lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Marvel Universe] X-Factor: The New Begginning (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/2673-marvel-universe-x-factor-the-new-begginning.html)

Vukotich 05-03-2007 10:49

[Marvel Universe] X-Factor: The New Begginning
 
Z powodu chronicznego nadmiaru czasu, postanowiłem coś poprowadzić. A że moje nieduże doświadczenie mówi mi, że najlepiej radzę sobie z mistrzowaniem w świecie Marvela, na ten właśnie padł mój wybór.

Kilka słów o samej przygodzie. Wcielacie się w rolę nastolatków-mutantów, zwerbowanych przez rząd ze względu na wasze szczególne zdolności. Podobnie jak w przypadku X-men, będziecie tu chodzić do szkoły, jednak bardziej tak jak w filmie „X-men” niż w „X-men: Evolution”. Innymi słowy, rząd zorganizuje wam naukę „u siebie” i tylko dla mutantów. Będziecie się także uczyć panowania nad mocą, walki i ogólnie pojętego szpiegostwa. A wszystko to w imię patriotyzmu i obrony amerykańskiego stylu życia. Ale nie bójcie się, nie będzie to coś w stylu programu Wraitha z „Ultimate X-men”. Choć faktycznie nazwa całego programu będzie brzmiała Weapon X. Klimatem będzie to o wiele bardziej zbliżone do klasycznych X-men Xaviera. Aczkolwiek będziecie tez używani do zadań bojowych, i to wcale nie rzadko. Tak przynajmniej planuję, zobaczymy co z tego wyjdzie. Ogólnie wasz czas będzie się dzielił na ten w szkole i na ten na misjach. Przy czym początkowo tego pierwszego będzie zapewne więcej. Tak myślę, że program Weapon X będzie obejmował około 50 mutantów – to dość, by stworzyć odpowiednie tło. Przy czym do działań bojowych zostanie użytych zaledwie około 15. 3 grupy. Elita. Cóż, gratulacje.

Karta.
W karcie oczekuję:
1) Imię i nazwisko. Jako że wszyscy będziecie Amerykanami (to wymóg), proszę o w miarę odpowiednie do tego imiona i nazwiska. Aczkolwiek możliwi są, oczywiście, Amerykanie obcego pochodzenia (np. rodzice Japończycy) czy Indianie.
2) Pseudo. Zostanie wam nadane jako imię kodowe dopiero w Weapon X i ma na celu częściową ochronę waszej prywatności. Choć to nie wasze postacie je wybierają, pozwalam je wymyślić wam, żeby później nie było skarg, że się nie podoba. Jeśli nie podacie w karcie żadnego, sam wam coś wymyślę.
3) Wiek. Preferowałbym od 15 do 17 lat, inne tylko jeśli właściwie umotywowane. Dzięki temu z jednej strony będziecie nieletni, a więc rząd będzie miał nad wami władze całkowitą, a z drugiej wystarczająco dorośli i dojrzali, by nie przeszkadzało wam to w grze.
4) Wygląd – oczy, włosy, budowa ciała, znaki szczególne. Zwykle noszone ubranie. A także strój bojowy. Standardowy jest cały czarny i dość obcisły, ma duże czerwone X na plecach z napisem Factor pod spodem i mniejsze wersje na ramionach, a na lewej piersi znaczek amerykańskiej flagi z małym napisem Weapon nad i z X pod flagą. Do tego czarna maska w stylu Solo (http://www.marvel.com/universe3zx/images/2/26/Solo.jpg) i rękawice. Możliwe są jednak nawet bardzo duże modyfikacje (byle byście byli właściwie oznaczeni – w końcu reprezentujecie rząd amerykański). Do tego ewentualny ekwipunek (żadnej broni, chyba że ma ona związek z waszą mocą).
5) Moc. Oczywiście nie życzę sobie żadnych Phoenix’ów czy Proteus’ów. Nie ma przecież sensu, bym musiał przeciwników dla was wybierać wśród półbogów czy bym musiał używać jakichś neutralizaczy mocy. Ale też wasza moc nie powinna być zbyt słaba. Znajdziecie się w sytuacjach wymagających użycia broni, nie mając takowej pod ręką. Innymi słowy, wasza moc powinna być w stanie zastąpić broń, powinna stanowić wasze uzbrojenie. Mogę też, oczywiście, dopuścić moc nie-bojową, ale nie żeby miały je 3 na 4 osoby. Mówi się, że klasyczna drużyna RPG w fantasy powinna się składać przynajmniej w połowie z wojowników. Proszę też, byście wybierali moce, które nie będą mi sprawiać zbytnich problemów. A do takich zaliczam np. prekognicję czy telepatię (chyba że jest ograniczona do nadawania, tarcz czy mind-boltów). Nie próbujcie być sprytniejsi ode mnie i dawać mocy, które nagle okazują się czynić z waszych postaci super-duper-kickerów nie do ruszenia. Niech to będą postacie silne w swojej dziedzinie, ale ze słabościami w innych (i to nie ze słabościami w stylu kryptonitu). Np. Wolverine jest świetny w walce wręcz, lecz jego minusem jest walka dystansowa. Cyclops odwrotnie. Oboje są bardzo dobrzy w swoich dziedzinach, ale stosunkowo łatwo mógłbym ich pokonać doprowadzając do niekorzystnych dla nich warunków i sytuacji. Specjalizacja postaci (niekoniecznie w jednej tylko dziedzinie) wymusza współpracę w zespole i sprawia, że postacie się wzajemnie uzupełniają.
Aha, i żeby mi ktoś nie brał całego wachlarza różnych mocy pośrednio tylko związanych z tą główną. A już jakiekolwiek mutacje drugorzędne są w ogóle zabronione (to zresztą od samego początku był poroniony pomysł). Miałem już postać, która miała chyba z pięć różnych mocy, a wszystkie nie-bojowe. Zamiast różnych powiązanych ze sobą mocy pomyślcie lepiej nad różnymi zastosowaniami jednej mocy. A, właśnie – dobrze by było, gdybyście w tym opisie zawarli inne zastosowania mocy niż ta najprostsza, podstawowa, jeśli takowe są. Nie lubię być w ten sposób zaskakiwany. Ogólnie opis mocy powinien być więc jak najpełniejszy.
6) Historia. Miejsce urodzenia, coś o rodzinie, w czym byliście dobrzy w szkole (i poza nią), a w czym nie (oczywiście ktoś z Inteligencją 2 wybitnym uczniem nie będzie). Wasze odczucia, plany itp. Wreszcie pojawienie się waszej mocy. Jej manifestacja może być zarówno spektakularna, jak i znana tylko wam samym. Wasze reakcje na pojawienie się mocy, jak to zmienia wasze życie itp. Możecie zostać zabrani do Weapon X zarówno tuż po pokazaniu się waszych mocy, jak i dopiero później – zostawiam to wam. Samo „zwerbowanie” zostawcie już mnie – tego nie ujmujecie w historii. Z historii wynikają także wasze umiejętności - np. czy jesteście dobrzy w football albo w Mortal Kombat 3. Jeśli czegoś tu nie ujmiecie, mogę nie pozwolić wam tego znać. Aha – i niech nie wyjdzie, że wszyscy gracie na gitarze. Odrobinę oryginalności.
7) Charakter. Tu tylko pobieżnie, żeby wiedział mniej więcej czego się spodziewać. I tak wszystko wyjdzie w czasie gry, a wiem, że potrafi ona zmienić plany.
8) Stosunek do zabijania. Oczywiście na waszym etapie to zaledwie teoretyczne rozważania, bo zapewne nie stawaliście jeszcze przed takim wyborem. Ale zapewne w trakcie szkolenia pojawią się takie wątpliwości, więc możecie pomyśleć nad nimi choćby teoretycznie. Ogólnie rozróżniam trzy postawy: najskuteczniejsze rozwiązanie (Punisher); tylko w ostateczności; nigdy w życiu (Spider-man). Możecie też oczywiście napisać, że wasza postać nie myślała nigdy o tym – wówczas będziecie mogli zdecydować dopiero gdy pojawi się taki problem, bez konfrontowania się z oryginalnym zamiarem.


Czego oczekuję po was, a czego wy możecie oczekiwać po mnie.
- Wasz czas na odpowiedź to 48 h. Jak w dwa dni nic nie napiszecie, ja zaczynam pisać swojego posta, w którym ten kto nie odpisał może się spodziewać przykrych efektów dla jego postaci – ze śmiercią włącznie. Nie jest powiedziane, że tak się stanie; ale może. Bardziej mi bowiem zależy na płynności historii niż na postaciach.
- Znany jestem w swoich sesjach z tego, że nie liczę się specjalnie z życiem postaci Graczy. Bądźcie więc przygotowani na rany, okaleczenia i śmierć swoich postaci. Jest to możliwe nawet jeśli będziecie odpisywać regularnie, a wasze postacie nie popełnią błędu. Wtedy jest to tylko mniej prawdopodobne. Prowadzę w stylu dość realistycznym. Oznacza to, że łatwo u mnie o ranę czy śmierć postaci, a przeciwnicy jakoś nie chcą dawać się pokonać zbyt łatwo. Z góry za to przepraszam.
- Postacie będą karane za opóźnienia Graczy w pisaniu postów, za pisanie niechlujne i nieortograficzne. Postacie nie będą karane za spory Graczy z MG, dopytywanie się i ogólne wkurzanie MG.
- Nie wymagam, by każdy post był napisany idealnie. Rozumiem, że mogą się zdarzyć literówki czy zwykłe błędy. Za to nie karam. Miałem już jednak doczynienia z postami, w których niemal żadne słowo nie było napisane poprawnie i brak było wszystkich dużych liter. Przeciw temu walczę. Dwa dni czasu na odpowiedź to dużo. Przeczytajcie posta jeszcze raz przed lub po wysłaniu.
- Wyznaję kontrowersyjną tezę, że RPG jest do grania, nie do czytania. Oznacza to, że nie wymagam postów bardzo rozbudowanych, z obszernymi opisami (także przeżyć wewnętrznych). Miło, jeśli będą, ale nie jest to wymóg. Wolę dokładniej znać działanie waszej postaci niż zachwycać się nad pięknym, acz niejasnym stylem z niedopowiedzeniami. Treść nad formę.
- Wy macie dwa dni na odpisanie (chyba że uprzedzicie o nieobecności). Ja nie mam takiego limitu, acz będę się starał, by co dwa dni post był. Wolę nie zarzekać się, że na pewno odpiszę w jakichś terminach, bo nie znam chyba nikogo, kto by to zrobił i jakoś nie skrewił.
- Jeśli zdecydowałbym się na zrezygnowanie z prowadzenia, możecie być pewni, że nie odbędzie się to w stylu urwania przygody w połowie i zapomnienia o niej. Gdyby już do tego doszło, możecie liczyć na jakieś w miarę eleganckie zakończenie. Jeśli jednak wy nie zrezygnujecie, małe są szanse, że zrezygnuję ja.
- Jeśli któreś z was zamierza zrezygnować, im szybciej da mi o tym znać, tym lepiej. Będę mógł uczynić to elementem przygody. Bardziej eleganckie wyjście i dla niego, i dla mnie, nie mówiąc już o reszcie Graczy.
- Napiszcie coś nawet jeśli wasza postać nic nie robi. Choćby jedno zdanie. To dla mnie znak, że nie olewacie sesji.

Zdaję sobie sprawę, że dla niektórych te wymagania wydają się dość rygorystyczne. Zwłaszcza odnośnie formy pisania postów. Ja jednak tak nie uważam. Dla mnie estetyczne i przejrzyste posty to zwykły wyraz uprzejmości wobec innych. Mam więc nadzieję, że nie będzie to dla was zbyt uciążliwe.

Przyjmę 3-5 osób. Czekam na zgłoszenia, karty przesyłajcie na PW.

I to już chyba wszystko. Jakieś pytania?

Khalida 05-03-2007 13:31

Pytanie: Konkurs KP czy kto pierwszy ten lepszy?

Niezależnie od odpowiedzi zgłaszam sie już teraz i w przeciągu kilku najbliższych dni postaram sie przesłać KP.

Mira 05-03-2007 13:40

Zgłaszam się.
Podobają mi się Vukotich Twoje zasady chociażby z uwagi na ich jasność. Co prawda nie wiem jak prowadzisz, ale po sposobie zorganizowania rekrutacji wnioskuję, że plan jakowyś masz i sposób realizacji go nie będzie "na odwal się".
Kartę postaci wyślę dzisiaj późnym wieczorem.
Pozdrawiam!

Julian 05-03-2007 18:56

Chętnie bym w to zagrał, ale mam wątpliwości. Mianowicie zdaje mi się, że w świecie Marvel'a nie wiele jest do znania, bo w większości bazuje on na świecie rzeczywistym, ale tak na prawdę to nigdy w tym głęboko nie siedziałem. Więc moje pytanie jest następujące - czy potrzebuje jakiejś ponadprzeciętnie dużej znajomości świata i bohaterów Marvelowych, (Jeśli tak, to jak dużej.) czy wystarczy mi zwykła wiedza szarego człowieka?

EDIT: No i nie było napisane, czy to typowy storytelling, czy raczej będzie bardziej związane z jakąś mechaniką...

Vukotich 05-03-2007 20:18

@ Khalida

Jeśli będzie dużo chętnych wtedy wybiorę piątkę graczy metodą konkursu kart. Jeśli do soboty (wtedy nastąpi zamknięcie rekrutacji) będę miał tylko pięć lub mniej kart wtedy wszyscy automatycznie wchodzą do gry.

@ Mira

Plan realizacji zdecydowanie nie będzie "na odwal się". Scenariusz mam gotowy i czeka jedynie na graczy. Tak jak wspomniałem Marvel to mój "konik" więc możecie spodziewać się sesji na wysokim poziomie.

@Julian

Nie musisz znać wybitnie świata Marvela, ważne żebyś "z grubsza" wiedział o co chodzi. Poza tym świat w którym będziemy grać to tylko i wyłącznie MOJA wizja uniwersum Marvela - niektóre postaci dadzą się poznać z całkiem innej strony (np. Fabian Cortez - Ci, którzy siedzą w temacie wiedzą kim jest ów człek).

Sesja opierać się będzie na storytellingu, ale tak jak napisałem duży nacisk kładę na realizm i nawet jeśli dany gracz będzie regularnie i dobrze (ciekawie) postował istnieje szansa że zginie (oczywiście będzie to związane z akcjami jakie poczyni - jeśli wpadnie do sali wypełnionej tuzinem wrogów z karabinami bez wcześniejszego ostrożnego sprawdzenia zawartości pomieszczenia nie może być mowy o przeżyciu). Zresztą, wszystkie kwestie z tym związane zawarłem wyżej więc nie będę się powatarzał.

Czekam na karty...

Mira 06-03-2007 01:13

Karta poszła, daj znać co o niej myślisz. :)

Vukotich 06-03-2007 09:26

Bohaterka Miry przyjęta (na PW dałem Ci znać co o niej sądzę :D). Czekam z niecierpliwością na kolejne karty!

Carnal Grief 06-03-2007 10:25

Piszę się - kartę wyślę najpoźniej po południu.

Vukotich 06-03-2007 19:55

A więc do gry dostała się trójka graczy - Mira, Khalida i Carnal (wszystkie karty na bardzo wysokim poziomie, właśnie tego oczekiwałem!), czekam na chociażby jeszcze jedną kartę i możemy zaczynać.

Julian, piszesz się na sesję, czy odpuszczasz?

Julian 06-03-2007 21:07

Spokojnie, już nanoszę ostatnie poprawki na kartę, aczkolwiek chyba troche średnio mi ta postać wyszła.
W ciągu najbliższych dziesięciu minut ją dostaniesz. :)

EDIT: Poszło.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:11.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172