Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-05-2008, 15:06   #1
 
Aldanel's Avatar
 
Reputacja: 11 Aldanel nie jest za bardzo znany
[inne] Diplomacy or War

Diplomacy or War


Jest to strategiczne rpg..Zapraszam gorąco do lektury...


O co w tej grze chodzi??

A więc gracz wciela się w władcy państwa (dodam, że przyjmiemy prze ze mnie wybraną mapkę a gracz będzie miał za zadanie napisać szkic państwa na jej podstawie, ale o tym za chwile). Tak jak wspominałem gracz będzie władał państwem i zarazem wojskiem. Gra będzie toczyć się w realiach takiego fantasy dziejącego się w czasach średniowiecza. Czyli wybór ras jest dowolny (żeby tylko nikt nie wymyślał zmutowanych elfów i takich tam, bo tego było sporo), od razu podkreślam, że można mieszać rasy zamieszkujące państwo.


Trochę więcej o rozgrywce:

Gra będzie toczyć się w systemie turowym, jedna tura będzie trwała tydzień (gracz rozpisuje turę od poniedziałku do piątku, a ja będę miał dwa dni na rozpisanie tury). Każda tura (tydzień w rzeczywistości) to miesiąc w grze. Każdy gracz będzie miał swoje forum państwa w którym będzie miał kilka podforum takich jak:

- gospodarka (przychody i wydatki państwa które będę obliczał na podstawie szkicu specjalnie stworzonym prze ze mnie kalkulatorem, od razu zaznaczam że kalkulatora nie udostępniam)
- listy dyplomatyczne (tutaj piszemy wszystkie listy dyplomatyczne do innych władców, wy je po prostu piszecie a ja będę je przesyłał innym władcom)
- działania wojenne (czyli stan waszych wojsk i wszystkie ich posunięcia, dodam że liczba wojska = 5% z liczby ludności zamieszkującej państwo)
- tury (tutaj piszecie swoje działania i posunięcia, a ja będę rozpisywał co się wydarzyło)
- stosunki międzynarodowe ( tutaj piszecie z kim macie podpisane sojusze lub pakty)
- mapa państwa (mam przygotowane mapki waszych państw na których wy zamieścicie miasta, stolice i stacjonowanie początkowe wojsk)
- rodzina królewska (tutaj krótko opisujecie rodzinę władcy, taka króciutka historia)
- szkic państwa (tu zamieszczacie szkic państwa o którym już za chwilę)

To tyle na temat forum państwa.


Teraz trochę o zasadach:

Tu przedstawię zasady gry, dodam że zmieniłem je żeby łatwiej mi się wszystko liczyło i takie tam. A więc:


Podatek:

Wzór na podatek :

(liczba ludności * x%) - modyfikator = podatek

x – wysokość podatku (wpływa na zadowolenie mieszkańców państwa)
modyfikator – stopień rozwoju państwa

Podatek celny jest dla każdego państwa taki sam i wynosi 10%

Modyfikatory:

Wysoko rozwinięte: 0% podatku
Rozwinięte: -10%
Przeciętne: -20%
Słabo rozwinięte: -30%
Kiepsko rozwinięte: -40%


Stopnie rozwoju państwa:

liczba ludności <501k - państwo wysoko rozwinięte
<751k - państwo rozwinięte
1mln - przeciętne
>1,35 mln - państwo słabo rozwinięte
>2mln - państwo kiepsko rozwinięte

Nie przyjmę państw z liczbą ludności <250k i >3mln !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rodzaje i ceny towarów:


Żywność - 1"=5sz
Metal - 1"=8sz
Drewno - 1"=3sz
Kamień - 1"=10sz
Produkty przemysłu metalurgicznego - 1"=16sz
Produkty przemysłu drewnianego - 1"=6sz
Kamienie/metale szlachetne - 1"=20sz

W wcześniejszej edycji pozwalałem na inne towary (które gracz sam wymyślał) lecz okazało się to błędem, gdyż jeden wymyślił hodowlę zmutowanych smoków pokrytych wełną. A więc musiałem pozmieniać zasady ;]

Ilość produkowanych towarów ustala prowadzący po zapoznaniu się ze szkicem państwa.

Rodzaje i ceny sił zbrojnych:

Stan wojska zawodowego nie może przekroczyć 5% populacji, a poborowego (pospolite ruszenie, wojna) 15%. Gdy liczba wojska przekroczy 10% populacji państwa, to wydajność gospodarki spadnie o tyle samo procent ile wynosi liczebność wojsk. Np. masz państwo 1mln i powołujesz 150k wojska. Wtedy wydajność gospodarki spada o 15%. Nie zmniejsza się jedynie podstawowy przychód z podatków.


Wojska:

- Lekka piechota(lp)[zwykli wojownicy tu się wliczają] - 0,3sz/1k
- Ciężka piechota(cp) - 0,4sz/1k
- Lekka kawaleria(lk) - 0,6sz/1k
- Ciężka kawaleria(ck) - 0,8sz/1k
- Oddziały elitarne(e) - 1,2sz/1k

Dodam że łucznicy to lp; kusznicy to cp

Machiny oblężnicze:

Katapulta: 0,3"/szt.
Trebuszet: 0,5"/szt.
Wieża oblężnicza (do 70 jednostek wojskowych, bez kawalerii): 0,6"/szt.
Balista: 0,21"/szt.
Jeż(machina strzelająca bełtami): 0,6"/szt.

[podane sumy to żołd obsługi i koszty utrzymania; budowa kosztuje x2 koszt utrzymania i odpowiednia ilość drewna dla machin oblężniczych]

Niestety musiałem zrezygnować ze statków gdyż był zbyt duży koszt ich utrzymania. Ogólnie były z nimi same problemy.

Jeżeli gracze chcą nowe jednostki muszą skonsultować się ze mną, i wtedy okażę się czy się na nie zgodzę i ustalę ich cenę. Od razu mówię nie wymyślać żadnych kuszników na osiołkach i husarii na wielbłądach itp.

Wszystkie jednostki można dać do rezerwy a co za tym idzie koszt utrzymania zmniejsza się o połowę, lecz jeżeli zechce się ich znowu powołać trzeba czekać jedną turę.

Stopnie wyszkolenia jednostek:

Jednostki mają 5 poziomów doświadczenia:
- Rekrut
- Żołnierz
- Żołnierz zawodowy
- Doświadczony
- Weteran

Każdy poziom podnosi jednostce jej potencjał bojowy. Werbowane jednostki zawsze mają poziom 1, ale można je wyszkolić. A więc:
- rekrutacja jednostek na poziom 1 - 1 tura, koszt żołd x2
- szkolenie jednostek z poziomu 1 na 2 - 2 tury, koszt żołd x3
- szkolenie jednostek z poziomu 2 na 3 - 3 tury, koszt żołd x4
Poziomy 4 i 5 nabywane są tylko w trakcie walki, nie można ich wyszkolić. Wartość jednostki można zwiększać wyposażając ją w bardziej zaawansowane przedmioty.

Na początku gry wszystkie jednostki będą miały pierwszy poziom doświadczenia.

Oczywiście jednostki szkolą się podczas walki od pierwszego poziomu, więc nie zawsze jest sens wydawania pieniędzy na szkolenie, ale to już wasza sprawa.

UWAGA - wiadomo, ze żołnierz państwa o mniejszej liczbie ludności stanowi większą wartość bojowa niż żołnierz liczniejszego państwa.
Tak samo jeśli są dwa państwa takiego samego rozwoju, to 2 poziomowy członek wojsk elitarnych na pewno pokona zwykłego wojownika.
Poziomy doświadczenia jednostek to kolejna, a nie jedyna cecha, która wpływa na ich skuteczność.

Szybkość poruszania się jednostek:

Kawaleria - 70km/dzień
Piechota - 40km/dzień
Wojsko z machinami oblężniczymi - 20km/dzień

Prędkości są podane w przybliżeniu, wszystko będzie zależeć od przeszkód terenowych, pogody. Prędkość będzie zależeć ode mnie.

Twierdze i miasta :

Możecie zakładać miasta. Miasta podzielimy na 6 poziomów:
- wieś (do 1000 mieszkańców) (powołanie nowej: 20sz)
- miasteczko (do 5000 mieszkańców) (założenie nowego: 40sz)
- małe miasto (do 10 000 mieszkańców) (założenie nowego: 65sz)
- miasto (do 20 000 mieszkańców) (założenie nowego: 85sz)
- stolica regionu/metropolia (powyżej 20 000 mieszkańców) (nie da się założyć)
- stolica kraju (można ustanowić jeśli ma ponad 40 000 mieszkańców)

Każdy z poziomów rozwoju pozwala na budowę fortyfikacji:
- palisada (poziom 1, 2) (koszt: 10")
- palisada z fosą (poziom 1, 2, 3) (koszt: 15")
- palisada z fosą i stanowiskami strzelniczymi (poziom 2, 3) (koszt: 25")
- niskie kamienne mury z blankami (poziom 3, 4) (koszt: 45")
- kamienne mury z blankami i fosą oraz okutą bramą (poziom 4, 5, 6) (koszt: 70")
- wysokie kamienne mury z blankami, wieżami i fosą oraz okutą bramą (poziom 5, 6) (koszt: 90")

Od poziomu drugiego można wybudować także fortyfikację wenętrzną:
- kasztel (poziom 2, 3, 4) (koszt: 10")
- twierdza (poziom 4, 5) (koszt: 20")
- zamek (poziom 5, 6) (koszt: 35")
- cytadela (poziom 6) (koszt: 60")
Oczywiście koszt budowy będzie liczony tylko jeżeli będziecie zaczynać ją podczas gry.

Działalność informacyjna:

Wywiad jest instytucją, którą władca może powołać, by szkolić szpiegów - im większe dotacje, tym lepsze szkolenie może zostać wdrożone. Ale by zacząć zbierać informacje lub przeprowadzać akcje sabotażowe, należy szpiega nająć. Dodatkowi szpiedzy zwiększają szansę powodzenia przedsiębranych akcji. I tak:

Szpieg miejscowy - to zatrudniony przez Wywiad mieszkaniec państwa, które infiltrujemy.
Rekrutacja: 0,5"
Opłata miesięczna: 0,05"

Szpieg wewnętrzny - to zatrudniany przez Wywiad urzędnik państwa, które szpiegujemy.
Rekrutacja: 2"
Opłata miesięczna: 0,2"

Podwójny szpieg - to zatrudniany przez Wywiad szpieg państwa, które infiltrujemy.
Rekrutacja: 8"
Opłata miesięczna: 0,8"

Fałszywy szpieg - jest to szpieg obcego państwa wykryty przez Kontrwywiad, któremu Wywiad dostarcza sfabrykowanych, fałszywych informacji. Uwaga - szpieg ten jest przydatny tylko wtedy, kiedy nie domyśla się fabrykowania informacji.
Rekrutacja: 0"
Opłata miesięczna: 0,15" (koszt fabrykowania informacji)

Przeciwwagą dla Wywiadu jest kontrwywiad, który również można finansować. Nie zatrudnia się "antyszpiegów", pracują w ramach swego wyszkolenia i zadań zleconych przez władzę kontrwywiadu. Czyli jeżeli chcemy wykryć szpiega w swoim państwie ( o ile takowy się znajduję) musimy powołać kontrwywiad. W zależności ile kasy na to przeznaczycie tym bardziej lub mniej kontrwywiad będzie skuteczny.

Stopnie stabilności państwa:

10 - 9,5 - spokój i dobrobyt, lud kocha władcę z wzajemnością
9 - 8,5 - spokojnie i cicho, ludziom się powodzi
8 - 7,5 - atmosfera wewnętrzna jest stabilna, czasem słychać jakieś narzekania, ale to marginalne
7 - 5,5 - stabilnie, ludność czuje opiekę władcy, ale słychać narzekania
5 - 4,5 - zaczyna robić się niestabilnie, słychać narzekania i protesty
4 - 2,5 - niestabilnie, ludzie otwarcie narzekają, małe bunty. Ludność jest nieufna wobec władzy
2 - 0 - chaos, częste bunty, nienawiść wobec władzy, ogólne rewolucje.

Stopień stabilności określam ja w zależności od wydarzeń i podatków.

Warunki statusu mocarstwa:


Wiadomo że państwo może stać się mocarstwem, lecz stanie się tak tylko wtedy gdy władca spełni pewne wymagania, oto i one:

- stabilność ostatnich 3 tur na poziomie przynajmniej 9 pkt
- terytorium większe o ok. 50% od pierwotnego LUB przeprowadzenie 2 dużych, wygranych kampanii LUB dokonanie rewolucji przemysłowej
- min. 5 oddziałów o 4 poziomie doświadczenia
- posiadanie Cudu Architektury - wielkiego Sanktuarium, Pałacu, wielkiego Grobowca, etc. (Gracz sam ustala co to ma być, ale pomysł musi zostać zaakceptowany przez prowadzącego)
Ponadto wszystkie te wymagania muszą zostać skończone najwcześniej na 12 miesięcy przed 3 turą wysokiej stabilności (nie dotyczy Cudów - te mogą być skończone wcześniej)

Jeżeli państwo stanie się mocarstwem będzie miało duże plusy, a mianowicie:

- wzrost produkcji surowców o 25%
- łatwiejsze utrzymanie stabilności państwa
- mniejszy koszt mobilizacji wojska
- krótszy czas mobilizacji wojska
- wzrost dochodów ściąganych z podatków o 10%

Szkic Państwa:

Czyli to o czym mówiłem na początku.

Tu zamieszczę szablon szkicu:

Nazwa państwa:
Godło (można tylko opisać, nie każę robić):
Bandera (można tylko opisać, nie każę robić):
Sztandar (można tylko opisać, nie każę robić):

Władca:

Dynastia władcy (jeśli jest; wypisać najważniejszych przedstawicieli):

Rasa (jeśli państwo wielorasowe, wypisać stosunek w procentach):

Stolica (opis - dokładny):

Rozwój (najlepiej wyszczególnione osiągnięcia, ew. opisy [technologie, wiedza, wynalazki, twórcy]):

Religia (nazwać i określić charakter):
Bóg monoteistyczny/Bogowie (imię):
Symbol kultu:
Dni świąteczne:
Opis Boga/Bogów (charakter, wygląd):

Ustrój:

Dostęp do morza (jeśli tak, to opisać wybrzeże):

Teren (scharakteryzować, dokładnie! Podstawa dla mapy):

Prowincje ([jeśli są] liczba; teren; sposób administrowania; produkowane dobra; etc.):

Handel (nastawienie; wysokość cła; gospodarka celna; etc.)

Ludność (liczba; gęstość zaludnienia - przeciętne państwo -1mln mieszk. im wiecej, tym nizsza technologia, slabsze wyposazenie wojska, wiecej wojska, ale tez nieco slabsza wydajnosc jednego pracownika. im mniej tym odwrotnie):

Charakterystyka społeczeństwa (do określenia typu państwa i jego ludności):


Kultura i folklor:
Grupy etniczne:[opcjonalne]

Sądownictwo (typ; poszczególne organy; hierarchia organów; zakres kar; etc.)

Podział stanowy (jeśli istnieje, wyszczególnić procentowo, najlepiej opisać):
Podział religijny:[opcjonalne]
Podział etniczny:[opcjonalne]

Gospodarka (na czym bazuje, etc.):

Magia (nastawienie ludności, charakter, typ, wykorzystanie [magia jest marginalna!]):

Zarys historii (najlepiej dość szczegółowy):

Miasta (opis [prócz stolicy]):




Podział procentowy społeczeństwa:
-według tego, czym się zajmują na co dzień: (pamiętajcie że macie tylko 100%, bo niektórzy pisali po 150%)


Wojskowość:
ilość, rodzaj, wyposażenie, gdzie stacjonują, wskazane także opisać dowódców, można wkleić ich portret (Stan wojska zawodowego nie może przekroczyć 5% populacji, a poborowego (pospolite ruszenie, wojna) 15%.)


Na podstawie tego szkicu będę obliczał gospodarkę państwa, a więc jest bardzo ważny.



Rekrutacja:

Chętnych proszę o zgłaszanie się tutaj. Jeżeli są jakieś pytania to proszę o pisanie ich tutaj. Jeżeli jesteś w 100% pewien że chcesz zagrać to proszę o przesłanie szkicu państwa na PW lub maila : aranuir17@gmail.com

Liczba graczy: 7

Mapa świata na którym będziecie się opierać znajduje się tutaj :

http://i31.tinypic.com/24cb1qs.png

Jak niektórzy zauważą jest to antyczny Peloponez. Proszę w zgłoszeniu mówić które państwo bierzecie (przynajmniej podajcie kolor). Ukształtowanie terenu w szkicu ma być takie samo jak jest w rzeczywistości.


Tutaj jest ładnie przedstawiony teren:

http://nucleus.med.upatras.gr/~jurnal/geog...loponez_map.gif

Albo jak ktoś woli to tutaj:

Google Maps

Zawsze pozostaje wikipedia.

Proszę zwrócić uwagę że w jednym państwie jest dodany kawałek terenu.

Tak jak mówiłem potrzebuje 7 graczy, nie znaczy to jednak że zagra pierwsze siedem osób. Więc proszę nie zniechęcajcie się, wszystko zależy od szkicu państwa.

Historię Świata przedstawię już niedługo.


Niektóre rozwiązania zaczerpnięte są od znajomego. Oraz z przerobionego przeze mnie silnika z D IV by Feonaroth i Teelyr
 

Ostatnio edytowane przez Aldanel : 11-05-2008 o 22:12.
Aldanel jest offline  
Stary 11-05-2008, 15:31   #2
 
Dhagar's Avatar
 
Reputacja: 83 Dhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znanyDhagar wkrótce będzie znany
Ueee, czemu każdy się wzoruje na obecnym świecie zamiast stworzyć coś nowego - mam na myśli mapę świata. Ale się zgłaszam , coś się wymyśli.
Zajmuje Korynt.
 
__________________
"Nie pytaj, w jaki sposób możesz poświęcić życie w służbie Imperatora. Zapytaj, jak możesz poświęcić swoją śmierć."

Ostatnio edytowane przez Dhagar : 11-05-2008 o 19:38.
Dhagar jest offline  
Stary 11-05-2008, 15:38   #3
 
Aldanel's Avatar
 
Reputacja: 11 Aldanel nie jest za bardzo znany
z tego co wiem to brałeś udział w takiej grze ;]...a więc lepiej dla mnie
 
Aldanel jest offline  
Stary 11-05-2008, 19:01   #4
 
Maju's Avatar
 
Reputacja: 50 Maju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodze
Myślę , że się zgłoszę , ale szkic państwa przedstawię dopiero po swoich maturach , czyli po 19-stym . Jak coś to rezerwuję środkowe państwo .
 
__________________
Here we stand, bound forevermore we're out of this world ,until the end...Here we are, mighty, glorious
At The End Of The Rainbow with gold in our hands...
Hammerfall - At The End Of The Rainbow
Maju jest offline  
Stary 11-05-2008, 19:07   #5
 
Abaddon's Avatar
 
Reputacja: 13 Abaddon nie jest za bardzo znanyAbaddon nie jest za bardzo znanyAbaddon nie jest za bardzo znany
Definytywnie się zgłaszam. I zarezerwował bym to małe państwo z cyplem.
 
Abaddon jest offline  
Stary 11-05-2008, 19:48   #6
 
Aldanel's Avatar
 
Reputacja: 11 Aldanel nie jest za bardzo znany
abbaddon jeżeli chodzi ci o państwo na północnym wschodzie koloru beżowego to muszę powiedzieć że jest już zajęte gdyż to jest koryntia a ją zajął dhagar..



jeżeli wam to ułatwi wytłumaczenie które państwo bierzecie to mówcie według tych nazw :

http://www.interpc.pl/~szymon/images..._peloponez.jpg
 
Aldanel jest offline  
Stary 11-05-2008, 21:56   #7
 
Arkas's Avatar
 
Reputacja: 11 Arkas nie jest za bardzo znany
Zgłaszam się i biorę Achaję jeśli środek jest już zajęty... Ale zarys dostaniesz najwcześniej jutro choć nie obiecuję tego
 
Arkas jest offline  
Stary 12-05-2008, 00:04   #8
 
Abaddon's Avatar
 
Reputacja: 13 Abaddon nie jest za bardzo znanyAbaddon nie jest za bardzo znanyAbaddon nie jest za bardzo znany
Więc zadowole się Messeną jeśli jest wolna.
 

Ostatnio edytowane przez Abaddon : 12-05-2008 o 00:05. Powód: literówka
Abaddon jest offline  
Stary 12-05-2008, 08:08   #9
 
Maju's Avatar
 
Reputacja: 50 Maju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodzeMaju jest na bardzo dobrej drodze
Wybaczcie , ja jednak rezygnuję , za dużo rzeczy na głowie , także środek jest wolny.
 
__________________
Here we stand, bound forevermore we're out of this world ,until the end...Here we are, mighty, glorious
At The End Of The Rainbow with gold in our hands...
Hammerfall - At The End Of The Rainbow
Maju jest offline  
Stary 12-05-2008, 10:30   #10
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 711 nonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwunonickname jest godny podziwu
Ja może się nie zgłoszę, bo mam nawał pracy...
Ale na innym forum coś takiego robiłem i nawet mam trochę spisanego podręcznika...
Mała podopiwedź dla graczy...
Przeczytajcie: Sztuke Wojny Tsun Pinna lub Sun Zi(czy jakoś tak, wiecie o co chodzi), Księcia Makiavellego i ewentualnie Państwo Platona...
Te dwie pierwsze są niewyczerpalną kopalnią inspiracji, do prowadzenia ciekawych bitew i knucia intryg...

powodzenia

nnnm
 
__________________
B > avg
nonickname jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166