29-03-2008, 15:31 | #1 |
Reputacja: 1 | Królestwo 50 000000 r. p. n. e - ten rok przyjmuje się jako datę powstania świata 2000 r. p. n. e - pojawienie się pierwszych ludzi 532 r. p. n. e - zniewolenie ludzi przez rasy wyższe 503 r. p. n. e - powstanie człowieka Lapidusa zakończone klęską 500 r. p. n. e - Wielka Rada przyznaje ludziom większe prawa 499 r. p. n. e - mag Teorish zaczyna eksperymentować na ludzkich niewolnikach. Dostaje on pozwolenie od rady na ten proceder. 496 r. p. n. e - przewodniczący Wielkiej Rady umiera. Jego następca nie radzi sobie z władzą. 488 r. p.n. e - wykorzystując osłabienie pozycji Rady Teorish z pomocą armii mutantów morduje Wielką Radę i przejmuje władzę drogą zamachu stanu. 345 r. p. n. e - skrytobójca morduje Teorisha kończąc jego despotyczne rządy.344 r.p.n.e - zorganizowane zostają wielkie wybory w trakcie których wybrana zostaje przez obywateli nowa rada. Jednym z wybranych jest człowiek. 330 r. p. n. e - człowiek Jan Gallian zostaje przewodniczącym rady. Doprowadza on do równouprawnienia wszystkich ras. 322 r. p. n. e - odbywa się uroczysty pogrzeb Galliana 329 r. p. n. e - zaczynają się spory w Radzie na temat władzy 298 r. p .n. e - dochodzi do rozdzielenia się rady której członkowie dzielą jedno, wielkie zjednoczone Królestwo na mniejsze państwa którymi zarządzają poszczególni radni od tej pory nazywani królami. 250 - 143 r. p. n. e - magowie zaczynają być najważniejszymi doradcami królów. Jednak w końcu doprowadzają do Wielkiej Wojny w której wygrywał ten kto posiadał silniejszą magię. Wojna została zakończona rozejmem w mieście Autazen. Jednym z postanowień tego rozejmu było całkowite zakazanie magii. Magowie byli ścigani i mordowani. 50 r. p. n. e - powołana zostaje Inkwizycja która zajmuje się tępieniem magii. 1 r. n. e. – ostatni zbuntowani magowie zostają zabici. Zostaje ogłoszona nowa era. Jest rok 1125. Byli tacy o wierzyli, że w tym roku koniec świata nastąpi. Jak zwykle plonne to były nadzieje gdyż taki koniec nie nastał. Nastał za to czas krwi, miecza i topora. Każdy kto wydawał się podejrzany o magię był nazywany heretykiem i czarcim synem, a następnie spalany na stosie lub gorzej. Na dodatek ostało się od początku nowej ery tylko 10 państw. W centrum Euzja i Kalonia. Na zachodzie Karedia, Ragonia i Karen. Na wschodzie były to Gania i Manaja. Na północy Talaria i Waklany. Na południu Jalana. No i w takim świecie mości panowie nie było łatwego życia. Szczególnie ciężko było tym których natura obdarzyła mocą magiczną. Tacy to lepiej mieli jak od razu z dachu skoczyli. Jakiś opowieści żądacie. A proszę bardzo. Znam jedną taką co jak ją usłyszycie to po prostu nie uwierzycie. Witam w mojej kolejnej sesji. Tym razem będzie to sesja dark fantasy więc nie oczekujcie pięknych księżniczek, złych smoków (może być na odwrót), czystych i nieskazitelnych rycerzy, a nawet mądrych i rozsądnych króli. A co dostaniecie w zamian? Na pewno sporo krwi, brudu, potu i łez. Lekko na pewno nie będzie, ale chyba nie tego się oczekuje po takiej sesji. A teraz szczegóły. A więc potrzebuję od 4-5 graczy. Akcja rozgrywa się w moim autorskim systemie. Sesja to storytelling. I nie nastawiajcie się na dużą ilość walk (chyba, że sami do nich doprowadzicie). A teraz wzór kp: Imię: Wiek: Płeć: Wygląd: Charakter: (coś więcej niż tylko chaotyczny zły itp.) Profesja: (tutaj macie dostępne nie tylko standardowe profesje, ale też różne zawody np. kupiec, szlachcic, Inkwizytor itp. Pamiętajcie, że mag ma mocno utrudnione życie) Rasa: (człowiek, elf, gnom, krasnolud, Niziołek, wampir, wilkołak) Historia: Pochodzenie: (wpiszcie jeden z podanych krajów) Ekwipunek: (dowolny) Dodatkowe informacje: Magia: Tutaj magowie są traktowani jak mutanci w X-Men (ktoś na wzór Xaviera też się pojawi). Magia nie jest rzeczą prostą. Wymaga nie tylko odpowiedniego skupienia się, ale też ułożenia dłońmi odpowiedniego znaku i wypowiedzenia magicznego słowa (nie będzie to abra kadabra). Magowie będą mogli się uczyć nowych znaków i słów. Magia jest podzielona na białą (zaklęcia leczące i wspomagające), a także czarna (zaklęcia bojowe). Znaki i słowa pomagają w kontrolowaniu mocy. Czasem mag kiedy wpadnie w szał lub zapanują nad nim inne uczucia wyższe może stracic kontrolę nad swoją mocą. Technika: Miecze, łuki itp. oczywiście są. W wyrobie broni ze stali największy prym wiodą krasnoludy. Produkcja łuków i strzał to specjalność elfów. Machiny oblężnicze zostały zbudowane przez gnomy. Proch strzelniczy został wymyślony w 1119 r. przez gnoma Archibalda Schuttenbacha. Powstanie broni palnej było kwestia czasu. Dostępne na rynku są strzelby i rewolwery. Gospodarka: Każdy kraj posiada własną armię. Mieszkańcy stawiają na uprawę ziemi i hodowlę bydła. Handel jest również bardzo rozwinięty. Między krajami też. Religie: Katolizm - wiara w Stwórcę - jedynego boga który według wyznawców stworzył świat i wszystkie rasy. W tej religii wszystkie domniemane przesłania Stwórcy głoszą kapłani. Głoszą też oczywiście swoje własne kazania. Każdego wieczoru katolizjanie mają obowiązek modlić się do Stwórcy i przynajmniej raz dziennie odwiedzać świątynię jemu przeznaczoną, a następnie wysłuchiwać kazań kapłana. Mogą też dawać datki na świątynię. To religia dominująca która jest wyznawana głownie przez ludzi. Akeizm – wiara w lepszy świat po śmierci. Akeizjanie wierzą, że nie ważne jest czy kto szył dobrze albo źle. I tak po śmierci trafi do lepszego świata. Nie uznają żadnych bogów więc nie mają żadnych kapłanów i obowiązków. Często medytują dla odzyskania spokoju. Totencjizm – uznaje się czterech bogów żywiołów jako niewidzialnych władców świata. Wyznawcy przychodzą do ich ołtarzy, modlą się i składają ofiary tylko wtedy gdy czegoś potrzebują. Proszą miedzy innymi o dobrą pogodę lub deszcz. Bogowie których czczą to: Thor – bóg burzy i błyskawicy Sylvion – bóg wody i deszczu Freya – bogini ziemi i urodzaju Alponus – bóg natury i wiatru To religia wyznawana głównie przez krasnoludy i gnomy. Moteizm – czciciele natury. Nie mają żadnych kapłanów i obowiązków. Uznają naturę za największą moc która stworzyła świat i wszystkie rasy. Zwykle na jej cześć piszą pieśni pochwalne i wiersze. Wyznawcy tej religii to głównie elfy. Ragonia: Królem jest Delagon z rodu Dagonetów. Jest to jeden z większych pod względem powierzchni krajów .Najwięcej zarabia na handlu z innymi krajami. Sprzedaje swoje własne wyroby. Ich armia składa się głównie z piechoty. Często wynajmują do niej najemników. Najbardziej wrogo jest nastawiona do Karedii. Wygląda na to, że spór osiągnął poziom krytyczny i wkrótce zacznie się wojna między nimi. Stolicą jest Vyrvana. Wasza przygoda zacznie się w Ragonii. Oczywiście wasze postacie mogą się znać już od pewnego czasu. Tylko wpiszcie o tym w kp. Teraz nic już mi nie zostaje jak czekać na zgłoszenia, kp i pytania (te ostatnie na pewno będą). Ostatnio edytowane przez wojto16 : 01-04-2008 o 17:58. |