Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-01-2008, 16:47   #31
 
Beamhit's Avatar
 
Reputacja: 14 Beamhit ma wyłączoną reputację
Na 1k20 najwyższą wartością jest 20 Jednak zamiast rzucać, niektóre umiejętności pozwalają wziąć 10, lub 20. Wspinaczka akurat jest taką umiejętnością, że można brać "10".

Jednakże, w stresowej sytuacji (jak pod ostrzałem, czy ucieczka przed bombą zegarową) nie można brać "10". Wookiee to jednak urodzony taternik i może zawsze brać "10", nawet jak ma połamane kolana, jest pod ostrzałem orbitalnym, a z góry lecą głazy.
 
Beamhit jest offline  
Stary 12-01-2008, 18:11   #32
 
Beamhit's Avatar
 
Reputacja: 14 Beamhit ma wyłączoną reputację
A teraz przykład walki.

Powiedzmy że nasz wookiee i trandoshan, zamiast rzucić się sobie do gardeł, jak nakazuje tradycja, współpracują ze sobą. I akurat sobie przeprowadzali całkiem miła rozmowę w jakimś tam pomieszczeniu, gdy nagle wparowali tam szturmowcy z okrzykiem "Die, rebel scums!". Mniejsza o logikę, to przecież jest tylko przykład, right? Right.

http://img220.imageshack.us/img220/1345/mapa1gz5.jpg

Szturmowcy mają już wyciągniętą broń, biedni kosmici broni wyciągniętej jeszcze nie mają. na początku rundy, trzeba rzucić na inicjatywę, by zobaczyć, w jakiej kolejności działają bohaterowie i ich przeciwnicy.

Gassk wyrzucił 5 na 1k20. Dodając swój modyfikator +7, uzyskuje inicjatywę 12.
Qui'nk wyrzuca 13. Jako że to już stary i wiekowy wookiee jest, jego modyfikator wynosi -2. Czyli jego inicjatywa wynosi 11.
Dla szturmowców, jako całej grupy, rzuca sie tylko raz. Wypadło 4, a biorąc pod uwagę ich modyfikator, zyskują inicjatywę 6.

Będę to w psotach zapisywał w ten sposób:

[Gassk: 13]
[Qui'nk: 12]
[Szturmowcy: 6]

I uwaga na przyszłość też do was, wszelką metagrę, proszę zapisywać w nawiasach kwadratowych.

Jak widać, pierwszy działa Gassk. Opis jego działania może wiec wyglądać w następujący sposób:

"Gassk widząc pierwszego szturmowca, krzyknął ostrzegawczo do swojego towarzysza i wyciągając swojego blastera [Move Action] oddał na szybko kilka strzałów w jedynego widocznego szturmowca [Attack: 10 + 3 = 13]. Strzały jednak zostały oddane zbyt nerwowo, i nie dosięgły celu."

Postać może w czasie jednej swojej tury zrobić jedną akcję ruchu (Move) i jedna akcję standardową (Standart), jak na przykład atak. Wyciągnięcie broni to akcja ruchowa. Rzut na atak Gassk'a wyniósł 10. Dodając modyfikator +3 (bo to był strzał na bezpośrednią odległość, która wynosi do 20 kwadratów), ostateczny wynik wyniósł 13. Za mało, by trafić szturmowca.

Jak widać sytuacja na mapie, nie zmieniła się. Drugi działa Qui'nk.

"Wookiee tylko mruknął coś pod nosem, jak w jego wielkiej dłoni rozświetlił się miecz świetlny [Move Action]. Przesunął się trochę bliżej stojących skrzyń, by mieć trochę przynajmniej osłonięte plecy [Move: PD, P]."

Jak widać, Qui'nk wykonał dwa razy Move Action. Pierwszą akcję ruchową poświęcił na wyciągnięcie broni. Akcję standardową zamienił za to na drugą akcję ruchową (można zamienić akcję standardową na akcję ruchową, ale NIE RUCHOWĄ NA STANDARDOWĄ). Jeżeli chodzi o metagrowy zapis ruchu, pokazuje przez jakie pola przeszedł wookiee. PD znaczy Prawo-Dół (czyli ruch na ukos), P znaczy ruch na Prawo. Jak sie łatwo domyśleć, ruch na lewo to L, a ruch do Góry to G. Pamiętajcie podczas ruchu o niestepujących podstawach:

- zazwyczaj macie 6 pól ruchu
- ruch na ukos kosztuje 2 punkty.
- ruch przez ciężki teren kosztuje dodatkowy 1 punkt ruchu (normalnie kosztuje podwójnie, ale wprowadziłem własny house-rule)
- na ukos nie można przechodzić przez róg

Mapa prezentuje sie teraz w ten sposób:

http://img217.imageshack.us/img217/2623/mapa1ru5.jpg

Pisząc o kolejności szturmowców, biorę pod uwagę, w jakiej kolejności znajdują się od góry.

"Pierwszy szturmowiec szybko sięgnął gdzieś za siebie [Move Action], a chwilę później w kierunku Qui'ka potoczył się granat odłamkowy! [Attack: 2+3=5; Damage:11]. Całe szczęście, trzeba było czegoś bardziej potężniejszego, by zatrzymać wookiego. Nawet tak wiekowego, jak Qui'nk [Damage: 6].
Drugi z napastników przybiegł do swojego towarzysza [Move: 3xG] i pociągnął serią po starym Jedi [Attack: 15]. Strzały okazały się nawet celne, ale Qui'nk bez większego problemu poodbijał promienie z karabinu [Deflect: 37].
Trzeci szturmowiec też podbiegł do miotacza granatów [Move: 6xG] i wystrzelił parę razy w wookiee'go [Attack:23]. Tym razem starość dała o sobie znać, i Qui'nk poczuł jak strzały z blastera przypalają mu futro [Deflect: 15, Damage: 14, Condition -1].
Ostatni z napastników wyszedł z za wielkiego filara, i biegnąc w kierunku Gasska [Move: P, 5xG], wystrzelił w jego kierunku [Attack: 23, Damage: 12]."

Nie wesoło, nie? mapa wygląda teraz tak:

http://img80.imageshack.us/img80/5286/mapa1mf9.jpg

A układ na początku następnej rundy, wynosi tak:
[Gassk: 13; Damage: 12]
[Qui'nk: 12; Damage: 20; Condition -1]
[Szturmowcy: 6]

Ale przyjrzyjmy się teraz poszczególnym przypadkom:

- Rzut granatem - granatem atakuje się dane pole, i można powiedzieć, że trafia się w nie zawsze. Jeżeli rzut na trafienie jest udany, wszyscy w polu rażenia otrzymują normalne obrażenia, jeżeli jednak atak nie przezwycięży Refleksu celu (jak w naszym przypadku), ofiara otrzymuje tylko połowę obrażeń.
- Mimo, że w opisie, często pada stwierdzenie "oddał kilka strzałów" czy "pociągnął serią", jest to traktowane jako pojedynczy atak.
- Jak widać, pierwszy atak został zanegowany przez talent Deflect. Drugi atak jednak okazał się bardziej skuteczny, i przewyższył granicę obrażeń (damage threshold) Qui'ka. A co za tym idzie, jago Condition spada na -1 (znaczy, ma -1 do wszystkich testów). Atak przeprowadzony w Gasska nie przebił granicy obrażeń.

No to jazda z następną rundą:

Pozwolę sobie teraz pominąć opis fluffowy, by skupić sie na mechanice.

Gassk strzela do osamotnionego szturmowca [Attack: 21, Damage: 19], zabijając go na miejscu. Potem przesuwa się za osłonę, wołając też swego kumpla [Move: 3, PD].
Qui'nk nie znajduje się w najlepszej sytuacji. Nie dość że stracił ponad połowę HP (punktów życia), to jeszcze ma -1 do wszystkiego. Całe szczęście bohaterowie maja parę sztuczek w rękawie, a nazywa sie Second Wind i Swift Action (szybka akcja).

Second wind - może raz dziennie wykonać każdy bohater, jak szybka akcję, jeżeli straci ponad połowę HP. Leczy wtedy automatycznie 1/4 HP (z całości), lub tyle ile wynosi jego Kondycja (w zależności, co jest większe). Qui'nk może więc wyleczyć sobie 10 HP, co i pewnie robi.

Jeżeli zaś chodzi o szybka akcję, posiada sie ich trzy na turę. To znaczy, że wookiee ma jeszcze 2 szybkie akcje (oprócz ruchu i akcji standardowej). Poświęcając 3 szybkie akcje, można przesunąć Condition o jeden status wyżej. Nie musi być to zrobione w jednej rundzie, można to przełożyć na dwie lub trzy rundy. Qui'nk poświęca więc dwie pozostałe szybkie akcje, by pozbyć się w następnej rundzie (przy pomocy tylko jednej szybkiej akcji) tego modyfikatora -1.

To chyba tyle. Pytania?
 

Ostatnio edytowane przez Beamhit : 12-01-2008 o 18:43.
Beamhit jest offline  
Stary 12-01-2008, 23:34   #33
 
Noraku's Avatar
 
Reputacja: 17956 Noraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputację
oprócz tego że jest to skomplikowane to dosyć. Jeden punkt ruchu umożliwia nam poruszyć się o 6 pól dobrze zrozumiałem?
 
__________________
you will never walk alone
Noraku jest offline  
Stary 13-01-2008, 01:29   #34
 
Beamhit's Avatar
 
Reputacja: 14 Beamhit ma wyłączoną reputację
6 pól ruchu, pozwala przejść 6 pól po prostej. 3 pola na ukos lub 3 pola po prostej na ciężkim terenie. 2 pola na ukos po ciężkim terenie.

I dlatego też pisałem, że chcę osoby zaznajomione przynajmniej z podstawami d20 - bo inaczej taka osoba może błądzić po zasadach i nie odczuwać żadnej frajdy z gry. Nie mam zamiaru tez przepisywać całego podręcznika.
 
Beamhit jest offline  
Stary 13-01-2008, 15:48   #35
 
Noraku's Avatar
 
Reputacja: 17956 Noraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputacjęNoraku ma wspaniałą reputację
aha dobra to już wszystko rozumiem. Postaram się nie przeszkadzać podczas sesji. Znalazłem kumpla kyóry mi to wszystko wytłumaczył
 
__________________
you will never walk alone
Noraku jest offline  
Stary 13-01-2008, 17:07   #36
 
Beamhit's Avatar
 
Reputacja: 14 Beamhit ma wyłączoną reputację
Chciałbym ruszyć jak odezwie się czwarty gracz. Zobaczymy więc dopiero jutro. Dalej też czekam od pozostałych na wybór destiny.

Mój numer gg 3272979.

Od poniedziałku do piątku (znaczy od 14 stycznia do 18) jestem dostępny od godziny 19.00 do 20.00.
 
Beamhit jest offline  
Stary 14-01-2008, 23:51   #37
 
krismilka's Avatar
 
Reputacja: 13 krismilka nie jest za bardzo znany
Napisz coś jak będziesz prowadził bo widzę że jesteśmy dalej zdekompletowani :P Powodzenia w poszukiwaniach gracza
 
__________________
Dziś z życia się nie odchodzi, dziś wyrywają cię z życia...
krismilka jest offline  
Stary 18-01-2008, 20:06   #38
 
Beamhit's Avatar
 
Reputacja: 14 Beamhit ma wyłączoną reputację
Podsumowanie, co można zrobić w rundzie.

Do dyspozycji na rundę posiada się:
- 1x Move Action
- 1x Standart Action
- 3x Swift Action

Akcje można wykonywać w dowolnej kolejności.

Zamiast Standart Action można wykonać Move Action. Dzięki czemu można wykonać w rundzie 2x Move Action i 3x Swift Action.

Poświęcając wszystkie swoje akcje (łącznie ze swift), można wykonać full-round action.

Jako Standart Action, można wykonać:

- Atak bronią do walki wręcz (noże, miecze świetlne, pięści)
- Atak bronią zasięgową (blastery, kulomioty, broń miotana, granaty)
- Szarża (połączenie ruchu i ataku, szarża zawsze jest w linii prostej, i nie może przechodzić przez przeszkody (ale możesz szarżować przez swoich towarzyszy); otrzymujesz +2 do ataku, i -2 do Refleksu).
- Rozbrojenie - bez odpowiedniej zdolności, nie można rozbroić bronią zasięgową przeciwnika.
- Zaatakować obiekt.
- Pomóc Towarzyszowi - możesz pomóc komuś przy teście umiejętności, pomóc w ataku towarzyszowi, lub rozproszyć przeciwnika. Zarówno rozproszenie, jak i pomoc w ataku wymaga zaatakowania danego przeciwnika (na Refleks: 10). Rozproszenie powoduje, że przeciwnik dostaje -2 do kolejnego ataku, a pomoc w ataku dodaje towarzyszowi +2 do następnego ataku.
- Walka Defensywna - otrzymujesz +2 do Refleksu, i -5 do ataków; możesz całkowicie zrezygnować z atakowania (jak ataki okazyjne czy talent Deflect), otrzymujesz wtedy +5 do Refleksu. Jeżeli przeszkolony jesteś w Akrobatyce, premia do Ref zwiększa się odpowiednio do +5 i +10.
- Chwycić przeciwnika.

Jako Move Action, można wykonać:

- Ruch.
- Wyciągnąć lub schować broń.
- Manipulować przedmiotem - zmiana magazynka, otwarcie drzwi, podniesienie przedmiotu. Wyciągnięcie przedmiotu z plecaka trwa x2 Move Action.
- Wstać z ziemi; osoby przeszkolone w akrobatyce mogą wstać jako Swift Action, przy DC 15.
- Wycofać się - pierwszy ruch z wycofania się, musi być na pole w którym nie ma zagrożenia (to znaczy, przeciwnik nie może wykonać ataku okazyjnego); zasięg wycofania się to połowa normalnego ruchu (zazwyczaj 3 pola).

Jako Swift Action można wykonać:

- Aktywować przedmiot - odpalić pojazd, włączyć komputer
- Złapać Drugi Oddech (Catch a Second Wind) - leczysz wtedy część obrażeń, zazwyczaj tylko raz na dzień.
- Porzucić przedmiot.
- Padnięcie na ziemię. Osoby przeszkolone w akrobatyce mogą paść jako darmowa akcja, przy DC 15.
- Wycelować - kosztuje to 2x Swift Action. Przy kolejnym ayaku ignoruje się zasłonę celu. Dodatkowe talenty, atuty i sprzęt mogą dawać kolejne korzyści przy celowaniu.
- Dojść do siebie (Recover) - 3x Swift Action; można jednak płacić przez dwie, lub trzy kolejne rundy; pozbywasz się o +1 na znaczniku condition.
- Zmienić tryb broni. Np. z normalnego trybu na ogłuszanie.

Przy okazji, rekrutacja jest zakończona.
 

Ostatnio edytowane przez Beamhit : 18-01-2008 o 20:29.
Beamhit jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:17.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169