodzie aby zacząć z customowym setem zaklęć). Niefajnie, że nie ma istniejących zaklęć za dużo, reguły tworzenia nowych są mętne i zbalansowanie tego będzie strasznym bólem.

Alex Tyler 17-01-2023 17:46

W Skyrimie w drzewku Iluzji jest perk do bezgłośnego rzucania czarów. Jeśli w tej mechanice nie ma czegoś takiego to rzeczywiście stanowi pewien problem dla skradaczy-iluzjonistów.

Konieczność rzucania zaklęć dwoma wolnymi dłońmi wygląda jak balance issue, o ile magia jest tego warta.

Lubię takie flavourowe smaczki jak drawbacki, muszę zerknąć do tego podręcznika gracza.

Ketharian 18-01-2023 12:59



Szanowni, miejcie na względzie fakt, że na większość Waszych pytań odpowiem dopiero około weekendu, mam dość intensywny tydzień w pracy. Co do konieczności głośnego wymawiania zaklęć, to ewidentnie nie kwestia jakiegoś balansu, tylko nieprzemyślane trzymanie się kanonu kopiowanego z wielu innych gier - jakby głośność wypowiadania zaklęcia miała jakikolwiek wpływ na sukces jego rzucania albo - w przypadku zaklęć kapłańskich w innych systemach - bogowie musieli usłyszeć głos swego sługi, bo modlitwa w myślach nie zadziała.

Przyjmijmy proszę, że do rzucania czarów nie potrzeba wypowiadania inkantacji na głos. Spójrzcie zresztą proszę na film z poniższego linka, w jego drugiej części jest zaprezentowana walka adeptów magii, która świetnie obrazuje ten rodzaj działania w świecie TES. Podsumowując, nie pada tam ani jedno słowo, ale magia sieje spore zniszczenie. BTW, czy my mamy funkcję w panelu tworzenia posta, która pozwala wyświetlić film spod linka w okienku gotowym do odtwarzania na forum?


http://www.youtube.com/watch?v=DVMNQozxqos


Krótkie objaśnienie do powyższego video - możecie na nim zobaczyć efekt otwarcia przejścia pomiędzy planami Nirnu (świata, w którym toczy się nasza gra) oraz Otchłani (wymiaru zamieszkiwanego przez nieśmiertelne istoty zwane daedrami, mogące uchodzić za odpowiednik TES-owych demonów). Takie "kotwiczne bramy" są wynalazkiem daedrycznego księcia Molag Bala (odpowiednik wielkiego demona albo boga Chaosu ze świata WFRP) i w ostatnich latach regularnie pojawiają się na Nirnie siejąc śmierć i spustoszenie, przede wszystkim zaś wciągając do Otchłani wszystko, co znajdzie się pod bramą. Proces ten nazywa się Planoscalaniem, ale to opowieść na inną okazję.


Osobna uwaga - w założeniu mechanika miała pełnić w tej sesji rolę drugorzędną, najważniejsza jest dla mnie fabuła mogąca zaprezentować tak bogaty barwny świat, jakim jest Tamriel; dlatego mam nadzieję, że strona mechaniczna nie zdominuje części fabularnej, aczkolwiek doskonale rozumiem jak ważne są w grze cyfry.


Ogromnie mnie cieszy tak duże zainteresowanie sesją, wielu z Was pisze również przez PW, będę się starał sukcesywnie odpowiadać na wszystkie pytania, ale nie jestem w stanie ogarnąć ich za jednym razem, jest tego multum.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172