Rycerska Rzecz Zabił Święty Jerzy smoka! W płaszcz z atłasu wytarł miecz, Czarna zdobi go posoka Smocza śmierć- rycerska rzecz. Odrąbanym skrzydłem gadzim Wąż opędza się od much, W dowód tryumfu w sakwę wsadził Komplet świeżych smoczych kłów. Jacek Kaczmarski, „Przyczynek do legendy o Świętym Jerzym” To smok wygrywa.” Karius III Pobożny, „Bestyje Wszelakie IX- Smoki” *** - Tak, wiem, wiem! Spalona! Spopielone martwe ciała, ocalałe resztki mają zaś twarze wykrzywione w rozpaczy! Tak, to nie mogą być ludzie, to też wiem, wiem to wszystko!- krzyczał Franciszek de Clee, słynący zresztą z nieopisanej cierpliwości. Na ścianie wisiała już mapa księstwa, na niej zaś co chwilę nadworny kartograf rysował oprawionym w stal jakąś rysikiem kolejne skomplikowane znaki, opisując je odpowiednio. Wieś, pomnik, fort, świątynia, punkt przepraw, farmy… Pełno różnych znaków, pełnych podpisów. Łącznie- siedemnaście miejsc. Siedemnaście miejsc doszczętnie spalonych, lecz, co dziwne, prawie w ogóle nie złupionych- bandyci skradli tylko parę większych pomników i błyszczącą się imitowanym bardzo sprawnie złotem balustradę od mostu prowadzącego do rezydencji wójta. Nie pragnęli dostać się do skarbców, nie gwałcili i nie porywali. Wszystkich palili! - Może to broń nowa, dzieło tych zdrajców z Geutrin? Coś wybucha tak wielkim płomieniem, że ogień trawi całą okolicę… Pytam się ciebie, Savaku, czy to możliwe!- hrabia ciągle nie miał zamiaru obniżyć swojego tonu - Niestety, najjaśniejszy panie, nie… To niemożliwe jest. Nie ma szans na możliwość taką, niemożliwe…- Savak, jak widać, miał jednak spore problemy z przedstawieniem swojego poglądu krótko i jasno, co jeszcze bardziej rozwścieczyło hrabiego. - Panie!- do komnaty wpadł kolejny z posłańców- Widziałem to, widziałem! Wielka bestia, ogromna bestia! Panie, to nie ludzie, to bestie! - Bestie!?- zakrzyknął Franciszek- Wołajcie więc Heilta, naszego nadwornego maga. Pokonał on bazyliszka, trzy trolle i dwa wilki na raz, pokona i tą bestię! - Ależ panie… To… Smok…- ściszył głos posłaniec, a z jego oczu zaczęły płynąć łzy. Hrabia Franciszek de Clee, zwany również Franciszkiem I, skrył swą twarz w dłoniach. Smok. Heilt jednak nigdy nie pokonał smoka. A on ma na swoich ziemiach prawdziwego smoka… *** Chciałbym zaprosić od czterech do sześciu graczy (lub „graczek”, rzecz jasna) do sesji w klimacie opublikowanego wczoraj na forum Arish. Informacji o świecie wam oszczędzę, pod koniec tego tekstu znajdziecie link do tego 10-stronnicowego opisu. Świat heroiczny, świat ze stosunkowo małą ilością magii, trochę przypominający ten z „Wiedźmina”. Nie, nie można grać wiedźminem! J A jeżeli nie wiedźminem, to kim? Tym razem nie każdy będzie „równy”. W drużynie znajdzie się jeden, dwóch, w wyjątkowym przypadku- trzech rycerzy i reszta, stanów niższych. Od razu wyjaśniam, że postacie nie-rycerzy wcale nie muszą być gorsze. „Średniowieczni specjaliści od robienia bum”, złodzieje, rusznikarze, giermkowie, żołdacy, strażnicy, cyrkowcy, karczmarze, kurtyzany, druidzi, szamani, alchemicy, magowie, medycy… Wyliczać mógłbym długo. Proszę tylko o jedno- jak najmniej magii. Żadnych potężnych druidów rodem z Diablo, bez magów o potędze Gandalfa. Magia gra w tym świecie niewielką, subtelną rolę- proszę o tym pamiętać. Czego wymagam od rycerzy? Przede wszystkim, rycerskości. Szlachectwo obowiązuje i granie potężnym paladynem czy wszystkowiedzącym mnichem będzie naprawdę sporym wyzwaniem- kodeksy, zasady, obowiązki… I przede wszystkim zakon. Te cztery podane przeze mnie w opisie świata to jedynie skromne przykłady. Zachęcam do opisywania własnych zakonów, prosiłbym to zrobić jednak trochę szerzej. To samo dotyczy się całej historii- proszę ją naprawdę rozbudować i zostawić parę wątków nie całkiem zamkniętych. Wróg, dług, zaległa przysługa, kochanka, cele, marzenia… To naprawdę mnie interesuje i posłuży do wzbogacania scenariusza. A czego sam scenariusz dotyczy- nietrudno zrozumieć. Na życzenie, polecenie lub po odebraniu odpowiedniej opłaty od potężnego Franciszka I bohaterowie, jako potężni rycerze i ich orszak, ruszają znaleźć terroryzującego całą okolicę potężnego smoka i zgładzić go, jak to kodeks rycerski w takich chwilach nakazuje. Podobnie jak w The Planewalkers, i tu mam zamiar ten ograny schemat fantasy zrealizować z rozmachem i na naprawdę niezłym poziomie, w konwencji delikatnego pastiszu. Nie będzie ryczenia ze śmiechu, ale sporo odwołań do fantastyki, popkultury czy nawet naszego forum obiecuję. Na postacie czekam do niedzieli 24 czerwca br., lecz z góry zastrzegam, że ten termin może się zmienić. Postacie chciałbym dostać na e-maila (jest w profilu), tak mi po prostu wygodniej. Ma być to opis + historia + ewentualne znajomości i stan posiadania, jednak bez zagłębiania się zbytnio w szczegóły. Bardzo mile widziany będzie też portret postaci. Informacje o tym, jakie już dostałem postacie i od kogo mam zamiar zamieszczać tu, w tym temacie, by uniknąć za dużej ilości rycerzy/złodziei/medyków/jakiejkolwiek innej profesji. Zagramy z mechaniką, na uproszczonej wersji FATE, ale statystyki postaci omówimy już z tymi wybranymi do gry. Na wszelkie pytania dotyczące zarówno świata, jak i samej sesji oraz moich wymagań, chętnie odpowiem na gadu (3393434) bądź przez e-mail (adres w profilu). Zachęcam do zgłoszeń, każdy kto postara się zrobić dobrą postać ma szanse! J Pozdrawiam i życzę powodzenia w płodzeniu nowych obywateli Arish ;) Kutak *** W końcu decyzja została podjęta. Poszukają bohaterów- stanu rycerskiego i nie tylko, by zaoferować im pomoc. Hrabia zgodził się oddać dwie swoje córki, urodziwe wyjątkowo, razem z paroma magnatami zdecydowali się oddać blisko połowę hrabstwa pod rządze zwycięzców. Do całej oferty Franciszek zgodził się dorzucić jeszcze pół skarbca królewskiego, który naprawdę pełen jest złota. Za jedną smoczą głowę… *** Arish- świat Rycerskiej Rzeczy Mini-teaser Rycerskiej Rzeczy |
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią na PW zgłaszam się do sesji. Co do postaci to jeszcze nie wiem, lecz takie odrobinę magiczne średniowiecze to świat w jakim chciałem zagrać od dawna. Mam nadzieję, że rekrutacja potrwa do niedzieli, bo czasem pośpiech nie służy jakości postaci, a ja nie zamierzam się śpieszyć:), czytałem poprzednie twoje rekrutacje Kutaku i wiem jak wymagający jesteś, trzeba będzie kawał solidnej roboty odwalić:). |
Z robotą to u mnie nie problem, bo potrafię być szczegółowy. Sęk raczej w tym kiedy sesja się rozpocznie. Jeżeli przed wakacjami to chyba nie będzie sensu zgłaszania się do sesji (mówię o sobie). Moje pytanie brzmi: Kiedy jest przewidziane rozpoczęcie sesji? |
Zgłaszam się i mam nadzieję, że się dostanę. Kartę przyśle dość późno bo chcę ją dopieścić. |
Sesje planuje rozpocząć po zakończeniu rekrutacji, tak więc na początku lipca, możliwe, że po Zlocie w Malborku. Mogą się pojawić dwutygodniowe przerwy, ogólna norma to też na czas wakacji będzie post/tydzień. Sesja nie będzie z pewnością za długa (bo ileż można za smokiem gonić!? :D), tak więc mam nadzieję, że pójdzie nam sprawnie ; ) |
No cóż, to chyba odpadam, bo mnie cały lipiec nie będzie... Szkoda, bo lubię robić KP :) |
Ja też chciałabym się zgłosić... Może tym razem uda mi się zrobić dobrą kartę? Nie wiem jeszcze jaką postać zrobię |
I ja! I ja! I ja też! Już zaczynam wysmażać kartę, być może wyjdzie zeń heros godny tego smoka... |
A ciury obozowej ślachetnym panom nie trza? / w bólach płodzić kartę zaczynam/ |
Ja również zabieram się za tworzenie postaci do Świata Arish. Postać nie będzie rycerzem. Kutak się postarał, jak zawsze zresztą, ciężko będzie się dostać, ale próbować trzeba, bo tym razem naprawdę warto xD Światy autorskie obrodziły jak stonka ostatnio :P Z tego co widać po tym świecie, gracze nie będą chodzić sfrustowani, po omacku gnębiąc mistrza coraz bardziej plątającego się o własne kończyny nieociosanej do końca wyobraźni. Jeden post na tydzień, bardzo mi pasuje, bo czasu coraz mniej... Jeśli się nie dostanę, to przynajmniej będę miał ciekawa letnią lekturkę :) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:31. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0