Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-09-2007, 14:54   #1
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 1 nonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputację
Fallout - EKSPEDYCJA

Ekspedycja, czyli tam i (miejmy nadzieję) spowrotem.

Próbowałem uruchomić tę sesję na 2 forach. Prawie zero odzewu. Na trzecim forum sesja była hitem ale padła po 367 postach i 27090 wyświetleniach. A kampania zapowiada się ciekawie.


A więc:

Coś dla fanów klimatów postnuklearnych, a zwłaszcza dla miłośników Fallouta. Poniżej wyszczególniłem kilka istotnych informacji dotyczących rozgrywki:

1 System w jakim rozgrywa się przygoda to Fallout PnP. Wielce uproszczona mechanika tej na tej sesji więc nie trzeba posiadać podręcznika. (pdf można ściągnąć za darmo z netu. Adres na końcu). Sesja przeznaczona dla 3-5 graczy.

2 Częstotliwość zamieszczania przeze mnie postów będzie zmienna, ale nie przewiduję przestojów. Ostatnio mimo nawału pracy jestem dość aktywny na forum.

3 Fabuła. Więc jesteście mieszkańcami krypty(schronu). Urodziliście się w nim. Jak wiadomo zadaniem krypt było nie tylko zapewnienie schronienia ludziom. Każdej krypcie przyporządkowany był jakiś program badawczy. To mogło być cokolwiek. Od eksperymentu socjologicznego, przez wynajdywanie nowych rodzajów polimerów do produkcji zbroi bojowych, aż do testowania nowych maszyn elektronicznych. I właśnie krypta z której wywodzą się gracze posiada taką maszynę. Nazywa się HAL 9000. To potężna maszyna analityczna. Wystarczy podać mu odpowiednie dane, aby wyuczył się ich i można mu zadawać pytania i różne zadania. Jego bardzo złożony algorytm odpowiedzi opiera się na rachunku prawdopodobieństwa. W związku z tym jest pozbawiony czynnika ludzkiego(np emocje).
No ale jaka jest rola graczy? Otóż moi mili wchodzicie w skład ekspedycji, która to ma za zadanie udać się na zewnątrz i zgromadzić informacje o świecie. Dużo informacji. Macie na to całe 4 lata. Po upływie tego czasu musicie powrócić i złożyć raport. Wtedy HAL 9000 wkroczy do akcji.

4 Raport. To opcja dla gracza(ew 2 graczy), który chce wnieść do rozgrywki więcej niż pozwala mu odgrywanie(na pbf-ie?) postaci. Otóż każde ważniejsze zdarzenie, opis interesującej formy życia czy cokolwiek innego musi być spisane w raporcie. Ja oczywiście tego za was robić nie będę. Musi to być ktoś z graczy. Ktoś z wyobraźnią, dobrymi pomysłami, umiejący jako tako pisać. No i musi mieć przynajmniej tyle samozaparcia(i dostępu do netu), aby umieścić krótką notatkę na temat każdego tematu wartego zapisania w raporcie. Co do samego pisania to stylu nie narzucam. Może to być czysto naukowe sprawozdanie, gdzie obowiązuje język urzędniczy. Może to być pamiętnik pisany w I osobowej narracji, gdzie istotną rolę odgrywać będzie zabarwienie emocjonalne opisywanych tematów. To może być coś jeszcze innego. Jest cos jeszcze. Pisanie raportu daje graczowi pewną moc sprawczą nad światem. Dla przykładu: Brakuje wam wody. Idziecie przez pustynie. Żar leje się z nieba. Wszyscy czujecie suchość w gardle. Męczy was pragnienie. Pisze wam, że widzicie na pustyni kaktusy. Jeden z was może zadeklarować, że wyciska z jego kawałka sok i pije. Ja na to, że czuje jak ożywczy płyn przepływa przez jego ciało. Daje mu kopa energetycznego i zmęczenie powoli znika.
I teraz można w raporcie napisać tak:
a) Skończyły się zapasy wody. Pragnienie dawało o sobie znać. Na szczęście natrafiliśmy na kilka kaktusów. Woda w nich zgromadzona, ugasiła nasze pragnienie i odzyskaliśmy trochę sił.
b)Skończyły się zapasy wody. Pragnienie dawało o sobie znać. Na szczęście natrafiliśmy na kilka kaktusów. Woda w nich zawarta nie tylko ugasiła nasze pragnienie. Okazało się, iż daje energetycznego kopa. Prawdopodobnie zawiera pochodne kofeiny i jakieś substancje lecznicze. Doskonale regeneruje. W działaniu przypomina Owoc(osławiony zielony fruit z Fallouta przywracający trochę HP(swoją drogą paskudnie wygląda-od razu człowiek traci apetyt)).

Widzicie różnice między a i b? Możecie mnie właśnie w ten sposób(b) łapać za słówka i działać na swoją korzyść. Oczywiście jakby ktoś napisał, że sok z tego kaktusa powoduje wzrost współczynników czy coś w tym stylu(zbyt korzystnego dla grupy) to mam prawo zaprotestować. I nie ma żadnej dyskusji. Wpis w raporcie musi zostać wtedy zmieniony. Tak więc po pierwsze nie przesadzajcie z tymi ułatwieniami, a po drugie nie wykorzystujcie tej pomocy zbyt często.


5 Co się tyczy stylu rozgrywki, to wiele zależy od graczy. Środki dzięki którym osiągniecie cel są mi obojętne. Wasza drużyna może bardziej przypominać oddział najemników, lub grupę naukowców. To zależy od was. Nie obchodzi mnie też to czy wasza karma w czasie sesji będzie dodatnia, czy ujemna - ja się dostosuje do charakteru grupy (a więc możecie być podłe dranie). Mimo faktu, iż wszyscy możecie być najemnikami, to prawidła RPG są niezmienne. Większe szanse ma po prostu różnorodna grupa. Ponadto przewiduje wiele pobocznych questów. Zadania poboczne pozwolą wam lepiej poznać świat i tym samym lepiej wykonać misję. Tworząc oś fabuły jak i wątki poboczne korzystam z Fallouta 1 i 2 pełnymi garściami. To będzie jednak inspiracja – nie plagiat. Po prostu wątki będą utrzymane w podobnym duchu.

6 Świat przedstawiony. Najlepiej mi się grało w Fallouta za pierwszym razem. Poznawałem miejsca o których nic nie wiedziałem. Po kilkunastu razach wszystko było znajome. Znałem grę na wylot(kto chce wiedzieć jak bez cheatowania, mając 2 poziom zdobyć bozara i Hardered Power Armor?). Ja daje wam możliwość zagrania w nowego Fallouta. Nowe miasta. Nowe miejsca. Niektóre miasta będą z gry, ale dość mocno zmienione. Dzięki temu wyjadacz Fallouta znający wszystkie części Biblii fallouta ma taką samą wiedzę o miejscach co ktoś, kto Fallouta w życiu na oczy nie widział. Czyli żadną(wiedzę). To po prostu piękne(sam bym chciał zagrać ale nie mogę bo jestem MG i znam wszystkie swoje wredne sztuczki). Nie wiem czy świat będzie tak duży jak w komputerowym odpowiedniku. Prawdopodobnie będzie mniejszy.

7 Mechanika. Walka i wszystko inne Storytelling. Przewiduje większą śmiertelność niż zakłada mechanika PnP.


8 Postacie. Przy wymyślaniu historii uwzględnijcie fakt, iż jesteście mieszkańcami krypty. Opiszcie swoją psychikę (tylko żeby w trakcie gry zachowania danej postaci pasowały do opisu psyche), napiszcie jakie funkcje pełniliście w krypcie (byle nie za istotne (nie możecie być zbyt cenni dla społeczności krypty, bo misja na którą ruszacie jest pół-samobójcza) ). Po tym wszystkim przydzielę wam ekwipunek(zgodnie z umiejętnościami).

Nie będzie wam potrzebny podręcznik do PnP.

Ale dla chętnych : http://www.nma-fallout.com/forum/dlo...gory&cat_id=63 Z tej stronki ściągacie.


I na koniec KP:
Wygląd(parę zdań starczy):
Wiek:
Funkcja (ta ze schronu):

Każdy z poniższych ma 5pkt. Macie Kolejne 5 na wydanie. Można odejmować od współczynnika, ale min współczynnik ma mieć 2 a max 10.

Siła:
Percepcja:
Wytrzymałość:
Zręczność:
Charyzma:
Inteligencja:
Szczęście:

Wybierz 3 z poniższych (i tylko te wpisz do karty). Rozdziel 10 punktów na 3 wybrane. Min 1 max 8.

Skille:

Broń palna (small guns)
Broń ciężka (big guns)
Broń energetyczna (energy weapons)
Walka wręcz (unarmed)
Broń biała (melee weapons)
Rzucanie (throwing)
Pierwsza pomoc (first aid)
Doktor (doctor)
Skradanie się (sneak)
Otwieranie zamków (lockpick)
Kradzież (steal)
Pułapki (traps)
Nauki ścisłe (science)
Naprawa (repair)
Pilotaż (pilot)
Przemawianie (speech)
Handel (barter)
Hazard (gambling)
Sztuka przetrwania (outdoorsman)

Historia(to co wiedzą o was inni gracze, drugą historię z tajemnicami itd moża, ale nie trzeba wysłać mi na PW):


O przyjęciu na sesję decyduje moje widzimisię.
 
__________________
Arkham Radio

Ostatnio edytowane przez nonickname : 19-09-2007 o 15:02.
nonickname jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172