lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Inne?] Dinozaury i Jaskinioludzie. (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/2411-inne-dinozaury-i-jaskinioludzie.html)

Cep 19-01-2007 00:46

[Inne?] Dinozaury i Jaskinioludzie.
 
Słowem wstępu... Ostrzegam ,że to sesja tylko dla prawdziwych mężczyzn i jeszcze silniejszych kobiet. Sesja jest prowadzona w klimacie lekkiego fantasy, niekiedy pół-żartem a niekiedy całkiem serio. Tak aby żadna z tych opcji nie znużyła. Takie są przynajmniej założenia. Biorąc pod uwagę, że to przede wszystkim rpg pominiemy niektóre realia prehistoryczne aby szumnie nazywany przeze mnie - system (ale nie taki z którym trzeba walczyć) - był bardziej grywalny. Mechaniki brak, panuje storytelling. Klimaty inspirowane m.in. King Kongiem, Apocalypto, Parkiem Jurajskim etc.

Niechaj błyśnie alternatywna prehistoria!

Intro

"Gdzieś w pomrocznych odmętach nieprzeniknionej pra-dżungli żyje plemię humanoidalnych istot nazywających siebie jaskinioludźmi. Przetrwanie zawdzięczają sile swoich mięśni, zwierzęcemu sprytowi i instynktowi przetrwania - którymi hojnie obdarzyli ich tajemniczy stwórcy. Rodzą się i umierają w otoczeniu gdzie śmierć może czaić się wszędzie! Każde z nich bierze udział w wyścigu w którym stawką jest przetrwanie i dobrobyt swojego ludu. Mają wielu wrogów, część z nich to wrogie szczepy i najdziksze bestie jakie może wypluć z siebie dżungla. Inni pozostają w ukryciu by tam snuć swoje złowieszcze plany. Oto świat w którym nie ma miejsca dla mazgai!"

Wstępny opis świata:

Umiejscowienie w przestrzeni czasowej to alternatywny paleolit tzw. epoka kamienia łupanego (paleolit środkowy ok. 300 tys. - ok. 40 tys. lat p.n.e.). Akcja dzieje się głównie w pra-dżunglii.

Flora: Krajobraz jest niezwykle egzotyczny. Panuje półmrok gdyż dominują olbrzymie, sięgające nieboskłonu pra-drzewa o rozłożystych gałęziach i pniach których nie zdoła objąć 50 rosłych mężczyzn. Mnogość i kolorystyka pomniejszej roślinności wprost poraża zmysły. Przykładowo kwiaty, a szczególnie ich pąki są stu-krotnie większe od tych znanych nam z czasów współczesnych a ich kolory są mieszanką wszystkich znanych nam barw. Część roślin przystosowała się do trudnych warunków i wykorzystuje zwierzęcą tkankę do podtrzymania swej wegetacji. Świat zapachów jest niezwykle charakterystyczny i równie niebezpieczny np część z mięsożernych roślin za ich pomocą m.in. otumania swoje przyszłe ofiary.

Fauna: Rozpoczynając od maleńkich niczym ziarnko fasoli owadach i kończąc na gigantycznych gadach rzędu wielkości brachiozaura + wszystko inne co postaram się wymyślić aby nie iść na łatwiznę i nie kopiować opisów z wikipedii etc. Nie wszystkie są drapieżnikami ale każdy z którym postacie graczy obejdą się nieumiejętnie może okazać się niebezpieczny. W tym niegościnnym otoczeniu każda istota będąca myśliwym może stać się błyskawicznie ofiarą.

Istoty praludzkie i ich społeczeństwo. W te role wcielą się gracze:

Wygląd i warunki fizyczne:

Za wikipedią : Neoantropy (Homo sapiens fossilis) odpowiadające zarówno pod względem budowy fizycznej, jak i potencjalnych możliwości umysłowych człowiekowi współczesnemu.

Moja modyfikacja - Pod względem siły fizycznej znacznie przewyższają człowieka współczesnego. Nie ma tu napompowanych, nienaturalnych mięśniaków - muskulatura jest rozbudowana ale raczej żylasta. Oczywiście 'masywność' zależy od osobnika, przeważają jednak tubylcy smukłej budowy. Niezwykła sprawność fizyczna jest wynikiem przyjętego trybu życia. Są jednostki mniej lub bardziej zręczne ale tricki z lianami pokroju Tarzana nie należą do sfery mitów. Jeśli chodzi o wzrost to nie są rośli, max. przyjmijmy 1,70m. Jeśli ktoś chce grać 'olbrzymem' niech to umotywuje. :)



Szczegóły wyglądu i ubioru? Wszystko co kojarzy się wam z typowym dzikusem. Wielkie tatuaże, rytualne blizny, fantazyjny piercing (drewno i krzemień) i egzotyczne fryzury. W tej kwestii wszystkie chwyty dozwolone. Dodam tylko ,że z uwagi na dość gorącą atmosferę ubiór jest raczej skąpy. Wyłączając oczywiście elementy prymitywnego pancerza etc. które opiszę w stosownym czasie.

Odgrywając postacie należy starać się odzwierciedlić ich mentalność zgoła inną od tej 'zachodniej'. Życie ludzkie jest rozpatrywane pod względem użyteczności. Samo w sobie nie ma wielkiej wartości. Ważnym bodźcem jest pierwotne, zwierzęce 'ja' które dopełniają nadludzko wyczulone zmysły. Wyjaśnienie poniżej.

Imiona? Ważne by brzmiały egzotycznie. Jeśli ktoś ma z tym problemy polecam Behind the Name!

Społeczność etc:

Neoantropy, in. Jaskinioludzie zrzeszają się w społeczności plemienne które można przyrównać do mrowisk. Pozycję Wodza zdobywa najsilniejszy i najroślejszy z wojowników/myśliwych. Królowa jest zwana Wielką Matką i jej tytuł/pozycja jest dziedziczona. Korzenie rodu Wielkiej Matki są owiane tajemnicą ale można przypuszczać ,że owa rodzina nie jest tak do końca 'ludzka'. Tylko Wódz może oglądać i spółkować z Wielką Matką. Prawdopodobnie wszyscy członkowie i członkinie plemienia mają w żyłach krew Matrony. Być może wiąże się to z ich nadmiernie wyczulonymi zmysłami i niemalże zwierzęcym instynktem.

Podział ról w plemieniu jest jasny, wojownicy/wojowniczki strzegą siedziby plemienia przed wrogami i drapieżnikami. Podobną kastą są myśliwi-tropiciele, z tym ,że głównie koncentrują się na zdobywaniu pożywienia i łapaniu/poskramianiu różnorakich bestyj. Nikt nie działa sam, plemię jest jak jeden organizm. Nie ma tzw. 'niewalczących' kobiet/mężczyzn. Każdy musi być przydatny albo spotyka go marny koniec. Jedyną 'niewalczącą' regularnie grupa społeczną są dzieci (tylko do pewnego wieku) i 'Wybrańcy Duchów'.

Owi 'Wybrańcy Duchów' to opiekuni sfery mistycznej plemienia. Należą do nich najstarszy szaman/wiedźma i jego/jej uczniowie/uczennice. Panuje kult przodków i bytów astralnych zwanych duchami które niekiedy przemawiają ustami szamanów/wiedźm. Niekiedy tego typu przepowiednie mają wielki wpływ na losy plemienia i większość podchodzi do nich ze śmiertelną powagą.

Siedzibą plemienia jest sieć jaskiń położona w sercu dżungli. Część prymitywnych, drewnianych zabudowań znajduje się poza grotami ale główne życie osady koncentruje się na obszarze jaskiniowym.

Co do poziomu rozwoju kulturowego - znane jest koło, broń miotana, prymitywne łuki. Nie ma metalu, króluje krzemień. Podstawową bronią jest włócznia i nabijana krzemieniem maczuga. Można tutaj zerknąć na bronie Majów/Azteków.

Nikt nie uprawia ziemi, powszechne jest zbieractwo i myślistwo. Część z dzikich stworzeń jest udomowiona i służy za wierzchowce. Jakie, to już opisze później.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Post będę regularnie edytował dodając nowe szczegóły.
Chętnych zbieram do 15 lutego albo i dłużej. Co mi tam, chcę to poprowadzić! Sesji wcześniej zacząć się raczej nie da bo niestety mam sesję do 7 lutego. Zależy też od tego jak pójdą egzaminy :). Tak to bywa ,że podobne pomysły przychodzą zwykle w takim okresie :P. Potrzebuję od ~3 do ~5 graczy. Uogólniając tylu ilu zdołam to dość dobrze poprowadzić. Każdy musi być członkiem plemienia Jaskinioludzi. Można się wcielić w każdą rolę (z wyjątkiem Wodza, Wielkiej Matki i starego szamana/wiedźmy :P) byleby pasowała do trybu życia szczepu.

Wymagam przede wszystkim rozwiniętej wyobraźni. :) Quasi 'historia' postaci mile widziana wraz z opisem jej cech fizycznych, charakteru, mentalności etc.
Wizje/szablony/projekty postaci proszę wysyłać mi na pw do wstępnej weryfikacji.


Fabuła będzie związana m.in. z tajemniczą przepowiednią i targającymi ląd wstrząsami sejsmicznymi. :)

Proszę się śmiało pytać i doradzać. Co komu do pomysłowej głowy przyjdzie, byle z sensem i coby pasowało do klimatu przygody. Bardzo chętnie udzielę wszelakich wyjaśnień.

Pozdrawiam i gratuluję tym którzy doszli do końca mych wypocin. $)

Maczek 20-01-2007 22:22

O kurcze! To jest sesja! Myślałem, że sie nabijasz.

Zapisuje się! Poczytam tylko o co chodzi, ale to i tak nieważne i tak się zapisuję. Zrobię ci taki bałagan jak ty mi na konwencie. :devil:

Cep 20-01-2007 23:01

Gratuluję pierwszemu śmiałkowi! :D

Za dużo czasu temu poświęciłem żeby po prostu się nabijać ;) Mam zamiar poprowadzić finezyjną, rozbudowaną narracje i sensowną przygodę. $) Świat jest barwny, tajemniczy i nieprzewidywalny więc mam pole do popisu. :D

Póki co jest zastój w aktualizacjach bo mam naukę, przynajmniej teoretycznie powinienem cały czas zakuwać.

Znalazłem kilka fajnych artów, na deviantART, pasujących do przygody. Coby to jakoś mniej więcej zwizualizować. :)

1. Wnętrze jaskiń zamieszkanych przez plemię. (by thxprincess)

2. Wnętrze świątyni. :) (by nailone)

3. Symbol plemienia. (by JLFlores)

Sir_herrbatka 26-01-2007 18:45

Ja też się zgłaszam.

Cep 26-01-2007 19:01

Witam drugiego dzielnego śmiałka na prehistorycznym gruncie!

Poprosimy T-Rexa o fanfary na cześć naszych obu pra-bohaterów!
T-Rex: GRRRRRRRRRROOOOARRR!!!
Dziękujemy T-Rexowi!

Dla zaostrzenia apetytu na prehistoryczne dziwadła prezentujemy ŚLEPIO-KWIAT!!!

Oczywiście rekrutacja jest nadal otwarta i szukamy kolejnych śmiałków! Nie bądź mięczak/miętczka! Zgłoś się już dziś!

Wcielone ZŁO 27-01-2007 04:26

Wnętrze świątyń mnie przekonało. :D Postaram się w najbliższym czasie dostarczyć coś na kształt karty postaci :-)

kubul 29-01-2007 21:15

Jeśli można, to chętnie przyłącze się do sesji.Z góry uprzedzam, że nie mam wielkiego doświadczenia w tego typu grach :P .

Cep 29-01-2007 22:00

Cytat:

Napisał kubul
Jeśli można, to chętnie przyłącze się do sesji.Z góry uprzedzam, że nie mam wielkiego doświadczenia w tego typu grach :P .

To nie jest problem! Dinozaury muszą w końcu coś jeść. :) Żarty, żartami ale w pisaniu postów i ew. problemach 'jakichś-tam' mogę pomóc. Witam w szczepie obu Panów. :P

Sesja rusza w terminie wspomnianym w 1 poście. Przypominam o konieczności napisania koncepcji postaci.

Dla mnie to też będzie nowe doświadczenie ale zawczasu zgłosiłem przygodę do warsztatów MG. Wielcy tego forum teoretycznie powinni dopomóc aby jakość rozgrywki była wysoka. :P

Maczek 29-01-2007 23:20

nom, wysoka powiadasz. w sumie to gramy banda głąbów biegających po świecie i mających nadzieje że ich jakaś roślinak za szybko nie pożre. W takim razie moja postać zrobi coś niewiarygodnie przełomowego - prezstawi się na wegetarianizm. to z zemsty za tatusia.

Angrod 30-01-2007 20:16

Jako że jestem pasjonatem kultury północnoamerykańskiej, (a jakieś zapożyczenia mają wystąpić) zgłaszam się bez wahania, karta postaci wkrótce.

ps. Aha można by obdarzyć naszych bohaterów jako taką inteligencją wystarczającą na ciekawe rozwiązania w sesji. Przecież to fantasy.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:02.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172