lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Legenda Pięciu Kręgów (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/2522-legenda-pieciu-kregow.html)

Junior 02-02-2007 16:36

Legenda Pięciu Kręgów
 
Witam serdecznie

Postanowiłem uczcić w pracy wyjazd Pana Prezesa na Baleary i zdystansować się od pracy. Sam zabieg planuję rozłożyć w czasie. I gdzieś na tym właśnie etapie zrodziła się myśl poprowadzenia sesji.

Planuje poprowadzić sesję w realiach L5K (Legenda Pięciu Kręgów). Choć z miejsca zarzekam się że na kilku płaszczyznach chciałbym odejść od świata przedstawionego przez twórców tego systemu.

Po pierwsze zagrajmy przed okresem nazywanym Przewrotem Skorpiona. Tak będzie wygodniej, bo gdyby datę ustawić później, musiał bym gimnastykować się i tłumaczyć czemu do owego przewrotu nie doszło...

Po drugie samurai-ko nie istnieją. I nie jest to akt dyskryminacji, ale nieskończony hołd względem kobiet. Prywatnie jestem adoratorem płci pięknej. Także kobiecości w Japonii. Jako że L5K to system oparty na kulturze Japonii, tak więc chciałbym kobietą przywrócić ich należyte miejsce. Instytucja Samurai-ko przewraca do góry nogami ten stan rzeczy. Chciałbym abyśmy zrozumieli się że rolę kobiet można opisywać tylko i wyłącznie z uwzględnieniem tego co odróżnia je od mężczyzn. Kobieta-bushi jest hybrydą która tak naprawdę zabija kobiecość.

Po trzecie nikt nic nie wie (ja również) o istnieniu takich ras jak jaszczuroludzie lub skaveni-samuraje. Mówiąc wprost – obciąłem im głowy brzytwą Okhama.

Co pozostało? Japonia rzucona w świat fantastyczny. Tak naprawde chciałbym aby to była sesja kładąca gigantyczny nacisk na wspólną dywagację nad kwestiami honoru, służby, roli społecznej i niebiańskiego porządku. Chciałbym położyć możliwie duży nacisk na kwestie etykiety i rozumiana drogi samuraja w kategoriach JAPONII. Dopiero realizacja tych wartości zostaje rzucona w świat L5K. A więc zmieszana z bardziej namacalną kosmologią fortun i przodków, a także zestawiona z cieniem Upadłej Fortuny – Fu Lenga.

Jak widać mam duże wymagania. Do tego stopnia że nie potrafię obiecać że sesja się odbędzie. Chciałbym postawić wysokie wymagania graczom. Przede wszystkim chęci. Chęci do odgrywania szczegółów, ciągłej interpretacji swej postaci, myślenia. A także zainteresowania i pewnej wiedzy w temacie szeroko pojętego bushido. Szukam graczy inteligentnych, którzy będą mieli ochotę uczestniczyć w dość jednak ambitnej sesji.

Czy na tym etapie określę jakich postaci szukam? Nie. Mogą to być zarówno samuraje pozostający w stosunku wasalnym, jak i samurajowie bez pana. Mogą to być zarówno bushi jak i shugenja. Z chęcią przygarnę dworzan, ogrodników, skrybów... Wszystkie typy samurajskie będą mile widziane. Zainteresowanych zapraszam do dyskusji. Wypowiedzi kim chcieli by zagrać. Dalej moja rola by dostosowując się do postaci stworzyć całą otoczkę. Sugerować będę aby wszyscy gracze pochodzili z podobnej grupy społecznej i chyba jednak tego samego klanu. Choć to kwestia do negocjacji.

Jeśli zjawią się gracze i uda nam się wspólnie ustalić czego oczekujecie od gry, wówczas ja spróbuję przedstawić realia w których przystanie nam grać.

Zapraszam

Mariusz

Francois de Fou 02-02-2007 22:49

szczerze mówiąc nie znam systemu, ale lubię tego typu tematy więc prawdopodobnie się zapiszę... Jeśli cię to interesuje czytałem mangi: "Miecz nieśmiertelnego" i "Kenshin", oglądałem też jakieś anime z tego tematu. Przeczytałem książkę "Chmara wróbli" i jestem obecnie w trakcie czytania "Sztuki walki samurajów". :) Zobaczę tylko jak będę stał z czasem w najbliższym tygodniu (w weekend się dowiem) :)

Czezwy 03-02-2007 02:32

Spadasz mi z nieba, bo od dawna marzy mi się sesja w l5k. Twoje modyfikacje uważam, za nie potrzebne, ale mogę się z nimi pogodzić. Chętnie wystawiłbym postać z klanu Żurawia stworzoną na podstawie postaci historycznej z Japonii (hidetomo Nikadai). Powiedz tylko czy mamy tworzyć postacie na mechanice czy jedziemy storytelling.
P.

Junior 03-02-2007 03:03

Wątpię abym spadał akurat z nieba, ale mniejsza o to. Również nie będe polemizował nad zmianami które chciałbym zastosować.

Bardziej interesuje mnie jak widzisz swoją postać. W kontekście wyboru postaci jaki rodzaj gry Ciebie interesuje? Na jakim etapie chciałbyś grać tę postacią?

Analogiczne pytania tyczą się De Fou. Kim chciałbyś zagrać?

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Kim chce zagrać?
Dlaczego chce zagrać taką postacią?
Czego oczekuje od gry?
Czego wolał bym uniknąć w grze?
Jakie wątki chciałbym poruszać w grze?

Na tym etapie interesują mnie zaledwie Wasze preferencje oraz wiedza. A także oczekiwania. To dla mnie bardzo wazne, gdyż chciałbym uniknąć rozczarowań.

A propos - myślę że nabywanie orientacji w temacie Japonii poprzez anime i inne Kenshiny jest tak samo dobre jak nauka historii starozytnej powszechnej poprzez serial "Hercules".

Dobrej nocy

Mariusz

P.S. Ach mechanika... Proponuję abyśmy jednak docenili starania twórców tej gry i trzymali się mechaniki. Więc kiedy będzie to konieczne poprzydzielacie punkciki, kropeczki, gwiazdeczki czy co tam będziecie chcieli.

Tammo 03-02-2007 07:06

Witam!

1) Oby Pan Prezes długo pozostawał na Balearach... ;-)
2) Piwo za ideę sesji w L5K. Strasznie lubię ten system.
3) Modyfikacje przyjęte do wiadomości, strasznie się cieszę, że bez tragicznego przewrotu. :-)
4) Mam postać, oto odpowiedzi na Twoje pytania.

Kim chcę zagrać

Shiba Kohaku to jedyny syn swego ojca, Shiba Akira, gunso Shiba, pomniejszego wasala Czempiona Feniksa. Matka chłopca jest kobietą niegdyś wielkiej urody. Ojciec, onegdaj wspaniały yojimbo, jest teraz hatamoto... Shiba Ujimitsu-sama bowiem postanowił nagrodzić jego wspaniałą i wieloletnią służbę. Kohaku jest pierworodnym, najpewniej więc odziedziczy funkcję swego ojca, póki co jednak zupełnie inne rzeczy mu w głowie. A mianowicie widzi mu się poczynienie pewnych zmian w jego klanie. Uczynienie z Shiba rodziny mającej znacznie więcej do powiedzenia niż dotychczas. Udostępnienie im więcej niż jednej czy dwu dróg. Uczynienie z nich pełnoprawnych członków klanu. Kohaku uważa, że dość już sytuacji, gdzie Shiba przelewali krew, a Isawa atrament na zwojach.

Dlaczego chcę zagrać taką postacią?

Jako gracz mam nadzieję na udany przewrót w Feniksach, bo Isawa się w głowach poprzewracało. ;-) Do tego dochodzi: rodzina, która zrezygnowała ze swego należytego miejsca, w imię służby Cesarstwu (Shiba klęknął). Młodzieniec, który widzi wielkość tego czynu i chce, by nie został on zmarnowany. Postać poświęca życie konkretnemu celowi, idzie niejako wbrew woli klanu, wbrew woli przodków (niektórych na pewno, dla niektórych na pewno będzie to coś, co powinno zostać zrobione), a poza tym... jest to postać, która uważa, że kami, wielki protoplasta rodu i założyciel klanu postąpił słusznie, ale został za bardzo 'wykorzystany'. Kohaku nie chce drastycznie zerwać z tradycją. Ale chce zmienić swój klan, co gorsza, ma plan ku temu i nie waha się w jego realizacji.

Czego oczekuje od gry?

Sojuszów. Dialogów. Intryg. Rozdarć lojalności. Także nieco akcji i okazji do wykazania się, bez tego Kohaku ma małe szanse by porwać za sobą ludzi, a doskonale wie, że musi to zrobić by mu się udało. Opisów. Zwłaszcza opisów. Pojedynki też byłyby super. Możliwość zaczęcia postacią nieco zaawansowaną. Jeśli gramy startową postacią, to oczekuję szansy rozwoju. Jeśli nie, myślę, że zmienię koncepcję, bo ta postać na pierwszej randze trzyma głowę nisko, obserwuje ludzi i dużo się uczy i doskonali. Jeśli wyskoczyłaby z ideą "zmieńmy nieco porządki w klanie" to znaczący ludzie w dobrym przypadku by się roześmiali, w złym wygnali z klanu lub zabili. :->


Czego wolał bym uniknąć w grze?

Ziem Cienia. Mało kto ma pomysł, jak fajnie poprowadzić Ziemie Cienia bez tępych goblinów i kiczowatych potworów o przepakowanych mechanicznie statystykach i możliwościach.

Utknięcia w filozoficznych rozważaniach. Niewątpliwie liczę na ciekawe dyskusje, rozstrząsanie shintao, bushido, kwestii honoru - jak najbardziej. Z drugiej jednak strony, mam nadzieję, że nie będzie ta sesja polegać jedynie na "bushido mówi" lecz "Shinsei naucza nas" a z kolei "ścieżka ku oświeceniu prowadzi ku" i tak przez 40 stron.

Rozwiązań deus ex machina. Znikąd wziętych i słabo uzasadnionych zbiegów okoliczności, interwencji bóstw "dla potrzeb scenariusza" itp.

Jakie wątki chciałbym poruszać w grze?

Proszę o sprecyzowanie tego pytania.

Szczegóły postaci mogę przesłać na PW.

Palido Hombre 03-02-2007 16:00

Witam :) niezmiernie sięcieszę z tej sesji :) Sam prowadze w L5K (ale normalnie nie przez forum :D) i chętnie bym zagrał. :D
Kim chce zagrać? - postać pośle na PW. Niechce aby reszta graczy znała moją postać od wewnącz. Od zewnącz również.
Czego oczekuje? - jak pisałem niechce cwalić się postaćią. Dlaczego - gdyż etykieta japoni to etykieta "maski". Oczekuje rozbudowanej etykiety i otoczki kulturowej. Także - jako iż moja postać będzie shugenja - nacisk na wiare i nauki mistrza Tao :)
Czego chciałbym uniknąć w grze? -D'n'D - niechciał bym aby gra wyglądała na zasadzie - mamy miecze idźmy ekspić na potworkach. Albo spalmy tą wieś - to jest głębszy system.
Wątki? - intrygi dworskie, rozterki postaci

:D tyle odemnie postać pośle na PW jeszcze dziś

Junior 04-02-2007 00:05

Palido, naprawdę nie musisz się spieszyć. Nie jestem osobą popędliwą. I wolę otrzymac przemyślaną propozycję. Zauważyłem że na tym forum panuje polityka "kto pierwszy ten lepszy". Obawiam się że tu mamy wyjątek. Nie okreslałem limitu graczy. Raczej dobór odbedzie sie poprzez odpowiednie zawieszenie poprzeczki. Podkręślę że zamierzam byc chamski w tym względzie. Jakieś wątpliwości?

Mariusz

Tammo 04-02-2007 04:36

Mam pytanie dotyczące tworzenia postaci. W danej chwili są 3 edycje Legendy na mechanice d10 oraz jeszcze parę na mechanice d20 (brrr).

Wedle której mechaniki tworzymy postacie?

Nightcrawler 04-02-2007 11:45

Junior, masz ode mnie duze piwo za otwarty sprzeciw przeciw samurai-ko, która to profesja jest jawnym przewróceniem myślenia Japończyków z czasów feudalnych :P druga kwestia jako niedoszły japonista i otaku bushido zaraz tu pomyśłe nad jakimś konceptem postaci :) arigato

Junior 04-02-2007 12:31

Mechanika? D20 to czyste zło. Więc stwórzmy według 1szej edycji. Choć podkreślam - mechanika nie będzie w tej grze czymś przeważającym. Dlatego proponuje kłaść wiekszy nacisk na opis postaci.

M.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:29.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172