[Rekrutacja] Cranium Rats Gram w RPG co prawda już dobrze ponad dekadę i ufam, że sprostam wyzwaniu, jakim niewątpliwie dla każdego jest sesja w Cranium Rats, o czym przekonałem się po przeczytaniu podręcznika, ale nie jestem co do tego na 100% pewien :P Potrzebuje dokładnie troje graczy, którzy pomogą mi w tym wyzwaniu. Biorę tylko sprawdzonych, doświadczonych i odpowiednio wyczesanych - najchętniej siedzących od wielu lat w RPG, znających różne systemy. Doświadczenie z systemami Indie będzie niewątpliwym atutem (którego sam nie posiadam) :P. Jak ktoś jest początkujący, to niech nie ściemnia, tylko sobie odpuści, bo to by było jak z motyką na słońce :P Znajomość systemu Cranium Rats nie jest wymagana. SYSTEM Cranium Rats to system z gatunku Indie (a raczej takie pogranicze Indie i autorskiego), totalnie odmiennych od systemów głównego nurtu (mainstream). W skrócie o co chodzi - gracze w tym konkretnym systemie nie kontrolują żadnej postaci, lecz każdy z nich jest jakimś aspektem wpływającym na psychikę jednej i tej samej postaci. Gracze walczą między sobą o to, aby postać postępowała właśnie zgodnie z ich celami. ROLE Trzy aspekty, które toczą walkę o kontrolę nad postacią to Proch, Szczur i Woda. Nie są to żadne materialne postacie, przyjmijmy, że są to jakieś niematerialne byty. Gracz może wcielić się w jedną z ról: Proch (Dirt) - to mrówka, aspekt, który z jednej strony buduje wielkie monumenty dla społeczeństwa i dla siebie samego, z drugiej strony zaś jest szarym robotnikiem bez twarzy. Obracasz się w niego, gdyż z niego powstałeś. Proch to społeczeństwo, powolny stabilny wzrost, to to, co robisz dla innych aby samemu czerpać z tego pożywienie dla ducha. Proch jest tym, co ludzie chcieli by, aby inni widzieli patrząc na nich. Celem Prochu może być np. aby postać założyła fundacje dla chorych dzieci. Szczur (Rat) - Szczur to ciemność, ukryty w głębi instynkt, który należało by stłumić lub na niego uważać. Szczur to seks i przemoc. Jest tym czymś, czym chciało by się być na prawdę, gdyby tylko było to możliwe. Siła, która poprowadzi cię jeśli tylko na to pozwolisz. Szczur to impuls, wielka chęć, pociąg do czegoś. Popęd aby zapewnić przetrwanie zarówno sobie jak i całemu gatunkowi. Pokusa, aby udowodnić coś samemu sobie, to twoja stopa na piersi pokonanego wroga. To sposób, w jaki strach rozprzestrzenia się wśród tłumu ludzi, to feromony, które wydzielasz i które wdychasz. Szczur to aspekt, z którego ludzie czerpią siłę, a za razem chcieli by go stłumić. Szczur to zwierzę. Celem Szczura może być np. aby postać po raz kolejny upiła się w trupa. Woda (Water) - Woda to lustro. Woda jest stała. Spróbuj powiedzieć potężnej rzece, aby przestała płynąć. Postaw kamień na środku potoku, a zostanie on zmyty lub odsunięty. Woda zmienia i jest zmieniana przez otoczenie. Woda to potrzeba parcia wciąż naprzód przed siebie. To potrzeba ucieczki od tych, którzy chcą cię okiełznać i potrzeba, aby popychać innych by dostosowali się do ciebie. Woda to płynność. Woda to wolność. OŚWIECENIE - każda postać w Cranium Rats dąży do oświecenia (Enlightment), w czym mają zamiar przeszkodzić jej walczące ze sobą Aspekty. W role Oświecenia wciela się czwarty z graczy (nazwijmy to mistrz gry, w tym przypadku będę nim ja :P) FABUŁA Proponuję następującą fabułę: Mamy trzy postacie. Pierwszą z nich jest pisarka, która pisze powieść. Druga z postaci to żołnierz walczący w czasie II wojny - jest to postać fikcyjna i zarazem główny bohater powieści pisarki. Trzecia z postaci to prawdziwy chłopak, który jest na wojnie w Iraku. Ale oczywiście jak ktoś ma lepsze pomysły na postacie to bardzo chętnie. To jak? Są jacyś chętni? Jeśli tak to zgłaszajcie się, a ja wyjaśnie jak tworzymy postacie i za co każdy z Aspektów jest odpowiedzialny. Mechanika systemu jest na prawde prosta. |
Esco, jeśli dobrze zrozumiałem, to gracze mają wpływać na zachowania tych trzech postaci, skłaniając je do celów, które sobą reprezentują, jako siły. Czy są to tylko podszepty, czy możemy kształtować rzeczywistość? |
Jest to storytelling i kazdy z was ksztaltuje rzeczywistosc tych postaci. Ponizej przykladowa rozgrywka: Postac: Sara - mloda dziewczyna, ktora uciekla z domu Aspekty: Harv(Proch), Kutak(Szczur), Redone(Woda), Esco(Oswiecenie). Cele: Znalezc stala prace (Proch), Za nic w swiecie nie wracac do domu (Szczur) Narracje prowadzi Kutak (jest jego kolej), ktory u Sary jest odpowiedzialny za aspekt Szczura. Wykozystuje on cel Prochu (Znalezc stala prace) aby zaczac narracje: Kutak: "Sara szla wlasnie ulica w celu znalezienia pracy, gdy natknela sie na policjanta. Policjant zwrocil uwage na ubrudzona i niedozywiona dziewczyne i ruszyl w jej strone. Gdy dziewczyna zaczela rozgladac sie za mozliwoscia ucieczki, policjant zaczal zadawac pytania..." Kutak specjalnie doprowadza do Konfliktu (o tym pozniej) pomiedzy Szczurem a Prochem. Kutak chce, aby Sara zaczela uciekac, podczas gdy Harv chce, aby Sara wrocila do domu, znalazla stala prace i poukladala sobie zycie, zatem decyduje sie pomoc policjantowi. Esco (Oswiecony) prowadzi Licytacje pomiedzy graczami i informuje o wyniku (zalozmy, ze Kutak wygral). Postac Sary traci jedna kropke Prochu i zyskuje jedna kropke Szczura (o tym tez pozniej). Wynik Konfliktu jak zwykle opisuje Woda, czyli w przypadku Sary - Redone. Redone: "Sara nie spuszczajac wzroku z policjanta zdjela buty i niespodziewanie rzucila sie do ucieczki. Biegla boso ulicami miasta..." Narracje kontynuuje Harv (Proch) - jest teraz jego kolej. Postanawia dalej prowadzic postac do swojego celu. Harv: "W koncu zatrzymala sie ciezko dyszac w jakiejs uliczce. Gdy starala sie zlapac oddech, jej wzrok padl na kartke przyklejona na drzwiach jakiegos baru. "Potrzebna pomoc..." przeczytala ogloszenie..." I tak dalej... |
Hmm, ciekawe.. I nawet przyporządkowałeś mnie do sfery, którą bym wybrał.. :D Zagrałbym, ale trochę czasu mi brakuje na rozrywki ;). Gdyby nie było chętnych, to z przyjemnością zagram. I piwo za dobre pomysły. |
W Cranium Rats gra sie wszystkimi aspektami czyli dla Sary bys byl powiedzmy Prochem, dla Zbigniewa - Szczurem, a dla Stefana - Woda. Nie wymagam w tej sesji pisania postow codziennie (sam bede mial teraz mniej czasu), wiec mozesz sie smialo zglaszac. |
Po przeczytaniu przykładowej rozgrywki wydaje mi się ,że dałbym radę zagrać na godnym poziomie w Cranium Rats. Nie jestem starym wyjadaczem ale na brak wyobraźni nie narzekam. EDIT: Jasna sprawa, postaram się. :) |
Oczywiscie przyklady narracji podane przeze mnie to pisane na szybko bzdety, zeby pokazac "bebechy" tej gry. Prawdziwe posty maja byc dluzsze, ciekawsze i ladnie napisane. Nie trzy zdania na krzyz tylko storytelling z prawdziwego zdarzenia. |
Bardzo chętnie bym zagrał jednak istnieje jedno ale: system eliminacji studentów niedługo zostanie aktywowany, więc za niedługo byłbym w stanie pisać jeden post na trzy dni. Jeśli chodzi o moje doświadczenia ze storytellingami i PBFami to jest dość duże. Jeśli chodzi o moje preferencje, to: woda>szczur>proch |
1 post na 3 dni w zupelnosci wystarczy. Preferencje sa jak juz wspomnialem nie wazne, bo kazdy gra kazdym aspektem, tylko ze u innej postaci, czyli: Postac 1 - grasz Szczurem Postac 2 - grasz Prochem Postac 3 - grasz Woda. Tylko Oswiecony, czyli MG, sie nie zmienia. Czekam na kolejne zgloszenia. Rekrutacje zamykam w niedziele 14-tego. |
No niech Ci już będzie Esco, chetnie zagram.. System wydaje się byc ciekawy.. Zwałaszcza przykładowa postać chłopaka, który walczy na wojnie w Iraku i tam życzyłabym sobie "rolę Szczura"... Do reszty jakoś się dopasuję.. Pytanie podstawowe brzmi- czego wymagasz od graczy przed sesją?? Jakieś opisy.. Nie wiem bo ani na historię, ani na krte postaci nei widzę tu miejsca.. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:21. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0