lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Bastion 2521 - Przez wojenne ostępy - rekruta (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/20518-bastion-2521-przez-wojenne-ostepy-rekruta.html)

Dain 25-04-2023 12:52

Cześć! :)
Świetnie to wygląda i pewnie chętnie bym zagrał. Mam tylko wątpliwości czy mechanika Bastionu nie będzie dla mnie przeszkodą. W Warhammera 2 i 4 grałem, coś tam wiem zarówno o mechanice jak i świecie. Gorzej być może z houserulami :) I jak dotąd na LI nigdy nie grałem. Raczej czytałem forum. I wreszcie, jakbym już miał grać, to chodziłby mi po głowie konspekt, postaci nie stricte do walki. Raczej wsparcie zapleczowe. Jakiś aptekarz, który by produkował medykamenty dla chorych, rannych i cierpiących, a tych pewnie będzie sporo. :)

Pipboy79 25-04-2023 13:05

Cytat:

Cześć!
Świetnie to wygląda i pewnie chętnie bym zagrał. Mam tylko wątpliwości czy mechanika Bastionu nie będzie dla mnie przeszkodą. W Warhammera 2 i 4 grałem, coś tam wiem zarówno o mechanice jak i świecie. Gorzej być może z houserulami I jak dotąd na LI nigdy nie grałem. Raczej czytałem forum. I wreszcie, jakbym już miał grać, to chodziłby mi po głowie konspekt, postaci nie stricte do walki. Raczej wsparcie zapleczowe. Jakiś aptekarz, który by produkował medykamenty dla chorych, rannych i cierpiących, a tych pewnie będzie sporo.
- Cóż mieliśmy już jedną zielarkę-cyruliczkę w poprzedniej części i całkiem ładnie sobie radziła. Chociaż poprzednia część była raczej surwiwalowa niż wojenna. Ale jakiś cyrulik czy inne zaplecze też pasuje do armii i kampanii wojennej.

- Co do mechaniki to w grze raczej ja się nią zajmuję. Gracze najczęsciej (patrząc po innych moich sesjach z młotka) zajmuja się rozwojem za PD-ki. Więc całkiem możliwe, że większość zaintersowania/kontaktu z mechą kończy się na etapie rekruty i zmajstrowania KP. Jak się ktoś obawia robić KP na mechanice bastionowej zawsze może postać zrobić normalnie z podręcznika.

- W każdym razie dzięki za dobre słowo i zapraszam serdecznie :)

Seachmall 25-04-2023 16:46

U mnie będzie Kraś Inżynier.
Pora zrobić czołg parowy napędzany bimbrem i bimbrownię napędzaną parą.

Dekares 25-04-2023 19:49

Mam pytanie do mechaniki bastionowej
Zauważyłem że są tam zdolności typu kawalerzysta i mur tarcz. Czy są jeszcze jakieś kolejne dla żołnierzy Imperium? Bo przy murze tarcz jest zapis, że to raczej przeżytek dla barbarzyńców z północy więc zakładam, że oddziały imperialne stosują jakieś formacje bardziej z późniejszych okresów w stylu renesansowego tercio i trzeba wykupić jakąś zdolność żeby być wyćwiczonym w działaniu w formacji(może ewentualnie sam mur tarcz daje Ci po prostu przeszkolenie z manewrowania w szyku)?
Po za tym muszę się zapytać co z pancerzami bo przeczytałem, że niby powyżej kolczugi to tylko kawaleryjski sprzęt bo niby za ciężkie... tylko co wtedy z wszystkimi niemal oddziałami krasnoludów, piechotą imperium która już nawet na poziomie halabardników potrafi śmigać ze znacznie lepszym pancerzem niż kolczuga na obrazkach ( Great Swordsi mają w battlu pancerze 4+ czyli pełna płytę) nie wspominając o pewnych Wojownikach Chaosu... już taka brygantyna (czyli raczej standardowy ekwipunek takich np. angielskich łuczników pod Azincourt) to znacznie więcej niż kolczuga. A oddziały piechoty wychodzące do bitwy w pełnej płycie pieszo (nie mylić z maszerowaniem podczas kampanii) to też raczej standard dla elitarnych oddziałów w późnym średniowieczu wczesnym renesansie.
Z resztą tak ze współczesnych czasów ;) :
https://www.youtube.com/watch?v=2A4-...ilitaryChannel

P.S. tak wiem że jestem strasznie czepialski :mryellow:

Pipboy79 25-04-2023 20:24

Cytat:

Mam pytanie do mechaniki bastionowej
- Szpoko :)


Cytat:

Zauważyłem że są tam zdolności typu kawalerzysta i mur tarcz. Czy są jeszcze jakieś kolejne dla żołnierzy Imperium? Bo przy murze tarcz jest zapis, że to raczej przeżytek dla barbarzyńców z północy więc zakładam, że oddziały imperialne stosują jakieś formacje bardziej z późniejszych okresów w stylu renesansowego tercio i trzeba wykupić jakąś zdolność żeby być wyćwiczonym w działaniu w formacji(może ewentualnie sam mur tarcz daje Ci po prostu przeszkolenie z manewrowania w szyku)?
- Mechanicznie to "mur tarcz" jest traktowana jako zdolność. I pozwala zwiększyć oddziałowi odporność na ostrzał. W indywidualnych walkach nie ma to raczej znaczenia bo w parę osób nie zrobi się sensownego muru tarcz. Ale jak ktoś chce może sobie wziąć tą zdolność i wyjaśnić gdzie i w jakich okolicznościach się jej nauczył. Dajmy na to w jakimś oddziale wciąż stosowano taką taktykę walki.

- Zdolność "kawalerzysta" jest dla konnych wojowników co chcą walczyć z siodła. Oczywiście potrzebny do tego jest przynajmniej jeden poziom umiejętności jezdziectwo.

- Co do innych zdolności to jakoś póki co nie ma. Nie przyszło mi do głowy co by jeszcze można dodać :) Może z czasem coś się doda ale na razie jest co widać :)



Cytat:

Po za tym muszę się zapytać co z pancerzami bo przeczytałem, że niby powyżej kolczugi to tylko kawaleryjski sprzęt bo niby za ciężkie... tylko co wtedy z wszystkimi niemal oddziałami krasnoludów, piechotą imperium która już nawet na poziomie halabardników potrafi śmigać ze znacznie lepszym pancerzem niż kolczuga na obrazkach ( Great Swordsi mają w battlu pancerze 4+ czyli pełna płytę) nie wspominając o pewnych Wojownikach Chaosu... już taka brygantyna (czyli raczej standardowy ekwipunek takich np. angielskich łuczników pod Azincourt) to znacznie więcej niż kolczuga. A oddziały piechoty wychodzące do bitwy w pełnej płycie pieszo (nie mylić z maszerowaniem podczas kampanii) to też raczej standard dla elitarnych oddziałów w późnym średniowieczu wczesnym renesansie.
- Fabularne opisy pancerzy są dość symboliczne i przykładowe. To raczej sugestia jak dany rodzaj pancerza najczęściej wygląda.

- A jeśli stosować porównania do bitewniaka to wygląda to tak:

PP 6 = OP 9-10 > mniej więcej lekki pancerz
PP 5+ = OP 7-8 > mniej więcej średni pancerz, w bitewniaku ciężki
PP 4+ = OP 5-6 > ciężki pancerz, w bitewniaki pełna płyta

- To mniej więcej sugestia bo rozpiętość między skalą 1-6 z bitewniaka a 1-10 z bastionu jest nieco większa więc nie jest to tak przełożenie 1 do 1. No i np. w bastionowej mechaniki tarcze dają ujemny modyfikator do trafienia zamiast dodawać punkt pancerza jak w bitewniaku.

- A metagrowo pancerz wykupuje się za PZ i patrząc mniej wiecej po opisie pancerzy z tabelki można sobie wymyślić co to mniej więcej jest :)

Pipboy79 28-04-2023 12:52

- Oki, to mała aktualizacja przed weekendem :)


Zell - wstępny pomysł na magister światła
Seachmall - wstępny pomysł na krasnoludzkiego inżyniera
Melkor - wstępna chęć o ile czas pozwoli
Dekares - wstępny pomysł na ostlandzkiego wojaka
Dain - wstępny pomysł na aptekarza/supporta



- No i nadal zapraszam serdecznie do rekruty i sesji :)



- A póki co to mała ściąga jak ja sobie wyobrażam Mojhammera :) Ot tak co mi akurat przyszło do głowy aby zapisać. Tu jest link: https://docs.google.com/document/d/1...90L76W_Bo/edit

Mirekt13 30-04-2023 06:57

Klasyczny Ranger na pewno się przyda.


https://andreapiparo.artstation.com/projects/eG19w

https://i.imgur.com/dB9Yzky.jpg

Pipboy79 30-04-2023 10:11

Cytat:

Klasyczny Ranger na pewno się przyda.
- Zapewne :) Myślę, że w hufcach markgrafa znajdzie się miejsce dla zawodowego zwiadowcy :)

Pipboy79 04-05-2023 20:10

@Wszyscy


- Oki to jbc to w ściądzę fabularnej dorobiłem paru sierżantów jako dowódców odziałów, band i grup jakie także zrekrutowały się pod choragwie margrafa. Zapewne więc będą się przewijać na sesji. A póki co jak ktoś chce może ich użyć przy projektowaniu KP.


- A poza tym mała aktualizacja przed zbliżającym się weekendem:


Mharek - Gotthard Diestler - śledczy z Ostlandu - KP zaawansowana
Zell - magister światła - wstępny koncept
Seachmall - krasnoludzki inżynier - wstępny koncept
Dekares - ostlandzki wojak - wstępny koncept
Dain - aptekarz - wstępny koncept
Mirekt13 - klasyczny ranger - wstępny koncept
Melkor - wstępna chęć o ile czas pozwoli

Seachmall 04-05-2023 21:06

Hej Pipboy,
Czy można poprosić o przedłużenie rekru do niedzieli? Praca trochę ciśnie.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172