lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Szachy (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/3104-szachy.html)

Wernachien 06-05-2007 16:30

Cytat:

Napisał Eleviel (Post 62637)
Ogólna historia Ladanadu nie jest w tej sesji potrzebna, chyba że chcesz przeczytać 3 zeszyty i zobaczyć 10 map. Mieszkam w Rybniku mogę Ci pożyczyć.

Ja bym chciała przeczytać - przepisz proszę xD

Eleviel 06-05-2007 17:48

Widzę, że jednak dalsze wyjaśnienia nie mają sensu. Gram już długo w tym świecie i gracze z czasem sami zaczeli pojmować jakimi rządzi się prawami i co ich otacza. Sami też coś wymyślali co było bardzo dobre, bo i świat się rozwijał i Gracze mieli małą ingerencję w świat co każdemu sprawiało dodatkową rozrywkę. Nie widzę sensu w zamykaniu się w jakimś Staroświecie w którym jeśli mam ochotę zrobić coś nowego to Gracz mówi mi że czegoś takiego nie ma i zaczyna mi opowiadać historię regionu jakby recytując z podręcznika. Ale, że nie chce się przekomarzać przez kilka dni, aż w końcu naprawdę przepiszę te zeszyty dlatego może być to Staroświat. Szczerze to zwisa mi to. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko Staroświatowi.

Marcys 06-05-2007 22:46

Zadziwiające, wydawało mi się właśnie, że na takiej wiedzy mają się opierać gracze? Jeżeli świat dynamicznie się zmienia w zależności od upodobań MG, to nagle może sie okazać, że grając elfem początkowo opisanym jako 'wszędzie lubianym', skończę nabity na pal na kraju, który wyjątkowo nie lubi elfów bo sikają do mleka.

Wiedza o świecie ubogaca rozrywke. Dodaje seti tematów do dyskusji pomiędzy graczami, jakikolwiek odnalezienie się w drużynie i w świecie. Nadanie głębi postaci, jakiekolwiek logiczne jej umieszczenie w rzeczywistości. No, chyba, że sesja polega na 'Zejdzcie na 15 poziom lochów, które pracowicie wybudowali mnisi pewnego niewielkiego opactwa, w zupełnie nic nie znaczącej mieścinie i zabij Diablo.'. Rzeczywiście, wtedy świat jest zbędny.

I owszem, można ciekawie grać długie miesiące w autorskim świecie i nikomu to zazwyczaj nie przeszkadza, o ile świat jest graczom znany:)

Arango 07-05-2007 10:29

Ależ świat nieznany jest wyzwaniem dla Graczy i to jakim. :D
Te chwile napięcia i niepewności.

A serio : najlepiej NAJPIERW system autorski zaprezentować w odpowiednim dziale (wybrać najważniejsze wiadomości z owych 3 zeszytów), bo po to ten dział przecież powstał, a dopiero potem otwierać rekrutację.

To chyba wygodniejsze dla wszystkich i logiczniejsze.

Pozdrowienia i udanej sesji.

PS Dlaczego jeśli to system autorski w tagach ma wpisane "warhammer" ???

Thorin 07-05-2007 10:35

pewnie dlatego że tutaj, jak przeczytałem, dla wygody wprowadza się graczy do jakiegoś nieznanego, nowego, autorskiego świata. Ale zasady, rasy i całą bazę zostawia się w Warhammerze. Tak czy siak, dokończcie spór, bo ja już chcę stworzyć postać i grać :D :P

Eleviel 07-05-2007 11:35

Relax, take it easy ;) Jak już pisałem wcześniej mogę zagrać w Staroświecie. Dla mnie nie świat jest ważny, a sesja. Wiem, że pewnie dla niektórych sesja bez całkowicie opisanego świata nie jest sesją, ale ja i tak planuje jakąś zagadkę w miejscach nie opisanych na mapie. Obyczaje graczy są mi szczerze obojętne, choć gdy któryś z nich doprowadzi mnie do łez bądź zacznie opowiadać historię swego rodu lub ojczyzny to bardzo mnie to cieszy jednak nie zmieni to sytuacji graczy(no chyba, że mają zwyczaj sikać do piwa to pewne konsekwencje będą ;) ). Dlatego sesja ta może być zdecydowanie zaliczona do sesji Warhammera, ponieważ opieram się na tym systemie, jeśli chodzi o statystyki czy bardziej potrzebne w storytellingu umiejętności. Dlatego ciągle czekam na chętnych i mam nadzieje, że nikt nie będzie miał nic przeciwko. Nad sesją długo myślałem dlatego sądzę, że będzie dobra dla Graczy. Rzekłem.

Arango 07-05-2007 18:29

To ja chyba jednak podziekuję, bo niewiele się mogę dowiedzieć więcej o świecie. Niby WFRP, a jakby nie. Storytelling, ale z kostkowaniem. Pogubiłem się.

W każdym razie życzę udanej rekrutacji.

Diriad 07-05-2007 21:39

To ja już się nie wypowiadam o autorskości, bądź nieautorskości świata.
Ale mam pytanie, które już 2 raz zadaje, bo mnie bardzo nurtuje, a niezbyt uzyskałem na nie odpowiedź:
Co z tym storytellem? Mają być podobno statystyki i rzuty... Co eliminuje istnienie storytellingu. I co z tym fantem? Storytell to taka konwencja, w której opieramy się na opisie postaci, jej mocnych i słabych stronach, na podstawie logiki, a nie rzutów kostką i statystykach.
Mechanika WH zdecydowanie nie jest storytellingiem.
I co począć?

Gotthark_Thereghal 07-05-2007 22:33

To ja się piszę na tą sesję. Zagram krasnoludem. O statystykach, historii, wyglądzie i tym podobnych rzeczczach Cię powiadomię. Mogę grać i w Ladanadzie i w świecie z młotka... Leci mi to...

Eleviel 08-05-2007 17:01

Dobra w takim razie nie robię sesji, przynajmniej nie na Lastinnie, bo szczerze jak czytam Wasze posty to mi się szczerze odechciewa, szczególnie że zrezygnowałem juz z pomysłu sesji w Ladanadzie. Co do statystyk w storytellingu to biorę pod uwagę ich wysokość jak pisałem wczesniej!!! Jego wysokość WW będzie mi mówić jak dobry jest w walce, a S ile może wziąść na klate i wstać śmiejąć się. Szybkośc zaś kto w tym towarzystwie jest szybszy, a kto wolniejszy. No i umiejętności, myślę że nie trzeba potwierdzać, że wiedza czy Gracz umie czytać czy nie jest ważna. Chętnych do wzięcia udziału w sesji odsyłam na edited by Yarot: spamowanie reklamą innego forum
Pozdrawiam


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172